En saanut lehteä koska olin viihteellä

  • Viestiketjun aloittaja ei oo todellista
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miks olisin? Eikö muka muilla ole asia niin että se joka käy kaupassa niin hänen tililleen siirtyy rahatkin?
Meillä on kyllä molemmilla omat tilit, monilla yhteinen tili johon molemmilla käyttöoikeus. Pitääkö sinun pyytää erikseen rahaa omiin menoihin? Vai ostaako miehesi teillä todellakin kaikki, tampoonit sun alusvaatteet jne?
Hän ostaa kaiken... Alusvaatteet ja vaatteet saan tilata netistä[/quote]

haloo hei oikeesti :eek: nuoletko lattianki jos toinen pyytää :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Meitä taidetaan vedättää kuus nolla... :D
Ei todellakaan. Miksi tällä palstalla ei ikinä uskota ihmisiä jos on vähänkin poikkeuksellinen tilanne?? Jotkut provoaa joo, mutta minä en.
Kyllä täällä ikinä uskotaan...Mutta tätä mun on hiukan vaikea puremati niellä...Sinä siirrät kaikki tilillesi tulevat rahat miehen tilille :eek: .
MINKÄTAKIA??? :eek: :eek:
 
saimi
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en mä kyllä ole oikeasti tajunnut että tää tilanne olis jotenkin poikkeuksellinen :eek: kai oon kotoa sitten saanut vääristyneen mallin, siellä kun toimitaan samoin..
Siis mun on pakko kysyä: oletko suomalainen? ja kyllä malli on varsin vääristynyt!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Meitä taidetaan vedättää kuus nolla... :D
Ei todellakaan. Miksi tällä palstalla ei ikinä uskota ihmisiä jos on vähänkin poikkeuksellinen tilanne?? Jotkut provoaa joo, mutta minä en.
Kyllä täällä ikinä uskotaan...Mutta tätä mun on hiukan vaikea puremati niellä...Sinä siirrät kaikki tilillesi tulevat rahat miehen tilille :eek: .
MINKÄTAKIA??? :eek: :eek:
Koska hän on meillä se joka käy kaupassa. Todettu joskus aikasemmin että helpointa siirtää kaikki kerralla kuin että aina ennen kauppareissuja.... Ja mulla ei ole elämää kodin ulkopuolella niin mihin sitä rahaa tarvitsisinkaan sitten kuin joskus viihteelle... Kun hän tekee hankinnat
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja saimi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en mä kyllä ole oikeasti tajunnut että tää tilanne olis jotenkin poikkeuksellinen :eek: kai oon kotoa sitten saanut vääristyneen mallin, siellä kun toimitaan samoin..
Siis mun on pakko kysyä: oletko suomalainen? ja kyllä malli on varsin vääristynyt!
Olen suomalainen ja niin on miehenikin
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja HoNdATyTTö:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miks olisin? Eikö muka muilla ole asia niin että se joka käy kaupassa niin hänen tililleen siirtyy rahatkin?
Meillä on kyllä molemmilla omat tilit, monilla yhteinen tili johon molemmilla käyttöoikeus. Pitääkö sinun pyytää erikseen rahaa omiin menoihin? Vai ostaako miehesi teillä todellakin kaikki, tampoonit sun alusvaatteet jne?
Hän ostaa kaiken... Alusvaatteet ja vaatteet saan tilata netistä
haloo hei oikeesti :eek: nuoletko lattianki jos toinen pyytää :eek: [/quote]

En todellakaan nuole, enkä tee kotitöitä tms jos hän käskee... Hänen vallankäyttönsä rajoittuu vain rahaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Koska hän on meillä se joka käy kaupassa. Todettu joskus aikasemmin että helpointa siirtää kaikki kerralla kuin että aina ennen kauppareissuja.... Ja mulla ei ole elämää kodin ulkopuolella niin mihin sitä rahaa tarvitsisinkaan sitten kuin joskus viihteelle... Kun hän tekee hankinnat
Päästää sinut sentään viihteelle yksin?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Koska hän on meillä se joka käy kaupassa. Todettu joskus aikasemmin että helpointa siirtää kaikki kerralla kuin että aina ennen kauppareissuja.... Ja mulla ei ole elämää kodin ulkopuolella niin mihin sitä rahaa tarvitsisinkaan sitten kuin joskus viihteelle... Kun hän tekee hankinnat
Päästää sinut sentään viihteelle yksin?
Ei hän mielellään päästäisikään, itse kun ei tykkää käydä, mutta välillä saan ympäri puhuttua. Ja tähän vastatessa tajusin että oon ollut aika sokea, käyttäähän hän valtaa siinäkin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja HoNdATyTTö:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miks olisin? Eikö muka muilla ole asia niin että se joka käy kaupassa niin hänen tililleen siirtyy rahatkin?
Meillä on kyllä molemmilla omat tilit, monilla yhteinen tili johon molemmilla käyttöoikeus. Pitääkö sinun pyytää erikseen rahaa omiin menoihin? Vai ostaako miehesi teillä todellakin kaikki, tampoonit sun alusvaatteet jne?
Hän ostaa kaiken... Alusvaatteet ja vaatteet saan tilata netistä
haloo hei oikeesti :eek: nuoletko lattianki jos toinen pyytää :eek:
En todellakaan nuole, enkä tee kotitöitä tms jos hän käskee... Hänen vallankäyttönsä rajoittuu vain rahaan[/quote]

ala käyttään myös valtaa itsekin raha-asioissa ja laske itsellesi tehdyistä töistä tuntipalkka. Vai oletko ilmaisena piikana ruokapalkalla hänellä? Lapsilisät kuuluu äidille.
 
ei
kai tämä voi olla totta! Miten tommoiseen voi alistua? Jokaisella on kyllä oikeus käyttää rahojaan johonkin omaan ilman että sitä tarttee kellekään tilittää. Ja onko siis sun lapsuuden kodissa tommoista? Tuohan kuulostaa miehen kannalta ihanteelliselta. Oma tili säästöön vaan ja kun tarpeeksi tilillä ni voi lähtee ihan OMILLA rahoilla pariksi viikoksi Karibian lämpöön.
 
ap
Jaha... Kai tästä asiasta pitäis sitten yrittää miehen kanssa keskustella.. En kyllä oo tajunnut että on epänormaalia, mut nyt alkaa silmät avautuun... Pitää vaatia itselle käyttöön rahaa :)
 
massi
Alkuperäinen kirjoittaja ei:
kai tämä voi olla totta! Miten tommoiseen voi alistua? Jokaisella on kyllä oikeus käyttää rahojaan johonkin omaan ilman että sitä tarttee kellekään tilittää. Ja onko siis sun lapsuuden kodissa tommoista? Tuohan kuulostaa miehen kannalta ihanteelliselta. Oma tili säästöön vaan ja kun tarpeeksi tilillä ni voi lähtee ihan OMILLA rahoilla pariksi viikoksi Karibian lämpöön.
kasvattaa vaan omaa tiliä ja käyttää rahoja omiin menoihinsa. oletko laskenut paljonko saat käyttää ns. omiin menoihin/kk ja paljonko on teidän ruokalasku ja muut pakolliset menot/kk? Oon ite maalta ja en oo ikinä kuullut mitään tuollaista. meilläpäin on niin itsenäisiä naisia, että ennemminkin talousasioiden hoitaja on nainen.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja massi:
Alkuperäinen kirjoittaja ei:
kai tämä voi olla totta! Miten tommoiseen voi alistua? Jokaisella on kyllä oikeus käyttää rahojaan johonkin omaan ilman että sitä tarttee kellekään tilittää. Ja onko siis sun lapsuuden kodissa tommoista? Tuohan kuulostaa miehen kannalta ihanteelliselta. Oma tili säästöön vaan ja kun tarpeeksi tilillä ni voi lähtee ihan OMILLA rahoilla pariksi viikoksi Karibian lämpöön.
kasvattaa vaan omaa tiliä ja käyttää rahoja omiin menoihinsa. oletko laskenut paljonko saat käyttää ns. omiin menoihin/kk ja paljonko on teidän ruokalasku ja muut pakolliset menot/kk? Oon ite maalta ja en oo ikinä kuullut mitään tuollaista. meilläpäin on niin itsenäisiä naisia, että ennemminkin talousasioiden hoitaja on nainen.
n.60e menee mun omiin menoihin... Jos käyn viihteellä, muuten ei mee kuin se lehden hinta. ruoka+vuokra jne tekee jotain 1300e... Kyllä minäkin olen itsenäinen, tai ainakin olin.. Monta vuotta asuin itsekseni.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja massi:
Alkuperäinen kirjoittaja ei:
kai tämä voi olla totta! Miten tommoiseen voi alistua? Jokaisella on kyllä oikeus käyttää rahojaan johonkin omaan ilman että sitä tarttee kellekään tilittää. Ja onko siis sun lapsuuden kodissa tommoista? Tuohan kuulostaa miehen kannalta ihanteelliselta. Oma tili säästöön vaan ja kun tarpeeksi tilillä ni voi lähtee ihan OMILLA rahoilla pariksi viikoksi Karibian lämpöön.
kasvattaa vaan omaa tiliä ja käyttää rahoja omiin menoihinsa. oletko laskenut paljonko saat käyttää ns. omiin menoihin/kk ja paljonko on teidän ruokalasku ja muut pakolliset menot/kk? Oon ite maalta ja en oo ikinä kuullut mitään tuollaista. meilläpäin on niin itsenäisiä naisia, että ennemminkin talousasioiden hoitaja on nainen.
n.60e menee mun omiin menoihin... Jos käyn viihteellä, muuten ei mee kuin se lehden hinta. ruoka+vuokra jne tekee jotain 1300e... Kyllä minäkin olen itsenäinen, tai ainakin olin.. Monta vuotta asuin itsekseni.
eli teet kotitöitä ruokaa ja asumista vastaan. siis A-P-U-A
 
Hmmm
Nyt en voi muuta sanoa kuin ei voi olla totta.

Sinä olet täysi-ikäinen ihminen ja sinulla on oma tili jonne tulee rahaa ja sinä siirrät sen kaikki miehesi tilille, johon sinulla ei ole pankkikorttia eikä käyttöoikeutta? Tämähän on täysin älytöntä.

Yhteiset rahat voivat myös tarkoittaa sitä, että molemmilla on oma tili ja laskut ja ruuat maksetaan niin, että se maksaa kumman tilillä sillä hetkellä on rahaa.

Jos teillä täytyy olla yhteinen kauppatili niin nyt nainen järki käteen.
Maanantaina menette pankkiin ja avaatte yhteisen tilin johon molemmilla on käyttöoikeus ja pankkikortti.
Sitten siirrätte rahanne sinne yhteiselle tilille ja voitte sitten käytellä sieltä rahaa ostoksiin. Kaikki sujuu kuten ennenkin ja mies voi käydä siellä kaupassa, mutta sinä voit nostaa sieltä yhteiseltä tililtä sitten lehti ja muut rahat ilman, että sinun pitää kerjätä mieheltäsi rahoja.

Ymmärsin, että olet kotona pienen vauvan kanssa, eikö se piristäisi päivää jos kävisit itsekin silloin tällöin kaupassa.
Itse ainakin vaunuttelin lähikauppaa äippälomalla ja ostin sieltä pienet ostokset ja liian usein jonkun herkun kotimatkalle.
 
komppaan
täysin nimim Hmmm, noin meillä. Molemmilla omat tilit mut käytännössä rahat yhteisiä eli se maksaa jolla rahaa. Koskaan en kysy mihin mies rahojaan käyttää eikä hän multa. Niin kauan kun on rahaa lainaan, ruokaan ja laskuihin niin kumpikin tahköön rahoillaan mitä lystää. Eikö sulla olerahaa ostaa lapselles mitä haluat?
 
vieras
kuulostaa ihan holtittomalta touhulta siirtää saadut tuet suoraan miehen tilille. niinkuin edellä jo mainittu avatkaa yhteinen uusi tili jolta maksetaan ruoka/asuminen/muut yhteiset menot.
Et siirrä koko tutkisummaa tuolle tilille vaan suhteutatte miehen saaman palkan ja sun tuet tuolle tilille. esim. ei 50% sun tuista yhteiselle tilille vaan suurempi osa miehen tuloista yhteiselle tilille koska hän saa kuukautta kohti enemmän tuloja kuin sinä. Se on aivan kohtuullista koska työskentelet kotona kotitöitä tehden. Niin että kummallekin jää kuukautta kohti sama määrä omiin menoihin omalle tilille.
 
Minä kans oikeen nautin siitä että pääsen käymään kaupassa ruokaostoksilla. Ukko kotiin lasta kattoo siks aikaa. Ja pitää olla asunnon ulkopuolistakin elämää!!! Miten pitkään sitä muuten jaksaa täysjärkisenä? Nyt todellakin ukko puhutteluun ja sanot että haluat alkaa itse käydä kaupassa, tehän voitte vaikka vuorotella, toinen hoitaa lasta sen aikaa. Tai sitten meette yhdessä kaikki ja otatte lapsen vaan turvaistuimessa mukaan, vai käyttekö kävellen tms.? Nyt vaan tsemppiä sinulle ja lopetat ukolle rahan työntämisen heti!
 
Heh
Meilläkin ukko rajoittaa kauppareissuilla mun ostoksia.... siis ei anna minun ostaa karkkia, kun laihdutan! Niin ja ihan oikeasti. Olen aikamoinen herkkupeppu ja ostelisin varmaan aina karkkia ja laihdutus tyssäis hyvin äkkiä, olen tuosta rajoituksesta vain kiitollinen. Se niin ihanasti kannustaaminua tässä projektissa.

Mutta uskaltaisipa muuta rajoittaa niin sota olis valmis. Oikeasti tuo on jo ihan sairasta hommaa.
 

Yhteistyössä