en saa käydä viihteellä miehen mielestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt oon aika ällikällä lyöty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Alkuperäinen kirjoittaja kohtalotoveri:
Miehelle tärkeintä perhe ja harrastukset, ei niinkään kavereiden kanssa olo ja juhliminen. :(

siinäpä se olennainen on sanottu. pitäisköhän sunkin kasvaa jo aikuisemmaksi

No hei, en sanonut että minulle tärkintä olisi juhliminen ja kavereiden kanssa olo. 1-2 kertaa vuodessa ei taida oikein "biletystä" olla. Aina täällä vääristellään toisten sanoja tai tahallaan ymmärretään väärin.

Musta vain ei ole ihan "normaalia" ettei aikuiselkla miehellä ole ketään kaveria eikä ede sellaisia halua ja siten myöskään vaimolla ei saisi olla kavereita, joita näkisi esim. kerran kuukudessa. Vai miten yleistä tämä on???

Alkuperäinen kirjoittaja aaa:
Toi on sairasta rajoittaa noin. Se on vain itse epävarma. Sulla on oikeus mennä relaan tyttöjen kanssa. Jos ei kelpaa, ei sitten. Asiasta kannattaa puhua vielä ja pidä pääsi, sillä se on varmaa että tuo on vain eka oire jostain suuremmasta. Kohta tulee seuraava ja seuraava juttu mitä et saa tehdä ja kenen anssa et saa olla.
Minä ite käyn vain 1 kerran vuodessa ns. viihteellä eli en ole bilehirmu mutta ymmärrän että muutaman kerran vuodessa jotkut käy.

niin näitä juttuja on kertynyt mitä ei saa ja mitä saa! miehen sana on laki....
kyllä joskus mietin että kenen hullun kans oikeen oon yhdessä? se on sairaan mustis eikä varmaan muuksi muutu...

Baareissa käyminen on suht turhaa touhua mutta, kenelläkään ei ole oikeutta rajoittaa ja kieltää toista ihmistä tälläisissä(kään) asioissa.

Keskustella asiasta voi, ja tehdä kompromisseja jos sellainen onnistuu.

Mutta kukaan ei ole puolisonsa äiti tai isä tai laki ja oikeus.

Ihminen on vapaa tekemään mitä haluaa (lain puitteissa tietenkin) ja jos se ei toiselle sovi, eikä toisen mieltä halua pahoittaa koska rakastaa(?) ja kunnioittaa (?) tätä, niin asiasta pitää voida keskustella ja päätyä molempia tyydyttävään ratkaisuun ja jos näin ei käyn niin.. Houston, we have a problem.. ja ISO sellainen.
Toisen vapauden rajoittaminen (edes parisuhteessa/avioliitossa) on väärin!

Alkuperäinen kirjoittaja ss:
Alkuperäinen kirjoittaja mietintämyssy päähän:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ja nyt se sanoo ettei ala katteleen minua jos käyn baarissa, sanoo etteikö ystäviään muuten voi nähdä? voi hellalettas sentään..

niin, mietippä ihan tarkkaan eikö muka kavereita voi nähdä muuten kuin kännissä baarissa?! on parempiakin paikkoja/tapoja vaihtaa kuulumisia. keksit kyllä kun tarpeeksi mietit..

Kääks mitä vanhoja tanttoja täällä on! Kyllä sitä nyt voi ulos lähteä edes joskus ilman että pitää selittää miehelleen että rakas, en mene nussimaan toisia. Noi absolutisti-bilevihaajat laukoo kommentteja jotka on aika erilaisia mitä totuus: suuri osa 20-30v äideistä käy varmasti ulkona tuulettumassa joskus. Menkää tekin joskus hieman lanteita pyörittelemään diskoon niin johan tuulettuu teidänkin pää!

Tuulettumassa ollaan oltu ja noita 20-30v äitejä pantu aika usein. Itse asiassa ovat aika helppoa saalista parin siiderin jälkeen. Ei tarvi kovin kauaa lanteita pyörittää diskon tanssilattialla, kun kohta ollaan jo lanteita heiluttamassa vaaka-asennossa.

Alkuperäinen kirjoittaja kohtalotover - jo aikuiseksi kasvanut:
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Alkuperäinen kirjoittaja kohtalotoveri:
Miehelle tärkeintä perhe ja harrastukset, ei niinkään kavereiden kanssa olo ja juhliminen. :(

siinäpä se olennainen on sanottu. pitäisköhän sunkin kasvaa jo aikuisemmaksi

No hei, en sanonut että minulle tärkintä olisi juhliminen ja kavereiden kanssa olo. 1-2 kertaa vuodessa ei taida oikein "biletystä" olla. Aina täällä vääristellään toisten sanoja tai tahallaan ymmärretään väärin.

Musta vain ei ole ihan "normaalia" ettei aikuiselkla miehellä ole ketään kaveria eikä ede sellaisia halua ja siten myöskään vaimolla ei saisi olla kavereita, joita näkisi esim. kerran kuukudessa. Vai miten yleistä tämä on???

No ei ole yleistä! Kyllä normaalissa parisuhteessa annetaan aikuisten itse päättää, missä ne kavereitansa tapaa. Baarissa tai jossain muualla. Oon sitäpaitsi ihan varma, että jos sattuu tollainen kontrollifriikki ukoksi, niin ensin kielletään yksi asia ja vähitellen kaikki muutkin. Ei tossa se baari liene edes ongelma, vaan se että vaimolla ei saa olla omaa elämää ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja aaa:
Toi on sairasta rajoittaa noin. Se on vain itse epävarma. Sulla on oikeus mennä relaan tyttöjen kanssa. Jos ei kelpaa, ei sitten. Asiasta kannattaa puhua vielä ja pidä pääsi, sillä se on varmaa että tuo on vain eka oire jostain suuremmasta. Kohta tulee seuraava ja seuraava juttu mitä et saa tehdä ja kenen anssa et saa olla.
Minä ite käyn vain 1 kerran vuodessa ns. viihteellä eli en ole bilehirmu mutta ymmärrän että muutaman kerran vuodessa jotkut käy.

niin näitä juttuja on kertynyt mitä ei saa ja mitä saa! miehen sana on laki....
kyllä joskus mietin että kenen hullun kans oikeen oon yhdessä? se on sairaan mustis eikä varmaan muuksi muutu...

Eli kyse ei ollutkaan baariinmenosta vaan siitä että mies on mustasukkainen ja hullu.
Se taas on aivan eri asia sitten.

uskomatonta tekstiä akoilta kun miettii miten kukin kehuu ettei heitä mies rajoita vaan saavat mennä baariin yms. MIKS VITUS TE OOTTE NIIN RISTIRIITAISIA AINA?
ja miks se on naises vika kun ei äijä luota ,ei tulis mieleen että taustalla voi olla muuta kuten aikasemmat huonot parisuhteet yms? ei tietenkään kun se on ap:n vika kun se haluaa joskus käydä kavereiden kans jossain muuallaki kuin kahvilla.

ei me saatu kompromissia siis ei millään, se on joko mies ja miehen sanelema miten eletään tai minä jään yksin...lapsen kanssa! voi hele****** mitä on tullu tehtyä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja nyt se sanoo ettei ala katteleen minua jos käyn baarissa, sanoo etteikö ystäviään muuten voi nähdä? voi hellalettas sentään..

niin, mietippä ihan tarkkaan eikö muka kavereita voi nähdä muuten kuin kännissä baarissa?! on parempiakin paikkoja/tapoja vaihtaa kuulumisia. keksit kyllä kun tarpeeksi mietit..

ja itse taidat olla joko absolutisti tai miehesi tossun alla. ja ap ei sanonut, että rupeis siellä jatkuvasti laukkaamaan vaan edes joskus. miks pitäis antaa miehen päättää joka asiassa?

entä jos olen molempia?
ei, meillä dokataan yhdessä ja kavereita tapaillaan muuten kuin baareissa. saa muuten huomattavasti enemmän irti niistä harvoista tapaamista: ei melua, ei känniääliöitä yrittämässä pokailla tai tönimässä, ei muistin pätkimistä seuraavana päivänä, ei mokailuja.. ja silti on hauskaa

ei me saatu kompromissia siis ei millään, se on joko mies ja miehen sanelema miten eletään tai minä jään yksin...lapsen kanssa! voi hele****** mitä on tullu tehtyä!

Jos tuollainen kiristäjä olis miehenä niin mä kyllä yhdyn Emilynin kuoroon, ottasin eron. Ja en pelkästään sen baari-homman takia vaan tuon yleisen rajoittamisen ja sääntöjen sanelemisen takia.

Alkuperäinen kirjoittaja --:

ja itse taidat olla joko absolutisti tai miehesi tossun alla. ja ap ei sanonut, että rupeis siellä jatkuvasti laukkaamaan vaan edes joskus. miks pitäis antaa miehen päättää joka asiassa?

entä jos olen molempia?
ei, meillä dokataan yhdessä ja kavereita tapaillaan muuten kuin baareissa. saa muuten huomattavasti enemmän irti niistä harvoista tapaamista: ei melua, ei känniääliöitä yrittämässä pokailla tai tönimässä, ei muistin pätkimistä seuraavana päivänä, ei mokailuja.. ja silti on hauskaa

Tuo sopii teille, jollekin toiselle pariskunnalle joku toinen elämäntyyli. Mutta tuskin sunkaan mielestä on oikein, että puoliso sanelee toiselle, mikä se elämäntyyli saa olla?

Baareja on sitä paitsi erilaisia, eikä niissä kaikissa "dokata" tai mölytä.

entä jos olen molempia?

hyvä juttu, jos sinusta on hyvä olla miehen tossun alla. mitäpä sitä omalla tahdolla, kun mies sanelee kaiken. mutta jos se sopii sinulle ei tarkoita sitä, että kaikkien tulisi näin toimia tai että ap olisi huono ihminen jos haluaa baarissa käydä

ja siis me ei erota sen takia että haluan käydä baarissa vaan sen takia että mies on SAIRAALLOISENMUSTASUKKAINEN JA NARSISTI JA listaa vois jatkaa loputtomiin! kun mies syyllistää nyt minua että minähän tässä jätän hänet....kun valitsen baarin!!! eieiei....
ei tuollais sais sanoa se on joko minä tai se! Valitsen sitten vapauden että saan tehdä mitä ite tahon eikä kukaan määräile! taidan mennä ostaan tupakkia, nyt loppu sekin lakko! jonka muuten lopetin miehen vuoksi ku kiristi silläkin!

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:

Jos tuollainen kiristäjä olis miehenä niin mä kyllä yhdyn Emilynin kuoroon, ottasin eron. Ja en pelkästään sen baari-homman takia vaan tuon yleisen rajoittamisen ja sääntöjen sanelemisen takia.

peesi

ei muuta kuin baariin -> ero -> taas on yksi uusi yh-äiti lapsineen meidän elätettävänä. voidaanko tämä mitenkään välttää?!

ja siis me ei erota sen takia että haluan käydä baarissa vaan sen takia että mies on SAIRAALLOISENMUSTASUKKAINEN JA NARSISTI JA listaa vois jatkaa loputtomiin! kun mies syyllistää nyt minua että minähän tässä jätän hänet....kun valitsen baarin!!! eieiei....
ei tuollais sais sanoa se on joko minä tai se! Valitsen sitten vapauden että saan tehdä mitä ite tahon eikä kukaan määräile! taidan mennä ostaan tupakkia, nyt loppu sekin lakko! jonka muuten lopetin miehen vuoksi ku kiristi silläkin!

No mitä vittua sä miehen mielipiteistä välität jos ootte eroomassa muutenkin?Tee mitä lystäät.

Ihan kuin puhuisit minun exästä! Just tuota samaa; et saa polttaa, et saa mennä baariin, et saa autoa lainaan (olisin mennyt ratsastamaan), et saa käydä kahvilla töiden jälkeen, et saa sitä, et saa tätä.
AP, vapauta itsesi tuollaisesta! :hug:

Ihan kuin puhuisit minun exästä! Just tuota samaa; et saa polttaa, et saa mennä baariin, et saa autoa lainaan (olisin mennyt ratsastamaan), et saa käydä kahvilla töiden jälkeen, et saa sitä, et saa tätä.

Miten erositte? ja miten pääsit yli hänestä? Minä kuitenkin rakastan miestäni, ainakin sitä toista hyvää puolta...

Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Eroaisin ukosta.

Taas ero jonkun triviaalin asian takia. Noin sitä pitää.

En ryhtyisi edes seurustelemaan ihmisen kanssa, joka haluaisi rajoittaa menemisiäni tai olisi sairaalloisen mustasukkainen tai riippuvainen ja jos hän olisi useamman vuoden sitä onnistunut piilottelemaan, todellakin lähtisin lätkimään ja ihan syystä.

entä jos olen molempia?

hyvä juttu, jos sinusta on hyvä olla miehen tossun alla. mitäpä sitä omalla tahdolla, kun mies sanelee kaiken. mutta jos se sopii sinulle ei tarkoita sitä, että kaikkien tulisi näin toimia tai että ap olisi huono ihminen jos haluaa baarissa käydä

ei kai tuossa ole missään sanottu että olisi miehen tossun alla. yhtä hyvin nainen voi päättää näin. tai ehkä asioista on sovittu hyvässä hengessä YHDESSÄ kuten parisuhteissa yleensä tehdään. kompromisseja, myönnytyksiä ja kieltoa. kun antaa jotain, saa jotain. jne.
ap voi yrittää sopia että tapaa kavereitansa muualla kuin baarissa mutta esim useammin kuin nyt. tai jotain.. turhaa sitä tappelua ja eroa tommosen takia tekee

Alkuperäinen kirjoittaja \o/:

ei muuta kuin baariin -> ero -> taas on yksi uusi yh-äiti lapsineen meidän elätettävänä. voidaanko tämä mitenkään välttää?!

Mielummin ei. Oikeasti sairaalloisen mustasukkaisen ja narsistisen ihmisen kanssa ei ole mukava elää joten parempi on elää vaikka yksin.

Miten erositte? ja miten pääsit yli hänestä? Minä kuitenkin rakastan miestäni, ainakin sitä toista hyvää puolta...

Hmm... Sanottaisiinko näin että kun on 6 vuotta yhdessä, siitä 3 ensimmäistä rakastin, sitten se alkoi muuttua koko ajan enemmän halveksunnaksi ja vihaksi ko. ihmistä kohtaan juuri sen rajoittamisen ja minun itsetuntoni pitkäjänteisen tappamisen takia. Lopulta kun se 6 vuotta tuli täyteen, meni minunkin kuppini nurin kaikesta yrittämisestä huolimatta ja siinä vaiheessa kun hänet lemppasin en tuntenut mitään muuta kuin suunnatonta helpotusta. Minä vain heivasin hänet yli laidan. Ennen pelkäsin häntä, mutta siinä vaiheessa jo pelkäsin enemmän sitä että elän elämäni onnettomana hänen kanssaan ja naamatusten sanoin vain että suhde on ohi meidän väliltämme. Enkä antanut itkujen ja vakuuttelujen enää harhauttaa. Nyt voin enää ihmetellä miten niin pitkään VIITSIN olla sen kanssa.
Mutta jos jotain hyvää lähdetään hakemaan niin ainakin osaan nykyistäni IHANAA miestä arvostaa kun on paskan kanssa kerran elänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:

entä jos olen molempia?

ei kai tuossa ole missään sanottu että olisi miehen tossun alla. yhtä hyvin nainen voi päättää näin. tai ehkä asioista on sovittu hyvässä hengessä YHDESSÄ kuten parisuhteissa yleensä tehdään. kompromisseja, myönnytyksiä ja kieltoa. kun antaa jotain, saa jotain. jne.
ap voi yrittää sopia että tapaa kavereitansa muualla kuin baarissa mutta esim useammin kuin nyt. tai jotain.. turhaa sitä tappelua ja eroa tommosen takia tekee

toki eriasia, jos yhdessä sovittu ja kumpikin tyytyväisiä, mutta ap:n mies näkyy päättävän yksin. ja edelleenkin baarissa käyminen ei ole paha asia. eli tässäkin sinun ehdotuksessa, että tavata muualla mies sais taas päättää ja toki kait ap muuallakin heitä tapaa, baari on vaan yksi paikka.

Hmm... Sanottaisiinko näin että kun on 6 vuotta yhdessä, siitä 3 ensimmäistä rakastin, sitten se alkoi muuttua koko ajan enemmän halveksunnaksi ja vihaksi ko. ihmistä kohtaan juuri sen rajoittamisen ja minun itsetuntoni pitkäjänteisen tappamisen takia. Lopulta kun se 6 vuotta tuli täyteen, meni minunkin kuppini nurin kaikesta yrittämisestä huolimatta ja siinä vaiheessa kun hänet lemppasin en tuntenut mitään muuta kuin suunnatonta helpotusta. Minä vain heivasin hänet yli laidan. Ennen pelkäsin häntä, mutta siinä vaiheessa jo pelkäsin enemmän sitä että elän elämäni onnettomana hänen kanssaan ja naamatusten sanoin vain että suhde on ohi meidän väliltämme. Enkä antanut itkujen ja vakuuttelujen enää harhauttaa. Nyt voin enää ihmetellä miten niin pitkään VIITSIN olla sen kanssa.
Mutta jos jotain hyvää lähdetään hakemaan niin ainakin osaan nykyistäni IHANAA miestä arvostaa kun on paskan kanssa kerran elänyt.

heh, ootkohan nykyiseni eksä? se seurusteli mua ennen 6 vuota....
no ei vaan, näitä miehiä on paljon....ja miksie naisiakin jotka yrittää rajoittaa toisen elämää....

AP, en ole nykyisesi exä, sillä ko. mies kyllä itse juoksi baarissa naisissa (siis oikeasti naisissa!!!) vaikka minulla ei sinne ollut lupaa mennä. Kerran uhmasin häntä ja menin kavereideni kanssa, mutta lähdin itkien pois kun exä oli laittanut veljensä minua vahtimaan ja silloiseen kotiin oli mennyt ilmoitus että vehtaan muiden miesten kanssa, juttelin siskoni silloisen miesystävän kanssa.... Ja tietenkin sain kännykästä silloin lukea olevani epäluotettava huora. :kieh:

Yhteistyössä