Moottoripyörässä on myös painoon nähden järkyttävän paljon tehokkaammat jarrut kuin autossa.Siksi, koska onhan tuo riski paljon suurempi. Autossa on sentään peltiä ympärillä, moottoripyörällä ei ole mitään mahdollisuuksia selvitä.
Moottoripyörässä on myös painoon nähden järkyttävän paljon tehokkaammat jarrut kuin autossa.Siksi, koska onhan tuo riski paljon suurempi. Autossa on sentään peltiä ympärillä, moottoripyörällä ei ole mitään mahdollisuuksia selvitä.
Siinä tapauksessa varmaan kieltää mieheltään jalkaisin kulkemisen. Heikoilla jalankulkijakin on auton kanssa...Siksi, koska onhan tuo riski paljon suurempi. Autossa on sentään peltiä ympärillä, moottoripyörällä ei ole mitään mahdollisuuksia selvitä.
ei tarvitse ymmärtää!!! Kunhan puren tänne pelkoani ja ahdistustani kyseistä kapistusta kohtaan. Tiedän kyllä, että kotiinkin voi kuolla.Siinä tapauksessa varmaan kieltää mieheltään jalkaisin kulkemisen. Heikoilla jalankulkijakin on auton kanssa...
Parasta varmaan olisi pysytellä sisätiloissa selällään lattialla, ettei vaan satu mitään :| Elämä sujuukin kivasti kun oikein varoo ikinä tekemästä yhtään mitään....ja talvella mä voin liukastua roskista viedessäni...
Elämä on täynnä riskejä. Jos jos jos jos, ehkä ehkä ehkä...
Kunhan vain kuskin lihaskunto käsivarsissa riittää.Moottoripyörässä on myös painoon nähden järkyttävän paljon tehokkaammat jarrut kuin autossa.
Jokaisella riittää jos ei ole niin urpo että jarruttaa kyynärpäät koukussa. Hyvillä jarruilla saa etupyörän lukkoon reilusti yli satasen vauhdissaKunhan vain kuskin lihaskunto käsivarsissa riittää.
Meinaan vaan, että pistämään riittävästi hanttiin omalle massalleen hitauden lakien mukaan.
Olen samaa mieltäMinun mielestä moottoripyöriä ei tulisi lainkaan sallia tavallisten pulliaisten käyttöön, eikä ne sovi tavallisen liikenteen sekaan. Ohitustilanteetkin aivan hirveää katsottavaa.
No sielläpäin vallankin on näitä aivottomia urpoja jotka puottaa ohitte 160 kilsaa/h mittarissa keula pystyssä..Minun mielestä moottoripyöriä ei tulisi lainkaan sallia tavallisten pulliaisten käyttöön, eikä ne sovi tavallisen liikenteen sekaan. Ohitustilanteetkin aivan hirveää katsottavaa.
Joo-o. Niinhän se on, että parhaiten muistaa juuri ne (harvat) liikenteessä porsastelijat. Miksipä ihmeessä nätisti ajava mieleen jäisiNo sielläpäin vallankin on näitä aivottomia urpoja jotka puottaa ohitte 160 kilsaa/h mittarissa keula pystyssä..
Mut kun ei sais yleistää..Suurin osa motoristeista ajaa kuitenkin nätisti, tää on vähä sama kun vetäis tän nainen+auto=katastrofi kortin..
Kauhulla aina kuuntelen, kun tuosta Mustanlahden risteyksen jälkeen lähtee pyörä kiihdyttämään Keuruuta kohti. Tuon suoran välissä on vain metsä ja äänet kuuluu tosi hyvin. Joku päivä vielä kuuluu kova rysähdys kovan kiihdytyksen jälkeen.No sielläpäin vallankin on näitä aivottomia urpoja jotka puottaa ohitte 160 kilsaa/h mittarissa keula pystyssä..
Mut kun ei sais yleistää..Suurin osa motoristeista ajaa kuitenkin nätisti, tää on vähä sama kun vetäis tän nainen+auto=katastrofi kortin..
93% jarrutehosta etupyörällä ja 7% takapyörällä. Keskimäärin. Pyörän malli vaikuttaa paljon.Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:Ei kai kukaan urpo etujarrulla pelkästään jarruttele?
Mutta hauskaaEihän se silloin mitään jarruttamista olekaan.
Sen takajarrun hyöty tulee lähinnä siitä, että se vakauttaa jarrutusta.Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:Kyllä mä opettelin tuon jarrutuksen aikoinaan siten, että etujarrulla aloitetaan, takajarrulla loput. Tosin en koskaan opetellut keulimaan sen enempää etu- kuin takapäälläkään.
amen!Mahtaa olla ohjattavuus tämän jälkeen huippuluokkaa.
Itseäni ottaa äärettömästi päähän sellaiset autoloijat motoristit, jotka kuvittelevat olevansa yksin tässä maailmassa. Ihan sama jos oman riskinoton perusteella itse kuolee, mutta kun siinä aiheutetaan kohtuuttomia vaaratilanteita myös muulle liikenteelle.
Moottoripyörällä ei juuri ole ohjattavuutta jarrutettaessa. Autolla voit jarruttaa ja ohjata. Moottoripyörällä pitää ensin jarruttaa ja sitten ohjata.Mahtaa olla ohjattavuus tämän jälkeen huippuluokkaa.
Niin! Tarviiko sinne liikenteen sekaan lähtä? :xmas:Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:Mutta jos ihan totta puhutaan, niin motoristien kuolemista suurimman osan aiheuttaa autoilija.
Niinpä, baanat motoristeille vapaaksi, kiitos!Niin! Tarviiko sinne liikenteen sekaan lähtä? :xmas: