En pääse millään yli tuosta miehen moottoripyörän ostosta!

Minun mielestä moottoripyöriä ei tulisi lainkaan sallia tavallisten pulliaisten käyttöön, eikä ne sovi tavallisen liikenteen sekaan. Ohitustilanteetkin aivan hirveää katsottavaa.
 
Yksvaan, neljän äiti
Itse olen ottanut asfaltista mittaa lentäessäni mp:n selästä 120 km/h vauhdista.
Tuloksena yksi mustelma ja pieni reikä sadepuvussa.
Olen minäkin kokeillut miltä tuntuu ajaa yli 200 pyörällä, kivaa oli.
Mutta tiellä ei kyllä ollut ruuhkaa kuten tuossa linkin videossa.
 
Yksvaan, neljän äiti
[QUOTE="hippi";24126247]Jokaisella riittää jos ei ole niin urpo että jarruttaa kyynärpäät koukussa. Hyvillä jarruilla saa etupyörän lukkoon reilusti yli satasen vauhdissa[/QUOTE]

Ei kai kukaan urpo etujarrulla pelkästään jarruttele?
 
Minun mielestä moottoripyöriä ei tulisi lainkaan sallia tavallisten pulliaisten käyttöön, eikä ne sovi tavallisen liikenteen sekaan. Ohitustilanteetkin aivan hirveää katsottavaa.
No sielläpäin vallankin on näitä aivottomia urpoja jotka puottaa ohitte 160 kilsaa/h mittarissa keula pystyssä.. :rolleyes:

Mut kun ei sais yleistää..Suurin osa motoristeista ajaa kuitenkin nätisti, tää on vähä sama kun vetäis tän nainen+auto=katastrofi kortin.. ;)
 
No sielläpäin vallankin on näitä aivottomia urpoja jotka puottaa ohitte 160 kilsaa/h mittarissa keula pystyssä.. :rolleyes:

Mut kun ei sais yleistää..Suurin osa motoristeista ajaa kuitenkin nätisti, tää on vähä sama kun vetäis tän nainen+auto=katastrofi kortin.. ;)
Joo-o. Niinhän se on, että parhaiten muistaa juuri ne (harvat) liikenteessä porsastelijat. Miksipä ihmeessä nätisti ajava mieleen jäisi :)
 
No sielläpäin vallankin on näitä aivottomia urpoja jotka puottaa ohitte 160 kilsaa/h mittarissa keula pystyssä.. :rolleyes:

Mut kun ei sais yleistää..Suurin osa motoristeista ajaa kuitenkin nätisti, tää on vähä sama kun vetäis tän nainen+auto=katastrofi kortin.. ;)
Kauhulla aina kuuntelen, kun tuosta Mustanlahden risteyksen jälkeen lähtee pyörä kiihdyttämään Keuruuta kohti. Tuon suoran välissä on vain metsä ja äänet kuuluu tosi hyvin. Joku päivä vielä kuuluu kova rysähdys kovan kiihdytyksen jälkeen. :(
 
"hippi"
Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Ei kai kukaan urpo etujarrulla pelkästään jarruttele?
93% jarrutehosta etupyörällä ja 7% takapyörällä. Keskimäärin. Pyörän malli vaikuttaa paljon.

Suht. normaalissa tehokkaassa jarrutuksessa takapyörä nousee ilmaan.
 
Yksvaan, neljän äiti
[QUOTE="hippi";24126283]93% jarrutehosta etupyörällä ja 7% takapyörällä. Keskimäärin. Pyörän malli vaikuttaa paljon.

Suht. normaalissa tehokkaassa jarrutuksessa takapyörä nousee ilmaan.[/QUOTE]

Kyllä mä opettelin tuon jarrutuksen aikoinaan siten, että etujarrulla aloitetaan, takajarrulla loput. Tosin en koskaan opetellut keulimaan sen enempää etu- kuin takapäälläkään.
 
vieras*
[QUOTE="hippi";24126283]93% jarrutehosta etupyörällä ja 7% takapyörällä. Keskimäärin. Pyörän malli vaikuttaa paljon.

Suht. normaalissa tehokkaassa jarrutuksessa takapyörä nousee ilmaan.[/QUOTE]

Mahtaa olla ohjattavuus tämän jälkeen huippuluokkaa.

Itseäni ottaa äärettömästi päähän sellaiset autoloijat motoristit, jotka kuvittelevat olevansa yksin tässä maailmassa. Ihan sama jos oman riskinoton perusteella itse kuolee, mutta kun siinä aiheutetaan kohtuuttomia vaaratilanteita myös muulle liikenteelle.
 
"hippi"
Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Kyllä mä opettelin tuon jarrutuksen aikoinaan siten, että etujarrulla aloitetaan, takajarrulla loput. Tosin en koskaan opetellut keulimaan sen enempää etu- kuin takapäälläkään.
Sen takajarrun hyöty tulee lähinnä siitä, että se vakauttaa jarrutusta.

Honda teki aikoinaan systeemin, jossa etujarru painoi aina yhtä takamäntää samalla ja se oli aika toimiva. Nykyisin on monessa abs. Jos ei ole tälläisiä niin kannattaa opetella käyttämään pääasiassa sitä etujarrua. Takajarru on ihan jees jos haluaa irrotella :D
 
Mahtaa olla ohjattavuus tämän jälkeen huippuluokkaa.

Itseäni ottaa äärettömästi päähän sellaiset autoloijat motoristit, jotka kuvittelevat olevansa yksin tässä maailmassa. Ihan sama jos oman riskinoton perusteella itse kuolee, mutta kun siinä aiheutetaan kohtuuttomia vaaratilanteita myös muulle liikenteelle.
amen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Mutta jos ihan totta puhutaan, niin motoristien kuolemista suurimman osan aiheuttaa autoilija.
Niin! Tarviiko sinne liikenteen sekaan lähtä? :xmas:
 

Yhteistyössä