En pääse yli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ntintinti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

ntintinti

Vieras
Hei,
minulla on sellainen tilanne, että en millään pääse yli avopuolisoni petoksesta. Hän petti minua kahdesti exänsä kanssa aivan suhteemme alussa pari vuotta sitten. Minun on muutenkin vaikea luottaa ihmisiin, joten isku oli kova.

Hän on katunut tekoaan ja näyttänyt olevansa todella pahoillaan. En silti vain tahdo päästä asiasta yli ja siitä seuraa taas riitoja ja riitoja. Rakastan miestäni kovasti, mutta tämä on tosi rankkaa.

Olisiko jollakulla vinkkiä tai neuvoa, miten voisin selvitä tilanteesta. Pääni meinaa seota.

on vihonviimeinen käytettäväksi, mutta jos mikään muu ei auta, niin käyppä itse vieraissa, niin johan hellittää! Mutta vain siinä tapauksessa, että jaksat pitää sen omina tietonasi!

Alkuperäinen kirjoittaja cinlu:
on vihonviimeinen käytettäväksi, mutta jos mikään muu ei auta, niin käyppä itse vieraissa, niin johan hellittää! Mutta vain siinä tapauksessa, että jaksat pitää sen omina tietonasi!

Siinä sen näkee, että se ei todellakaan ole mitäänihmeellistä eikä merkitse mitään. Asiat saavat oikeat mittasuhteet. Sitä ei kuitenkaan pidä mennä toiselle kertomaan, sillä miehet eivät kestä sitä!

Onpa täällä neuvoja??? Ettäkö elin-ikäinen syyllisyydentunto parantaisi luottamusta ihmisiin??
Vitutukseen em.neuvo voi auttaa mutta lopputuloksena on ainainen tyytymättömyys ja epäluottamus ihmisiin.
Kyllä parempi on lähteä rakentamaan itselle senverran vankkaa itsetuntoa ettei anna ukon touhujen hallita itseään ja ohjailla tekemisiään.

Joskus nuo haavat voivat olla syviä ja se kestää pitkään aikaa kunnes ne ovat parantuneet. Olis varmasti parisuhdeterapia paikallaan. Keskustelkaa rehellisesti asiasta ja miltäs sinusta tuntuu ja myös miltäs mieheltäs tuntuu. Keskustelkaa rauhallisesti ilman riitoja asiasta. Helppo se ei ole mutta kyllä kannattaa tehdä töitä sen asian eteen. Tie on pitkä ja kivinen....

Alkuperäinen kirjoittaja ntintinti:
Hei,
minulla on sellainen tilanne, että en millään pääse yli avopuolisoni petoksesta. Hän petti minua kahdesti exänsä kanssa aivan suhteemme alussa pari vuotta sitten. Minun on muutenkin vaikea luottaa ihmisiin, joten isku oli kova.

Hän on katunut tekoaan ja näyttänyt olevansa todella pahoillaan. En silti vain tahdo päästä asiasta yli ja siitä seuraa taas riitoja ja riitoja. Rakastan miestäni kovasti, mutta tämä on tosi rankkaa.

Olisiko jollakulla vinkkiä tai neuvoa, miten voisin selvitä tilanteesta. Pääni meinaa seota.

Aika auttaa. Ja määrätietoisuus. Joka ainoa kerta, kun asia tulee mieleesi, alat tietoisesti ajatella jotain muuta asiaa. Nyt on näet niin onnellisesti, että ihminen ei PYSTY ajattelemaan kahta asiaa samaan aikaan.

Kyllä sinä siitä yli pääset, mutta pari neuvoa: Älä mieti sitä aina, älä selaa yksityiskohtia. Kun tulee mieleen, käännä kierros pois päältä,kunnes alkaa laimentua tuo tuska.Sinun pitää siis lokeroida tuo asia.
Jos jamkutat koko ajan, ette pääse eteenpäin. Sinulla ei ole vaihtoehtoja, jos haluat selvitä.Ajan kanssa tuntuu yhä vähemän. Minulla samanlainen kokemus, mutta kun mies näki miten vaikea asia oli, hän lopetti tuollaisen kokonaan. Aloin luottaa taas ja hyvin on mennyt useita vuosia. Onnea matkaan.
Lohdutin itseäni pahoina aikoina seuraavalla lauseella :Mitä minulla pitäisi olla sen paremmin kuin muillakaan?Se auttoi paljon.

Mun mies jäi nyt toista kertaa kiinni jonkin sortin pettämisestä, vissiin ei seksiin asti ole päässyt mut kuitenkin.
Ekan kerran jälkeen olin varma, etten pääse yli, mutta pääsin kuitenkin. Toki mies teki kaikkensa sen eteen, että unohdin.
Nyt tuli sit toinen kerta ja en tiedä enää. Ei mitään järkeä enää jatkaa, koska tuntuu että tällä kertaa yli en pääse mitenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja cinlu:

Hyvä neuvo! todella voit paremmin! tein samoin ja ahdistus miehen petoksen suhteen haihtuu kuin pierun tuuleen! ja nyt se ihmettelee kun en enää vingu ja itkse asiasta ja olen ILOISELLA MIELELLA ! tra lal lal laaaaaaa!!!
kiva hä?! osat vaihtu.. ;-D

Kiitos näkemyksistänne. Tässä meinaa aina välillä usko mennä. En ole valmis pettämään miestäni mistään hinnasta. Ennemmin eroan kuin petän. Tosin uhkailen miestäni aina välillä uhkailemalla. Jotenkin vain voin huonosti, mutta rakastan miestäni todella paljon ja hän on ollut minulle hyvä.

Kuulisin mieluusti vielä muidenkin näkemyksiä asiaan.

Kiitos näkemyksistänne. Tässä meinaa aina välillä usko mennä. En ole valmis pettämään miestäni mistään hinnasta. Ennemmin eroan kuin petän. Tosin uhkailen miestäni aina välillä uhkailemalla. Jotenkin vain voin huonosti, mutta rakastan miestäni todella paljon ja hän on ollut minulle hyvä.

Älä menetä uskosi, ainakaan vielä. Mutta älä myös jatkuvasti uhkailla erosta jos kuitenkaan ei niin tapahdu. Mies luulee vaan että "kunhan sinä nyt vaan puhut". Hän ei näköjään ottaa sinut tosissaan! Ehkä sinun miehesi myös luulee ettei sinä saat toisi miehiä ja hän elää siinä uskossa että vaan hän voi saada naisia. Sano suoraan hänelle mitä ajattelet ja mitä haluat!

Sinun pitää haluta antaa anteeksi. Joku tuossa aiemmin sanoikin, että sinun pitää vain mustasukkaisuuden ja epäilyn koittaessa antaa anteeksi ja sysätä ajatus pois. Ei tarvitse unohtaa, muttei tarvitse jäädä riutumaan menneissä. Älä katso taakse- vaan eteenpäin elämässäsi!!!

Ihmiset tekevät virheitä elämässään, mutta niistä voi ottaa opiksi. Anna miehesi katua ja osoittaa käytöksellään, että hän on luottamuksesi arvoinen. Opettele luottamaan, mutta ei luottamuksen tarvitse sokeaa olla.

Jonkun suomalaistutkimuksen mukaan miehet kiintyvät naiseen hitaammin, mutta miesten rakkaus ei myöskään laannu niin nopeasti kuin naisilla. Tämä siis toki on vain yleistys eikä pidä kaikkien kohdalla totta. Voisiko siis olla, että suhteenne alussa miehen tunteet sinua kohtaan eivät vielä olleet "täydessä kukassa" ja hänellä ehkä oli vielä tunteita exäänsä kohtaan?

Jos et halua antaa anteeksi tai et kykene siihen, niin silloin on parempi erota kuin tapella viikko toisensa jälkeen samasta asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja mietin:

Älä menetä uskosi, ainakaan vielä. Mutta älä myös jatkuvasti uhkailla erosta jos kuitenkaan ei niin tapahdu. Mies luulee vaan että "kunhan sinä nyt vaan puhut". Hän ei näköjään ottaa sinut tosissaan! Ehkä sinun miehesi myös luulee ettei sinä saat toisi miehiä ja hän elää siinä uskossa että vaan hän voi saada naisia. Sano suoraan hänelle mitä ajattelet ja mitä haluat!

Noh,se on pettänyt sua jo kaksi kertaa ex-naisensa kanssa.( siis kaksi kertaa,miksi? kun se rakastaa sua niin paljon ;-D

Et sä tuosta ikinä yli pääse.pohdit mietit niin ,että pää hajoaa ja ulkonäkö menee pikkuhiljaan ihan perselleen tuon ongelman takia....naisista tulee ihan nuutuneen näköisiä.
Miksi naiset alkaa aina rakastaa sitä petturia vielä enemmän ,varsinkin sitten kun se mies on pettänyt naista monta kertaa? niin saa aina lukea " kun mä rakastan sitä niiiiiiiiiiiiiiiiiin! BUOH!

jätä se,niin voit paremmin .kas kummaa ihmeitä tapahtuu ,alat taas kukkia,silmätkin koko olemus alkaa taas loistaa! kaikki mikä tekee itsesi epäonnelliseksi pitänee jättää taakseen.;-D

Et voi vaikuttaa asioihin mikä on ollut, voit vaan vaikuttaa asioihin tässä ja nyt, sekä tulevaisuuteen. Kuten yksi kirjoittaja sanoi opettele luottamaan, mutta ei luottamuksen tarvitsee sokeaa olla. Turha on jaaritella ja tapella jatkuvasti asioista koska silloin teillä ei tule mitään muuta kun paha mieli!