En osaa leipoa.Paljon maksaa synttärikakku+voileipäkakku lapsen synttäreille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iiiuuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Etkö siis osaa leipoa vai etkö viitsi? Leipominen on helppoa ja kaikki sen nyt jotenkuten osaavat, kotitaloustuntien ansiosta. Pitopalveluiden herkut ovat kalliita, mutta helpottavat tietysti työtaakkaa..:)

Lastenjuhlat vai aikuisia vain vieraissa? Lapsille turha tuollaisia olla, jätski, keksit yms. ajaa asiansa. Aikuisillekin osaisin hyvin tehdä vaikka hyviä voileipiä itse, ja sitäpaitsi valmispohjiin saa tehtyä todella hyviä täytekakkuja helposti.

En oikeastikaan osaa leipoa (en ole edes yrittänyt tehdä kakkua koskaan, oma äitinikään ei koskaan leiponut). Ja sitten toisaalta en koe tärkeäksi tehdä kakkua itse.

Voileipäkakun haluan meitä aikuisia varten :D . Olisi ihana herkutella hyvän syyn varjolla. Lapsivieraita ei tule paljoa.

maksoi täytekakku 45e ja voileipäkakku taisi olla 50e, oli iso kakku. Kokeilin muuten kerran tehdä itse voileipäkakun ja se onnistui tosi hyvin eikä lopulta ollut edes vaikea tehdä. :)

[QUOTE="Tervis";22721454]Älkää hyvät ihmiset aina tarjotko niitä iänikuisia voileipäkakkuja! Nehän on aivan kamalia. Vois sitä järkyttävää majoneesin määrää....[/QUOTE]

Kato kun muut voi tykätä vaikket sä tykkää. Ja ei niihin tartte litroittain majoneesia jne laittaa.

[QUOTE="Tervis";22721454]Älkää hyvät ihmiset aina tarjotko niitä iänikuisia voileipäkakkuja! Nehän on aivan kamalia. Vois sitä järkyttävää majoneesin määrää....[/QUOTE]

Moni niistä kuitenkin tykkää, joten tökeröä huudella tommosta. Ihan kuin sun mielipiteellä olisi jotain merkitystä.

No mä en käytä majoneeisa grammaakaan...

[QUOTE="Tervis";22721490]Voileipäkakut nyt vaan on ihan hirveitä, juntti-Suomen muinaisjäänne, mukahieno juhlaruoka. Ja -tut, kamalaa paskaa sanon minä.[/QUOTE]

Ehkä sä sitten teet jotain muuta vieraillesi?

Kaikissa landekemuissa aina tarjotaan noita ällökakkuja. Sit ne viel seisoo koko päivän huoneenlämmössä eltaantumassa ja sehän se vasta majoneesille tekee eetua...

[QUOTE="Tervis";22721490]Voileipäkakut nyt vaan on ihan hirveitä, juntti-Suomen muinaisjäänne, mukahieno juhlaruoka. Ja -tut, kamalaa paskaa sanon minä.[/QUOTE]

Joo mut se ei meinaa sitä että kukaan ei sais niitä tarjoo koska sä inhoat. Ja sun mielipide ei tee niistä kelvottomia.

[QUOTE="Tervis";22721508]Kaikissa landekemuissa aina tarjotaan noita ällökakkuja. Sit ne viel seisoo koko päivän huoneenlämmössä eltaantumassa ja sehän se vasta majoneesille tekee eetua...[/QUOTE]

Kuka käskee laittamaan majoneesia? Ei sitä tarvi ollenkaan. Harmi jos sä olet osunu aina vaan huonojen kakkujen äärelle, mä en ja varmasti ei moni muukaan jotka tykkää.

Itse aina ostan kakut... En halua tehdä itse kun en kunnolla osaa.. Enkä halua stressata... Sanoisin noin. 30e... Omasta mielestä voileipä kakku on aivan ihanaa ja uppoo ainakin meidän juhlissa...

Voileipäkakku on yhdyssana. Eikä se paljoa auta, vaikka majoneesin sijasta on creme fraichea, tuorejuustoa ja/tai smetanaa tms. Yhtä äklöä silti. Ja ainahan kaikki syö kohteliaisuudesta, eikä kukaan valita.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä;22721455:
maksoi täytekakku 45e ja voileipäkakku taisi olla 50e, oli iso kakku. Kokeilin muuten kerran tehdä itse voileipäkakun ja se onnistui tosi hyvin eikä lopulta ollut edes vaikea tehdä. :)

Nämä hinnat taitaa olla enemmän oikeaa luokkaa. Kaikki eivät tosiaan saa kakuistaa sen näköisiä, että haluaisivat vieraille tarjota. Itse tykkään leipoa, mutta voileipäkakku ei minultakaan luonnistu.

Ja ihan BTW: tulisin mielelläni juhliin, joissa saisi voileipäkakkua! En ole pariin vuoteen missään kemuissa ollut, missä sitä olisi saanut. Ehkä järjestäjät ovat uskoneet kaiken maailman trendipellejä...Ihan huvikseen ostettavaksi on turhan tyyristä eikä sitä yksinään jaksa edes syödä.

[QUOTE="hmm";22721545]Itse aina ostan kakut... En halua tehdä itse kun en kunnolla osaa.. Enkä halua stressata... Sanoisin noin. 30e... Omasta mielestä voileipä kakku on aivan ihanaa ja uppoo ainakin meidän juhlissa...[/QUOTE]

Joo, mitenkähän se katoaa aina nopeammin kun makeakakku...jos se on nii kamalaa ja kohteliaisuudesta vaan syövät. Ohan se niinkin että vieraissa on mielipiteitä jokasuuntaan. Osta ihmeessä jos et halua tehä, En mäkään välttämättä tee itse.

[QUOTE="Tervis";22721508]Kaikissa landekemuissa aina tarjotaan noita ällökakkuja. Sit ne viel seisoo koko päivän huoneenlämmössä eltaantumassa ja sehän se vasta majoneesille tekee eetua...[/QUOTE]

Sä tosiaan taidat vihata voileipäkakkuja, voi sinua:D Kasvettuasi hieman ymmärrät, että makuja on monia. Itse teen kyseiset kakut tuorejuustoon ja ranskankermaan.

Mitkä on landekemut?

Yhteistyössä