kumpi vaihtoehto kuulostaa paremmalta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sä olet mun ja mä sun
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sä olet mun ja mä sun

Vieras
liittyy vihkimisen jälkeisiin tapahtumiin :)

A.)
vihitään kirkossa jossa samoissa tiloissa on iso sali pöytineen (on väliseinä eli ei yhtenäinen)
siellä olisi iso keittiö ja kaikki ruokaliluvälineet ilmaiseksi. tehtäisiin ruokaa anopin ja kaason avustuksella (ulkopuolisilta hääkakku ja mahdollinen voileipäkakku) juhlavieraille. tulisi pääruokaa, ehkä kaksi. salaatteja ja leipälautanen päällisineen. ehkä voileipäkakku ja hääkakku ainakin kahveineen.
viiniä/kuohuvaa saisi varmaan siellä ottaa- ei viinaa.
jatkot kotona halukkaille jossa boolia yms..

B.)
vihkiminen kappelissa josta siirrytään viereiseen ravintolaan seisovaan pöytään jossa alkuruoka,pääruoka ja kakku/kahvit yhdeltä maksaisi ruoka n. 35e + juomat päälle (yksi ruoan kanssa/malja.
viinaa saisi omaan kustannushintaan ostaa.
jatkot kotona halukkaille jossa olisi boolia yms.

ajattelen lähinnä kummasta ihmiset enemmän tykkäisivät, vieraita olisi 45 henkeä + kahdeksan 2kk-6v lasta.
ruokailu ravintolassa tulisi aika tyyriiksi, mutta olisi helpompaa. toisaalta saisimme olla rauhassa kirkon tiloissa pari tuntia jne.. ja lapsilla voisi olla helmpomaa.

kumpaan juhlaan sinä lähtisit? ja miksi?

Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Tossa B-vaihtoehdossa... Maksaisko jokainen itse ruokansa? Mä valitsisin A:n, jos B on omakustanteinen, niin tulee perheeltä aika kalliiksi, ruuat ja lahjat hääparille jne...

ME SIIS MAKSETTAISIIN. :/
koska olisi mun mielestä tyhmää pyytää vieraita maksamaan ruokailu. vai mitä ajattelet?

Alkuperäinen kirjoittaja sä olet mun ja mä sun:
Tossa B-vaihtoehdossa... Maksaisko jokainen itse ruokansa? Mä valitsisin A:n, jos B on omakustanteinen, niin tulee perheeltä aika kalliiksi, ruuat ja lahjat hääparille jne...

koska olisi mun mielestä tyhmää pyytää vieraita maksamaan ruokailu. vai mitä ajattelet?

Ok. Ehkä silti A... Kun toi B tulee teillekin kalliiksi, kun vieraita on 45... Toki jos rahaa on ylimääräistä, niin B:kin vois tulla kyseeseen.
Kyllä mä valitsisin A:n :)

Ok. Ehkä silti A... Kun toi B tulee teillekin kalliiksi, kun vieraita on 45... Toki jos rahaa on ylimääräistä, niin B:kin vois tulla kyseeseen.

ei rahaa ole liikaa.
tulisi aika tyyriiksi kyllä.
mutta olisiko "köyhää" järjestää kirkon tiloissa ruokailu/seurustelu/kakkukahvit?

ei rahaa ole liikaa.
tulisi aika tyyriiksi kyllä.
mutta olisiko "köyhää" järjestää kirkon tiloissa ruokailu/seurustelu/kakkukahvit?

No ei mun mielestäni. Toki se on siitä kiinni, mistä itse pidätte :) Kysyit tossa ensimmäisessä viestissä että kumpaan itse menisit, ja mä menisin kyllä ihan kummassakin tapauksessa :) Mutta teitä ajatellen tuo A voisi olla parempi.

Alkuperäinen kirjoittaja spirre:
minä valitsisin A-vaihtoehdon sekä juhlijana että vieraana! meillä on vähän tuon tapaiset häät/ristiäiset kahden viikon päästä :heart: =)

haluatko kertoa enemmän? mitä tarjoilette, entä teettekö kaiken itse vai miten?

Valitsisin A:n ehdottomasti.
eivät ole tuolla tavoin mitenkään "köyhät" ja varmasti vieraannekin tykkäävät.
Ite vierastan ajatusta ravintolassa pidetystä juhlasta.

olisiko "köyhää" järjestää kirkon tiloissa ruokailu/seurustelu/kakkukahvit?

Ei se minusta köyhää ole, mutta onko kovin viihtyisää? Meillä on ollut ristiäisiä tuolla tyylillä, mutta niihin ovat sukulaiset tuoneet myös herkkuja ja kaikki ovat olleet tervetulleita keittiöön kahvinkeittoon ym touhuun.

Yhteistyössä