En osaa englantia. Hävettää tosi paljon.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei oppi ojaan kaada
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä olin pitkään ainoa meidän duunissa joka osaa mitään kieliä, nyt on toinen joka osaa englantia ja oon edelleen ainoa osaa ruotsia

asp ei kuulu mun hommiin mutta on ollut käytännön pakko joustaa

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;28647640:
Uuh, eksoottista...

Aika monelle muuten nykypäivänä on, ovat aivan ihmeissään, kun joutuvat käyttämään jossain muuta kuin suomenkielistä mihin ovat tottuneet. No, täytyy myöntää, että hieman oudolta tuntui aikoinaan, kun yhtäkkiä joutuikin käyttämään konetta, missä kaikki oli ruotsiksi :D Eipä lapsella ollut englanninkokeissa mitään ongelmia, kun piti osata tietokonesanastoa.

[QUOTE="vieras";28647677]Aika monelle muuten nykypäivänä on, ovat aivan ihmeissään, kun joutuvat käyttämään jossain muuta kuin suomenkielistä mihin ovat tottuneet. No, täytyy myöntää, että hieman oudolta tuntui aikoinaan, kun yhtäkkiä joutuikin käyttämään konetta, missä kaikki oli ruotsiksi :D Eipä lapsella ollut englanninkokeissa mitään ongelmia, kun piti osata tietokonesanastoa.[/QUOTE]

No ei, olin vain unohtanut, että windows-maailmassa tuo tosiaan on eksoottista, macissa kun voi valita milloin vain vaikka kiinan, jos huvittaa, ja vartin päästä vaihtaa taas suomeen.

• Tykkää
Reactions: ruutiukko
Jos sulla on jonkinmoinen pohja olemassa niin ilman kurssejakin voi hioa kielitaitoa. Lue kirjoja & lehtiä englanniksi (tai vaikka blogeja kiinnostavista aiheista), kun katsot telkkariohjelmia englanniksi niin peitä tekstitykset. Jos katsot leffoja niin kannattaa laittaa englanninkieliset tekstit (kuuroja varten) niin ymmärtää paremmin. Kuuntele englanninkielistä musiikkia, opettele sanat ja laula mukana. Parhaiten on motivaatiota kun keskityt itseäsi kiinnostaviin aiheisiin, mutta vaan sillä toisella kielellä :) Jos puolisko tai lähipiirin ihminen lähtee mukaan leikkiin niin sopikaa, että puhutte keskenänne vain englantia.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28647419:
Pariisissa yritin kerran kysyä neuvoa tavan tallaajilta ja oli aivan käsittämätöntä että erittäin harva osasi Englantia ja silloinkin tuskin muutaman sanan. Useimmat tuskin ymmärsivät edes yksinkertaista kysymystä "do you speak english". Kohauttelivat vaan olkapäitään ja mumisivat jotain patonkikieltä. Eivätkö osaa vai eivätkö vaan halua? En tiedä.
Edes asiakaspalvelutehtävissä olevat eivät läheskään kaikki puhuneet Englantia. Kyllä se vähän haittaa.

Ei "Englantia" vaan "englantia".

Ei ole olemassa "patonkikieltä". Kyllä varsinkin nuoremmat ranskalaiset osaavat englantia. Ehkei sinun auttamisesi kiinnostanut :)

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;28647245:
Itse en puhuisi asiakaspalvelutehtävissä sanaakaan vierasta kieltä, ellei siitä maksettaisi kielilisää.

Joku se täällä taas osoittaa fiksuuttaan .10 pistettä ja papukaijamerkki vai pitäisikö sanoa pöllömerkki ;)
Tajuatko ollenkaan miten hölmöksi itsesi teet tämän tyyppisillä kommenteillasi? Tuskin

Mua vitutti lukiosta lahtiessa paska englantini niin paljon, etta lahdin vuodeksi Englantiin pakko-oppimaan kielen.

Tasta pikakelauksella 10 vuotta eteenpain ja edelleen olen Englannissa.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Joku se täällä taas osoittaa fiksuuttaan .10 pistettä ja papukaijamerkki vai pitäisikö sanoa pöllömerkki ;)
Tajuatko ollenkaan miten hölmöksi itsesi teet tämän tyyppisillä kommenteillasi? Tuskin

Minulla rupeaa aina virtaamaan suonissa endorfiini, kun huomaan jonkun hölmöläisen ärsyyntyvän kommenteistani. Ihan parasta on, kun saa aikaan tuollaisen huoh björn, facepalm -reaktion aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;28648086:
Minulla rupeaa aina virtaamaan suonissa endorfiini, kun huomaan jonkun hölmöläisen ärsyyntyvän kommenteistani. Ihan parasta on, kun saa aikaan tuollaisen huoh björn, facepalm -reaktion aikaan.

Älä viitsi jauhaa paskaa

no joo, suhteellista tuo "osaaminen" Asp:n E voi olla helppoa, riippuu alasta. Tieteellinen kirja E:ksi ne on vaikeita jo lauserakenteineen. Tietokone Ee taas.. no slangin kun oppii niin se on siinä, ei vaikeeta. Katsoin Dexteriä ilman tekstiä, ymmärsin siten, paitsi se "juju" tai "helmi" meni ohi usein. Monesti kuulee ihmisten kertovan E:n etevyydestä, mutta se tosiaan vähän riippuu mittarista.

Yhteistyössä