En oo vieläkään käynyt sokerirasituksessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mutzi81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mutzi81

Aktiivinen jäsen
03.07.2006
6 059
0
36
ja nyt rv 29+4. Eilen sain äitiyspolilla painoarvion joka oli 1780g. Millasia painoarvioita teillä ollu noilla viikoilla? Tämä vauveli on isompi kuin kumpikaan edellinen noilla viikoilla. Hyvä tietysti kun kasvaa.:)

Pari viikkoa sitten sai painoarvioksi 1070g ja nyt oli tuon 1780g. Aika tahilla kasvanut... :whistle: Pitää varmaan soitella neuvolaan ja kysyä että eikö mun muka tartte siellä rasituksessa käydä.

Kyllä kannattaisi käydä! Mä olen käynyt kaikilta neljältä ja en näe syytä miksi olisin vaarantanu lapsten ja itseni terveyden jättämällä menemättä , koska raskausajan diabetes on vakava tauti. Käy ihmees ei tarvii arpoo sit...

Mä suosittelen ja käymistä...Mulla aikaisemmista raskauksista ei edes oteetu testejä (4 ) ja nyt viimesetä sitten otettiin ja tulos oli ihan kauhee...siis arvot ihan pilvissä. Mitään oireita ei ollut että olisi RD...ei edes sokereita pissassa

Alkuperäinen kirjoittaja mam:
1700g oli arvio siinä 29+6.Sokerirasituskin tehty eli ei ainakaan sieltä löytynyt syytä isolle koolle.

Mulla pojalta sokerirasitus näytti isompia arvoja kuitenkin kotimittauksissa arvot ei noussut. Lääkäri äitipolilla sanoi ettei diabetestä ollut. Sit poju syntyi ja painoa oli 5,5kg...Et en sit tiedä vieläkään mikä oli totuus oliko sitä vai ei....Poika kyl meni raskauskäyris omalla viivallaan koko raskauden ajan. Hän ei kyllä lihava ollut päinvastoin pitkä ja laiha (edelleen menee omilla käyrillään). Hänen isänsäkin on ollut syntyessään pitkä ja aika painava ja pitkä mies siis on. Toi sokerirasitus on hyvä silti mielestäni tehdä. Joo olen samaa mieltä ettei painoarvioihin ole luottamista. Jotkut vaavit vain ovat isompia. Ekaltakin arvioitiin normaalikokoista mut yli nelikiloinen tuli.

Alkuperäinen kirjoittaja kaalis:
Mä suosittelen ja käymistä...Mulla aikaisemmista raskauksista ei edes oteetu testejä (4 ) ja nyt viimesetä sitten otettiin ja tulos oli ihan kauhee...siis arvot ihan pilvissä. Mitään oireita ei ollut että olisi RD...ei edes sokereita pissassa

Mullakin näin, eli mitään oireita ei RD:lle ollut. Ihan puun takaa koko juttu tuli, mutta oli hyvä, että selvisi ajoissa. Kävin testissä siis BMI:n takia.. Toisessa raskaudessa oli sama juttu. Kolmannessa ei enää.. Mutta mullakaan ei noissa kahdessa raskaudessa jossa RD oli niin ei tullut sokeria pissaan tms.. paino nousi normaalisti, verenpaineet hyvät jne..

Uusimmat

Yhteistyössä