V
vieras
Vieras
Olen aina pitänyt itseäni hauskana ja rentona ihmisenä, samoin muutkin näkevät minut niin. Nyt olen puoli vuotta saanut nukkua todella huonosti, kiitos lasten, ja huomaan olevani stressaava, hermoheikko, kaikkea kokoajan kontrolloiva, rytmihäiriöinen ja hengenahdistuksesta melkein 24/7 kärsivä. En jaksa mitään ylimääräistä ajatella ja nytkin vedän ihan tajuttoman stressin siitä, että mies ei ole viikonloppuna kotona vaan sukuloimassa YHDEN YÖN. Eli kaikki mikä poikkeaa tavallisesta aiheuttaa aivan yli menevän reagoinnin. Jotenkin kai se, että en tiedä etukäteen miten menee lasten kanssa ja joudun heitä hoitamaan yksin, kun mies on yleensä hyvin osallistuva. Järki sanoo, että maailma on pystyssä vielä viikonlopun jälkeenkin, mutta olen tätä silti päässäni pyöritellyt jo kaksi viikkoa ainakin. Kaikki kai alkoi keväällä jo kasautua, kun kuopus syntyi ja samaan syssyyn läheinen joutui huonoon jamaan ja aiheuttaa stressiä, minkä vuoksi kai välttelen häntä, vaikka en haluaisi edes... En halua nähdä miten hänellä menee? Myöskin jotenkin inhottaa, että hänelle sattunut asia pilasi koko hohdon lapsen syntymästä. Sen olisi pitänyt olla yhtä ihanaa aikaa kuin muidenkin lasten kanssa oli. En osaa ajatella, että olisin masentunut, kai enemmän ahdistunut. Tavallaan menee ihan hyvin, mutta sitten tulee päivän varrella noita kohtauksia.