En olisi uskonut, että aikuinen ihminen oikeasti haukkuu neekeriksi pientä lasta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huoh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="jaa";26375163]Mä kyllä tiedostan silti että olen läski ja hullu, ei saa olla liian sinisilmäinen. Vaikka se olisi miten ikävää, täytyy olla realisti.
Ikinä en ole muita haukkunut enkä kiusannut.
Mutta jos on läski ja hullu, niin on. Täytyykö keksiä jotakin muita nimityksiä läskille ja hullulle? Mitä ne olisivat?
Horisontaalisesti ongelmainen ? Psyykkisesti moniongelmainen?[/QUOTE]

Siis etkö tiedä muita sanamuotoja kuin läski ja hullu?

Miten on esim. ylipainoinen? Entäs mielenterveyspotilas? Oletko koskaan kuullut?

[QUOTE="Jeppis";26375112]Oletko ikinä miettinyt, että kaikille ei ole jokaiseen kylään ja niemennotkoon sana kiirinyt mitkä sanat ovat vuonna 2012 loukkaavia.

Ehkä jokaiseen kotiin pitäisi lähettää mummoille ja papoille takahikiälle asti joku lista loukkavista sanoista. Tai toinen vaihtoehto on se, että sinä ja muut hysteerikot hyväksytte sellaisen tosiasian, että kaikki eivät pysy enää tässä menossa mukana.

Ja voitte myös miettiä ketkä ne pellet tässä touhussa oikeasti on, monesti löytyy se pelle kun kurkkaatte peiliin.[/QUOTE]

Tässä on oikeasti ajatusta mukana, vaikka itse ilmaisisin kyllä asian vähän toisin. :)

Minä olen todella kyllästynyt tähän jatkuvaan kilpajuoksuun sanojen merkitysten kanssa. On sanoja, jotka ovat alun perin ihan neutraaleja (tuohon neekeriin en nyt ota kantaa, on sen verran monimutkainen juttu), mutta sitten hysteeriset ihmiset alkavat nähdä niissä jotain kauheaa. Sen jälkeen ne eivät enää kelpaisikaan käyttöön, mutta tieto tästä ei mene jokaiseen maailmankolkkaan, jossa suomenkielisiä ihmisiä asuu. Ja sitten hysteerikot haukkovat henkeään ja ilmaa saatuaan alkavat räyhätä täysin syyttömille ihmisille... Ja joku keksii uudet hienot nimet niille asioille, joitten aiemmat nimet on saatu muutettua negatiivisiksi. Ja hetken päästä niissäkin on vikaa.

Ihan hiljattain muutama äiti haukkui ihmisiä, jotka olivat käyttäneet sanoja invalidi ja kehitysvammahoitaja (siis todellakin, tyyppi ei olisi heidän mielestään saanut käyttää ammattinimikettään!). Menin ihan sanattomaksi.

Eikö me ihan oikeasti voitaisi pitää sanoja vain sanoina? Haukkumatarkoitukseen luodut sanat ovat tietenkin asia erikseen, mutta nämä tavalliset sanat. Eivätkö ne voisi olla vain pelkkiä sanoja?

Tummaihoinen on lasten suuhun vaikean pitkä nimitys ihonväristä ja rodusta, neekeri kertoo kaiken yhdellä sanalla...
Miksi pienellä lapsella pitäisi olla joku termi kuvaamaan ihonväriä ja rotua?

Ihan etunimellä täkäläiset lapset on esim. päiväkodissa kutsuneet tummaihoisia lapsia. Tai puhuneet vaan tytöstä/pojasta, tai 'tuosta lapsesta'. Ei heillä ole ollut mitään tarvetta eritellä tummaihoisia omaksi ryhmäkseen ja valkoihoisia toiseksi ryhmäksi.

[QUOTE="Jeppis";26375112]Oletko ikinä miettinyt, että kaikille ei ole jokaiseen kylään ja niemennotkoon sana kiirinyt mitkä sanat ovat vuonna 2012 loukkaavia.

Ehkä jokaiseen kotiin pitäisi lähettää mummoille ja papoille takahikiälle asti joku lista loukkavista sanoista. Tai toinen vaihtoehto on se, että sinä ja muut hysteerikot hyväksytte sellaisen tosiasian, että kaikki eivät pysy enää tässä menossa mukana.

Ja voitte myös miettiä ketkä ne pellet tässä touhussa oikeasti on, monesti löytyy se pelle kun kurkkaatte peiliin.[/QUOTE]

No sinä sitten varmaan olet sinut sen kanssa että kutsun sua huoraksi tai mulkuksi ihan arkikielessä, ja sun muksujasi huoranpenikoiksi. Ei siinä mitään, katso vain peiliin, sieltä se huora katsoo takaisin.

[QUOTE="jaa";26375163]Mä kyllä tiedostan silti että olen läski ja hullu, ei saa olla liian sinisilmäinen. Vaikka se olisi miten ikävää, täytyy olla realisti.
Ikinä en ole muita haukkunut enkä kiusannut.
Mutta jos on läski ja hullu, niin on. Täytyykö keksiä jotakin muita nimityksiä läskille ja hullulle? Mitä ne olisivat?
Horisontaalisesti ongelmainen ? Psyykkisesti moniongelmainen?[/QUOTE]

Tämä kiertoilmaisujen keskiminen on loputon suo jos tälle loukkaantumislinjalle lähdetään.

Hitto kun nauratti tää "horisontaalisesti ongelmainen". :D

No sinä sitten varmaan olet sinut sen kanssa että kutsun sua huoraksi tai mulkuksi ihan arkikielessä, ja sun muksujasi huoranpenikoiksi. Ei siinä mitään, katso vain peiliin, sieltä se huora katsoo takaisin.

Siinähän kutsut, en ole mikään kuoliaaksi pöyristyjä. Et ole ensimmäinen tai viimeinen joka minua mulkuksi kutsuu tai jollain muilla nimityksillä. Ei mene yöunet tälläisestä jonninjoutavasta.

Minä olen todella kyllästynyt tähän jatkuvaan kilpajuoksuun sanojen merkitysten kanssa. On sanoja, jotka ovat alun perin ihan neutraaleja mutta sitten hysteeriset ihmiset alkavat nähdä niissä jotain kauheaa. Sen jälkeen ne eivät enää kelpaisikaan käyttöön, mutta tieto tästä ei mene jokaiseen maailmankolkkaan, jossa suomenkielisiä ihmisiä asuu. Ja sitten hysteerikot haukkovat henkeään ja ilmaa saatuaan alkavat räyhätä täysin syyttömille ihmisille... Ja joku keksii uudet hienot nimet niille asioille, joitten aiemmat nimet on saatu muutettua negatiivisiksi. Ja hetken päästä niissäkin on vikaa.

Peesi.

itse voisin väsyneenä, kuten nyt, sanoa jonkun väärän sanan, usein sanonkin ja sanat menevät sekaisin, änkytänkin väsyneenä. tarvitsen paljon unta, mutta aina ei uni tule.

ja mulle neekeri on sama asia kin mustaihoinen. ei mitäään eroa.

Mun mielestä neekeri-sanaa voisi verrata äpärä-sanaan.

Äpärä tarkoittaa avioliiton ulkopuolella syntynyttä lasta. Mutta kuka pitää sitä ihan kivana ja neutraalina tapana viitata avioliiton ulkopuolella syntyneeseen lapseen? Ei varmaankaan kovin moni.

Ja moniko tykkäisi, jos omaa lasta joku ventovieras äpäräksi kutsuisi? Viis siitä, vaikka lapsi olisikin avioliiton ulkopuolella syntynyt.

Ajat muuttuu hei. Jotkut ihmiset voisi edes yrittää muuttua mukana.

Äpärä tarkoittaa avioliiton ulkopuolella syntynyttä lasta. Mutta kuka pitää sitä ihan kivana ja neutraalina tapana viitata avioliiton ulkopuolella syntyneeseen lapseen? Ei varmaankaan kovin moni.

Ja moniko tykkäisi, jos omaa lasta joku ventovieras äpäräksi kutsuisi? Viis siitä, vaikka lapsi olisikin avioliiton ulkopuolella syntynyt.

eri mieltä tästä. neekeri oli joskus ihan se ainoa sana kuvaamaan mustaa, siis afrikkalaista alkuperä olevaa.

äpärä on aina ollut ruma sana.

En minä nyt aivan tykkäisi, mutta ei se nyt järkyttävääkään olisi. Varmaan kokeilisin, olenko hereillä vai näenkö jotain outoa unta, mutta toteaisin sitten, että sana se on siinä missä muutkin. Jos siis sävy on asiallinen.

t: kolmen äpärän ja kahden neekerin äiti :)

eri mieltä tästä. neekeri oli joskus ihan se ainoa sana kuvaamaan mustaa, siis afrikkalaista alkuperä olevaa.

äpärä on aina ollut ruma sana.

Neekeri-sana ei tarkoita, eikä ole koskaan tarkoittanut mulle mitään negatiivista.
Kuten ei intiaani- sanakaan tai
eskimo. Tai mustalainen.
Se on vaan merkinnyt tietynlaista etnistä alkuperää. Enkä ole ikinä käyttänyt ihmisistä noita nimityksiä halventavassa merkityksessä.
Mäkin voin olla valkolainen, enkä nosta melua siitä jos mua sanotaan sellaiseksi.
Tai finnjäveliksi.

Niin tää on hankala asia, amerikassakin negro on ollut ihan hyväksyttävä sana nigger taas ei, mutta nyt on siirrytty käyttämään ainoastaan african american tai black. Ja tosiaan mieluummin vaikka musta lapsi kuin neekerilapsi. Mutta tuosta asiayhteydestä pitäisi pystyä päättelemään oliko se sanottu "normaalisti" vai haukkuen. Ehkä korjaisin sanojaa sen verran että sanoisin että nykyään ei ole soveliasta käyttää neekeri sanaa. Mutta täytyy sano että olin todella ylpeä omasta lapsestani jolla on yksi adoptoitu kaveri ja olen tietoisesti ollut sanomatta kertaakaan mitään kaverin ihonväristä ja odottanut missä vaiheessa lapseni huomaa että kaverissa on kenties jotain erilaista. Nyt ensimmäisen kerran hän sitten mainitsi että xxx, se tummaihoinen kertoessaan jollakin toiselle tästä kaverista. Ja pointti oli siis että 4-vuotias osasi käyttää poliittisesti korrektia termiä ilman että hänelle oli kerrottu mitä termiä ihonväristä tulisi käyttää ;)

Etenkin lasta.

Suomalaiset Eivät tätä vielä käsitä, mutta sana Neekeri tulee Tieteissanasta 'Negroid' joka nimenomaan tarkoittaa ihmisrotua joka on Afrikasta kotoisin yksikkö eliö.

Sillä Neekeri rodulla ja kehittyneellä ihmisellä on noin yksi neljäs osaa Miljoona vuotta tärkeintä kehitys eroa.

Neekeri on oikea termi, ja neekeritkin käyttävät sitä termiä toisilleensa.
Yksinkertaisesti Alikehittynyt Ihmis- rodusta on kyseessä.
Ja Neekeri jälkeläistä EI HÄKSYTÄ SIVISTYS KULTTUURIIN.
Amerikka on yksi Hyvä Esimerkki.
500 vuotta yhteistä elämää, ja rasismi on Amerikassa tänään suuri Ongelma.
Alikehittyneellä rodulla oli pelkkä tarkoitus rakentaa rautateitä, mutta ne alkoi lisääntymään liikaa niitä ei pystytty palauttamaan takaisin Afrikkaan, niin Valkoiset yritti heittää heitä Amerikan lähi saareihin mutta kun Afrikkalaiset huomasi mahdollisuuden rutsata valkoisten naisten kanssa.
Kuten nyt Suomessa. :D
(Opiskelkaa Historiaa sekä ANTROPOLOGIAA)
Niin ymmärrätte ettei Neekeri ja Valkoinen(Kaukasi) ei sovi yhteen risteyttää.

Se on kuin Aasi ja Hevosta risteyttäisi.

Yhteikunta on tahallaan risteyttämässä rotulaatua huonoksi että ekonomipolitiikla stimuloisi maksimaalisesti.
Lykkyä Suomi, uudelle ghetto elämällesi.

"..Kun aika on." :D

Yhteistyössä