En olisi ikinä uskonut että päädyn tekemään omasta lapsestani ls-ilmoituksen.

• Viestiketjun aloittaja ***
  • Ensimmäinen viesti
ap
Tilanne eteni vauhdilla. Lapsen opettaja oli tehnyt ls-ilmon myös (tiedossa oli) ja lapsesta tehtiin kiireellinen sijoituspäätös. Neljä tuntia palaveria takana ja lapsi on nyt avohuollon tukitoimenpiteenä sijoituksessa perhetukikeskuksessa.

Tilanne on vakava, sen sanoivat nyt ammattilaisetkin. Lapsi saa nyt ansaitsemaansa tukea, me emme siihen yksin kyenneet. Sain kannustusta rohkeudestani ja siitä, että hain apua lapselle.

Sain sairaslomaa ja rauhottavia, olen ihan sekaisin :(

sossutäti
Alkuperäinen kirjoittaja ***:
Mutta nyt se on tapahtunut.

Odottelen yhteydenottoa. Tilanne on paha, niin paha että olen huolesta sykkyrällä.
Et vaan osaa. Mene itse hoitoon, äläkä pilaa lapsesi tulevaisuutta sekoittamalla sossutätejä kaikkeen.

:hug: :hug:

et todellakaan ole epäonnistunut äiti, vaikka tiedän et nyt just susta tuntuu siltä.
Kun lapsi nyt saa apua ongelmiinsa, ja huomaat kuinka tilanne paranee, saat kyllä todisteen siitä että teit juuri niinkuin pitikin.

Huonoa äitiyttä ei ole se, että pystyy myöntämään ettei pärjää, avun hakeminen on osoitus siitä että aidosti välität ja rakastat.
Ongelmat olisi niin paljon helpompi vaan työntää maton alle, mut sehän ei enää rakkautta olisikaan.

(olen itse ollut samankaltaisen tilanteen edessä, joten jos olkapäätä tarviit, niin yv:llä saa kiinni..toivottavasti sulla on ympärillä ihmisiä joille voit puhua, ja muista myös hakea itsellesi tukea sieltä ls toimistosta, tai esim nuorisopsykiatrian polilta )

ikävää ja välinpitämättömyyttä
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyse on avun hankkimisesta nuorelle. Yksin emme enää pärjää. Kyseessä isommat asiat kuin rajojen hakeminen, nyt on menossa nuoren terveys.
Viisasta! Täälläkin useampi teini otettu kotoaan psykiatriseen hoitolaitokseen kun eivät mene kouluun, riehuvat kotona, hajottavat paikkoja. Yksikin haettiin vasta poliisien kanssa ja ikää heillä 13-16 vuotta.
Taitaa olla vanhemmilla pallo hukassa. Sitä se teettää kun ei kasvatusta aloiteta jo pienenä vaan tukistellaan, nappaillaan, teepäs niitä teinille niin päälle tulee.
Kauheeta millaista elämä nykyään on, vanhemmat eivät pärjää enää lapsillleen, nuorilleen:(
Ei johdonmukaisuutta kasvatuksessa, tänään tätä, huomenna sitä millä tuulella satun olemaan.

Yhteistyössä