"En ole kokeillut tahranpoistoainetta"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei tajua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei tajua

Vieras
Huutis on täynnä ilmoituksia tahraisista vaatteista, joihin myyjät eivät jostain syystä ole kokeilleet tahranpoistoainetta. WTF? Eikö kannattaisi ihan pestä ne vaatteet puhtaaksi ja myydä sitten tahrattomina, varmaan saisi paremman hinnankin...

No eikös ne jokku tahrat jää vaikka kuin pesee taviksilla pesuaineilla, ne joihin tarviis olla tahranpoistoainetta? Ja esim. mulla sitä ei oo enkä osta, kun en tarvihe. Myyn ennen halavemmalla.

Huutiksesta minen tiiä mitään, mutta sen tiedän, että tääkin palsta on pullollaan saamarin laiskoja pyykkäreitä... aika moni on meinaan valittanut, että esim. puklutahrat ei lähde vaatteista - no, ei kai, jos ne viikkotolkulla (okei, päivätolkullakin riittää) likaisina pyykikorissa tai sen liepeillä.

En mäkään käsitä. Ehkä ne luulee saavansa niistä paremman hinnan, jos uskottelevat tahran jollain tahranpoistoaineella lähtevän. Kyllähän totuus on, että jos se tahra on jo jämähtänyt kiinni, ei se enään sillä 20. pesukerrallakaan siitä lähde, vaikka ois mitä tököttiä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Pirpiz:
No eikös ne jokku tahrat jää vaikka kuin pesee taviksilla pesuaineilla, ne joihin tarviis olla tahranpoistoainetta? Ja esim. mulla sitä ei oo enkä osta, kun en tarvihe. Myyn ennen halavemmalla.

Pidätkö sit sellaset vaatteet tahraisina päällä jos tulee sellanen tahra mikä muuten jää?

Alkuperäinen kirjoittaja ei tajua:
Huutis on täynnä ilmoituksia tahraisista vaatteista, joihin myyjät eivät jostain syystä ole kokeilleet tahranpoistoainetta. WTF? Eikö kannattaisi ihan pestä ne vaatteet puhtaaksi ja myydä sitten tahrattomina, varmaan saisi paremman hinnankin...

Niin...Minä pidän tärkeämpänä säilyttää esim. ulkovaatteen kosteudensuojakyvyn, kuin että alkaisin poistamaan tahroja ja suojapinnoitetta tujeilla aineilla. Mitään kovin tahraisia en edes myy, vaan laitan vaatekeräykseen/roskiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Pirpiz:

no minä henk.kohtaisesti en osta tuollaisia vaatteita ihan siitä syystä että ei ole takeita siitä että se tahra edes lähtee...on mulla kotona omiakin tahriintuneita vaatteita (ja lasten) siivousräteiksi!

Minä en ainakaan saa vanhoja tahroja vaatteista poistettua. Joskus olen tahraisia myynnyt ja ostaja on kertonut tahranpoistoainetta laitettuaann saanut vaatteen puhtaaksi :o :o :o ...En kyllä ymmärrä MILLÄ!
Vanish on ihan perseestä ainakin. Juu, luota pinkkiin! Vatut se mitään puhdista!!!

Alkuperäinen kirjoittaja spip80:
Kertokaas mulle, miten saa lasten ulkohaalarit puhtaiksi, kun ne pestään 40asteessa? Millä tahranpoistoaineella saa kuratahrat pois?

Ei millään, jos hienojakoinen maa-aines on tunkeutunut kuitujen väliin.

Mä oon myyny sellasia kestovaippoja, joista en ole saanu tahroja pois. Mä kyllä käytän tahranpoistoaineita, mutta noihin vaippoihin en uskalla tujumpia aineita käyttää, etteivät mene pilalle.

Kertokaas mulle, miten saa lasten ulkohaalarit puhtaiksi, kun ne pestään 40asteessa? Millä tahranpoistoaineella saa kuratahrat pois?

Kokeile liottaa saavissa yön yli vedessä, jossa on (nestemäistä) pyykinpesuainetta seassa. Sen jälkeen pese koneessa normaaliin tapaan. Liottaminen on yllättävän tehokas keino monillekin tahroille.

Alkuperäinen kirjoittaja ninni:

Kokeile liottaa saavissa yön yli vedessä, jossa on (nestemäistä) pyykinpesuainetta seassa. Sen jälkeen pese koneessa normaaliin tapaan. Liottaminen on yllättävän tehokas keino monillekin tahroille.

Toi virnunaama tuli vahingossa, siinä piti kyllä olla sulkumerkki.

Jäk, mä kanssa kanssa viimeksi kirppiksellä olin ihan ihmeissäni, jengi myy tahraisia lastenvaatteita ja kehtaa pyytää niistä vielä hyvää hintaa. Ainakaan mä en osta sellaisia.

Kokemusteni mukaan huutiksessa "en ole kokeillut tahranpoistoainetta" tarkoittaa suomeksi "tahra ei lähde irti kirveellä, hyvällä tahdolla eikä itkemälläkään, vaate on pilalla joten myyn sen pois".

Myyjä pesee kätensä vastuusta, jos ja kun tahra ei lähdekään. "Minähän mainitsin tahrasta kuvauksessa, en ollut kokeillut niin en voi tietää oisko lähteny".

Alkuperäinen kirjoittaja Jooo:
Kokemusteni mukaan huutiksessa "en ole kokeillut tahranpoistoainetta" tarkoittaa suomeksi "tahra ei lähde irti kirveellä, hyvällä tahdolla eikä itkemälläkään, vaate on pilalla joten myyn sen pois".

Myyjä pesee kätensä vastuusta, jos ja kun tahra ei lähdekään. "Minähän mainitsin tahrasta kuvauksessa, en ollut kokeillut niin en voi tietää oisko lähteny".

Just näin.

minä olen laittanut myyntiin vaatteita ja jos siinä on ollut jotain tahraa joka ei ole lähtenyt pesussa niin mainitsen tahran ja sanon että voi olla että tahranpoistoaineella lähtee, en ole kokeillut (en ole koskaan koittanut mutta kuullut että ne on tehokkaita).

Alkuperäinen kirjoittaja no:
minä olen laittanut myyntiin vaatteita ja jos siinä on ollut jotain tahraa joka ei ole lähtenyt pesussa niin mainitsen tahran ja sanon että voi olla että tahranpoistoaineella lähtee, en ole kokeillut (en ole koskaan koittanut mutta kuullut että ne on tehokkaita).

Näinpä, eikä semmosella vaatteella ruukaa olla kummoinen hinta, pääasia että itse pääsee eroon ja joku joka käyttää vaikka remottivaatteena saa tarvitsemansa. Mainittuna kyllä tasan on ja usein kuvattunaki et tahra on ja ehkä jopa pysyy.

Sit joku aiemmin kysy et pidänkö semmosia vaatteita joista ei tahrat irtoo kirveelläkään, niin KYLLä, pidetään semmosia täällä landella KOTONA, pihalla ja RAKSAHOMMISSA. Kylään enkä kauppaan en näissä samoissa tosin lähde ja koitan kattoo ettei likatkaan lähde.

Vituttaa tommonen rätinä et huutiksessa näitä tahrasia on, ei kai niitä oo PAKKO sieltä hommata! Mulla kestotahrasia tulee likoilta ja ne jotka on muuten ok, menee tasan huutikseen ja ne ostaa / ottaa jokka tahtoo.

I´ve spoken ( provoted hell yeah! ) |O

Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:
Alkuperäinen kirjoittaja ei tajua:

Niin...Minä pidän tärkeämpänä säilyttää esim. ulkovaatteen kosteudensuojakyvyn, kuin että alkaisin poistamaan tahroja ja suojapinnoitetta tujeilla aineilla. Mitään kovin tahraisia en edes myy, vaan laitan vaatekeräykseen/roskiin.

Ei sappisaippua ja esim. johnssonin bioshout tee mitään koskeussuojalle. Käytä sellaista tahranpoistoainetta missä ei ole valkaisuainetta. Eihän kosteussuojattuja haalareita saa pestä sellasella pesuaineellakaan jossa on valkaisuainetta mukana. Ihan yhtälailla se tuhoaa kosteussuojan.

Ja ap:n kysymykseen viitaten... eihän ne tahrat mihinkään 90% tapauksista lähdekkään jos ei ole ekassa pesussa lähteneet. Musta tulee ainakin edullisemmaksi käyttää tahranpoistoainetta, ku se että meillä olis kaappi täynnä tahrasia vaatteita joita ei enää viitsi käyttää =)

Yhteistyössä