En ole ikinä ollut hotellissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hieman epävarma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja matkatyöläinen:
Olen itse työn takia monta yötä kuussa hotelleissa, ja kysyn aina aamiaisesta sisäänkirjautumisen yhteydessä. Myös yöajan aukiolo kannattaa varmistaa.

Mitä siinä sisäänkirjautuessa alkaa lässyttämään aamiaisista, kun ne tiedot näkee lipuista ja lapuista hissien seinillä ja huoneessa olevasta hotellitiedotteesta ja usein jopa telkkarin infokanavasta. Mitä nopeammin respasta pääsee, sen parempi.

Hotellissa halutaan vinkauttaa sun luottokortti saapumisen yhteydessä, se on tavallaan takuu.

Mitä ihmettä höpötät? En edes omista luottokorttia, eikä sellaista ole koskaan kysyttykään. Vasta aamulla olen maksanut.

Alkuperäinen kirjoittaja pyh:
Olen itse työn takia monta yötä kuussa hotelleissa, ja kysyn aina aamiaisesta sisäänkirjautumisen yhteydessä. Myös yöajan aukiolo kannattaa varmistaa.

Mitä siinä sisäänkirjautuessa alkaa lässyttämään aamiaisista, kun ne tiedot näkee lipuista ja lapuista hissien seinillä ja huoneessa olevasta hotellitiedotteesta ja usein jopa telkkarin infokanavasta. Mitä nopeammin respasta pääsee, sen parempi.

No ruokahan se on ekana mielessä...

Scandicilla on itse asias sellanen mahdollisuus, että varaa matkan netistä ja maksaa sen etukäteen, niin saa halvemman hinnan. Mut yleensä tosiaan maksetaan vasta lähtiessä.

Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Hotellissa halutaan vinkauttaa sun luottokortti saapumisen yhteydessä, se on tavallaan takuu.

Mitä ihmettä höpötät? En edes omista luottokorttia, eikä sellaista ole koskaan kysyttykään. Vasta aamulla olen maksanut.

Ei mullakaan ole luottokorttia. Ihan käteisellä ajattelin maksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja halloo:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hmm. No siis eli mä illalla haen vaan huoneen avaimet, ja sitten kun palautan ne, niin sitten maksan? Vai?

Sä KIRJAUDUT sisään, etkä hae mitään avaimia.

Ookoo, mutta kai mä kuitenkin saan jotkut avaimet, vai onko siellä muka joku sisäkkö joka päästää huoneeseen?

Miksi olet noin hyökkäävä?

Itse pidän helpoimpana kysäistä vieraassa hotellissa että missä teidän aamiainen tarjoillaan. Kyllähän juu ne aikataulut ja muut näkee hissin seinistä.

Joissain hotelleissa aamiaishuoneeseen pääsee vain huoneen avainkortilla.

Alkuperäinen kirjoittaja heh heh:
Useimmin kai hotelliyö maksetaan vasta lähdön yhteydessä. Muttei siis aina.

Näin. Minä en ole ainakaan koskaan maksanut huonetta etukäteen Suomessa.
Toissa yön olimme hotellissa. Hotelliin kirjautumisen yhteydessä halusivat pankki/luottokortin maksun varmentamiseksi - itse maksun olisi voinut tehdä vasta lähtiessä. Maksoimme huoneen kuitenkin saman tien. Tämän jälkeen meitä neuvottiin, että jos ei tule muita maksuja esim. minibaariostoksia, niin voimme lähtiessämme jättää avaimet hotellihuoneeseen ja lähteä suoraan ilman vastaanoton kautta käyntiä. Aiemmin on aina lähdetty vastaanoton kautta ja maksettu vasta lähtiessä.

Minulta on AINA pyydetty maksukortti jo sisäänkirjautuessa, paitsi tietty jos olen pyytänyt laskun matkatoimistolle joka on varannut hotellini.

Tämä on yleinen käytäntö kansainvälisestikin.

Itse pidän helpoimpana kysäistä vieraassa hotellissa että missä teidän aamiainen tarjoillaan. Kyllähän juu ne aikataulut ja muut näkee hissin seinistä.

Yövyn hotelleissa 2-4 yötä viikossa, enkä jaksa näitä lässyttäjiä, kun ilmiselviä asioita kysellään ja jahkataan respassa. Vähän omatoimisuutta, kiitos!

Yövyn hotelleissa 2-4 yötä viikossa, enkä jaksa näitä lässyttäjiä, kun ilmiselviä asioita kysellään ja jahkataan respassa. Vähän omatoimisuutta, kiitos!

Voi hyvänen aika.

Hotellissa halutaan vinkauttaa sun luottokortti saapumisen yhteydessä, se on tavallaan takuu. Lähtiessä sitten vasta maksetaan, onhan sitä voinut ostaa jotain huonelaskulle, vaikka minibaarista tai hotellin ravintolassa pyytää huonelaskulle aterian.

Kaikkia vastauksia lukematta sanon että näin juuri minäkin toimin ja paljon olen hotelleissa kierrellyt. Pikkuhotelleissa on omia sääntöjänsä. Tuommoisissa isoissa ketjuissa taas on aina ovet auki yötä myöden, eikä kukaan huomaa vaikka olis jotain yövieraitakin aamupalapöydässä...
Useimmissa hotelleissa (isoissa) on aamupalalle mentäessa tarjoilijat kysyneet huoneen numeroa, jolloin pitänyt esim näyttää huoneen avainkorttia. Siellähän siis ei ole avaimia vaan muoviset kortit joka tungetaan lukon reikään. Ap:lle tiedoksi :)

Siis sisäänkirjautuminen tarkoittaa, että täytät sellaisen pienen lappusen, jossa kysytään nimi, osoite ja muuta pientä. Sen jälkeen saat sitten avaimet/avainkortin. Kertovat siinä samalla halutessasi myös aamiaisesta, missä se tarjoillaan, koska sauna on lämmin jne. Pyytävät mielellään myös pankki- tai luottokortin, jonka höyläävät, mutta se veloittuu vasta lähdön yhteydessä tehtävässä uloskirjautumisessa.

Muisa ap, että jos kuitenkin uskaltaudut yövieraan hotellihuoneeseesi viemää kaikista turvakameroista huolimatta, saatat saada "lakanamaksun" perässä postitse! Jos yhden hengen huoneen lakanoista löytyy spermaa, on se rikos!

Alkuperäinen kirjoittaja Pah:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Vielä yksi juttu: Ja onko luvatonta viedä yövierasta, tai ylipäätään vierasta huoneeseen, jos on maksanut vain yhdestä?

Luvatonta on.

Ei oo luvatonta, kyllä virkailijat päästää.

No jos meet respasta kysyy, ei takuulla onnistu, mutta jos pokkana kävelette yöllä sisään, ni ei se respa varmaan sama oo, joka on sut päivällä ottanu sisään. Mistä se vois tietää ketä hotellissa asuu. Jos asiallisesti käyttäytyy ja kävelee hyvien öiden toivottelun lomassa ohi, selvä peli.

Pikkusen täällä on himmeää sakkia, kukaan osaa vastata asiallisesti! Argh.

Olen yöpynyt aika useasti hotelleissa, Suomessa ja Ruotsissa.
Kun menet hotelliin (sinne täytyy yleensä saapua klo18 mennessä, tai ilmoittaa viivästymisestänsä), ilmottaudut respaan vastaanottovirkailijalle, joka kysyy tarvittavat tiedot ja pyytää täyttää lappua, jos tarvii jne. Häneltä voit myös kysyä KAIKESTA, mitä et tiedä.
Eikä tarvitse hävetä. Saat häneltä huoneen avaimen.
Aamiaiselle saa joskus ruokalipun siinä samalla, jolla sitten "maksetaan" aamiainen aamulla hotellin ravintolassa tai sitten sitä lippua ei saa, aamiaiselle voi vaan silloin lompsia.
Vieraiden ottaminen omaan huoneeseen ei mielestäni ole sallittua, mutta tästä en ole varma -sitäkin voi kysyä respasta hotelliin tullessa!
Käynti maksetaan yleensä lähdön yhteydessä, kun jätetään avain respaan ja kirjottaudutaan ulos hotellista. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pah:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Vielä yksi juttu: Ja onko luvatonta viedä yövierasta, tai ylipäätään vierasta huoneeseen, jos on maksanut vain yhdestä?

Luvatonta on.

Ei oo luvatonta, kyllä virkailijat päästää.

No jos meet respasta kysyy, ei takuulla onnistu, mutta jos pokkana kävelette yöllä sisään, ni ei se respa varmaan sama oo, joka on sut päivällä ottanu sisään. Mistä se vois tietää ketä hotellissa asuu. Jos asiallisesti käyttäytyy ja kävelee hyvien öiden toivottelun lomassa ohi, selvä peli.

No kuka tyhmä ny kysyiskä. Mut mulla kävi niin et oli kyllä sen nimi huoneessa, mutta arvoin että tuleeko vai ei, sit se tuli ni sanoin vaan respan muijal et tulee yövieras, sano vaan selvä, tervehti kyseistä miestä, mentiin ylös.

Yhteistyössä