V
Vink
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vinkki:Noh, isosta hotellista löytyy varmasti yöseuraa ihan asiakkaistakin. Sujauttelet vaikka pikku ilmoituksia ovien alta muihin huoneisiin.
Ootko kokeillu, onnistanut?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vinkki:Noh, isosta hotellista löytyy varmasti yöseuraa ihan asiakkaistakin. Sujauttelet vaikka pikku ilmoituksia ovien alta muihin huoneisiin.
Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:Pikkusen täällä on himmeää sakkia, kukaan osaa vastata asiallisesti! Argh.
Olen yöpynyt aika useasti hotelleissa, Suomessa ja Ruotsissa.
Kun menet hotelliin (sinne täytyy yleensä saapua klo18 mennessä, tai ilmoittaa viivästymisestänsä), ilmottaudut respaan vastaanottovirkailijalle, joka kysyy tarvittavat tiedot ja pyytää täyttää lappua, jos tarvii jne. Häneltä voit myös kysyä KAIKESTA, mitä et tiedä.
Eikä tarvitse hävetä. Saat häneltä huoneen avaimen.
Aamiaiselle saa joskus ruokalipun siinä samalla, jolla sitten "maksetaan" aamiainen aamulla hotellin ravintolassa tai sitten sitä lippua ei saa, aamiaiselle voi vaan silloin lompsia.
Vieraiden ottaminen omaan huoneeseen ei mielestäni ole sallittua, mutta tästä en ole varma -sitäkin voi kysyä respasta hotelliin tullessa!
Käynti maksetaan yleensä lähdön yhteydessä, kun jätetään avain respaan ja kirjottaudutaan ulos hotellista.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:Pikkusen täällä on himmeää sakkia, kukaan osaa vastata asiallisesti! Argh.
Kun menet hotelliin (sinne täytyy yleensä saapua klo18 mennessä, tai ilmoittaa viivästymisestänsä), ilmottaudut respaan vastaanottovirkailijalle, joka kysyy tarvittavat tiedot ja pyytää täyttää lappua, jos tarvii jne. Häneltä voit myös kysyä KAIKESTA, mitä et tiedä.
Aamiaiselle saa joskus ruokalipun siinä samalla, jolla sitten "maksetaan" aamiainen aamulla hotellin ravintolassa tai sitten sitä lippua ei saa, aamiaiselle voi vaan silloin lompsia.
Vieraiden ottaminen omaan huoneeseen ei mielestäni ole sallittua, mutta tästä en ole varma -sitäkin voi kysyä respasta hotelliin tullessa!
Käynti maksetaan yleensä lähdön yhteydessä, kun jätetään avain respaan ja kirjottaudutaan ulos hotellista.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:Pikkusen täällä on himmeää sakkia, kukaan osaa vastata asiallisesti! Argh.
Älä helvetissä? Ootko kadottanu huumorintajus johonkin niistä hotelleista?
Alkuperäinen kirjoittaja uuh:Alkuperäinen kirjoittaja vinkki:Noh, isosta hotellista löytyy varmasti yöseuraa ihan asiakkaistakin. Sujauttelet vaikka pikku ilmoituksia ovien alta muihin huoneisiin.
Mä oon luottanu aina aulabaariin tai hotellin yökerhoon. Kerran tosin panetti niin, että summamutikassa soittelin huoneen puhelimella satunnaisiin huoneisiin ja kyselin vastanneita miehiä yömyssylle, kaks tuli ja kimppakivaa oli!![]()
Alkuperäinen kirjoittaja matkatyöläinen:Hotellissa halutaan vinkauttaa sun luottokortti saapumisen yhteydessä, se on tavallaan takuu. Lähtiessä sitten vasta maksetaan, onhan sitä voinut ostaa jotain huonelaskulle, vaikka minibaarista tai hotellin ravintolassa pyytää huonelaskulle aterian.
Olen itse työn takia monta yötä kuussa hotelleissa, ja kysyn aina aamiaisesta sisäänkirjautumisen yhteydessä. Myös yöajan aukiolo kannattaa varmistaa.
Alkuperäinen kirjoittaja huh:Alkuperäinen kirjoittaja uuh:Alkuperäinen kirjoittaja vinkki:Noh, isosta hotellista löytyy varmasti yöseuraa ihan asiakkaistakin. Sujauttelet vaikka pikku ilmoituksia ovien alta muihin huoneisiin.
Mä oon luottanu aina aulabaariin tai hotellin yökerhoon. Kerran tosin panetti niin, että summamutikassa soittelin huoneen puhelimella satunnaisiin huoneisiin ja kyselin vastanneita miehiä yömyssylle, kaks tuli ja kimppakivaa oli!![]()
=D Et oo tosissas. Eikö kukaan muka saanut raivokohtausta, kun puhelin soi yöllä ja joku kiimainen ämmä läähättää ehdotuksia?
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:Alkuperäinen kirjoittaja matkatyöläinen:Hotellissa halutaan vinkauttaa sun luottokortti saapumisen yhteydessä, se on tavallaan takuu. Lähtiessä sitten vasta maksetaan, onhan sitä voinut ostaa jotain huonelaskulle, vaikka minibaarista tai hotellin ravintolassa pyytää huonelaskulle aterian.
Olen itse työn takia monta yötä kuussa hotelleissa, ja kysyn aina aamiaisesta sisäänkirjautumisen yhteydessä. Myös yöajan aukiolo kannattaa varmistaa.
Kyl sen voi maksaa kokonaan etukäteen. Viimeksi just maksettiin etukäteen ja lähtiessä vaan palautettiin avainkortit kun ei ollu mitään baarikaapista tms.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:Alkuperäinen kirjoittaja matkatyöläinen:Hotellissa halutaan vinkauttaa sun luottokortti saapumisen yhteydessä, se on tavallaan takuu. Lähtiessä sitten vasta maksetaan, onhan sitä voinut ostaa jotain huonelaskulle, vaikka minibaarista tai hotellin ravintolassa pyytää huonelaskulle aterian.
Kyl sen voi maksaa kokonaan etukäteen. Viimeksi just maksettiin etukäteen ja lähtiessä vaan palautettiin avainkortit kun ei ollu mitään baarikaapista tms.
Teillä on oikein ollu baarikaappi? Mä en ole koskaan ollu hotellissa, jossa olis ollu muuta ku minibaari....
Alkuperäinen kirjoittaja matkatyöläinen:Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:Alkuperäinen kirjoittaja matkatyöläinen:Hotellissa halutaan vinkauttaa sun luottokortti saapumisen yhteydessä, se on tavallaan takuu.
Mitä ihmettä höpötät? En edes omista luottokorttia, eikä sellaista ole koskaan kysyttykään. Vasta aamulla olen maksanut.
Minulta on AINA pyydetty maksukortti jo sisäänkirjautuessa, paitsi tietty jos olen pyytänyt laskun matkatoimistolle joka on varannut hotellini.
Tämä on yleinen käytäntö kansainvälisestikin.