"vieras"
Olin itse lastenkodissa silloin, olin "jo" 16. Pariskunnan vauva tuotiin sinne ja pariskunta kävi vauvaansa katsomassa. N. kuukauden päästä lapsi sijoitettiin perheeseen. N. vuoden päästä siitä tuli taas vauva (siinä välissä kävi kyllä vauvoja) ja hoidin sitä hoitajien apuna. No kerran tuo pariskunta tuli vauvaa katsomaan ja tajusin että kyseessä on saman pariskunnan uusi vauva. Pariskunnan mies kuiskasi mulle: "Voidaan tehdä sulleki vauva". Hyi hitto että puistatti!! Tämäkin vauva sitten sijoitettiin.
Tästä viimeisimmästä on aikaa melkein 10 vuotta. Tänään näin kaupassa saman pariskunnan ja nainen oli taas maha pystyssä. Kieltämättä mulla levähti suu auki, sydän pomppasi ja mietin että onko noita vauvoja syntynyt tässä välissä ja miten käy tälle... Se nainen on lievästi kehitysvammainen, eikä oikeen ymmärrä aina mitä hälle puhutaan... Mun kävi niiin sääliksi naista, nyt ja silloin, ja itku tuli...
Tästä viimeisimmästä on aikaa melkein 10 vuotta. Tänään näin kaupassa saman pariskunnan ja nainen oli taas maha pystyssä. Kieltämättä mulla levähti suu auki, sydän pomppasi ja mietin että onko noita vauvoja syntynyt tässä välissä ja miten käy tälle... Se nainen on lievästi kehitysvammainen, eikä oikeen ymmärrä aina mitä hälle puhutaan... Mun kävi niiin sääliksi naista, nyt ja silloin, ja itku tuli...