EN kyllä tajua ja kannattaako tätä edes jatkaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alakaa jotenkin jo väsyttämään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alakaa jotenkin jo väsyttämään

Vieras
Minulla ja miehellä on niin erilainen elämä.Mies kaiken vapaa ajan pojan kanssa jäähalleilla (on myös huoltaja) ja minä tyttöjeni kanssa kotona .
Töissä käydään kumpikin ja illat mies nukkuu 2-3 tuntia jos ei hallilla ja herää kun me muut aletaan nukkumaan.Nytkin nukkuu jäähallikeikan 9-13 jälkeen monta tuntia.
Mitään emme tee yhdessä.Olen vähän matkustellut tyttöjeni kanssa Tukholmaan ja nyt ajattelimme lähteä isommalla porukalla Tallinnaan .Houkuttelin miestä ja hänen poikaansa mukaan ja lupasin maksaa heidän matkansakkin.Laivamatkat ja 2 yötä hotellissa ,mutta ei miestä kiinnosta.
Olisi niin mukavaa tehdä jotain yhdessä ja viettää aikaa ,,,mutta ei!
Miehellä aika vähän rahaa yleensäkkin ja valittaa siitä koko ajan ja siitä kuinka huonoa tuuria hänellä elämässä yleensäkin on .(????)
Ostan kaikki meidän ruuat ja maksan oman osuuden kaikesta asumisesta ym.Ja välillä miehenkin puolesta laskuja.
Meillä siis uusioperhe ..minulla kaksi tyttöä ja miehellä samanikäinen poika.olemme asuneet yhdessä 3-vuotta ja risat ja tälläistä ollut melkein alusta saakka.
Mies ei puhu mitään jos on kiukkuisella tuulella ja jos jotain kyselen suuttuu vielä enemmän.
En enää käsitä!!
Läheisyyttä meillä vain silloin kun mies haluaa ja sitäkin tosi harvoin.Nukkuukin mieluusti toisessa huoneessa kun on milloin ilmavaivoja ,milloin nuhaa,milloin mitäkin.
Mittani alkaa olla täynnä.HALUAN elämältä muutakin kuin työntekoa ja nukkumista!
Miltä kuulostaa?

Kyllä mä lähtisin jos ei kunnon puhuttelun (=että suostus Oikeasti kuuntelemaan mitä mulla on sanottavaa ja sanois itsekin sanottavansa) jälkeen touhu muuttus. Enkä mä vois jatkaa jollei puhuttas kunnolla mikä mättää..

[QUOTE="epätoivoinen";23238838]minulla kaksi tyttöä ja miehellä samanikäinen poika- mmitä haluat tuolla sanoa?[/QUOTE]

Sitä että ap.llä on kaks tyttöä ja miehellä yksi poika??? Halooo??

Toi huoltajan homma on kyllä aikaa vievää...systeri on tyttärensä harrastuksessa huoltajana ja mentävä on silloin, kun huoltajaa tarvitaan. Ei oikein voi olla joukkueen huoltaja vain omalle lapselleen.

Eipä sun oikein auta muu kuin nostaa kissa pöydälle ja jos molempia tyydyttävää kompromissia ei löydy, niin sitten lusikat jakoon. Teillä ei onneksi ole yhteistä lasta, joten eroaminen on helpompaa.

Tuo ainainen nukkuminenkin on minusta kummallista.Sen tiedän että mies on taipuvainen masentumaan ,mutta kun tuota on aina.Ja nukkukoon jos väsyttää ,mutta tekisi joskus jotain yhdessä lasten ja minunkin kanssa.
Pääsiäisenä ei ole enää pelejä tmv. ja silloin olisi kiva lähteä pienelle matkalle ...mutta ei häntä kiinnosta.Ja rahasta ei ole kiinni sillä lupasin raapia ne hänenkin osuudet jostain että pääsisivät matkaan.Poikaa ei anna minulle yksin sillä poika on villinpuoleinen ja luulee että katoaa johonkin.

Tuo ainainen nukkuminenkin on minusta kummallista.Sen tiedän että mies on taipuvainen masentumaan ,mutta kun tuota on aina.Ja nukkukoon jos väsyttää ,mutta tekisi joskus jotain yhdessä lasten ja minunkin kanssa.
Pääsiäisenä ei ole enää pelejä tmv. ja silloin olisi kiva lähteä pienelle matkalle ...mutta ei häntä kiinnosta.Ja rahasta ei ole kiinni sillä lupasin raapia ne hänenkin osuudet jostain että pääsisivät matkaan.Poikaa ei anna minulle yksin sillä poika on villinpuoleinen ja luulee että katoaa johonkin.
Nukkuminenhan on maailman ihanin asia. Heti syömisen jälkeen :)

Millaisia asioita teitte yhdessä ennenkuin muutitte saman katon alle asumaan? Mikä on muuttunut niistä ajoista? Ihmiset ovat myös erilaisia ja esim mulle parasta lomaa on, kun ei tarvitse tehdä mitään. Onko miehesi alunperinkin ollut sellainen, joka viihtyy kotisohvalla?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23238998:
Nukkuminenhan on maailman ihanin asia. Heti syömisen jälkeen :)

Millaisia asioita teitte yhdessä ennenkuin muutitte saman katon alle asumaan? Mikä on muuttunut niistä ajoista? Ihmiset ovat myös erilaisia ja esim mulle parasta lomaa on, kun ei tarvitse tehdä mitään. Onko miehesi alunperinkin ollut sellainen, joka viihtyy kotisohvalla?

Ei me kyllä paljon yhdessä enne yhteenmuuttamistakaan tehty (mies oli silloinkin jo aina hallilla vapaa-aikoina9 ,mutta kun yhdessä oltiin meillä oli aina kivaa ja hauskaa ja hyvä olla toistemme kanssa.
Nyt miehellä saattaa aamulla olla kaikki hyvin ja kun tulee kotiin kaikki muuttunut.On kauhean jäykkä,hyvä kun katsoo päinkään ja tiuskii ja vihjailee asioita inhottavasti.On myös silloin omissa oloisaan ja linnottautuneena tuntitolkulla ns "omaan huoneeseen ,nukkuu ja nukkuu ja käy vessassa ja menee sinne takaisin kulkemalla ohitseni niin kuin en edes olis siinä.
Kaikki tämä ihmetettää koska tuona välinä en ole sanonut tai tehnyt mitään häntä kohtaan.
Siis hänen hyvä tuulensa voi kadota esim. sillä välin kun käy vaikka äitänsä katsomassa tai jäähallilla noin nurinniskoin ja kohdistaa sen kaiken INHON tai mitä se nyt onkaan niin minuun.

Ei me kyllä paljon yhdessä enne yhteenmuuttamistakaan tehty (mies oli silloinkin jo aina hallilla vapaa-aikoina9 ,mutta kun yhdessä oltiin meillä oli aina kivaa ja hauskaa ja hyvä olla toistemme kanssa.
Nyt miehellä saattaa aamulla olla kaikki hyvin ja kun tulee kotiin kaikki muuttunut.On kauhean jäykkä,hyvä kun katsoo päinkään ja tiuskii ja vihjailee asioita inhottavasti.On myös silloin omissa oloisaan ja linnottautuneena tuntitolkulla ns "omaan huoneeseen ,nukkuu ja nukkuu ja käy vessassa ja menee sinne takaisin kulkemalla ohitseni niin kuin en edes olis siinä.
Kaikki tämä ihmetettää koska tuona välinä en ole sanonut tai tehnyt mitään häntä kohtaan.
Siis hänen hyvä tuulensa voi kadota esim. sillä välin kun käy vaikka äitänsä katsomassa tai jäähallilla noin nurinniskoin ja kohdistaa sen kaiken INHON tai mitä se nyt onkaan niin minuun.

Villi arvaukseni on, että miehesi on tyytymätön tämän hetkiseen elämäänsä. Tyytymättömyys voi johtua työstä, kokemistaan yksityiselämän velvotteista, väsymyksestä, masennuksesta...syitä on monia. Vain puhuminen asioista auttaa, koska ilman sitä et voi tietää, mistä kiikastaa, etkä siten osaltasi muuttaa tilannetta. Mikäli siis tilanne edes on sinun muutettavissasi. Sun pitää vaan miehelle sanoa, että tilanne ei voi enää näin jatkua ja jos mies haluaa teidän suhteenne jatkuvan, niin asioista on ruvettava puhumaan.

[QUOTE="omppu";23239069]Onko miehen käytös siis muuttunut jossain vaiheessa, vai minkä takia olet alun alkaenkaan tuollaisen miehen valinnut?[/QUOTE]

On muuttunut noin vuoden yht.muuttamisen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23239139:
Villi arvaukseni on, että miehesi on tyytymätön tämän hetkiseen elämäänsä. Tyytymättömyys voi johtua työstä, kokemistaan yksityiselämän velvotteista, väsymyksestä, masennuksesta...syitä on monia. Vain puhuminen asioista auttaa, koska ilman sitä et voi tietää, mistä kiikastaa, etkä siten osaltasi muuttaa tilannetta. Mikäli siis tilanne edes on sinun muutettavissasi. Sun pitää vaan miehelle sanoa, että tilanne ei voi enää näin jatkua ja jos mies haluaa teidän suhteenne jatkuvan, niin asioista on ruvettava puhumaan.

No näin olen vähän itsekkin arvellut.On sanonutkin ettei hänellä ole hyvää tuuria missään,ei työssä,ei rahatilanteessa ei missään.
Jotenkin ajattelen sen koskevan myös minua vaikkei ole sitä suoraan sanonutkaan.ja olen kai liian herkkä tälläiselle ...että otan itseeni tai ajattelen noin.
Mutta näin ei tosiaankaan voi jatkua.tälläistä elämää en itse jaksa .olen luonteeltani iloinen ja ulospäinsuuntautunut ja en jaksa katsella kun toinen vain valittaa ja valittaa joka asiasta.
Välillä tuntuu että hän oikein odottaa että sanon jostain että saisi kunnolla riidellä,mutta en sano.Ja hän etsii kokoajan piniuä nalkuttamisen aiheita.Milloin tytöt jättäneent valon yöksi keittiöön ja vessaan milloin mitäkin(Lappu aina aamulla pöydällä esim.valojen unohtamisesta)

Yhteistyössä