En kykene luottamaan (ex)vaimooni enää - vertaistukea?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Hän petti, taas. Tätä on tapahtunut suhteen aikana aiemminkin. Sitten aina sama kuvio, hän lupaa parantaa tapansa, jos vaan jatketaan yhdessä. Nyt hän ensin jätti minut ja halusi eroa. Nyt harkinta aika on ohi ja haluaisin hakea lopullisesti eron.

Mutta nyt hän haluaa, että jatkamme taas suhdetta. Ja kun sanon, että ei siinä mitään mieltä ole, en voi luottaa, niin hän kääntää asian näin, että luottamus on mahdollista saada takaisin, jos vaan on siihen tahtoa. Raahasi minut jollekin terapeutillekin tätä kuulemaan.

Minusta nämä ei ole tahdon asioita. Haluan erota, en osaa enää häneen luottaa. Olen jo yrittänyt aiemmin ja se ollut turhaa. Miksi ei sitä ymmärrä?
 
vierailija
Ehkä tutusta ja turvallisesta ei uskalla päästää irti lopullisesti, vaikka jännitystä(?) on haettava muualta lopulta kuitenkin. Jos hän on luottanut siihen että sinä aina annat anteeksi, niin varmaan se on shokki jos nyt et haluakaan palata yhteen. Sinuna pysyisin tiukkana asian suhteen, jos itse kerran olet sitä mieltä että haluat erota ja asiat on jo ainakin kertaalleen yritetty korjata ilman tulosta. Turha tuhlata aikaa, jos asiat ei oikeastikuitenkaan muutu.
 
vierailija
Joillakin ihmisillä on niin valtava tarve miellyttää kaikkia. Eivät kestä myöntää, että ovat tehneet jotain väärää ja loukanneet toista. Eivät vain kestä että joku on heille vihainen, vieläpä ansaitusti ja että se on ihan oma syy.
 
Nyt tässä kohtaa sinun on tehtävä päätös. Jos toinen ei siihen tyydy, niin se on hänen juttunsa.
Kuulostaa siltä, että suhteessa ex:säsi on saanut pitkälti huseerata mielensä mukaan. Olet seurannut sivusta, syystä tai toisesta, ja tullut loukatuksi monenmonta kertaa. Tietyllä tavalla olet myös antanut tämän tapahtua. Se on asia, mitä sun kannattaa miettiä ennen seuraavaan suhteeseen lähtemistä. Mitä haluat parisuhteelta? Mitä ominaisuuksia arvostat puolisossasi? Minkälainen puoliso itse haluaisit olla? Mitä et halua ja miten kerrot siitä?
 

Yhteistyössä