En koskaan tyytyväinen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mikä mulla on kun usein halunnut muuttaa elämääni, joka on tapahtunut useita kertoja. Näihin liittyy aina samoista ympyröistä lähteminen, eli olen muuttanut toiselle paikkakunnalle, alkanut opiskelemaan tai vaihtanut työpaikkaa. Kaveripiirikin mennyt välillä ihan uusiksi.

Ihan sen takia, kun en ole ollut tyytyväinen elämääni. Sitten kun olen muutoksen tehnyt, alankin haikailemaan entiseen elämääni, miten se muka olikin sitten paljon kivempaa silloin. Vaikka ei se sinä hetkenä siltä tuntunut.

Mun elämässä ei siis ole ollut paljoakaan pysyvyyttä ja tällä hetkellä olen taas täysin kyrpiintynyt tän hetkiseen tilanteeseen. En ole edes jaksanut/halunnut etsiä/saada uusia kavereita.

Olen vaan tottunut polttamaan sillat takanani. Välillä tuntuu haluanko olla erakkona, vai en enää ollenkaan olemassa. Vai sittenkin sellainen sosiaalinen tapaus, joka aina menossa ja paljon kavereita. Olen kokeillut kaikkea, paitsi tuota etten olisi elää olemassa. Ehkä se kultainen keskitie olisi paras, tuntuu vaan etten tiedä itsekään mitä haluan elämältäni.

Tuo liittyy siihen, että et ole tyytyväinen itseesi, ehkä häpeät menneisyyttäsi ja et osaa jostakin syystä kiintyä kunnolla ja siksi panostaa ihmissuhteisiin. Pakenemalla voi aina ikään kuin hetkeksi "keksiä itsensä uudelleen" ja päästä irti ongelmista, kun ei ole ihmisten odotuksia ja mitään muistuttamassa menneisyyden painolastista. Vähän sama ilmiö isommassa mittakaavassa kuin ihmisten vapautuminen (jopa hillittömissä määrin) lomareissuilla. Pidemmän päälle selviytymiskeinona huono, kun teho vähenee koko ajan. Terapiasta voisi olla apua. Ehkä löytäisit tyytyväisyyden aiheita siitä mitä oikeasti olet ja mitä elämäsi on, etkä haikailisi jotakin epämääräistä koko ajan.

Mitäpä jos yrittäisit muuttaa itseäsi, tarkemmin sanoen elämänasennettesi. Kuten huomaat nykyinen ratkaisumallisi ei oikein toimi.
Sinun on löydettävä onni sisältäsi et voi siirtää vastuuta omasta onnelisuudestasi muille ihmisille, et työpaikalesi, et millekään harrastusryhmälle, poliittiselle porukalle tai uskonnolle.
Kun löydän tasapainon itsesi kanssa löydät mielnrauhan ja onnen.

Yhteistyössä