En kestä veljeni avovaimoa!!

• Viestiketjun aloittaja onko muiila näin?
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja onko muilla näin?:
kyllä avovaimo hoiti lapsensa suht hyvin ennen raskautumistaan. jäi hoitovapaalle töistä. mutta eipä mikään kodinhengetär ennenkään ollut.
kiva että edes joku on samaa mieltä kanssani. kyllä lapsesta täytyy huolehtia. oli olo mikä tahansa.
Taisit itse kirjoittaa tuon ainoan positiivisen kommentin...Kyllä sinulla riittää aikaa vahtia veljen vaimoasi. Istut ilmeisesti päivät pääksytysten heillä, kun noin hyvin tiedät asiat. Koitappa tästä eteenpäin hoitaa omat asiasi niin hyvin, ettei kenelläkään ole sanomisen aihetta niistä.

vieras
tosin täytyy myöntää että vein esikoisen hoitoon ku väsytti niin kovasti.
mut eihän sitä lasketa etten jaksanu hoitaa lasta`?
niin, ei lasketa. olet silti maailman täydellisin äiti, ikuinen jaksaja, jolla on tosiaankin varaa arvostella muita, heikkoja ihmisiä.

4x
Alkuperäinen kirjoittaja smirgelaine:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x:
Minäkin oksensin koko raskaus ajan ja sairaalassa poikkeilin tämän tästä, mutta kyllä mää pystyin kodin pystyssä pitämään ja lapset hoitamaan.
raskauteni olivat muutenkin hankalia.
Onko tämä naikkonen ollut sohvaperuna jo ennen lapsia, vai tuliko laiskuus lapsen myötä?
koska minäkin olen pystynyt, täytyy muidenkin pystyä... :headwall:
Kylläpäs taas on mustavalkoinen ajattelutapa
Niinpä, kyllähän lapsia kannattaa lisää tehdä jos ei ensimmäisestäkään huolehdi tai hanki edes apua kotiin!!!
annetaan lapsen juosta pitkin kämppää äidin tekemättä mitään, viittis edes apua pyytää!!!

Jees :D

Mulla oli myös 3-vuotias poika hoidettava vaivoista huolimatta. Ja kyllä mies joutui jokusen ylimääräisen vapaa päivän pitämään, kun olin sairaalassa tipassa tai kun en yksinkertaisesti päässyt ylös. Oksensin myös ekassa raskaudessa 14 kertaa päivässä 26 viikon ajan, mutta se ei vienyt voimiani, jaksoin silti tehdä kaikkea. Toisen kohalla oli toisin. Sitä ei voi tietää etukäteen mitä tapahtuu, suunnitteli tai ei.

onko muilla näin?
Alkuperäinen kirjoittaja onko muilla näin? :
"kylä kuuluu mulle ku en saa huomiota veljen vaimon takia.no joo kateellinen olen. "

voisitko idiootti lopettaa nimissäni viestittelyn. kiitos
miten ihminen voi olla kateellinen toisen oksentelusta ja siitä saamasta "huomiosta"

sori mut tää nimi on vapaasti kaikkien käytettävissä

kade
no olikin odotettua että täältä saa haukut niskaansa. olen empaattinen ihminen mutta kyllä rajat on minullakin. Kyllä minusta perhesuunnittelu on ihan aiheellista. etenkin jos tietää että viime raskaudessa on alussa ollut pahoinvointia. eikö se lapsen etu ole se tärkein asia. ehkäisykin on keksitty! kyllä veljeni joutuu paljon venymään kun yrittää tehdä töitä ja sitten hoitaa vielä tytön siinä välissä. avovaimo lukee lapselle vainkirja tms. mutta ei esim syötä koska lapsi kuulemma huutaa ku avovaimo käy syöttäessään välillä oksentamassa.
hei, muiden elämä on todellakin heidän elämänsä. hankipa joku mukava harraste, ni ei tartte puuttua muitten asioihin.

Alkuperäinen kirjoittaja smirgelaine:
Minäkin oksensin koko raskaus ajan ja sairaalassa poikkeilin tämän tästä, mutta kyllä mää pystyin kodin pystyssä pitämään ja lapset hoitamaan.
raskauteni olivat muutenkin hankalia.
Onko tämä naikkonen ollut sohvaperuna jo ennen lapsia, vai tuliko laiskuus lapsen myötä?
koska minäkin olen pystynyt, täytyy muidenkin pystyä... :headwall:
Kylläpäs taas on mustavalkoinen ajattelutapa
Niinpä, kyllähän lapsia kannattaa lisää tehdä jos ei ensimmäisestäkään huolehdi tai hanki edes apua kotiin!!!
annetaan lapsen juosta pitkin kämppää äidin tekemättä mitään, viittis edes apua pyytää!!!
Onhan se siitä esikoisestaan huolehtinut niin kauan kunnes pystyi.
Ja mistä sinä tiedät, onko pyytänyt apua vai ei....ai niin, oot tietty ap toisella nimellä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Fifth Element:
Jees :D

Mulla oli myös 3-vuotias poika hoidettava vaivoista huolimatta. Ja kyllä mies joutui jokusen ylimääräisen vapaa päivän pitämään, kun olin sairaalassa tipassa tai kun en yksinkertaisesti päässyt ylös. Oksensin myös ekassa raskaudessa 14 kertaa päivässä 26 viikon ajan, mutta se ei vienyt voimiani, jaksoin silti tehdä kaikkea. Toisen kohalla oli toisin. Sitä ei voi tietää etukäteen mitä tapahtuu, suunnitteli tai ei.
näimpä.

|O |O järkkyä! voiko aikuinen(oletettavasti) ihminen olla noin säälittävä ja kateellinen?
jos sulla on helpot raskaudet ollu niin ei se tarkota et muilla on.. en enää ihmettele yhtään että nuoret tytötki on niin kaksnaamasia ja inhottavia toisilleen,näkeehän sen minkälaisista niitä sikiää! :headwall:

jaahasap
no olikin odotettua että täältä saa haukut niskaansa. olen empaattinen ihminen mutta kyllä rajat on minullakin. Kyllä minusta perhesuunnittelu on ihan aiheellista. etenkin jos tietää että viime raskaudessa on alussa ollut pahoinvointia. eikö se lapsen etu ole se tärkein asia. ehkäisykin on keksitty! kyllä veljeni joutuu paljon venymään kun yrittää tehdä töitä ja sitten hoitaa vielä tytön siinä välissä. avovaimo lukee lapselle vainkirja tms. mutta ei esim syötä koska lapsi kuulemma huutaa ku avovaimo käy syöttäessään välillä oksentamassa.
Ehkä se on parempi, että sä et "uhraa" veljesi perheelle enää aikaasi, et lapsenhoidon tai edes ajatuksen tasolla. On se kamalaa, kun äitisi on huolissaan miniänsä voinnista rankemman raskauden aikana, eikä paapo jatkuvalla syötöllä tytärtänsä, jonka raskaus on ihan normaali. Ja kun tytär on vielä niin viisaskin, että suunnittelee lisäntymisensä ennalta arvaamattoman raskauspahoinvoinnin valossa ja kutsuu sitä lapsen edun ajatteluksi. Juu ja valistapa veljeäsi vielä tuosta ehkäisystä, ei ole varmaan koskaan sellaisesta kuullutkaan, lapsiahan se ei missään nimessä ole halunnut avovaimonsa eli sellaisen kaamean akan kanssa!

Herää vaan kysymys, että jos veljesi avokki on noiden asioiden takia kaamea akka, niin mikäs sinä itse sitten olet? Katala panettelija? Marttyyrin kruunun tavoittelija? Oman edun ajaja? (sinähän olet sitä mieltä, että juuri sinun kuuluisi saada äitisi jakamaton huomio raskausaikanasi) Mä ihmettelen enemmän sitä, että SUN MIEHESI (jos sulla sellaista nyt ylipäätään vielä on) on suostunut hankkimaan lapsia tuollaisen kanssa.

lähviot
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sitten pitäs hankkia perheeseen jonkinlainen apu, koska jos isä tekee töitä ja äiti sairastaa!!
Pitäs jonkun myös olla lapsen kanssa!!!!!!
Nimen omaan.
Minulla ei ole kuin yksi lapsi ja siihen jää.
Raskaus oli niin hankala koko ajan että uudelleen en suostu tekemään, enkä elä siinä toivossa että seuraava olis helpompi.
Mutta en pystynyt edes itsestäni huolehtimaan vaan äitini oli meillä melkein koko päivän, sen ajan kun mies oli töissä.

vieras
Mistäköhän johtuu, että anoppi on mieluummin tekemisissä miniän kanssa kuin oman tyttärene. Voisikohan johtua siitä, että oma tytär on niin epämiellyttävä, ettei edes äiti sitä kestä?

voi viddu
itse hankin toisen lapsen vasta nyt kun poikani on 3v. ei tarvitse vaihtaa vaippaa ym. Kyllä avokki oksensi ensimmäisessäkin raskaudessa mutta se loppui jo rv 14.
todella kivaa kun oma äitikin on kiinnostunut enemmän veljen vaimon olosta kun oman tyttärensä raskaudesta. kyllä minunkin selkääni joskys särkee ym. mutta en hae sairaslomaa koska raskaus ei ole sairaus. on sitä ennenkin pärjätty.
eli oletkin kateellinen ja siksi haukut...voi hyvää päivää.Tässä tää taas nähdään, kun itsellä on asiat perseellään ei myönnetä sitä ja kaivellaankin muiden elämää.

Armiliina
Uskomatonta!!!!

Kyllä muakin välillä ottaa päähän jotkut asiat veljen vaimossa ja muissakin ihmisissä. Mutta ei silti ole mun asiani tuomita muiden ihmisten elämäntapaa...

Kyllähän joakinen nainen (ja mikseimieskin) tietää, että jokainen raskaus on erilainen. Minulla itselläni on käynyt tosi hyvä onni, kun raskaudet on aiheuttaneen vain väsymystä, eikä lainkaan pahoinvointia. Tai tosiaan, yhden kerran tuli oksennus, kun pesin isommalta lapselta kakkoja...

Tuttuni taas joutui olemaan tiputuksessa pahoinvoinnin takia, kun mikään ei pysynyt sisällä. Toisella tutulla taas supistukset ovat pakottaneet sairaalalepoon kuukausiksi!!!

Vaikka raskaus ei olekaan sairaus, niin toisilla raskaus aiheuttaa monia sairauksiakin vakavammat oireet!! Muista ap se!

AP:n kirjoitus voisi olla suoraan minusta, mutta raskausviikot ja lapsen ikä ei täsmää.. Makaan tässä parhaillaankin sohvalla lapsen leikkiessä vieressä lattialla, ja minkäänlaisia kotitöitä en ole tehnyt; likaiset astiat lounaan jäljiltä odottaa keittiön pöydällä miestä. Kaksi ensimmäistä raskautta oli tähän kolmanteen verrattuina tosi helppoja, vaikka viime raskaudessa pahoinvointia riitti loppuun asti; esim. vielä rv 34 jouduin olemaan töistä sairaslomalla pahoinvoinnin takia!

AP:n kysymykseen "täytyykö hankkiutua raskaaksi kun se on niin kamalaa?" vastaisin että aiemmista raskauksista päätellen en olisi uskonut pahoinvoinnin olevan näin karmeaa, mutta vaikka olisin tiennytkin niin oltais varmastikin silti lähdetty tähän; meidän sylissä on tilaa yhdelle pikkuiselle ja hoidetut kotityöt tai kämpän puunaus tuntuu mitättömiltä sen rinnalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sitten pitäs hankkia perheeseen jonkinlainen apu, koska jos isä tekee töitä ja äiti sairastaa!!
Pitäs jonkun myös olla lapsen kanssa!!!!!!
Tarjoa sä sitä apuas kans äläkä käy täällä sitä selän takana haukkumassa.Jos kerta se apu on sun mielestä niin välttämätöntä tälle perheelle niin kantaisit myöls itse kortesi kekoon...

ja tohon: "täytyykö hankkiutua raskaaksi kun se on niin kamalaa?" niin se raskaus ei taida lopullinen tila kumminkaan olla,eikä ehkä se itse tarkoituskaan,eikö se lapsi siinä kumminkin oo tarkotuksena saada?ja jos ovat sitä mieltä että lapsen tahtovat niin ehkä ovat valmiita sitten vähän hankalampaan odotusaikaan,ei kai siitä sun tarvi stressiä vetää..nauti sinä vaan siitä omasta helposta raskaudestas ja annan muiden elää niinku tahtovat..

Että minulla aina ottaa päästä tuo 'raskaus ei ole sairaus'. No ei ole, mutta raskauspahoinvointiin on moni nainen kuollut, ja nykyäänkin monia naisia hoidetaan sen takia sairaalassa.

Ja mitä sitten jos isä joutuu tulevan vauvan takia koville? Moni mies haluaa lapsia, ja on valmis sen takia venymään paljon. Surullista, jos koet omat lapsesi synnyttäväsi vain itsellesi.

Provona minäkin tätä pidän, en usko että ihan noin tietämättömiä ihmisiä montaa on.

lähviot
Jos vaan samalla paikkakunnalla asutaan niin miksen vois auttaakkin.
Ja mielestäni en mitenkään heitä haukkunut.
ja kai ne apua tarttevat jos ei lapsesta huolehtimaan pysty.

Alkuperäinen kirjoittaja lähviot:
Jos vaan samalla paikkakunnalla asutaan niin miksen vois auttaakkin.
Ja mielestäni en mitenkään heitä haukkunut.
ja kai ne apua tarttevat jos ei lapsesta huolehtimaan pysty.
kukas niin on sanonut.. isähän siellä hoitaa pikkuista töidensä ohella ja äiti voimiensa mukaan. ap:ta vaan sapettaa kun oma mamma on huolissaan veljen vaimosta.

Yhteistyössä