En kestä veljeni avovaimoa!!

• Viestiketjun aloittaja onko muiila näin?
  • Ensimmäinen viesti
onko muiila näin?
En ymmärrä miten veli on voinut ottaa itselleen tuollaisen urpon!! Ja tehnyt vielä lapsenkin sen kanssa. Muija vaan makaa kaikki päivät sohvalla eikä tee oikeastaan mitään kotihommia koska on RASKAANA! Raskaus ei ole mikään sairaus!! Voiko muka oksennella monta kertaa päivässä vielä 4. raskauskuukaudella? epäilen vahvasti että avokki valehtelee.
Eniten käy sääliksi 1v 6kk ikäistä veljen tyttöä. äiti ei voi vaippaa vaihtaa koska tulee muka oksennus.
Täytyykö hankkiutua raskaaksi jos jos se kerran on muka niin kamalaa!!??

No, mä oksensin 15-30 kertaa päivässä vielä 9. raskauskuukaudellakin.
Eli pää kiinni, pälli....harva sitä etukäteen tietää että kuuluu siihen pieneen ryhmään joka oksentaa koko raskauden ajan.
Normaali raskaus ei ole sairaus. Mutta ankara raskauden ajan pahoinvointi ja oksentelu on.

häh
voi oikeasti oksentaa vaikka koko raskauden ja todellakin olla erittäi uupunut. jote pää kiinni siellä ja mitä ihmettä se sulle kuuluu edes? ihme kyylä olet. hanki oma elämä.

no mä oksensin koko raskausajan.. välillä oli oikeasti vaan maattava sohvalla kun liikkuminenkin oksetti. keittiöön meno aiheutti oksentamista jne.. esikoiselta oksensin 9kk ja kuopukselta vain 6 ensimmäistä kk. :whistle:

onko muilla näin?
eikö lapsesta silti pitäisi pystyä huolehtimaan vaikka onkin raskaana? eli miksi tehdä toista lasta jos ei pysty huolehtimaan esikoisesta. Onneksi veljeni tekee töitä kotoa käsin. on edes joku hoitaja likalla:(

vieras
Kun sä olet niin reipas, niin kipitäppä avuksi veljesi avokille. Ei tarvitsisi tytönkään olla pissavaipoissa, kun olisit hoitamassa.

Mikä täti lapsella, haukkuu vaan takana päin, eikä tee elettäkään auttaakseen.

Mä oksensin melkein koko raskauden sen 15 kertaa päivässä, joskus ylikin. Välillä käytiin tipassa sairaalassa. Rv 30 lähtien alkoi jotkut sietämättömät liitoskivut. Eräänä aamuna en vaan yksinkertaisesti päässyt itse sängystä ylös. Yölläkin tarvitsin apua, että pääsin vessaan, enkä voinut edes istua pöntölle.

Alkuperäinen kirjoittaja onko muilla näin?:
eikö lapsesta silti pitäisi pystyä huolehtimaan vaikka onkin raskaana? eli miksi tehdä toista lasta jos ei pysty huolehtimaan esikoisesta. Onneksi veljeni tekee töitä kotoa käsin. on edes joku hoitaja likalla:(
Pitäisi pystyä huolehtimaan omasta lapsestaan, mutta kun ei aina vaan pysty jos on todella kipeä. Raskaana tai ei.
Ja eiköhän veljesi avovaimo pystynyt lapsestaan huolehtimaan ennen kun tuli raskaaksi? Mistä hän olisi voinut tietää millainen pahoinvointi ja oksentelu on edessä tällä kertaa...jokainen raskaus kun on erilainen (mäkään en oksentanut tokassa raskaudessa kuin kerran tai kaksi, ihan alussa).

vieras
Mitäs jos sinäkin löytäisit sisäisen empaattisen puolesi ja tarjoutuisit avuksi. Se kuulostaa olevan tarpeen! Oletpa ikävä täti! Onneksi mun lapsilla on ihana täti, joka auttaa oma-alotteisesti aina kun tarvis on.

tuskin sun veljes vaimo on etukäteen tiennyt et oksentaa pitkään ja usein. mikä tuossa nyt on ongelma jos mieskin on päivät kotona.

onko muilla näin?
lapsi on ollut minulla hoidossa kun minulla on vapaapäiviä. Ja olen itsekin raskaana ja minulla on myös 3-vuotias poika. eli olen kyllä uhrannut aikaani veljen tyttöön!

lapsi on ollut minulla hoidossa kun minulla on vapaapäiviä. Ja olen itsekin raskaana ja minulla on myös 3-vuotias poika. eli olen kyllä uhrannut aikaani veljen tyttöön!
no voi sua, onneks se oma elämä menee ain suunnitelmien mukaan superäiti :saint:

vieras
Ei voi muuta sanoa, että olet kyllä inhottava. Tarjoa apuasi, äläkä jauha kakkaa. Taitaa vaan olla henkilökemiat takana. Ensinnäkin, mikä sinä olet arvostelemaan toisen avo/aviopuolisoa? Parisuhde on henkilökohtainen asia ja siihen ei pidä mennä puuttumaan. Pidä vaan mölyt mahassasi ja ole onnellinen veljesi puolesta!

hei
uuu, mikä marttyyri aloittaja onkaan. kultainen kruunu hänelle siis. anna kuule sen sun veljes perheen olla ja keskity omaan elämään. kaikilla kun ei todellakaan ole niin helpot raskaudet kuin sinulla.

Hienoa, jos olet auttanut lapsenhoidossa. Vielä kun muuttaisit asennettasi lapsen äitiä kohtaan. Vaikka sinä et ole oksennellut ja ollut tosi huonossa kunnossa raskausaikoina, niin se ei tarkoita sitä etteikö joku toinen voisi olla. Empatiaa, pliis. Urpoksi ja ämmäksi nimittely tuskin auttaa.

Vieras
Onneksi veljeni tekee töitä kotoa käsin. on edes joku hoitaja likalla:(
Onko sun velessäsi jotain vikaa, kun noin vähättelevästi puhut? Tottahan isä on lapselle yhtähyvä hoitaja kuin äitikin ja kun äiti on kuitenkin kotona neuvomassa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Onneksi veljeni tekee töitä kotoa käsin. on edes joku hoitaja likalla:(
Onko sun velessäsi jotain vikaa, kun noin vähättelevästi puhut? Tottahan isä on lapselle yhtähyvä hoitaja kuin äitikin ja kun äiti on kuitenkin kotona neuvomassa.
aivan, ei isä mikään hoitaja ole vaan lapsen vanhempi. haloo aloittaja, sulla on asennevikaa ja pahasti.

onko muilla näin?
itse hankin toisen lapsen vasta nyt kun poikani on 3v. ei tarvitse vaihtaa vaippaa ym. Kyllä avokki oksensi ensimmäisessäkin raskaudessa mutta se loppui jo rv 14.
todella kivaa kun oma äitikin on kiinnostunut enemmän veljen vaimon olosta kun oman tyttärensä raskaudesta. kyllä minunkin selkääni joskys särkee ym. mutta en hae sairaslomaa koska raskaus ei ole sairaus. on sitä ennenkin pärjätty.

Yhteistyössä