En kestä sitä etten ole täydellinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Caro"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

"Caro"

Vieras
Tein juuri kaksi päivää täytekakkua, sitten tänä aamuna siitä meni reuna pilalle ja raivostuin. Hakkasin ja muussasin koko kakun hajalle, heitin tiskialtaaseen ja aloin itkeä. Sitä ennen olin siivonnut yhtä soittoa jynssäten 2 tuntia, ja asunto tuntuu vieläkin uskomattoman saastaiselta. Aivan sama, vaikka missään ei ole irtotavaraa, on imuroitu ja pesty tasot ja seinät ja kaapinovet jne. En vaan voi sietää sitä, että jossain on jonkinlaista likaa.

Tuntuu, että mikään ei ole koskaan tarpeeksi hyvin ja olen aivan paska äiti kun kaikki ei ole täydellistä. Vertaan elämääni jatkuvasti blogimammojen täydellisiin elämiin ja kiiltäviin koteihin.

Painokin keikkuu normaalipainon ylärajoilla kun olen raskaana enkä voi sietää kroppaani. En kestä ajatusta raskauskiloista tai siitä, että synnytyslaitokselta lähtiessäni painaisin enemmän kuin ennen raskautta.

Ahdistaa ja saan mahakipuja siitä kun en voi vaan olla paikallani. Pitää leipoa (enkä tietenkään itse voi syödä niitä raskauskilojen pelossa) tuntikaupalla ja siivota kun on ylimääräistä aikaa.

Ensinnäkin, LOPETA nyt heti se blogien lukeminen, ne EIVÄT OLE TOTTA!

Tosi huolestuttavaa kun aikuinen ei ymmärrä tuota, tai joutuu niin siihen juttuun mukaan että sokaistuu tuolta faktalta.

Mainitsemiesi asioiden korjaantuminen ei tee sinusta vielä täydellistä, joten ollos huoleton ja rentoudu!

Kuulostaa sitä paisti ihan normaalilta äiti-ihmisen paskapäivältä. :)

:hug:

Tuota se pesänrakennusvietti teettää. Kaikki pitää olla niin täydellistä!:D

Alappa joogaamaan, saat vähän ajatuksia muualle ja se vois auttaa sinua rentoutumaan.

Istupas alas ja huokaise syvään. Ja sitten - naura itsellesi :) :hug:

Persiilteen meni se kakku mutta se oli hei, vain kakku. Kun tässä olet huokaissut ja tokeentunut ja kenties hiukan itseäsi palkinnutkin (juonut teetä tai syönyt hedelmän esim.), niin. Sitten haet kaupasta valmiin kakkupohjan ja teet sen kotona valmiiksi. Tai sitten jotain aivan muuta kuin täytekakkua - kääretorttu, jäätelöbaari tms. Ja eiköhän tuo siivouspuunaamisesikin jo riitä, otahan rennosti jo. Vieraat ovat tulossa teitä katsomaan ja teidän kanssa olemaan :heart:, eivät suinkaan tsekkaamaan siisteystasoanne. Vaan. Fiilistelemään. Sun kanssa :).

Ja sitten. Heivaat hittoon ne blogit, mitä olet lukemassa ja seuraamassa! Ne unohdat aivan kokonaan ja keskityt siihen omaan ihanaan elämääsi. Olet juuri tuollaisena hyvä ja riittävä :). Ja kaunis :). Höpö höpö ajatukset hitoksiin ja odottamaan vieraita mukavalla fiiliksellä.

Täydellistä ihmistä ei ole.

Olet täydellinen SINÄ, ja kukaan ei voi olla niin täydellinen sinä kuin sinä itse.

Blogit kertovat vain mikroskooppisen pienen osan niiden pitäjien arjesta ja ajatuksista. Kuvien takana raivataan selän taakse kaikki sotkut piiloon että saadaan otettua se edustava otos olkkarin nurkasta kun valkoisessa sohvassa ei ole yhtään tahraa (vielä) ja pöydällä on vain sisustuskirjoja ja ihana kimppu freesejä tulppaaneja kauniissa design-maljakossa. Mutta se sohva tahriintuu täydellisiillä mammabloggareillakin ja ne tulppaanitkin lakastuu.

Älä hyvä ihminen arvota itseäsi valheellisen mielikuvien perusteella! Keskity olemaan sinä ja ole sitä niin hyvin kun vaan voit. Ja keskity raskaudesta nauttimiseen, mitä se haittaa jos painat muutaman kilon enemmän synnäriltä poistuessasi kuin raskautuessasi? Monella on kroppa synnytyksen jälkeen niin turvoksissa että kunhan ne nesteet lähtee liikkeelle niin se pari kiloa häipyy kuin varkain.

Olishan se minustakin aivan mahtavaa olla esim. Janna Hurmerinta, upeaääninen, upeakroppainen ja todella kaunis laulaja, mutta kun en ole. Olen minä enkä voi tietää kuinka vaikea elämä minulla olisi Jannana joten tyydyn vain ihailemaan häntä, en kadehtimaan.

"Älä kadehdi toisen iloja, kun et tiedä hänen surujaan" - viisas sananlasku.

[QUOTE="vvieras";29543899]katso uusin siskonpeti[/QUOTE]

Meinasin juuri kommata samaa :D oli aika hauska tuo eilinen jakso, tosin se Tuulin syöminen hieman meni överiksi...

Yhteistyössä