En kestä enää! Mitä teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köhis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

köhis

Vieras
Auttakaa nyt hyvät kanssasisaret, mitä mun pitäis tehdä:
2 viikko sitten torstaina tulin kipeäksi, flunssaaan siis ja oli to ja pe pois töistä. Tauti jatkui edelleen ja menin työpaikkalääkärille joka kirjoitti ma-ke sairauslomaa ja määräsi lepoa.
Torstaina taas menin lääkärille kun ääni oli edelleen käheä ja lämpöä vieläkin. Sain taas sairauslomaa to-pe. Maanantaina taas menin lääkärille kun ääni tosi huono vieläkin ja olen asiakaspalvelussa töissä ja koko ajan äänessä siis. Crp katsottiin eikä se ollut koholla, ei siis bakteeritulehdusta,sain loppuviikon sairauslomaa ja taas viime maanataina sama juttu, ääni edelleen pois ja lämpöilyä vieläkin.
Sain ns. varmuuden vuoksi lääkekuurin ja tänään viimeinen slomapäivä ja mittasin kuumeen 37,2 ja ääni edelleen huono :(
Mikä ihme mulla voi olla ja eikö todellakaan ole mitään keinoa tai testiä millä jotain edes voisi selvitä?
Täällä kotona kaatuu seinät päälle :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no onks sulla kipee olo? itse olen kyllä pienessä lämmössäkin töissä, ellei ole kipeä olo

Tunnen kyllä etten ihan kunnossa ole, eikä tuo ääni tule kestämään jos töihin menisin. Rauhaset kaulalla ovat arat ja kurkku hieman kipeä.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Kurkunpään tulehdus (?) Mulla lähes jokavuotinen marraskuun vaiva (olen puhetyössä). Kesti viime vuonna 2 vkoa. Raskaana ollessa kesti lähes 3 vkoa!

Kuinka tuo tulehdus oikein todetaan? Näkyykö verikokeissa?

Lääkäri toteaa katsomalla kurkkuun + oireiden perusteella. Sit verikokeet, että onko se bakteerin vai viruksen aiheuttama. Virukseen auttaa vain aika. Bakteeriin tietysti antibiootit.

Yhteistyössä