Antakaa edes pieni toivo.

Elämää ja kuolemaa ei voi hallita. Ihmisen pitää jossain vaiheessa tajuta oma elämän rajallisuus ja ymmärtää, että jokainen eletty päivä on arvokas ja elämisen arvoinen. Itsekin olen selvitellyt imusolmukkeitteni tilannetta, ja vielä olen saanut terveen paperit ja siitä kiitollinen. Voithan kuolla auto-onnettomuudessakin milloin tahansa- pitää hyväksyä se, mutta elämästä pitää nauttia ja iloita terveydestä.

Voimia AE :hug:

Mun miehellä on sellanen suht harvinainen sarjottainen päänsärky,en muista nyt syndrooman nimeä,mut hällä tuli siis kovia särkykohtauksia,eikä särkylääkkeet auttanut. Kävi tutkimuksissa...pää kuvattiin yms. Diagnoosi löydettiin sit loppujenlopuiks neurologin ja miehen itsensä tutkimustyön tuloksena.

Taudinkuvaan kuuluu,et tulee tietyin ajan jaksoin,esim.vaikka 2v.välein ja kestää esim.1kk ja tuona aikana saa kovia särkykohtauksia,joista on käytetty netissä nimeä itsemurhapäänsärky joka kuvastanee säryn laatua. Oon pari kohtausta nähnyt ja se on hirvee näy...näkö sumenee,hiki valuu ja pystyy vaan maassa kiemurtelemaan.

Nää kohtausten kestot ja oireet vaihtelee eri ihmisillä... lääkitys on etsinnän tulos...miehellä tehos joku kortisoni ja piikki,mut seuraavalla kerralla voi olla et samat ei enää toimikkaan.

Nyt toi kohtaus on ollut jo useamman vuoden poissa...miks,ei tiedetä...

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
MS-tauti on yleensä alkuun tosi vähän elämistä rajoittava sairaus. Netistä ei kannata kaikkia kauhutarinoita tietenkään lukea (teet sitä kuitenkin). Julkkiksista Ulla-Maija (Uma) Aaltonen on sairastanut MS-tautia jotain 30 vuotta ja voi yhä hyvin. "

Olisiko kannattanut olla hieman varovaisempi sanoissaan?? Tämän jälkeenhän Uma kuoli, heti seuraavana päivänä...

Alkuperäinen kirjoittaja J:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
MS-tauti on yleensä alkuun tosi vähän elämistä rajoittava sairaus. Netistä ei kannata kaikkia kauhutarinoita tietenkään lukea (teet sitä kuitenkin). Julkkiksista Ulla-Maija (Uma) Aaltonen on sairastanut MS-tautia jotain 30 vuotta ja voi yhä hyvin. "

Olisiko kannattanut olla hieman varovaisempi sanoissaan?? Tämän jälkeenhän Uma kuoli, heti seuraavana päivänä...

Niin, mutta ms-tautiin ei kuollut! Mun mielestä Uman kuolinsyytä ei julkistettu, mutta jossain painotettiin, ettei johtunut ms-taudista. Tautihan ei yleensä vaikuta elinikään ja mielestäni Uma oli todella hyväkuntoinen ikäisekseen, kun tautikin oli ollut jo vaikka kuinka kauan.

Yhteistyössä