en käsitä lämpimästä ilmasta valittamista.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kikatus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kikatus

Aktiivinen jäsen
22.04.2011
3 057
0
36
Oikeasti, mikä teitä vaivaa ketkä valittaavat heti kun lämpöaallon eka päivä alkaa? Talvella sitten vingutaan kun on liian kylmä. Ei oo koskaan hyvä.

"Ei pääse lasten kanssa ulos kun on kuuma" jaa miksi ei? Nyt illastakin lapset pyöräilivät 3,5km urheilukouluunsa, urheilivat tunnin ja takaisin kotiin. Nestettä ja kevyttä syömistä vaan mukaan niin hyvin pärjättiin ja välillä huilataan varjossa.

Nauttisitte nyt kun Suomen kesä on niin kaunis.

En minäkään. Enemmän kärsin talven paukkupakkasista, kun pyörä kulki niin tahmeesti ja varpaatkin tahtoi jäätyä. Niin ihanaa oli tänäänkin pyöräillä, pyörä kulkee kepeästi sileällä asfaltilla ja kuuma ei tulee. Lämmin niin hellii. Eilen oli vielä villatakki päällä.
Meille ei edes aurinko porota kauheasti asuntoon, täällä on ihan viileää, toinen kerros. Melkein tässä koneella istuessa sa villatakin vetää käsivarsien suojaksi.

Oikeasti, mikä teitä vaivaa ketkä valittaavat heti kun lämpöaallon eka päivä alkaa? Talvella sitten vingutaan kun on liian kylmä. Ei oo koskaan hyvä.

"Ei pääse lasten kanssa ulos kun on kuuma" jaa miksi ei? Nyt illastakin lapset pyöräilivät 3,5km urheilukouluunsa, urheilivat tunnin ja takaisin kotiin. Nestettä ja kevyttä syömistä vaan mukaan niin hyvin pärjättiin ja välillä huilataan varjossa.

Nauttisitte nyt kun Suomen kesä on niin kaunis.

Samaa mieltä - sitä paitsi Suomen "hellelämpötilat" ovat ihan toista kuin monessa Euroopan maassa, joissa kuumuus jatkuu viikkokausia. Mutta joo, ihmettelen kans, kun ihmiset valittavat kesät talvet. Monet ainakin.

Miksei saa valittaa, jos ei ole hyvä olla? Kyllä yleensä kaikille löytyy se lämpotila, joka on heille ideaalisin, se ei vaan ole kummassakaan ääripäässä.

Googleta MS fatiikki niin tiedät miksei kaikki tykkää helteestä. Ja pakkasia inhoon sitten sen takmia ettei iho kestä ja joutuu pitään inhoja talvivaatteita. Mulla on ihan hyvä keväällä ja syksyllä.

• Tykkää
Reactions: Seanna
ja tää kestää niin hetken- sitten tulee taas viileää ja ehkä taas jossain vaiheessa kesää lämmin.
Ainut mitä valitan on ihan itseaiheutettu asia, eli kun alkaa olla mahaa niin iskee vaatekriisi. Pitäs ompelukoneella pari hellemekkoa jaksaa huruutella kesäksi niin seki ongelma ratkaistu :)

Ei pysty hengittämään, päätä särkee, töissä meinaa taju lähteä, hiki virtaa, viileetä paikkaa ei ole missään (paitsi kylmiössä mut ei siellä voi koko päivää olla...), työvaatteet ei jousta hikisellä iholla mihinkään vaan hankaavat ikävistä paikoista ihon rikki, ei pysty nukkumaan, nihkeetä, nahkeeta, ulkona läkähtyy. Joo, mä nautin ihan helvetisti :D

• Tykkää
Reactions: säpäle
Mä en käsitä ylipäätään ihmisiä, joilla on naama alituiseen norsunveellä kun on liian kuuma/kylmä.

Muuttuuko ilma erilaiseksi jos tarpeeksi paljon valittaa? Ei muutu...sopeudu siis ja pidä pääsi kiinni, muut ei ehkä jaksa kuunnella.

Sen ymmärrän, että aika ajoin toteaa että mä paistun, kuuma! tms, mutta se alituinen rutina mitä niin moni harrastaa on ihan älytöntä.

• Tykkää
Reactions: -tiNttU-
Mie saan nukuttua ku tuulettimet raksuttaa vieressä :P
lapsilleki hankin nyt pari niin on ihanan viileät makkarit.
Eri lailla saapi muutes lapset iltasin nukkumaankin kun saavat olla pihalla liki kaiken valveillaoloaikansa.

Toki jokaiselle on se ideaalilämpötila, mutta kun on ihmisiä joila ei ole koskaan hyvä. Argh.

Mä en tajua ihmisiä jotka ei käsitä, että ei kaikki tykkää helteistä.

Mä en tykkää ääripäistä eli paukkupakkasista ja helteistä ja mulle kai tämä mielipide sallitaan? Ei kai vain hellettä rakastavilla ole oikeus puhua säästä? Mulle riittääs joku 20 astetta lämmintä vallan mainiosti.

Muoks. Eikä se ole mitenkään kivaa kun iho palaa helposti ja tulee aurinkoihottumaa. Talvella iho kuivuu pakkasilla ja kädet on välillä aivan kamalassa kunnossa jos ei käytä ajoittaan kortisoonirasvaa.

Viimeksi muokattu:
Mina vingun syksylla ja kevaalla. Kun on markaa, ja mutaista, ja tuulista, ja yok - ei mitaan voi tehda ulkona. Talvella on hyva, ja kesalla on hyva - rospuutto kausi saisi mun mielesta olla olematta kokonaan!

Mä en käsitä ylipäätään ihmisiä, joilla on naama alituiseen norsunveellä kun on liian kuuma/kylmä.

Muuttuuko ilma erilaiseksi jos tarpeeksi paljon valittaa? Ei muutu...sopeudu siis ja pidä pääsi kiinni, muut ei ehkä jaksa kuunnella.

Sen ymmärrän, että aika ajoin toteaa että mä paistun, kuuma! tms, mutta se alituinen rutina mitä niin moni harrastaa on ihan älytöntä.

Kaikkeen epämukavaan pitää vaan sopeutua eikä saa valittaa? Jepjep...

Mun mielestä sellainen 20-25 astetta on vielä ihan ok mutta kun mittari lähestyy 30 on jo liikaa lämpöä eikä normaalia suomessa. Taaperon kanssa ei kyl paljoa tälläisilla keleillä ulkoilla.

Itse kävin rannalla päivällä (pari tuntia) ja paloin pahasti vaikka olin paljon varjossa :(

Kaikkeen epämukavaan pitää vaan sopeutua eikä saa valittaa? Jepjep...

Mä aattelen niin, että pitää joko sopeutua tai tehdä asioille muutoksia. Jos asiaa ei voi muuttaa, se pitää vaan hyväksyä.

Senkun valitat helteestä, mutta eipä valitus mitään auta. Tekee vaan sekä oman että valitusta kuuntelemaan joutuvien olon mälsäksi.

No ei muutukaan, eikä mun ole pakko sopeutua ku en pysty :D Valittaminen viilentää pikkasen, siks kaikki helteistä kärsivät sitä harrastaa :D

Kesällä vähennetään vaatetta, hankitaan tuulettimia, juodaan enemmän, viilennytään muilla keinoin - helpottaa se jonniin verran ;) talvella taas pukeudutaan lämpimästi niin helpottaa sekin. Talvisinminua vituttaa ainoastaan se, että en ole vielä keksiny niin lämpimiä hanskoja etteikö käsille tulis kylmä hevosta ajaessa. Jospa ens talveks löytäsin semmoset hyvät :)

Mua ei kyllä saada kiinni pakkasesta valittamisesta, mutta helteestä valitan kyllä. Kylmän kans pärjää aina kun asuntoa voi lämmittää lisää ja lisätä vaatekerroksia. Mutta entäs helteellä? Vähennä vaatetta? Joo, mistä otetaan kun kaikki on jo pois? Pitäisi kai hankkia joku ilmastointilaite että tämän kestäis. Vaikkei se töissä autakaan. Työhuone on kuin uuni ja käytävällä tippuu kondenssivesi katosta kuin sademetsässä. Nautipa siinä sitten.

Eli siis kunhan en talvella valita pakkasesta, saan nyt valittaa helteestä? Hyvä tietää, olenkin enemmän talvi-ihminen. Mutta tää kuumuus on kyllä AIVAN PERSEESTÄ. Onneksi se kestää vain hetken. Ja sitten syksyllä kun kuuntelen ihmisten itkua et ku taas sataa ja tuulee ja kohta on lunta, niin mun sieluun hiipii ideaalilämpötila.

Mä en käsitä pakkasesta valittamista. Talvella uikutetaan että ei tarkene mennä ulos kun palelee. VAATETTA PÄÄLLE niin tarkenee! Suomessa oli ihana runsasluminen talvi :heart: ja sanallakaan en missään vaiheessa kylmää valittanut. Kesäkin on Suomessa kaunis ja mukava silloin kun on sopivan lämmin, mutta tällaisia kelejä mä vihaan. Mä saan valittaa liian kuumasta kun muut valittaa talvella liian kylmästä (josta mä nautin :D )

Tämä päivä oli liian kuuma!!!!

Mä ymmärrän kyllä, jos helteellä on tukala olla. Moni vaan helteillä tekee juuri päinvastoin kuin pitäisi ja elo on sen vuoksi entistä tukalampaa. Ymmärrän senkin jos asiasta valittaa. Tosiasia kuitenkin on, että jos rupeaisi oikein miettimään, valituksen aihettahan löytyisi vaikka mistä. Monilla jopa siten, että ei ole edes valoa tunnelin päässä. Oma elämä muuttuu kyllä paljon mukavammaksi, jos tekee voitavansa ja asiat, joita ei voi muuttaa, opettelee hyväksymään. Kiinnittää huomionsa muihin asioihin kuin kipuihin, lämpötilaan, tylsyyteen tai mikä nyt milloinkin ottaa kuupasta.

Yhteistyössä