En kadu yhtään, että ei olla lapselle kerrottu oikeasta isästään!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
AP, turha pelätä että kun asian kertoo, niin siitä seuraisi loputon kysymysten tulva ja asiaa saisi jauhaaa aina. Oma poikani kuuli asiasta 4-vuotiaana (aikaisemmin ei asia häntä kiinnostanut), mutta ainakin hänelle riitti tieto, että kuka isä on. Nyt on 6-v ja muutaman kerran on maininnut isänsä nimeltä, mutta muuten ei aihe kiinnosta.

yksilöllisiä eroja löytyy varmaan lapsesta riippuen, mutta minkä ikäisenä olis sitten hyvä lapselle kertoa että se biologinen isä onkin joku muu? tätä oon pähkäillyt kovasti itse. lapsi vielä niin pieni että ei ajankohtaista, mutta joskus sekin päivä vielä eteen tulee :/

[QUOTE="vieras";28661819]Mitä välii? Äitimuori kasvaa horsmaa.[/QUOTE]

Kattotaas kuin sun suu pannaan jos miehesi kuolee ja kuoleman jälkeen saat kuulla että hänellä on ollut vaikkapa toinen perhe jossain muualla, tai ainakin nainen. Koko teidän suhteen ajan.Auttaisko ymmärtämään mitä tarkoittaa se jos elämän "päähenkilö" valehtelee sulle koko iän?

Se katkeruus ei poistu edes kuoleman myötä. JA kyseenalaistaa koko siihen astisen elämäsi. Mille se on rakentunut eli valheelle.

yksilöllisiä eroja löytyy varmaan lapsesta riippuen, mutta minkä ikäisenä olis sitten hyvä lapselle kertoa että se biologinen isä onkin joku muu? tätä oon pähkäillyt kovasti itse. lapsi vielä niin pieni että ei ajankohtaista, mutta joskus sekin päivä vielä eteen tulee :/

mahd nuorena. Silloin asiaa kasvaa. Olen itse adoptoitu ja tiennyt "aina" asian vaikka olen ollut 4kk kun vanhempani minut saivat. Vanhempani ovat keroneet asiasta pienissä erissä (siis ovat kertoneet minulle miten asiat tekivät, enhän mä itse muista). Lapsi sulattaa lapsen omaisesti nämä asiat. Vaikka se on sulle iso asia, niin lapselle se ei pienenä vielä ole kovinkaan konkreettinen juttu. Hän saattaa hetkittäin kysellä mutta et varmasti pahasti "tilille" joudu. Sitten kun on isompi kysymykset toki muuttuu. Mutta koska lapsi on kasvanut tietoisuuteen asiasta tuskin kovin pahoja tilanteita tulee eteen. Toisin kuin jos tiputa kiven selkään vähän isompana jolloin hän jo ymmärtää enemmän...

• Tykkää
Reactions: Madicken04
Onpa kerrassaan kuvottavaa että valehdellaan lapselle oikeasta isästä. Vaikka lapsi ei koskaan tulisi näkemään oikeaa isäänsä, hän silti ansaitsee kuulla totuuden.

Ap on itsekäs akka. Sietäisi hävetä.

oon edellisessä työssäni ollut tekemisessä perunkirjoitusten kanssa ja siellä on tullut aika rankkojakin tilanteita eteen kun yhtäkkiä onkin selvinnyt ettei perhesuhteet oo mennetkään niinkuin on kuviteltu. eli en missään nimessä jättäis lasta pimentoon tommosesta asiasta, tuppaa kostautumaan ennemmin tai myöhemmin ja vielä astetta ikävämmin :(

Yhteistyössä