En jotenkin ymmärrä vaivaisia ja valittavisa raskaana olevia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jeah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jeah

Vieras
Valaiskaa mua :D Osa raskaana olevista on ihme narisijoita, aina kaikki on huonosti, ei saa nukuttua, ruoka ei maita, pyörryttää, väsyttää, kolottaa, supistaa, vetää suonta, päätäsärkee, lonkat hajoo, maha hajoo pää hajoo.... *argh*

Ok ymmärrän että on vaivoja, toisilla enemmän ja toisilla vähemmän, mutta tuntuu et joillekkin tulee ne kaikki maailman vaivat ja ongelmat. Joskus selvästi syy on ihan siinä että nainen ei ole pitänyt huolta kunnostaan, ennen raskautta saati raskauden aikana. Toiset myös ahmivat hullun kiilto simissä kaikki herkut ja ruokaakin valtavat määrät, sit syytellään jotan geenejä tai lapsen sukupuolta kun kerää niin kamalasti painoa äidille *voivoivoi*

Ärsyttäviä ihmisiä tälläiset jotka eivät osaa joskus pitää sitä päätään kiinni ja vaikka hyväksyä sitä tosi asiaa että raskaus tuo tullessaan vaivoja. Ei se raskaus kestä loppu elämää - säälittävää, osaako ne nauttiakkaan siitä raskaudesta ollenkaan.

en ymmärrä näitä jotka omasta vapaasta tahdostaan hankkiutuvat kerta toisensa jälkeen raskaaksi ja sitten vinkuvat ja valittavat et on niiiin raskasta ja ei pääse käveleen ja plaa plaa..ja lapsia pitää silti tehdä 4-5kpl..taitaa enimmäkseen olla huomionhakua.

Itse olen tehnyt vaikka mitä, että tulisin raskaaksi - tuloksetta. Ai niin, vain taikoja en ole tehnyt, enkä akupunktiossa käynyt, ehkä pitäisi nekin ottaa repertuaariin. Ottaisin nuo mainitsemasi oireet ilomielin. Viime yönä näinkin unta, että olin raskaana. Kauhea pettymys herätä valjuun todellisuuteen!

Minä en kyllä nauttinu raskausajasta juuri ollenkaan kauhean pahoinvoinnin takia. Ja se kesti ihan loppuun asti. Viimesen kerran oksensin synnytyksen jälkeen vielä.. no toivottavasti en ollu just tällänen kauhea valittaja..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
en ymmärrä näitä jotka omasta vapaasta tahdostaan hankkiutuvat kerta toisensa jälkeen raskaaksi ja sitten vinkuvat ja valittavat et on niiiin raskasta ja ei pääse käveleen ja plaa plaa..ja lapsia pitää silti tehdä 4-5kpl..taitaa enimmäkseen olla huomionhakua.

Niin ja ajatteleeko ne että raskaus jotenkin oikeuttaisi heidät tuollaisen uhrin asemaan.. Kaikkien pitäisi vaan ymmärtää ja ymmärtää..

Sen takia en hankkinukkaan kun yhden. Koko raskaus oli ihan hanurista; oksentamista,ahmimista,kipua,venymistä ja paukkimista EI ENÄÄ IKINÄ UUDESTAAN. hrr pelkkä muistokin kauhistuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Itse olen tehnyt vaikka mitä, että tulisin raskaaksi - tuloksetta. Ai niin, vain taikoja en ole tehnyt, enkä akupunktiossa käynyt, ehkä pitäisi nekin ottaa repertuaariin. Ottaisin nuo mainitsemasi oireet ilomielin. Viime yönä näinkin unta, että olin raskaana. Kauhea pettymys herätä valjuun todellisuuteen!

Jaa, no olen itsekin kärsinyt lapsettomuudesta - mutta sekin on vain lisännyt sitä onnellisuutta ja positiivisuutta kun raskaaksi vihdoin on tullut. Ei halua pilata sitä kokemusta, raskaana olemista millään marisemisella!

Ihmettelin ihan samaa kun itse olin raskaana. Tutustuin erääseen odottajien ryhmää, eli todella seurasin noin 10 naisen raskautta. Toisilla tuntui olevan vaikka mitä vaivaa ja joka kolotuksesta piti suureen ääneen valittaa. Kaksikuukautta ennen laskettua aikaa alkoi jo valitus että sais jo syntyä, en jaksa enää. Kuitenkin ne olivat ihan eri naiset joilla oli oikeasti raskausmyrkytysoireita tai jotka olivat saaneet sairaslomaa jonkin vaivan vuoksi ja he eivät juuri valittaneet vaivojaan.

Mulla on ollut vaivoja ja jokainen raskaus ollut edellistä hankalanpi,siksi kolmannen kohdalla päätin et nyt riittää,en halua siihen rääkkiin lähteä enää..toivottavasti en kuitenkaan liikaa ihmisille valittanut.

En mäkään ymmärtäny ennenku tuota nelosta odotin. Joka paikkaa särki viimiset 10 viikkoa eikä henki meinannu kulkea (vettä paljon eli jätti maha), hyvä ku kävelemään pysty.

Ekat 3 oli niin helppoja ettei juur mitää vaivaa.. Oisin loppuun asti voinu tehdä "mitä tahansa"..

Alkuperäinen kirjoittaja jeah:
Valaiskaa mua :D Osa raskaana olevista on ihme narisijoita, aina kaikki on huonosti, ei saa nukuttua, ruoka ei maita, pyörryttää, väsyttää, kolottaa, supistaa, vetää suonta, päätäsärkee, lonkat hajoo, maha hajoo pää hajoo.... *argh*

Ok ymmärrän että on vaivoja, toisilla enemmän ja toisilla vähemmän, mutta tuntuu et joillekkin tulee ne kaikki maailman vaivat ja ongelmat. Joskus selvästi syy on ihan siinä että nainen ei ole pitänyt huolta kunnostaan, ennen raskautta saati raskauden aikana. Toiset myös ahmivat hullun kiilto simissä kaikki herkut ja ruokaakin valtavat määrät, sit syytellään jotan geenejä tai lapsen sukupuolta kun kerää niin kamalasti painoa äidille *voivoivoi*

Ärsyttäviä ihmisiä tälläiset jotka eivät osaa joskus pitää sitä päätään kiinni ja vaikka hyväksyä sitä tosi asiaa että raskaus tuo tullessaan vaivoja. Ei se raskaus kestä loppu elämää - säälittävää, osaako ne nauttiakkaan siitä raskaudesta ollenkaan.

Toivon, että tuut vielä kerran askaaksi ja saat kaikki vaivat. Sittenpähän tiedät mitä se on. Ja arvaa mikä mua v''''ttaa? No kaikki ne, jotka sanoo et ne on ollut elämänsä kunnossa raksausaikana. V'''u että NE ihmise on äryttäviä! Pitääkö niitä kuunnella ja ymmärtää, ymmärtää ja ymmärtää??? HÄ? Osaako ne lakata vääntämästä lapsia, kun se raskausaika on NIIIIIIN ihanaa? Ylikansottavat koko maapallon prkl!

Ai että, kun toivon sulle vaikeaa raskautta! Aattele, siiten voisit lakata narisemasta täällä, sitten katsos ymmärtäisit, miksi joku valittaa.

Ä--iö!

Marisijoita en minäkään ymmärrä. Mutta ymmärrän heitä jotka todella ovat kipeinä.

Kyllä tää olo itellakin on välillä vähemmän hehkeetä mutta loppua kohden mennään ja sitten se on taas ohi :heart:

huvittavimpia ovat nämä joille vaikka sanot et kamala oli se pahoinvointi alussa,joo niin siis mullakin ja sit mulla oli vielä tää ja tää vaiva ja tää,ihanku siitäkin pitäs kilpailla kellä kamalin raskaus :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja haviistttau:
Alkuperäinen kirjoittaja jeah:

Toivon, että tuut vielä kerran askaaksi ja saat kaikki vaivat. Sittenpähän tiedät mitä se on. Ja arvaa mikä mua v''''ttaa? No kaikki ne, jotka sanoo et ne on ollut elämänsä kunnossa raksausaikana. V'''u että NE ihmise on äryttäviä! Pitääkö niitä kuunnella ja ymmärtää, ymmärtää ja ymmärtää??? HÄ? Osaako ne lakata vääntämästä lapsia, kun se raskausaika on NIIIIIIN ihanaa? Ylikansottavat koko maapallon prkl!

Ai että, kun toivon sulle vaikeaa raskautta! Aattele, siiten voisit lakata narisemasta täällä, sitten katsos ymmärtäisit, miksi joku valittaa.

Ä--iö!

Oho tais upota :D

On niitä vaivoja mullakin ollut, samat perusvaivat kuin muillakin; pahoinvointineen, liitoskipuineen jne. Mutta myös vakavampaa, kun hb on ollut kahdessa raskaudessa alle 80, eikä noussut vaikka päällään ois seissyt, eli se vaati kuule aikasta paljon että jaksoi hoitaa päivittäiset asiat ihan jo lasten hoitamisen kun mies oli intissä..

MUTTA nautinpa silti suuresti jokaisesta raskaudestani, olin iloinen ja positiivinen, sekös sua v*tuttaa :)

mulla kolmas raskaus, ja ennen ihmettelin samaa kuin säkin.
En muuten ihmettele enää yhtään, sen verran hanurista on tää raskaus ollut, joten kaikessa hiljaisuudessa oon ollut hyvilläni, etten oo möläytellyt typeriä mielipiteitäni niistä jotka valittaa kaikesta raskausaikana...

Alkuperäinen kirjoittaja SpookyMama:
Marisijoita en minäkään ymmärrä. Mutta ymmärrän heitä jotka todella ovat kipeinä.

Kyllä tää olo itellakin on välillä vähemmän hehkeetä mutta loppua kohden mennään ja sitten se on taas ohi :heart:

Aivan - marisijoista nyt onkin kyse! Kyllä minäkin ne oikeasti kipeät erotan!! Kaikki sympatia esim. koko raskauden oksentavalle tmv. kokeneelle.

Tsemppiä sulle loppu aikaan!

En minäkään ymmärtänyt ennen kuin toista odotin. Toisessa raskaudessa 24/7 oksentelu tiputuksineen oli PIENTÄ verrattuna kokonaisodotukseen. Siitä voi kukin päätellä kuinka "helppo" raskauteni kokonaisuudessaan oli.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
On niitä vaivoja mullakin ollut, samat perusvaivat kuin muillakin; pahoinvointineen, liitoskipuineen jne. Mutta myös vakavampaa, kun hb on ollut kahdessa raskaudessa alle 80, eikä noussut vaikka päällään ois seissyt, eli se vaati kuule aikasta paljon että jaksoi hoitaa päivittäiset asiat ihan jo lasten hoitamisen kun mies oli intissä..

Pientähän nuo on :)
Ehkä ymmärrys sitten kasvaisi jos kokisit todellisit vaikeudet raskausaikana.

raskausmyrkytystä ja kuunnon liitoskipuja. Ynnä turvotusta siten, että paino nousee 30 kg. Ap muistaa sitten olla marisematta.

mulla meni eka raskaus ilman suurimpiä vaivoja, mitä nyt närästystä ja lonkat kipuili mutta toinen raskaus joka oli kaksosraskaus olikin sitten pelkkää ongelmaa
se on paha puhua jos ei tiedä millaista on jos oikeasti on vaikea raskaus

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Pientähän nuo on :)
Ehkä ymmärrys sitten kasvaisi jos kokisit todellisit vaikeudet raskausaikana.

Ainoastaan ne jotka eivät ole kokeneet väheksyvät muiden ongelmia.. :)

Jos jotakin asiaa ei ymmärrä, silloin ei auta muu kuin kuunnella muiden syitä. Se on sitten luonteen herkkyydestä kiinni, mitä pystyy ottamaan vastaan päähänsä tiedoksi

Yhteistyössä