En jätätä naisystäviäni enkä muutu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ErjaL
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ErjaL

Vieras
Mieheni on jäänyt kiinni naissuhteistaan, osan kanssa risteilyjä ym. Puhelin- ja viestittelykontakti on jatkuvaa, ei päivittäin, mutta säännöllistä. Hän sanoo, että pitäähän hänellä olla ihmisiä, joista hän pitää kovasti ja jotka ajattelevat hänen parastaan. Hän ei halua näistä luopua. Lisäksi hän on käynyt minuun myös käsiksi, kun laitoin ehdoksi, että näistä ystävistä on päästävä eroon, jotta voin jatkaa hänen kanssaan. Kiinnikäymistä hän ei ole kokenut vääräksi, ei siis ole pyytänyt anteeksi vaan mielestään itse olen sitä kerjännyt, kun olen suuta soittanut.

Näillä teemoilla mennään liitossamme. Henkisesti minä en ole ykkönen, en millään muotoa. Muut naiset ovat ne, joille mies kertoo yksipuoleisesti liittomme kuulumisia ja saa naisilta hoivaavaa tukea ajatuksilleen.
Miten saan miehen tajuamaan, että tämä ei ole oikein. Hän kokee tämän asian täysin oikeaksi. Hänellä täytyy olla luotettavia ystäviä, miksi pakotan hänet luopumaan hänelle tosi arvokkaasta ja tärkeästä asiasta, hän sanoo. Lisäksi hän ärsyyntyy nykyisin aiheesta, enkä halua enää konfliktia.
Tiedän, jos minulla olisi tälläisia ystäviä, mies ei hyväksyisi ollenkaan. Hän sanoo, ettei ole tippaakaan mustasukkainen, mutta tämä olisi hänelle varmaan hurjaakin hurjempi juttu. Hän saattaisi esim. sanoa, että olen ottanut tällaisen ystävän vittuillakseni hänelle, kostaakseni.
Näillä ajatuksilla meidän perhe menee kohti kevättä....

Kyllästyttää, harmittaa, ihmetyttää -mitä hittoa sinä teet tuollaisen äijän kanssa? Tässä pätee taas vanha sanonta, parempi yksin kuin huonon kaverin kanssa.

Mieheni on jäänyt kiinni naissuhteistaan, osan kanssa risteilyjä ym. Puhelin- ja viestittelykontakti on jatkuvaa, ei päivittäin, mutta säännöllistä. Hän sanoo, että pitäähän hänellä olla ihmisiä, joista hän pitää kovasti ja jotka ajattelevat hänen parastaan. Hän ei halua näistä luopua. Lisäksi hän on käynyt minuun myös käsiksi, kun laitoin ehdoksi, että näistä ystävistä on päästävä eroon, jotta voin jatkaa hänen kanssaan. Kiinnikäymistä hän ei ole kokenut vääräksi, ei siis ole pyytänyt anteeksi vaan mielestään itse olen sitä kerjännyt, kun olen suuta soittanut.

Näillä teemoilla mennään liitossamme. Henkisesti minä en ole ykkönen, en millään muotoa. Muut naiset ovat ne, joille mies kertoo yksipuoleisesti liittomme kuulumisia ja saa naisilta hoivaavaa tukea ajatuksilleen.
Miten saan miehen tajuamaan, että tämä ei ole oikein. Hän kokee tämän asian täysin oikeaksi. Hänellä täytyy olla luotettavia ystäviä, miksi pakotan hänet luopumaan hänelle tosi arvokkaasta ja tärkeästä asiasta, hän sanoo. Lisäksi hän ärsyyntyy nykyisin aiheesta, enkä halua enää konfliktia.
Tiedän, jos minulla olisi tälläisia ystäviä, mies ei hyväksyisi ollenkaan. Hän sanoo, ettei ole tippaakaan mustasukkainen, mutta tämä olisi hänelle varmaan hurjaakin hurjempi juttu. Hän saattaisi esim. sanoa, että olen ottanut tällaisen ystävän vittuillakseni hänelle, kostaakseni.
Näillä ajatuksilla meidän perhe menee kohti kevättä....

Tiedät varmaan naisena ja miehen käsiksi käymisen vuoksi että nuo naistutut ei ole mitään viattomia ystävyyksiä. Nainen kokoa itsetuntosi ja lähde suhteesta. Eihän tuo muuta tee kun etsii kokoajan sinua parempaa nuorempaa ja varakkaampaa. Ja sitten jäät kuin nalli kalliolle. Rakkautta tuo ei ole.

Viimeksi muokattu:
Naiset pitävät häntä yhtenä parhaimmista miehistä, jonka tietävät. Näin mieheni sanoo. En kuulemma osaa sitä arvostaa. Muistan kuinka alkuaikoina hän palvoi minua ihan häiritseväksi astikin, oli kaunein, paras mitä hänelle on sattunut.

Häämatkalla onnemme huumassa kynttiläillallisella kysyin häneltä huumapäissäni, kun kuvittelen tietäväni vastauksen, kuka on hänestä viehättävin nainen minkä hän tietää. Hän siihen, Saarahan sen on, harmi kun meidän suhteemme loppui silloin aikanaan. Pahoitin mieleni, ja yritin olla sitä näyttämättä. Häämatkaltamme tultuamme seuraavana päivänä tämä Saara oli samassa kaupassa miehensä kanssa. Hän nyki miestään hihasta, katso, katso tuossa on se nainen. Mieheni oli täytynyt soittaa hänelle aivan saman tien seuraavana aamuna tästä lausahduksestaan ja miten loukkaannuin. Tuo oli aika kuvaavaa hänen luonteelleen, ja jälkeenpäin olen tuota miettinyt monet kerrat, jospa olisin silloin jo tajunnut.

Mies on siis omasta ja muiden naisten mielestä parhainta kastia. Se, ettei hän halua näyttää tajuavansa mitä tunnen hänen kontakteistaan, jotka ovat paljon henkisesti lähempiä, kuin oma suhteemme, on rankinta. Uskon, että hän tarvitsee näitä eritoten siihen, että saa kertoa parisuhteemme asioita ja saada itsensä marttyyriksi ja oman edun tavoittelijaksi, kun kertoo ihan täysiä valheita parisuhteestamme ja minusta. Olen saanut osan näistä kuullakin kautta rantain, ja ne ovat saaneet minut haukkomaan henkeäni. Tämäkö on mies joka rakastaa minua ja haluaa minulle hyvää. Miksi on näin?

Naiset pitävät häntä yhtenä parhaimmista miehistä, jonka tietävät. Näin mieheni sanoo. En kuulemma osaa sitä arvostaa. Muistan kuinka alkuaikoina hän palvoi minua ihan häiritseväksi astikin, oli kaunein, paras mitä hänelle on sattunut.

Häämatkalla onnemme huumassa kynttiläillallisella kysyin häneltä huumapäissäni, kun kuvittelen tietäväni vastauksen, kuka on hänestä viehättävin nainen minkä hän tietää. Hän siihen, Saarahan sen on, harmi kun meidän suhteemme loppui silloin aikanaan.

Miksi roikut paskaläjässä. Mene terapiaan ja ota elämäsi takaisin, vai pelkäätkö sitä.

Viimeksi muokattu:
Kiinnitti vain huomiota, että onko kyseessä olevat tapahtumat vuosienkin takaa? Silloin on ap jäänyt kyllä pahasti kiinni menneeseen. Minusta tuntuu sille, että ap ei ole kertonut ihan kaikkea...

Miksi roikut paskaläjässä. Mene terapiaan ja ota elämäsi takaisin, vai pelkäätkö sitä.

Vaikka on nainut paskaa ei sitä mukanaan kannata raahata. Mies sanoo kertoo olevansa niin ihana naisten mielestä .. siis haloo.. vaimo ? Kuvaako tuo L sinua lampaana ??

Saara voi tuosta avautumisesta miehelleen todeta kuinka taukki miehesi onkaan.

Viimeksi muokattu:
Niinpä, toivon Saaran naisena kuitenkin tajuavan oikean tilanteen. Mutta aina jostain putkahtaa naisia, jotka ovat mieheni tukena ja turvana. Ja pitää häntä täydellisenä miehenä. Olen lukenut narsisteista, ja olen miettinyt onko tässä kysymys sellaisesta. Nimittäin itsekin jo pian kymmenen vuotta sitten mieheni tavanneena pidin häntä niin hyvänä, ettei sellaista olekaan. Liian hyvänä ollakseen totta. Ainoa huono puoli oli, että hänellä oli vain silloin hullu vaimo, jonka kourasta halusi minun hänet pelastavan. En huomannut naisessa mitään erikoista, mutta uskoin mieheen, joka ylisti täydellisyyttäni ja kertoi kuinka kärsii nykyisessä liitossaan. Ja pelastinhan minä hänet,(ja todellakin, sen vaimon!) mutta pelastinko itseni?

Häämatkalla onnemme huumassa kynttiläillallisella kysyin häneltä huumapäissäni, kun kuvittelen tietäväni vastauksen, kuka on hänestä viehättävin nainen minkä hän tietää. Hän siihen, Saarahan sen on, harmi kun meidän suhteemme loppui silloin aikanaan. Pahoitin mieleni, ja yritin olla sitä näyttämättä. Häämatkaltamme tultuamme seuraavana päivänä tämä Saara oli samassa kaupassa miehensä kanssa. Hän nyki miestään hihasta, katso, katso tuossa on se nainen. Mieheni oli täytynyt soittaa hänelle aivan saman tien seuraavana aamuna tästä lausahduksestaan ja miten loukkaannuin. Tuo oli aika kuvaavaa hänen luonteelleen, ja jälkeenpäin olen tuota miettinyt monet kerrat, jospa olisin silloin jo tajunnut.

Mies on siis omasta ja muiden naisten mielestä parhainta kastia. Se, ettei hän halua näyttää tajuavansa mitä tunnen hänen kontakteistaan, jotka ovat paljon henkisesti lähempiä, kuin oma suhteemme, on rankinta. Uskon, että hän tarvitsee näitä eritoten siihen, että saa kertoa parisuhteemme asioita ja saada itsensä marttyyriksi ja oman edun tavoittelijaksi, kun kertoo ihan täysiä valheita parisuhteestamme ja minusta. Olen saanut osan näistä kuullakin kautta rantain, ja ne ovat saaneet minut haukkomaan henkeäni. Tämäkö on mies joka rakastaa minua ja haluaa minulle hyvää. Miksi on näin?

Vaikuttaa siltä että olet tullut noukkineesi psygopaatin. Ei ymmärrä aiheuttamaansa tuskaa ja ottaa omia vapauksia. Kuulostaako tutulta ? Kannattaiskos joltain lääkäriltä tiedustella miten tuollaisen ihmisen kanssa eletään jos ja kun aio näköjään jatkaa suhdettanne. ?

Viimeksi muokattu:
Olen lukenut narsisteista, ja olen miettinyt onko tässä kysymys sellaisesta. Nimittäin itsekin jo pian kymmenen vuotta sitten mieheni tavanneena pidin häntä niin hyvänä, ettei sellaista olekaan. Liian hyvänä ollakseen totta. Ainoa huono puoli oli, että hänellä oli vain silloin hullu vaimo, jonka kourasta halusi minun hänet pelastavan. En huomannut naisessa mitään erikoista, mutta uskoin mieheen, joka ylisti täydellisyyttäni ja kertoi kuinka kärsii nykyisessä liitossaan. Ja pelastinhan minä hänet,(ja todellakin, sen vaimon!) mutta pelastinko itseni?

Et ehkä lukenut tarpeeksi, tai sitten et vain halunnut uskoa lukemaasi. Olet nyt tarrautunut kiinni tuohon "upeaan", mitä teillä joskus on ollut, ja haluaisit sen jatkuvan - hinnalla millä hyvänsä. Minusta maksat aivan liian suuren hinnan: lopullisen itsekunnioituksesi!

Kaiken muun lisäksi, jota olet miehestäsi luetellut, tuo ihmisten ylistäminen ja sen vaihtuminen halventamiseksi on niin tyypillisesti narsistista käyttäytymistä. Hän sanoo aina sen mikä parhaiten palvelee hänen aikomuksiaan. Pelastit todella entisen vaimon, joka todennäköisesti oli yhtä "hullu" kuin sinäkin nyt miehen kertomuksissa muille naisilleen.

Pelasta nyt jo ihmeessä itsesi tuosta hullunmyllystä!

Viimeksi muokattu:
Tuntuu "mutu" tuntu, kuin lapsi pyytäisi äitiä kehumaan kuinka hyvä, reipas tyttö olet, kun olet niin kiltti, jaksat kestää mitä vain. Ihminen tarvitsee hyväksyntää ja välittämistä,mutta ei huonon olon kautta.
Tarkoitus ei ole ilkeillä alkuperäiselle, hätä ja vastuullinen pelko itsestään pakoittaa pyytämään apua jostain..
Apua ei löydy siltä kumppanilta, joka saa toiselle pelkoa ja mielipahaa. Se apu ja vahvuus löytyy omasta itsestää, mitä haluaa sietää.

En ymmärrä mistä näitä ilkimyksiä kumppaneina sikiää, tarvitsevatko he jonkun katsomaan ja kokemaan elämän kolhuja ja saavat mielihyvää siitä. Eivätkö tunne silloin elävänsä, joten pitää alistaa.

Onko onni nyrkinisku, vähättely ym. rakkauden arvoista.
Jos, sinua pelottaa, niin onko se rakkautta.

Et ehkä lukenut tarpeeksi, tai sitten et vain halunnut uskoa lukemaasi. Olet nyt tarrautunut kiinni tuohon "upeaan", mitä teillä joskus on ollut, ja haluaisit sen jatkuvan - hinnalla millä hyvänsä. Minusta maksat aivan liian suuren hinnan: lopullisen itsekunnioituksesi!

Kaiken muun lisäksi, jota olet miehestäsi luetellut, tuo ihmisten ylistäminen ja sen vaihtuminen halventamiseksi on niin tyypillisesti narsistista käyttäytymistä. Hän sanoo aina sen mikä parhaiten palvelee hänen aikomuksiaan. Pelastit todella entisen vaimon, joka todennäköisesti oli yhtä "hullu" kuin sinäkin nyt miehen kertomuksissa muille naisilleen.

Pelasta nyt jo ihmeessä itsesi tuosta hullunmyllystä!

Niin Erja L ei ole noloa erota. Jos mies on sumuttanut sinua 6-0. ei ole sinun syy vaan ihan täysin hänen.

Viimeksi muokattu:
Jos olet niin säälittävä läheisriippuvainen pelkuri, että roikut ennemmin tuollaisessa paskaläjässä kuin olet yksin, olet todellakin kohtalosi ansainnut.

Näitä naisia löytyy, jotka uskovat mieluummin sitä mitä mies väittää kuin sitä, mitä omat silmät näkee. Surullista sokeutta. Jos ei löydy halua hyvän elämän hankkimiseen, vaan on pakko ottaa tuollainen mies kiusakseen, niin eihän me sille mitään voida!

Voi Erja, Erja
Toivon, että alat kunnioittaa ja arvostaa itseäsi. Sinä ansaitset tasa-arvoisen suhteet. Nykyisessä suhteessa sinä olet kynnysmatto, jonka yli miehesi kuljettaa muita naisia miten tahtoo.
Miehesi käyttäytyy myös väkivaltaisesti. Et vielä ole ollut silmä mustana, mutta se päivä tulee. Joka kerta lyöminen on miehellesi helpompaa ja sinuun sattuu enemmän, kaikkein eniten sisimpääsi.
Jo nyt jokainen puhelu jonkun toisen naisen kanssa, jokainen lounas, jokainen tapaaminen, jokainen tekstiviesti. Sängyssäkään et voi olla varma, kenet hän kuvittelee tilallesi. Sinä voit päättää, että te ette enää kuulu yhteen. Sinä aloitat oman elämäsi, jossa saat täysin päättää menemisesi ja tulemisesi. Tapaat ystäviäsi ja tuttaviasi, ehkä jonain päivänä kohdalle tulee mies joka arvostaa sinua, mies, jolla ei ole muita naisia.
Päätös ei ole helppo, jos et vielä tunne olevasi pohjalla. Ei sinne ihan pohjalle kannata mennä. Nousu sieltä kestää niin kauan.
Nykyisessä suhteessa sinulla ei ole toivoa.

Yhteistyössä