Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja helläheluna:Alkuperäinen kirjoittaja naikkonen:Alkuperäinen kirjoittaja uupunut:Lasten syntymän jälkeen,tuntuu, että koira on vaan tiellä! Tiedän, että kamala ajatella näin, mutta siltä minusta tuntuu. On hirveän huomionkipeä ja koko ajan kiinni minussa tai jaloissa. Olen meinannut kompastuakin siihen varmaan 100 kertaa ja sitten palaa hermot. Ei ole koiran vika se, että hermoni on kahden pienen kanssa ihan kireällä, mutta kun siihen päälle vielä miehen pitkät työpäivät ja koiran kanssa lennkeilyt 3 kertaa päivässä kahden vuoden ikäisen kanssa, niin herkkua ei todellakaan ole. Mies hoitaa koiraa kyllä paljon aina kun on kotona, mutta kaikki arkipäivät se on yksi lapsi kaksosten lisäksi ja minä en meinaa jaksaa. onko kenelläkään muulla vastaavanlaista kokemusta. Koira oli meillä ennen kaksosia ja rakas perheenjäsen. en tiedä itkettää vaan kokoajan kun voimat loppuu. Nytkin sataa kaatamalla vettä ja ulos koiraa ulkoiluttamaan kahden kiljuvan lapsen kanssa.
KOIRA ON PERHEENJÄSEN..EI SIITÄ SAA TUON TAKIA LUOPUA.OTITTE SEN JA KANNATTE ASIALLISEN VASTUUN!
mä olen myös vähän samoilla linjoilla että koira on perheenjäsen. Tänä päivänä eläimiä riepotellaan paikasta toiseen ihan liikaa kun ihmiset ottavat niitä kun se koirakuume iskee ja sitten annetaan pois kun ensimmäinen kurasää iskee ja voimat loppuu. EN NYT TÄLLÄ TARKOITA AP:TÄ VAAN IHAN YLEISESTI TÄMÄN PÄIVÄN ELÄINTEN KOHTELUA.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Haluaisin viedä koiran kesäksi mummolleni mökille, koska siellä saisi olla vapaana ja mummoni on varmasti maailman eläinrakkain ihminen ja hoitaisi koiramme todella hyvin. mies ei suostu kun mommoni syöttää koiraa liikaa ja se lihoisi!!!!! Ottaa päähän, koska tiedän kyllä, että mummo syöttää eläimiä kyllä hiukan liian usein, mutta onko se nyt niin vaarallista jos tulee muutama kilo, kun minä olen kohta jossakin hoidossa. Ilmeisesti se koiran lihominen on miehelle kova paikka. En tiedä kun tappeluksi meni tuokin asia. h.e.l.v.e.t.t.i
Alkuperäinen kirjoittaja Koiran omistaja :Hei, tiedätkö kiinnostaa! Mulla on ihan sama tilanne. Mulla on 7 v. ikäinen Rotikkanarttu ja on vielä ylivilkas luonteeltaan, eikä osaa olla paikoillaan ollenkaan, vaan häseltää jaloissa kokoajan. Mulla on kaksi lasta: pojat 2 v. ja nyt 5 viikon ikäinen vauva. Ja meilä koira vaikuttanut jo kovasti perheen arkeen, suoraan sanottuna hermostuttavalla tavalla. Olen henkeen ja vereen eläinten ystävä, minulla on lisäksi adoptiokilppari ja kissa oli, mutta lapsen allergian takia muutti mummolaan. Koiramme on niinkuin sanoit aina tiellä" Minä oon kans kompuroinut siihen sen kymmenen kymmenen kertaa ja poikani on kaatunut monet kerrat, koska koira on niin vilkas luonteeltaan ettei hoksaa varoa. Pihalle kun mennään, niin koira höseltää jaloissa ja rikkoo pojan lelut, koska on niin innossaan kaikista leluista ym. Lenkkeilyt on yhtä hirmua jos lähden vaunujen ja koiran kanssa. Uskoollisesti kuljin näin lenkillä päivittäin sen kaksi v. mutta monet kerrat koiran suojeluvietin takia olin hankalissa tilanteissa, koska sesu tykkäs hyökkiä vastaantulevien tykö aika uhmakkaasti. Hommasin kuonopannan joka auttoi asiaa, mutta koira painaa miltei samanverran kuin omistajansa, niin ei sekään pitele jos koira niin päättää. Onneksi asumme maalla, eikä vastaantulijoita ole jatkuvasti. Ja onneksi asumme isossa omakotitalossa, jossa aidattu piha (aika isokin) niin koira saa liikkua siellä, eikä tarvi lenkkeilyä päivittäin. Koska nyt kun on vauvakin, niin hankalampi lenkityttää. Tai en ole oikeastaan uskaltanut lähteä kaksosrattailla koiran kera.
Olemme tehneet myös niin, että opetimme koiran olemaan toisella puolella taloa, jossa on pari makuuhuonetta ja wc. Tuossa on sellainen liukuovi, niin sen saa vedettyä kiinnni ja koira "saa" olla rauhassa esim esikoiseni jatkuvalta räopeltelyltä, mutta myös sen takia, ettei hermomme ole kokoajan kireällä, koska koira hökeltää jalkoissa. Ja se on jo vaaraksi kun kantelee pientä vauvaa. Toki koira on myös välillä keksuudessamme muualla talossa, mutta kun touhuilemme niin laitamme sen "omalle puolelleen".
TOTTAKAI koiran elämä tulee kakkossijaiseksi kun lapsi tulee pereeseen. Ei aikaa riitä yhtä paljon. Ja tottakai kun ottaa koiraa niin tulisi miettiä pidemmälle; entä sitten kun teen lapsia, mutta ainakaan minä en ajatellut lapsien kannalta ollenkaan kun koiran otin kuusi v. sitten. Se oli silloin vuoden ikäinen ja entinen omistaja ei jaksanut sitä. Olen itsekin monesti ajatellut että koirallamme olisi parempi olla muualla ---reppana, sille oikeesti aika paljon möykätään nykyään, ja ainoastaan koska se on niin villi ja aina jaloissa. Mutta toivon että tämä menee ohi pian kun lapset kasvaa... Ja onneksi koira on jo tuon ikäinen (vaikka ei kyllä uskois; ainainen pentu!)
Jaksamisia sinulle ap, oon itte huomannu että oma asenne auttaa ja rauhallisuus. Koira on koira ja eipä ne luonteelleen mitään voi.
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Haluaisin viedä koiran kesäksi mummolleni mökille, koska siellä saisi olla vapaana ja mummoni on varmasti maailman eläinrakkain ihminen ja hoitaisi koiramme todella hyvin. mies ei suostu kun mommoni syöttää koiraa liikaa ja se lihoisi!!!!! Ottaa päähän, koska tiedän kyllä, että mummo syöttää eläimiä kyllä hiukan liian usein, mutta onko se nyt niin vaarallista jos tulee muutama kilo, kun minä olen kohta jossakin hoidossa. Ilmeisesti se koiran lihominen on miehelle kova paikka. En tiedä kun tappeluksi meni tuokin asia. h.e.l.v.e.t.t.i
Koitappa perustella sille miehellesi, että koska se saa olla siellä mummolassa vapaana, se saa myös liikuntaa enemmän, eikä liho, vaikka saa niitä herkkujakin.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Haluaisin viedä koiran kesäksi mummolleni mökille, koska siellä saisi olla vapaana ja mummoni on varmasti maailman eläinrakkain ihminen ja hoitaisi koiramme todella hyvin. mies ei suostu kun mommoni syöttää koiraa liikaa ja se lihoisi!!!!! Ottaa päähän, koska tiedän kyllä, että mummo syöttää eläimiä kyllä hiukan liian usein, mutta onko se nyt niin vaarallista jos tulee muutama kilo, kun minä olen kohta jossakin hoidossa. Ilmeisesti se koiran lihominen on miehelle kova paikka. En tiedä kun tappeluksi meni tuokin asia. h.e.l.v.e.t.t.i
Koitappa perustella sille miehellesi, että koska se saa olla siellä mummolassa vapaana, se saa myös liikuntaa enemmän, eikä liho, vaikka saa niitä herkkujakin.
Arvaa olenko perustellut! Mikähän miehille on niin hirveää tuo koiran lihominen, koska varmasti tuo koira ui ja juoksee isolla alueella, joten ei nyt kauheasti lihoisi. En tiedä.
Alkuperäinen kirjoittaja Kaktus:Alkuperäinen kirjoittaja ap:en uskalla antaa koiraamme teinitytöille, koska on todella iso ja roteva. Kiltti on ja tottelevainen, mutta ulkona kun voi tulla vaikka mitä tilanteita, niin en vaan uskalla.
Voisithan lähteä ensin itse lenkille mukaan ja katsoa miten ulkoiluttaja pärjää. Jos on ennestään koirista kokemusta, saattaa isonkin koiran kanssa pärjätä oikein mainiosti. (Nimimerkillä 'itse ulkoiluttanut äkäistä koiraamme pikkulapsena...)
uskalsit sitten sanoa ääneen, että koira eläin. palstalaisille kun se on pyhä jumala, ja korkeammassa asemaswsa kuin ihminenAlkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:koira on ELÄIN. ihmiset perheenjäseniä. jos voimat loppuu pitää jostain alkaa karsimaan. miettikää nyt oikeesti jos on kaksoset niin on varmaan uupunut. antakaa nyt armoa herranjumala. ärsyttäviä koirafanaatikkoja. onhan koirankin parempoi olla muualla jossa sitä jaksetaan. ei koira kykene monimutkaiseen psykologiseen pohdintaan, se sopeutuu kyllä uuteen paikkaan jossa sillä on parempi olla. :headwall:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Alkuperäinen kirjoittaja naikkonen:
KOIRA ON PERHEENJÄSEN..EI SIITÄ SAA TUON TAKIA LUOPUA.OTITTE SEN JA KANNATTE ASIALLISEN VASTUUN!
Jos koiraa ei jaksa hoitaa asiallisesti, vastuun kantaminen siitä on sitä, että raaskii luopua siitä.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Haluaisin viedä koiran kesäksi mummolleni mökille, koska siellä saisi olla vapaana ja mummoni on varmasti maailman eläinrakkain ihminen ja hoitaisi koiramme todella hyvin. mies ei suostu kun mommoni syöttää koiraa liikaa ja se lihoisi!!!!! Ottaa päähän, koska tiedän kyllä, että mummo syöttää eläimiä kyllä hiukan liian usein, mutta onko se nyt niin vaarallista jos tulee muutama kilo, kun minä olen kohta jossakin hoidossa. Ilmeisesti se koiran lihominen on miehelle kova paikka. En tiedä kun tappeluksi meni tuokin asia. h.e.l.v.e.t.t.i
Arvaa olenko perustellut! Mikähän miehille on niin hirveää tuo koiran lihominen, koska varmasti tuo koira ui ja juoksee isolla alueella, joten ei nyt kauheasti lihoisi. En tiedä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Haluaisin viedä koiran kesäksi mummolleni mökille, koska siellä saisi olla vapaana ja mummoni on varmasti maailman eläinrakkain ihminen ja hoitaisi koiramme todella hyvin. mies ei suostu kun mommoni syöttää koiraa liikaa ja se lihoisi!!!!! Ottaa päähän, koska tiedän kyllä, että mummo syöttää eläimiä kyllä hiukan liian usein, mutta onko se nyt niin vaarallista jos tulee muutama kilo, kun minä olen kohta jossakin hoidossa. Ilmeisesti se koiran lihominen on miehelle kova paikka. En tiedä kun tappeluksi meni tuokin asia. h.e.l.v.e.t.t.i
Joo voin kyllä, mutta se on sitten toinen juttu totteleeko mummoni niitä ja koska koiramme on kroonisesti nälkäinen niin tulos voi toki olla melkoinen. Muistan vaan joskus kun meidän spanieli (kun olin pieni) oli mummon hoidossa ulkomaanreissun ajan ja silloin oli kyllä syöttänyt sen melkoiseksi possuksi tarkoista neuvoista huolimatta.
Etkö voisi antaa mummollesi "tiukkoja" ruokintaohjeita? Esim. tyyliin tämän (mitan?) verran ruokaa siihen aikaan ja tämän verran siihen aikaan? Tälläinen systeemi toimi ainakin meillä.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Alkuperäinen kirjoittaja naikkonen:
Jos koiraa ei jaksa hoitaa asiallisesti, vastuun kantaminen siitä on sitä, että raaskii luopua siitä.
Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:Joku sanoi, että omakotitalossa asuminen helpottaa koiren kanssa olemista, mutta ihan samalla tavalla ne koirat pitää lenkillä käyttää asuipa missä vaan!
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Tiedän, että en pysty luopumaan koirasta ikinä, koska minulla on aina ollut koira ja rakastan koiria, mutta tämä uupumus vaan painaa.