En jaksa enää vieraita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niin ja piste.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Niin ja piste.

Vieras
En jaksa enää järjestää, siivota, kokata. Raja se on jokaisella. Ja vieraita on PALJON miehen tilanteesta johtuen. Olen päätoiminen kutsujen järjestäjä.

voiko uupunut vierasemäntä ottaa eron?

Mikä on mieheltä sellainen tilanne, ettei kykene järjestelyihin? Yksi tapa hoitaa järjestelyt on ostaa palvelu ammattilaiselta, joten kyllä kai suurinpiirtein normaali mieskin siihen tilaukseen pystyy?

Miehen työhön, sukuun ja sosiaalisuuteen liittyen meillä on vieraita käytännössä koko ajan. Joka viikonloppu ja silloin tällöin arki-iltaisin. Kutsuu vain lisää vieraita eikä tajua työmäärää. Teki samaa ex-vaimolleen, mutta tämä oli osannut kieltäytyä. Minä en kehtaa olla laittamatta, kun vieraat on jo kutsuttu. Viikonloppuvierailuja, parinkymmenen ihmisen juhlia ym. Olen ihan poikki. Luojan kiitos, osaan hoitaa hommat, osaan koordinoida, leipoa, kokata - jaksan olla sosiaalinen. Ottaa vain päähän, että mies ei suostu ottamaan vakavasti sitä, että haluaisin pari ihan omaa viikonloppua väliin ja LEPOA ;(.

Mä jättäisin kokkaamiset, leipoamiset ja siivoamiset väliin ja lähtisin vaikka kirppiskierrokselle tai shoppailemaan vierailujen ajaksi. Mies sais sitten itse järjestellä vierailleen tarjottavat. :kieh:
Muoks. olis ihan sama vaikka kämppä olis pommin jäljiltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Merengue:
Kai sun täytyy häippästä jonnekin vähäksi aikaa. Onko lapsia teillä?

On. Joskus olen tehnytkin niin, että olen lähtenyt mökille tai vanhempieni luo. Tänäkin viikonloppuna on parit päivällisvieraat ja loppiaisena edelliset - joulusta puhumattakaan- älkääkä luulko, että olisin marttyyri, joka valittaa, mutta ei sano - olen sanonut, olen sanonut sukulaisillekin. Kotimme on totuttu ajattelemaan "keskuspaikkana" missä pidetään - uskokaa huviksenne - myös muiden suvun jäsenten juhlat. Eikä minulta kysytä, minulle kerrotaan, kun asia on jo sovittu. Nyt en ole tehnyt mitään valmisteluja, mutta en kehtaa olla tekemättäkään, kun ei se vieraiden vika ole. Pidän ihmisistä, järjestän mielellään, mukavaa porukkaa jne. Mutta kun liika on liikaa...

Ohhoh, palasin vasta koneelle. Eihän tuo kestitystahti voi olla lapsillekaan ihan pelkästään hyvästä. Missäs se kotirauha sitten on ? Ja perheen keskinäinen oleskelu ?
Muiden suvun jäsenten juhlat ??!!! siis apua !

Ohhoh, palasin vasta koneelle. Eihän tuo kestitystahti voi olla lapsillekaan ihan pelkästään hyvästä. Missäs se kotirauha sitten on ? Ja perheen keskinäinen oleskelu ?
Muiden suvun jäsenten juhlat ??!!! siis apua !

Siis oikeasti. Joulut ja juhannukset meillä. Lasten juhlien yhteyteen ympätään muidenkin juhlat "kun menevät siinä sivussa". Sitä leipomisen määrää ei tajua oikeasti kukaan, joka ei näe itse. Ja tavallisen ahkera ja tomera olen tekemään. Lapset meillä on tottuneet ihmisten vierailuihin ja pitävät niistä. Perheen keskinäinen aika ja minun leponi jää liian vähiin. Pakko on muuttaa suuntaa NYT. Itsellään tilanne ei muutu - ei miehen aloitteesta ainakaan. Kiitos teille!
Ps. Miehen ammattia en viitsi sanoa, mutta siihen liittyen on osa vierailuista. Joskus olen tilannutkin pitopalvelusta. Siinäkin oma järjestelynsä, mutta helpottaa sentään.

Alkuperäinen kirjoittaja eiei:
Kohtuutonta sanon minä ja kieltäytyisin jatkamasta tuossa palveluammatissa. Jos et laita rajaa niin kuka sen laittaa.

Hänhän aikoo nyt laittaa rajan. Aivan oikein toimii. Sekä itsensä että lastensa kannalta. Voimia!! :)

Kiitos tästä! Olin itse hommissa viikonlopun valmisteluja varten. Laitoin vaatteita ym. En ole tyhjän puhuja. Olen juuri puhunut asian ja ilmoittanut miehelle, että yhtään uutta vierailua ei saa sopia ilman minun kanssa keskustelua ja joka kuussa on oltava 1-2 vapaaviikonloppua. Sukulaisille sanoin jo viime kesänä, että järjestän omat juhlamme - en enää muiden.

Yhteistyössä