En jaksa enää tuota huutoa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt

Vieras
Meidän 11-kuukautinen kuopus huutaa joka ilta/yö!Ei ole koskaan hyvin nukkunut,mut en enää jaksaisi..Nukahtaa ihan hyvin,mut 1,5h päästä aloittaa itkemisen,lohduttelu ei auta,vain maitopullo kelpaa,mutta haluisin päästä siitä eroon.En halua huudattaa,koska menee aina niin hysteeriseksi ja nikottelee sen jälkeen sylissä pitkän aikaa:( Ja ajattelen liikaa naapureitakin..

Neuvoja/tukea!?

Minun lapsi oli järkyttävä huutamaan, meni aikanaan ohi.. Yömaidon lopetti 5kk mutta muuten jaksoikin huutaa. Huusi 15-20 tuntia/vrk ja lapsella on iso ääni, olin 'kuolla' kun en kestänyt. Onneksi äitini oli paljon tukena.

Tänään olin naapurissa hoitamassa lapsia kun äiti hysteerisenä itki että hän ei jaksa. Lapset 4v ja 3kk.
Hoidin hommat siellä.

Olisiko sinulla ketään joka voisi välillä tulla tekemään kaiken ja saisit levätä?

Missä päin asut?Onko apuja saatavissa sukulaisilta tai tutuilta? Uskon kyllä, että jossakin vaiheessa se raja tulee vastaan ja ei jaksa enää.Lämmin halaus sinne :hug:

Meilläkin täytetään pian 11kk ja vieläkin on vääntöä sen yömaidon kanssa.Ja jaksaa huutaa kyllä!Maidolla leppyykin niin liian helposti :ashamed:

Koita jaksaa,kyllä kai se ohi menee.Muistelisin,että just tuo vuoden iän paikkeilla on vaikeinta.Kun opitaan uusia taitoja ym.Ja sitten on ne yömaitovieroituksetkin,jos on.

Toivottavasti saat apua,jos väsymys todellakin menee yli :hug:

No meillä toi vaihe (varsinkin esikon kanssa oli joka öistä se pullon huutelu) meni niin, että lopulta ajattelin että 11 -kuukautinen on vielä niin pieni ettei sen nyt mitään tartte oppia tai tajuta. Ja rankkasin äidin (eli itseni) jaksamisen ja yöunet ykköseksi ja päätin että toimin niin että pääsen itse mahdollisimman pian takaisin nukkumaan. Eli Kun poika heräsi, annoin sille sen maitopullon. Se nukahti ja ei se monena yönä halunnu kuin sen kerran sen pullon. Maitopullo oli illalla pistetty valmiiksi jääkaappiin. Sieltä sen hain ja annoin pojalle. Pikaisesti pääsin takaisin nukkumaan. Olin itse virkeämpi päivällä kun ei tarvinnut notkua ylhäällä tuntitolkulla. Eikä poikakaan kärsinyt. Kysehän oli kuitenkin niinkin turvallisesta asiasta kuin maito. Ei sen vaarallisemmasta. Ihan normaali neljävuotias on nyt, yöunia myöden. Ja itseasiassa samaa periaatetta noudatettiin melko kauan. Liian paljon tehdään kaikkia väkisin väännettyjä toimenpiteitä. Just noita yömaito tms juttuja. Useat asiat menevät loppujen lopuksi omalla painollaan, kun ei hirveästi yritetä vauvaikäisten lasten kanssa vääntää. En näiden muidenkaan kanssa ole väkisten mitään imetys-yömaito-pottajuttuja tehnyt. Ja kaikilta on ne jääneet sitten pois kuitenkin. Ehkä ei vielä oo aika päästä siitä yöpullosta? Ei se nyt niin mustavalkoista ole että varmasti kukaan lapsi ei tarvitse sitä yöpulloa enää tuossa iässä. Jotainhan se itkee, vai mtä? Jos ei sitä energiaa siinä niin sitten jotain muuta. Eli jos se lapsi siitä pullosta rauhoittuu, etkä itse jaksa enää itkua kuunnella, Anna se hänelle.

11 kk ikäinen on vielä niin pieni että kyllä mä sen maitopullon antaisin. Jos siis vaan kerta jonku ajan päästä rupeis itkeen ku kertaalleen jo nukahtanu. Mä en tosiaan ymmärrä sitä että alta 1 v jo huudatetaan sen takia ku ei voi kertaa antaa sitä maitoa yöllä kun kirjoissa sanotaan niin hitto soikoon!

Yhteistyössä