En haluaisi ajatella ilkeästi, mutta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:
Alkuperäinen kirjoittaja Niskavuoren Heta:
tai sitten sun seura ei kiinnosta...

No me ollaan oltu parhaita ystäviä tuon 7v. Aina ollaan oltu erilaisia kodinhoidon- ym suhteen, mutta yhteistäkin on. En nyt tiedä mikä mättää. Tämä ystävä on ollut lastensuojelun kanssa tekemisissä 5v ja vaikka hän sanoo, ettei minua epäile ilmiantajaksi, niin luulen, että epäilee silti :/ Voin satavarmasti sanoa, että MINÄ EN OLE SOSSUUN ILMOITTANUT. piste

Jos oot noin kauan tuntenu niin varmaan tiiät onko taipumusta masennukseen. JAksaako vauvan kanssa. Jos on ihan lyhyen ajan sisällä muuttunu tollaseks ettei taho nähä jne niin voi olla ettei jaksa vauvan kanssa. Ja sillon oikeesti tarviis apua.

On se aina ollut epäsosiaalinen, mutta ennen on ystävän apu ja seura kelvannut! En mä osaa tuputtaa apua :/

Sitä paremmalla syyllä suora kysymys rouvan suuntaan, että mikä on hätänä. Jos on selvästi muuttunut!

Ei pysty :(

Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Varmaan voipi olla jotain masennusta tuolla rouvalla. MUTTA jos itse olisin hanen housuissaa, ei minua ja masennustani taatusti auttaisi "ystava" joka tulee meille ihan vain tarkistaakseen, kuinka likaista meilla on, ja kuinka monta kaveria lapsillani on.

Jos olet huolissasi, sano se suoraan, ja tarjoa esim apua. Ala vahtaa, tai anna kuvaa etta tarkkailet heitaja heidan elamantilannettaan.

En minä sinne millään tarkkailumielellä mene! Ja vaikka olisi ajatellut, että tarkkailen, niin tekisi sitten kodillensa jotain! Ei minua haittaa niin kauan, kun ei tarvitse itse sellaisessa asua.

Entä jos ei vauvan takia jaksa tehä kodilleen mitään. Tai jos vauva vaikka tissillä koko ajan niin mitenkäs mitää kodilles teet, senkään vertaa ku ennen. Ja jos sen suurin pelko on että siltä viedään lapset ja epäilee vähänkään että sä olet ilmiantanu niin siks ei varmasti päästä sua sisälle, eikä ketään muutakaan. Voi olla toisaalta aika pahaki masennus jo tai sit vaan ei haluu ketään nähdä. En tiiä ku en tunne.

Miten sä siis oot sitä lähestyny? Puhelimellako? Entä jos juttelet ihan jostain muusta ku kyläilystä tms. Kyselet vauvasta ja koetat saada puhumaan. Voi olla pieniki asia mikä sen padon laukasee ja asiat alkaa selvitä, JOS on masentunu eikä jaksa vauvan kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Varmaan voipi olla jotain masennusta tuolla rouvalla. MUTTA jos itse olisin hanen housuissaa, ei minua ja masennustani taatusti auttaisi "ystava" joka tulee meille ihan vain tarkistaakseen, kuinka likaista meilla on, ja kuinka monta kaveria lapsillani on.

Jos olet huolissasi, sano se suoraan, ja tarjoa esim apua. Ala vahtaa, tai anna kuvaa etta tarkkailet heitaja heidan elamantilannettaan.

En minä sinne millään tarkkailumielellä mene! Ja vaikka olisi ajatellut, että tarkkailen, niin tekisi sitten kodillensa jotain! Ei minua haittaa niin kauan, kun ei tarvitse itse sellaisessa asua.

Entä jos ei vauvan takia jaksa tehä kodilleen mitään. Tai jos vauva vaikka tissillä koko ajan niin mitenkäs mitää kodilles teet, senkään vertaa ku ennen. Ja jos sen suurin pelko on että siltä viedään lapset ja epäilee vähänkään että sä olet ilmiantanu niin siks ei varmasti päästä sua sisälle, eikä ketään muutakaan. Voi olla toisaalta aika pahaki masennus jo tai sit vaan ei haluu ketään nähdä. En tiiä ku en tunne.

Miksi sitten sanoo, että hakee apua, jos tarvetta on??

Miten sä siis oot sitä lähestyny? Puhelimellako? Entä jos juttelet ihan jostain muusta ku kyläilystä tms. Kyselet vauvasta ja koetat saada puhumaan. Voi olla pieniki asia mikä sen padon laukasee ja asiat alkaa selvitä, JOS on masentunu eikä jaksa vauvan kanssa.

Viestillä, käynyt oven takana (ei avaa). Lapset on kyllä päivittäin pihalla, mutta ne on myös epäsosiaalisia, kyräilijöitä! Mitä äiti edellä, sitä lapset perässä...

Sulla on kyllä vähän alentava asenne sitä kaverias kohtaan jospa ystävä vaistoaa se, eikä halua siksi nähdä suo. Miksi nähdä ihmistä jonka seurassa tulee entistä huonompi olo. Mä en tajua kyllä, että mikset tarjoa apua ja vaikka siivoa siellä. Jos on asiat tommosessa pisteessä niin se kaveri ei välttämättä itse tiedä mistä aloittaa kun on niin paljon kaikkea.

Viestillä, käynyt oven takana (ei avaa). Lapset on kyllä päivittäin pihalla, mutta ne on myös epäsosiaalisia, kyräilijöitä! Mitä äiti edellä, sitä lapset perässä...

Niin, mallistahan ne oppii. Mutta toisaalta kielii kyllä siitä, että kotona ei todella ole kaikki hyvin...Yritä rohkaista itsesi ja tarttua luuriin ja soittaa ja sano, että asia vaivaa sinua? Olet ainakin yrittänyt sitten! Jos vaan jätät asian ja annat ystävyyden olla, se saattaa vaivata sinua myöhemmin, jos jotain onkin vialla eikä rouva vaan olekaan "vältellyt" ystävyyttäsi "huvikseen".

[/quote]

Miksi sitten sanoo, että hakee apua, jos tarvetta on?? [/quote]

No saa sillä konstilla loppumaan kyselyt ja utelut. Ja apua ei uskalla hakea jos pelkää menettävänsä lapset. Näin voisi olettaa että on. Mut voihan se tosiaan olla että ei vaan halua nähdä ketään. Mut jos aattelen omalle kohdalle niin veikkaisin että suurin pelko on että menettää lapset. Ja sitä vaan koettaa jaksaa vaikkei sit jaksaiskaan. Mä oon onneks oppinu pyytämään apua jos tarviin sitä.

Ja tunnistamaan millon tarviin apua.

Kokeilepa soittaa hänelle, jos kerta ootte niin pitkään ollu kavereita niin varmaan voit soittaa. Sillon kuulee äänestä jo paljon. Viestiin on helppo vaikka itku silmässä kirjottaa että ei hätää, hyvin menee.

Miksi sitten sanoo, että hakee apua, jos tarvetta on?? [/quote]

No saa sillä konstilla loppumaan kyselyt ja utelut. Ja apua ei uskalla hakea jos pelkää menettävänsä lapset. Näin voisi olettaa että on. Mut voihan se tosiaan olla että ei vaan halua nähdä ketään. Mut jos aattelen omalle kohdalle niin veikkaisin että suurin pelko on että menettää lapset. Ja sitä vaan koettaa jaksaa vaikkei sit jaksaiskaan. Mä oon onneks oppinu pyytämään apua jos tarviin sitä.

Ja tunnistamaan millon tarviin apua.

Kokeilepa soittaa hänelle, jos kerta ootte niin pitkään ollu kavereita niin varmaan voit soittaa. Sillon kuulee äänestä jo paljon. Viestiin on helppo vaikka itku silmässä kirjottaa että ei hätää, hyvin menee.[/quote]

Mä peesaan tätä täysin!

Ja pakko vielä sanoa että jos/kun soitat niin älä missään nimessä arvostele tai väheksy. Puhu vaikka jostain neutraalista asiasta. Mut älä vaan mee sanomaan että voisinko tulla siivoomaan ku sulla on niin sekasta siellä.

kannattaa mennä ovelle- ja soittaa vaikka ekaks et oot tulossa... jos hänellä on vaikka miehen kanssa ongelmia? tai muuten huono sosiaalinenverkosto ettei saa omaan arkeensa apua?
entä jos kovasti silti huolettaa niin pystytkö tekeen nimettömän ilmiannon sossuun?

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:

Niin, mallistahan ne oppii. Mutta toisaalta kielii kyllä siitä, että kotona ei todella ole kaikki hyvin...Yritä rohkaista itsesi ja tarttua luuriin ja soittaa ja sano, että asia vaivaa sinua? Olet ainakin yrittänyt sitten! Jos vaan jätät asian ja annat ystävyyden olla, se saattaa vaivata sinua myöhemmin, jos jotain onkin vialla eikä rouva vaan olekaan "vältellyt" ystävyyttäsi "huvikseen".

Mistä tiedät varmaksi, että on ollu kotona, kun olet ovella käyny?
Ei kaksiviikkoa nyt ole kovin pitkä aika, jos on ollu käymässä jossain ja ollu muita kiireitä.
Jos rahat on loppu, voi olla että puhelin on suljettu, eikä tekstiviestit ole tavoittanu.

Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:
- äiti valittaa aina, että rahat on loppu, silti on maksamatta vuokrat yms..

Mutta eikös tuo ole ihan selvä juttu, jos rahaa ei kerran ole?

Ensin vuokra, sitten muut menot! Eikö sen pitäisi niin mennä?

Entäs jos ne vuokrarahat menee lasten ruokintaan? Kumpi on tärkeämpää lasten ravinto vai vuokra?

Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:

Entäs jos ne vuokrarahat menee lasten ruokintaan? Kumpi on tärkeämpää lasten ravinto vai vuokra?

Kyllä mun mielestä tärkeempää on, että lapsilla on koti!

Mitä ne kodilla tekee jos nääntyvät nälkään?
Vuokria voi aina sumplia ja siirrellä. Mutta ruokaa ei voi ostaa ellei sitä rahaa ole.

Alkuperäinen kirjoittaja prinsessa ruusunen:
no mikään ei näemmä ole muuttunut jos 7v on sikolätissä asunut...? et tuskin masennusta on...

Onhan se voinu olla koko sen 7-vuotta masentunu.
Toisaalta jos on lasten kanssa ollu kotona kokoajan, voi tuntea huonoa omaatuntoa sekaisuudesta eiköä siksi "kehtaa" lähteä pois kotoa, kun kokee, että pitää olla kotona siivoamassa.
Jos tiedostaa epäjärjestuyksen itsekin, eikä siksi kehtaa päästää ketään sisälle. Masentunukki tiedostaa välillä tilanteensa paremmin kun välillä, eli joskus se hallitsematon kaaoskin alkaa ahdistaa ja sitä pitää koittaa salailla, välillä ei vähempää vois kiinostaa.

Siis asiahan on nyt niin, että mä oon auttanut siivouksessa, raha-asioissa, lastenhoidossa yms.. Oon antanu mattoja, verhoja yms.. mutta matot on homehtunu parvekkeelle (tuuletettu kuukausia), verhot mädäntyny auton peräluukkuun. En koe enää apuani tarvittavan, koska sitä ei näemmä arvosteta. :( Vähästä mäkin annan!

No mut jos on kierre alkanu ku on ollu huono rahatilanne ja sit on ostanu ruokaa ja jättäny vuokran maksamatta ku pakko olla ruokaa mut ei heti kukaan häädä kämpästä. Ja sit ei ookkaan ollu rahaa maksaa sitä rästiä ja kierre valmis ja sit jos on masentunu eikä nää asioiden oikeeta tilaa.

Mun yks ystävä kerto ku oli ollu pahin masennus hänellä niin oli repiny kaikki laskut sitä mukaa ku niitä oli tullu. Kuulema ajatteli että niistä pääsee sillä ainaki hetkeks.

Vuokria voi aina sumplia ja siirrellä. Mutta ruokaa ei voi ostaa ellei sitä rahaa ole.

Vaikeeta siinä vaiheessa, kun häätökirje jo on postiluukusta tullu ja vuokranantaja ei enää armoo anna! Aina jokunen lantti pitää ruokaan löytyä.

Alkuperäinen kirjoittaja kilowattituntimittari:
Anteeksi vain, jo tuo otsikko pistää tuumimaan... "En haluaisi ajatella ilkeästi, MUTTA..." eli ajattelet kuitenkin. Ja se taas ei vaikuta oikean ystävän tyyliltä. :(

Niin ajattelen, myönnän sen. Mutta jotenkin on turhautunut olo :(

Vaikeeta siinä vaiheessa, kun häätökirje jo on postiluukusta tullu ja vuokranantaja ei enää armoo anna! Aina jokunen lantti pitää ruokaan löytyä.

Pitää ja pitää, mutta valitettavasti tässä maailmassa kaikilla ei asiat ole niin hyvin.
Jos itselläni menisi asiat pahasti solmuun, niin kyllä ensin lapseni ruokkisin ja sitten vasta miettisin niitä vuokria. Kuitenkin lain mukaan vuokrat voi olla 3 kk maksamatta ennen kun se häätölappu tulee. Mutta yksikään lapsi ei pysy hengissä 3 kuukautta ruuatta.

Yhteistyössä