En haluaisi ajatella ilkeästi, mutta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyllästynyt

Vieras
Onko tässä ihmisessä/perheessä jotain vikaa??

- 2 koululaista, vauva 3kk
- yh-äiti, vauvan isä kuvioissa
- äiti kotona päivät pitkät
- äiti ei päästä kyläilijöitä, ei lapsia, ei aikuisia
- äiti ei lapsineen kyläile/ulkoile
- äiti ei myöskään kehota lapsiaan hakemaan muita lapsia pihalle tai leikkikaveriksi heille tai muille
- äiti siivoaa nyt kolmatta päivää, mukamas.. (tiedän, että oikeasti ei siivoa), kämppä on aina mullinmallin, viimeksi olen poikennut siellä viikko sitten ja huusholli on ollut sikolätti viimeiset 7v
- äiti valittaa aina, että rahat on loppu, silti on maksamatta vuokrat yms..
- äiti pelkää ovikellon soittoa, voihan siellä olla esim. ulosottomies tai lastenvalvoja!

Tänään viimeksi kysyin, voimmeko kyläillä heillä. Ei sopinut. Tämä ei-vastaus on nyt tullut 2 viikon aikana ties kuinka monta kertaa...
Päätin, että enää en edes kysy, koska tiedän vastauksen jo valmiiksi. Annanko ystäväperheeni tästedes olla omissa oloissaan??

No on kai tossa perheessä nyt jotain vialla. Onko äiti kenties masentuntunut? Voisit vaikka tarjota siivousapua tai jotain, sitähän ei tiedä mitä kaikkea tuollaisen taustalla on.

Vähä niinku meillä. Mä kyllä päästän kyläilijöitä tänne sikolättiin. JA joskus jopa ite kyläillään. Ja vuokrat ei oo rästissä. Niin ja vauva on jo kohta 8kk. :whistle: Niin ja käy tyttä hakemassa kavereita ulos, paitsi että se on enimmäkseen tallilla. JA pojalla ei oo tässä lähellä kavereita.

tuet ja siksi ei avaa ovea. ja koska elää valheellisessa maailmassa, ei voi tavata ketään ettei kukan ilmianna.ja parempi kun lapsetkaan ei leiki muiden kanssa,kertovat vielä vahingossa et oikeesti isi asuu heillä,mut tukien takia ei....tiedän kun itse elän näin..

jos olet kaksi viikkoa yrittänyt tavata ja viimeksi viikko sitten kodin kunnon käynyt tarkastamassa..on mun mielestä parempi antaa heidän olla, koska ystävyytenne ja näkemisenne tuntuvat jatkuvan vaikka hän ei tahtoisikaan nähdä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja raha kipee:
tuet ja siksi ei avaa ovea. ja koska elää valheellisessa maailmassa, ei voi tavata ketään ettei kukan ilmianna.ja parempi kun lapsetkaan ei leiki muiden kanssa,kertovat vielä vahingossa et oikeesti isi asuu heillä,mut tukien takia ei....tiedän kun itse elän näin..

Sitähän se on! Kauheeta tollanen elämä. Olen itsekin yh, mutta mulla on silti NORMAALI elämä!

Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:
- äiti valittaa aina, että rahat on loppu, silti on maksamatta vuokrat yms..

Mutta eikös tuo ole ihan selvä juttu, jos rahaa ei kerran ole?

ap varmaan tarkoitti että SILTI on rahat loppu,vaikka ei ole edes vuokraa maksettu..
mulla tuli kanssa heti mieleen tuo masennus :/ mutta neuvoa en osaa,miten sun pitäsi toimia/olla toimimatta :|

Alkuperäinen kirjoittaja piksu:
jos olet kaksi viikkoa yrittänyt tavata ja viimeksi viikko sitten kodin kunnon käynyt tarkastamassa..on mun mielestä parempi antaa heidän olla, koska ystävyytenne ja näkemisenne tuntuvat jatkuvan vaikka hän ei tahtoisikaan nähdä ;)

Mä kyllästyin nyt yhetydenpitoon!

Oikeesti nyt ku aloin miettimään niin jos on masennukseen taipuvainen niin ei kannattais kyllä jättää itekseen. Siis että aatella ettei seura kiinnosta ja antaa vaan olla. Onko ne lapset millasia? Näkyykö niitä ollenkaan ulkona? Olisko niin väsyny vauvasta. Mulla on kiltti ja suht helppo vauva mut kyllä välillä tuntuu että voi ku hetken sais olla rauhassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Niskavuoren Heta:
tai sitten sun seura ei kiinnosta...

No me ollaan oltu parhaita ystäviä tuon 7v. Aina ollaan oltu erilaisia kodinhoidon- ym suhteen, mutta yhteistäkin on. En nyt tiedä mikä mättää. Tämä ystävä on ollut lastensuojelun kanssa tekemisissä 5v ja vaikka hän sanoo, ettei minua epäile ilmiantajaksi, niin luulen, että epäilee silti :/ Voin satavarmasti sanoa, että MINÄ EN OLE SOSSUUN ILMOITTANUT. piste

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No me ollaan oltu parhaita ystäviä tuon 7v. Aina ollaan oltu erilaisia kodinhoidon- ym suhteen, mutta yhteistäkin on. En nyt tiedä mikä mättää. Tämä ystävä on ollut lastensuojelun kanssa tekemisissä 5v ja vaikka hän sanoo, ettei minua epäile ilmiantajaksi, niin luulen, että epäilee silti :/ Voin satavarmasti sanoa, että MINÄ EN OLE SOSSUUN ILMOITTANUT. piste

Jos oot noin kauan tuntenu niin varmaan tiiät onko taipumusta masennukseen. JAksaako vauvan kanssa. Jos on ihan lyhyen ajan sisällä muuttunu tollaseks ettei taho nähä jne niin voi olla ettei jaksa vauvan kanssa. Ja sillon oikeesti tarviis apua.

Varmaan voipi olla jotain masennusta tuolla rouvalla. MUTTA jos itse olisin hanen housuissaa, ei minua ja masennustani taatusti auttaisi "ystava" joka tulee meille ihan vain tarkistaakseen, kuinka likaista meilla on, ja kuinka monta kaveria lapsillani on.

Jos olet huolissasi, sano se suoraan, ja tarjoa esim apua. Ala vahtaa, tai anna kuvaa etta tarkkailet heitaja heidan elamantilannettaan.

Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:

Jos oot noin kauan tuntenu niin varmaan tiiät onko taipumusta masennukseen. JAksaako vauvan kanssa. Jos on ihan lyhyen ajan sisällä muuttunu tollaseks ettei taho nähä jne niin voi olla ettei jaksa vauvan kanssa. Ja sillon oikeesti tarviis apua.

On se aina ollut epäsosiaalinen, mutta ennen on ystävän apu ja seura kelvannut! En mä osaa tuputtaa apua :/

Mäkin sanoisin, että kysy rohkeesti, onko kaikki hyvin. Kun olette hyviä ystäviä, voit ihan hyvin suoraan kysyä, mikä mättää. Tarviiko apua jne.

Kurjaa tuollainen...

Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Varmaan voipi olla jotain masennusta tuolla rouvalla. MUTTA jos itse olisin hanen housuissaa, ei minua ja masennustani taatusti auttaisi "ystava" joka tulee meille ihan vain tarkistaakseen, kuinka likaista meilla on, ja kuinka monta kaveria lapsillani on.

Jos olet huolissasi, sano se suoraan, ja tarjoa esim apua. Ala vahtaa, tai anna kuvaa etta tarkkailet heitaja heidan elamantilannettaan.

En minä sinne millään tarkkailumielellä mene! Ja vaikka olisi ajatellut, että tarkkailen, niin tekisi sitten kodillensa jotain! Ei minua haittaa niin kauan, kun ei tarvitse itse sellaisessa asua.

Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:

On se aina ollut epäsosiaalinen, mutta ennen on ystävän apu ja seura kelvannut! En mä osaa tuputtaa apua :/

Sitä paremmalla syyllä suora kysymys rouvan suuntaan, että mikä on hätänä. Jos on selvästi muuttunut!

Yhteistyössä