En haluais erota, mutta mitä vaihtoehto tässä enää on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Miira"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Puhu miehen kanssa ja näytä hänelle miten sinua ahdistaa, mutta ehkä ei kannata ottaa erokorttia vielä esiin, koska jos mies on tyhmä niin siitä voi seurata sitten jotain hallitsematonta. Keskustele nyt ainakin ensin. Sitten voit myös aloittaa oman elämän eli jos sinusta tuntuu että lasten takia on kestettävä niin hae ilot elämääsi muualta. Kannusta miestä käymään ulkona, jos kävisi tsäkä että joku muu huolisi sen :)

Itselläni on samantapainen mies. Käytös kuvatunlaista myötähäpeä herättävää lähinnä humalassa. Olen jälkikäteen kertonut mitä mies on milloinkin tehnyt (käynyt ovi auki vessassa kun on ollut vieraita ym.) ja kysynyt mitä hän pitäisi jos minä tekisin samoin. Hänen mielestään olisi todella noloa jos nainen käyttäytyisi yhtä huonosti. Jonkin aikaa on mennyt paremmin, mies on vähentänyt juomista ja sikailua sen jälkeen kun uhkasin, että jos ei meno muutu niin minä rupean samanlaiseksi porsaaksi. Uskon tämän liittyvän myös lapsuudessa huonosti opetettuihin käytöstapoihin, joiden takia miestä pitää vielä aikuisena opastaa ja kertoa etiketistä.

Mä kävin kerran yhden kaverin luona jonka mies käyttäytyi sikamaisesti. En käynyt toista kertaa. Säälitti se nainen ja yhteydenpito on jäänyt. Mä saisin raivarin joka kerta kun ukko olis sellainen, iahn vaikka vieraitakin olis läsnä. En kestäisi.

Se on jännä, kun tässä ketjussa yksi vastasi, ettei mun pidä aikuista miestä hävetä. Kuinka moni pystyis olla häpeämättä jos puoliso käyttäytyisi noin. Kertoohan puoliso jotain minustakin, luulisin, siksi se nolottaakin, että ihmiset luulevat mun olevan samanlainen.

Tässä nyt aatellaan liikaa mitä muut ihmiset aattelee. Aatteleppas että miehesi on käyttäytynyt aina näin ja sua on alkanut kyrsiä tämä näinä päivinä. Ehkäpä muut eivät kiinnitä möläytyksiin mitään huomiota koska on tehnyt aina niin. Ja mitä yhdestä tarjoilijasta, hän on nähnyt näitä oman elämänsä epäonnistujia sinä iltana jo muitakin. Mä ainakin kuulen työssäni päivittäin vittuilua sun muuta uhkausta eikä ikinä tulis mieleen "että joo varmaan tuo sen akkakin on ihan samanlainen".

Oliko hän sitten alkuaikoina jotenkin ujompi, hillitympi, kun ei aiheuttanut näitä tilanteita? Kuten Kepsis osuvasti sanoi tyhmäkin on viisas, kun ymmärtää olla hiljaa. Eli et ole huomannut aiemmin miehen tyhmyyttä, kun ei ole kehdannut käyttäytyä huonosti ja olla äänessä. Käykää parisuhdeterapiassa, siellä älä häpeä miestäsi vaan anna hänen tuoda piirteensä vapaasti esiin, jospa voisitte keskustella niistä rakentavasti. On myös lääkkeitä ja sairauksia, jotka aiheuttavat liian estotonta käytöstä, voiko siitä olla kysymys?

Miksi et voisi yrittää kuitenkin puhua miehesi kanssa?
Jos oikeasti mietit eroa, niin jospa ihan rehellisesti sanoisit, että olet miettinyt eroa asian takia. Ehkä hän herää ja saa edes miettimään käytöstään?

Minä kannatan tuota suoraan puhumista, ei asiat itsekseen ratkea. Kerro kaikki mieltäsi painavat asiat, ei kai tuossa vaiheessa ole enää mitään menetettävääkään?

sori vaan mutta minusta sä oot ite nolo! oikeesti! korjaappa oma asenteesi saattaa autaa parisuhde ongelmiin. kyllä pariterapiakin auttaa koska sä kohtelet miestäsi huonosti!

Ap - annan toisen näkövinkkelin. Pitääköhän miehesi sinua kuinka nerokaana? Fiksuna? Oikein käyttäytyvänä (hänen kriteereillään)?

Kuulostat mun äidiltä joka jaksaa aina "Hävetä" mun isää. Vaikka hänessä ei ole mitään hävettävää noin yleisellä tasolla. Jokainen meistä mölyttele - nekin jotka kuvittelee olevansa toisia fiksumpi. He monasti ovat juuri pahimpia kun ottavat oikeudekseen mollata toisia tyhmiksi ja junteiksi ja ties mitä.

Meillä jokaisella on heikkoutemme eikä kukaan ole täydellinen. Koita viikon verran keskittyä miettimään miten miehesi näkee sinut virheinesi ja mietipä tätä: Hän rakaste(nee) sinua sellaisena kuin olet, jopa silloin kun häntä juttusi nolottaa.

Aina on helppo mennä linjalle jossa vaan näkee toisen virheet ja puutteet.....pata kattila soimaan, musta kylki kummallakin