En halua viedä lasta maahanmuuttajalasten kansoittamaan päiväkotiin, olenko rasisti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En asu Porvoossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="äiti88";29215687]En ymmärrä alkuunkaan miksi maahanmuuttajat lykätään samaan kaupunginosaan ja samoihin päiväkoteihin ja kouluihin. Tai niin, ymmärränpäs. Pois näiden "hienompien ihmisten" silmistä ja mielistä. Se on helppo suvaita vaikka mitä, kun ei koskaan tarvitse arjessa kohdata niitä ongelmia.[/QUOTE]

Hei äiti88, ei ketään vain "lykätä" samaan kaupunginosaan hienompien ihmisten silmistä. Tiesitkö, että ihmiset tekevät työtä ja saavat palkkaa, ja voivat sillä palkallaan muuttaa sinne paremmalle alueelle? Nämä huonot alueet koostuvat.. no, lähinnä työttömistä ihmisistä. Heillä on kuitenkin ihan samanlainen mahdollisuus työllistyä kuten me muutkin ja muuttaa sitten niille hienoille alueille, joista MAKSETAAN ;)

Oma lapsemme käy yksityistä ryhmäpäiväkotia, jossa kokoonpano taitaa olla 100% suomalainen. Alussa muistaakseni oli yksi thaimaalainen poika (ulkonäöstä päättelin), mutta ei enää.

No sen verran tiedän, etten halua viedä lastani maahanmuuttajien kansoittamaan (sanalla viittaan huomattavan suureen määrään) päiväkotiin.

Liekö tässä sitten isompaa ongelmaa? Veikkaisin että ihan käsi sydämellä iso enemmistö palstailijoista ei halua lastaan huonomaineiseen ja levottoman päiväkotiin (mistä siis vissiin oli kuultu negatiivista palautetta työntekijöiltäkin vai miten se nyt oli?) siinäkään tapauksessa että tuo levottomuus sitten ainakin osin johtuu siitä että kyseiseen päiväkotiin on sijoitettu huomattavan paljon ns ongelmaryhmiin kuuluvia maahanmuuttajia. Lapsia syyllistämättä, heillä lienee omia traumojaan ja kulttuurista johtuvia ongelmia joihin päiväkodilla ei ole riittäviä resursseja puuttua.

Jonkun mielestä sitten olet tällä perusteella rasisti, mutta väliäkö sen? Minäkin olen siinä tapauksessa, vaikka näinkin positiivisena että lapsilla on päiväkotikavereita ympäri maailman.

meillä on kaikki lapset olleet hoidossa päiväkodissa jossa myös ulkomaalaistaustaisia lapsia- osa pakolaisperheistä, osa muuten vaan maahan muuttaneita ( hyvissä töissä ja asemissa) … ja olen sen kokenut ennenkaikkea hyvänä ja terveenä kasvuympäristönä. tässä meidän päiväkodissa kyllä kohdeltiin kaikkia lapsia ihan tasavertaisesti, tietyt uskonnolliset seikat on otettu huomioon alleviivaamatta ja samat säännöt ja velvoitteet on koskenut kaikkia lapsia sukupuoleen tai syntyperään katsomatta. Olen onnellinen ettei minun lapseni ole se jotka suhtautuvat kaikkiin eri värisiin /näköisiin/ pukeutuviin ihmisiin kuin kummajaisiin, ja siitä, että eri kieliä kuullessaan he kiinnostuvat niistä ja samoin eri kulttuureista… ja aika monet "mamut" joiden lapsia on nyt päiväkodeissa on asuneet täällä itse pienestä pitäen tai jopa syntyneet tänne- ei niiden vekarat nakki ja muussi tai maksalaatikko lempiruokineen eroa meidän valkonaamoista millään lailla (niinkuin ei ne muutkaan).

hyi hitto miten ihmiset arvottaa toisiaan. mä oon parempi ku noi ku mulla on sitä ja tätä ja tota ja tollasta…ja noiden köyhien paskavuokralla asujien likaset kersat ei leiki mun kultahamsteritytön kanssa ku se on niiiin paljo parempi ku ne ja ne ei käy varmaan pesullakaan ikinä ja vanhemmatki varmaan vaan dokaa ja vetää röökiä sisällä ja ja ja..
täälläkin missä me asutaan (pientaloalueella) on aika paljon muka niin sivistyneitä ihmisiä ja sit kun tuolla jutellaan puistossa just näistä päivähoitopaikoista ni nää samat maailman pelastajat ja "voi kauheeta niitä oloja siellä aasian myrskyalueella" päivittelijät pokkana selittää miten EI ikinä todellakaaaan vois viedä lapsiaan sinne ja sinne lähiöpäiväkotiin ku siel on niiin sellasta porukkaa ja "niitä kaikkia pakolaislapsiakin..".. hahhaaa. rahaa vaan lippaaseen.

[QUOTE="tööt";29217894]hyi hitto miten ihmiset arvottaa toisiaan. mä oon parempi ku noi ku mulla on sitä ja tätä ja tota ja tollasta…ja noiden köyhien paskavuokralla asujien likaset kersat ei leiki mun kultahamsteritytön kanssa ku se on niiiin paljo parempi ku ne ja ne ei käy varmaan pesullakaan ikinä ja vanhemmatki varmaan vaan dokaa ja vetää röökiä sisällä ja ja ja..
täälläkin missä me asutaan (pientaloalueella) on aika paljon muka niin sivistyneitä ihmisiä ja sit kun tuolla jutellaan puistossa just näistä päivähoitopaikoista ni nää samat maailman pelastajat ja "voi kauheeta niitä oloja siellä aasian myrskyalueella" päivittelijät pokkana selittää miten EI ikinä todellakaaaan vois viedä lapsiaan sinne ja sinne lähiöpäiväkotiin ku siel on niiin sellasta porukkaa ja "niitä kaikkia pakolaislapsiakin..".. hahhaaa. rahaa vaan lippaaseen.[/QUOTE]

Mikä sun ongelma on?

Liekö tässä sitten isompaa ongelmaa? Veikkaisin että ihan käsi sydämellä iso enemmistö palstailijoista ei halua lastaan huonomaineiseen ja levottoman päiväkotiin (mistä siis vissiin oli kuultu negatiivista palautetta työntekijöiltäkin vai miten se nyt oli?) siinäkään tapauksessa että tuo levottomuus sitten ainakin osin johtuu siitä että kyseiseen päiväkotiin on sijoitettu huomattavan paljon ns ongelmaryhmiin kuuluvia maahanmuuttajia.
En usko että tuollaisia päiväkoteja on ennen kuin omin silmin todistan. Tai sitten on vikaa johdossa ja henkilökunnassakin. Se että kumminnaapurinkaima tuollaisesta kertoo ei todista mitään. Ja se että päiväkodissa on paljon mamuja ei tee päiväkodista huonoa, mutta vaatii henkilökunnalta ehkä enemmän ammattitaitoa.

Viralisestihan sitä ei saa tutkia tai sanoa että maahanmuuttajien lapset alentaa päiväkodin tasoa. Silti on tutkittu sivuten kyseistä ongelmaa ja on tullut selvästi esille tason laskeminen. Keskittymisongelmat ja muut eri kulttuurin tuomat ilkeet.

En usko että tuollaisia päiväkoteja on ennen kuin omin silmin todistan. Tai sitten on vikaa johdossa ja henkilökunnassakin. Se että kumminnaapurinkaima tuollaisesta kertoo ei todista mitään. Ja se että päiväkodissa on paljon mamuja ei tee päiväkodista huonoa, mutta vaatii henkilökunnalta ehkä enemmän ammattitaitoa.

Ei tarvitse uskoa.

En tiedä millaisesta päiväkodista ap puhui, mutta itse en halua lastani esim päiväkotiin johon murtaudutaan useita kertoja vuodessa, se syyytetään palamaan ehkä pari kertaa vuodessa, rattaita varastetaan jatkuvasti pihasta, samoin lasten vaatteita katoaa, kukaan henkilökunnasta ei puhu paikallista kieltä äidinkielenään (eikä välttämättä muutenkaan hirveän hyvin), henkilökunnan koulutus heikkoa, valtaosalla lapsista on joku muu yhteinen kieli ja uskonto jne. Ruotsalaisia lapsia päiväkotiryhmässä ei usein ole yhtään.

Minulle ja lapsilleni riittää tuo muihin kulttuureihin tutustuminen näin kevyemmissäkin määrin.

Mut hei ei sun tarvikkaan uskoa jos et halua. Mulla on kuitenki omakohtaista kokemusta lasteni kautta päivähoidosta sekä koulusta jossa on paljon pakolaislapsia ja siellä ei ole kellään kivaa, en jaksa samoja juttuja kirjotella uudestaan, niitä olen kirjoittanut jo tuonne ketjun alkuun. Ja muutimme toiselle alueelle missä ei asu pakolaisia, koulussa taitaa olla pari eri väristä ja nekin on adoptoitu suomalaiseen perheeseen. Opetuksen taso ja laatu on huomattavasti parempaa :)

Hei äiti88, ei ketään vain "lykätä" samaan kaupunginosaan hienompien ihmisten silmistä. Tiesitkö, että ihmiset tekevät työtä ja saavat palkkaa, ja voivat sillä palkallaan muuttaa sinne paremmalle alueelle? Nämä huonot alueet koostuvat.. no, lähinnä työttömistä ihmisistä. Heillä on kuitenkin ihan samanlainen mahdollisuus työllistyä kuten me muutkin ja muuttaa sitten niille hienoille alueille, joista MAKSETAAN ;)

Oma lapsemme käy yksityistä ryhmäpäiväkotia, jossa kokoonpano taitaa olla 100% suomalainen. Alussa muistaakseni oli yksi thaimaalainen poika (ulkonäöstä päättelin), mutta ei enää.

Hei vaan, sulla meni pointti ohi niin että suhahti!

Ymmärrän tämän hyvin. Haluan itsekin välttää liian erilaisista kulttuureista olevia ihmisiä joten tämä koskee myös lapsia. Nykyiset maahanmuuttajat kulttureineen eivät ole tuoneet mitään hyvä Suomeen!

Yhteistyössä