En halua viedä lasta maahanmuuttajalasten kansoittamaan päiväkotiin, olenko rasisti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En asu Porvoossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Järkevä;29214397:
Herää itse senkin mamis !
Kohta täällä suomessakin herätään ja aletaan heittämään polttopulloja noitten turhien mamujen päälle kun eivät opi olemaan.

Se taitaa kyllä useimmissa tapaukssa olla niin, että ne mamut niitä polttopulloja heittelee ja autoja polttaa esim. mellakat Ranskassa ja Ruotsin Rinkebyssä..

[QUOTE="viera";29214402]Te jotka globalisaatiota ja muuta höpöhöpöä täss kylvätte.... tervemenoa tutustumaan oikeaan mamupäiväkotiin tai mamuluokkaan jossa on puolet tai enemmän lapsia jostakin afganistanin tai kongon pakolaisleireiltä. Sitä ei todellakaan voi verrata siihen, että on työn perässä asustellut muutamassa maassa ja nähnyt pari värillistä ihmistä siinä samassa...
Nämä lapset ovat oikeasti sotaa kävistä maista, ehkä heiluneet ihan oikean aseen kanssa itsekin tai ainakin nähneet miten ihmisiä ammutaan kuoliaaksi tai raiskataan jne. Että ei ole sellaista kulttuurivaihtoa kuin mitä tässä lässyttävät puunhalaajat hehkuttaa..[/QUOTE]

Mitä helvettiä? Eihän ne mamut tuollaisista oloista ole, vaan paremman elintason perässähän ne ovat tänne tulleet turvapaikkashoppailemaan. Eiku miten se nyt olikaan...

t. Palstapersu

[QUOTE="viera";29214414]Se taitaa kyllä useimmissa tapaukssa olla niin, että ne mamut niitä polttopulloja heittelee ja autoja polttaa esim. mellakat Ranskassa ja Ruotsin Rinkebyssä..[/QUOTE]

Eiku siis... Eiku... Eiku... No, polttopullot tulevat kuitenkin lentämään ja ihan sama kuka heittää ja ketä, niin mamujen vika se on kuitenkin.

t. Palstapersu

Alkuperäinen kirjoittaja Järkevä;29214425:
Totta !
Ketä muka oikeesti kiinnostaa mistä oloista ne tänne ovat tulleet ?
Ei muo ainakaan.

Olet todellakin nimimerkkisi mukainen. :) Tiedollahan ei tee mitään, kun sen voi korvata vahvalla mielipiteellä.

t. Palstapersu

Eiköhän päiväkodeissa ole sama tilanne kuin kouluissa. Mitenköhän sen kauniisti sanoisi...
Henkilökunnan osalta parhaimmat ja pätevimmät eivät yleensä ensisijaisesti hakeudu sellaisiin kouluhin, joissa maahanmuuttajien osuus on suuri. Aivan inhimillisistä käytännön syistä. Eikä se tee heistä rasisteja.

Yksi opettaja paljasti lehdessä, että moni hänen työtovereistaan oli sanonut poislähtiessään mamuvaltaisesta koulusta, että on pakko vaihtaa työpaikkaa ennen kuin muuttuu itse rasistiksi.

oma lapseni aloitti 4-vuotiaana päiväkodissa, jossa oli noin kolmasosa somalilapsia, ja paljon paremmin he käyttäytyivät kuin suomalaiset ja kävivät meillä kylässäkin. Olen itse asunut Aasiassa, Lähi-Idässä ja Afrikassa ja omien kokemusteni perusteella suvaitsevammat ihmiset löytyvät muualta kuin Suomesta... Ehkä aloittajan tosiaan kannattaisi käydä tutustumassa päiväkotiin jotta saa oikean käsityksen, voihan se olla aivan hirveä hijad-ympäristö, mutta ehkä ei.

Parhaat eväät elämään saa siis eristämällä lapsi normaalista kanssakäymisestä eri näköisten tai erilaisen taustan omaavien ihmisten kanssa? :O Olette vielä enemmän pihalla kuin pystyin kuvittelemaankaan...

Millaisessa maailmassa te oikein kuvittelette lastenne tulevan elämään? :O

Vedäpäs pääsi jo pois sieltä pensaasta. Kun kyse ei todellakaan ole vain erilaisesta ulkonäöstä!!!!!!

Oman lapsen päiväkotiryhmässä oli muutamia somalilapsia, kaksi Kiinasta adoptoitua ja pari turkkilaista alkuperää olevaa. Hyvin oli rauhallista eikä mitään ongelmia. Päinvastoin olin tyytyväinen ja onnellinen siitä, että lapselle e tunnu ihonväri merkitsevän tuon taivaallista kaverin valinnassa. Asutaan siis ns. hyvin valkoisella alueella, koulun " mamu"-prosentti lienee maan pienimpiä. Nyt on siis koulussa, jossa on tietojeni mukaan 15 eri kansallsuuden edustajia, luokalla kolmen, edelleenkään ei ongelmia, siis mitään poikkeuksellisia.

Parhaat eväät elämään saa siis eristämällä lapsi normaalista kanssakäymisestä eri näköisten tai erilaisen taustan omaavien ihmisten kanssa? :O Olette vielä enemmän pihalla kuin pystyin kuvittelemaankaan...

Millaisessa maailmassa te oikein kuvittelette lastenne tulevan elämään? :O

Senkus viet lapsesi paskasakin sekaan, mutta sallinet meille järkeville oikeuden tehdä toisenlainen ratkaisu.

oma lapseni aloitti 4-vuotiaana päiväkodissa, jossa oli noin kolmasosa somalilapsia, ja paljon paremmin he käyttäytyivät kuin suomalaiset ja kävivät meillä kylässäkin. Olen itse asunut Aasiassa, Lähi-Idässä ja Afrikassa ja omien kokemusteni perusteella suvaitsevammat ihmiset löytyvät muualta kuin Suomesta... Ehkä aloittajan tosiaan kannattaisi käydä tutustumassa päiväkotiin jotta saa oikean käsityksen, voihan se olla aivan hirveä hijad-ympäristö, mutta ehkä ei.

Somalithan ovat tunnetusti hyväkäytöksisiä ja ahkeria ihmisiä, eihän Somalian sisällisotakaan ole kestänyt vasta kuin 23 vuotta...

Pienempi lapsi on päiväkodissa, jossa on sen verran mamuja että on pari kertaa viikossa yksi extratyöntekijä, tukisiko kielen oppimisessa tai jtn. Olisiko noin kolmasosa mamuja, länsi-afrikkalaisia, albanialaisia, virolaisia, vironvenäläisiä ja somaleita ainakin. Kertaakaan ei ole ollut maahanmuuttajalapsista ongelmaa omalle lapselleni kahden vuoden aikana. Isompi lapsi on eskarissa koulussa, jossa mamuprosentti on varmaan vähintään 20, veikkaisin korkeampaa. Ei ongelmia. En väitä ettei ongelmia voisi olla, omalle kohdalle ei ole osunut. Todellisemman kuvan tämä kasvuympäristö antaa lapselle kuin se että asuu jossain vitivalkoisella asuinalueella. Rajat tuskin ovat menossa umpeen.

[QUOTE="masai";29214523]Veikkaan, että tämä on turha kysymys sikäli, että ei näillä rasisteilla ole vastausta tähän. Paitsi ennakkoluulonsa ja Malmö ja hommafoorumi ja ennakkoluulunsa ja polttopullot ja islam ja ennakkoluulonsa. Ja mainitsinko jo ennakkoluulot?[/QUOTE]

Kovimpia rasistihommafoorumilaisia ovat rikkaat ihmiset: he asuvat valkoisilla asuinalueilla ja heidän lapsensa eivät käy mamukoulua.

Suvaitsevaiset sotivat keskenään vuodesta toiseen Aasiassa, Lähi-idässä ja Afrikassa?

Suvaitsevaiset sotivat keskenään vuodesta toiseen Aasiassa, Lähi-idässä ja Afrikassa?

Ikävä sutkautus, mutta totuudenperäinen.

Veisin pph:lle jos saan paikan. Tämä yksi päiväkoti on siis täytetty nimenomaan somaliasta suhteellisen vastattain tulleiden perheiden lapsilla. Minulla ei olisi ongelmaa, jos ryhmässä on muutamia lapsia sieltä sun täältä, kuten monet täällä sanovat se voisi olla rikkaus. Mutta nyt, niinkun veisi suomalais-somalialaiseen päiväkotiin. En halua.

Monissa maissa on esim. B-hepatiitti hyvin tavallinen sairaus, joten muistakaa rokotuttaa lapsenne, jos päiväkodissa paljon mamuja näiltä alueilta! Esim. purematatapauksissa tarttumisvaara on todellinen.

Lapseni on luokalla johon on "keskitetty" nk. maahanmuuttajat (ei suomea äidinkielenään puhuvat), jotta ovat saaneet ylimääräisen avustajan luokkaan. 2-luokkalaisen poikani mielestä koulussa kaikki sujuu ihan hyvin, enkä ole kuullut muutakaan. Huom! Joidenkin mielestä maahanmuuttaja=somali, mikä on kaukana todellisuudesta. Kansallisuudet ovat eri mantereilta ja joka väriä löytyy, myös kielissä.
Myös päiväkoti-ikäisen ryhmästä löytyy eri välisiä ja kielisiä, mutta en näe sitä ongelmana.
Ahdasmielisyys ei mielestäni ole kovin hyvä ominaisuus, oli sitten kyseessä kanta-suomalainen tai maahanmuuttaja!

Yhteistyössä