en halua lastani perhepäivähoitoon!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "argh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"argh"

Vieras
Auttakaa! Olemme hakeneet lapsellemme hoitopaikkaa päiväkodista ja nyt sitten tuli ilmoitus, jonka mukaan lapsemme joutuu perhepäivähoitajalle. En luota pätkääkään perhepäivähoitajien ammattitaitoon ja en missään nimessä halua lastani sellaiselle laittaa. Mitä tässä voi tehdä? Olemme siis hakeneet sekä kunnan, että yksityisiin päiväkoteihin ja tämä päätös tuli kunnasta, yksityiseen päiväkotiin olemme jonossa (joka on piiiitkä).

Olen järkyttynyt, että kunnalla on mahdollisuus tarjota perhepäivähoitopaikkaa, vaikka on nimenomaan hakenut päiväkotipaikkaa! Itsekään en haluaisi lastani perhepäivähoitajalle. Mutta jos näin kävisi (mikä voi ihan hyvin tapahtuakin, sillä omassa kunnassani hoitopaikkapäätöksen eivät ole vielä tulleet), niin yrittäisin tutustua tähän perhepäivähoitajaan ja toivoisin kovasti, että hoitaja olisi "kunnollinen" ja voisin yllättyä positiivisesti. Varmasti hyviä hoitajiakin löytyy, mutta valitettavasti ainakin oma mielikuvani perhepäivähoitajista on jotain ihan muuta.

En ymmärrä, että miksi siinä hakemuksessa sitten edes kysyttiin, että mihin haetaan, kun kerran mahdollisuuksia päiväkotiin ei tunnukaan olevan. Eikä mitään selitystä ollut mukana, että miksi tämä päätös oli tehty. Ottaa päähän niin rankasti.

[QUOTE="argh";23955717]En ymmärrä, että miksi siinä hakemuksessa sitten edes kysyttiin, että mihin haetaan, kun kerran mahdollisuuksia päiväkotiin ei tunnukaan olevan. Eikä mitään selitystä ollut mukana, että miksi tämä päätös oli tehty. Ottaa päähän niin rankasti.[/QUOTE]

jos paikkoja ei ole niin tyhjästä paha nyhjästä.

[QUOTE="argh";23955717]En ymmärrä, että miksi siinä hakemuksessa sitten edes kysyttiin, että mihin haetaan, kun kerran mahdollisuuksia päiväkotiin ei tunnukaan olevan. Eikä mitään selitystä ollut mukana, että miksi tämä päätös oli tehty. Ottaa päähän niin rankasti.[/QUOTE]

Tottakai toiveita totetutetaan niin hyvin kuin on mahdollista. Aina se vaan ei ole mahdollista.

Monissa kunnissa pienet lapset laitetaan pph:lle eli valita ei voi. Sä voit jättää paikan ottamatta, ne taitaa olla ne vaihtoehdot. Meillä on pph:sta vain hyviä kokemuksia ja sinne hain nytkin.

Tiedättekö, kun se hoitoon vieminen ei muutenkaan ole mikään pikkujuttu, niin nyt minusta tuntuu, että ihan oikeasti murenen tämän asian kanssa. Miten lapsensa voi jättää ihmiselle hoitoon, johon ei luota pätkääkään?

[QUOTE="argh";23955742]Tiedättekö, kun se hoitoon vieminen ei muutenkaan ole mikään pikkujuttu, niin nyt minusta tuntuu, että ihan oikeasti murenen tämän asian kanssa. Miten lapsensa voi jättää ihmiselle hoitoon, johon ei luota pätkääkään?[/QUOTE]

Onko perhepäivähoitaja sitten jo ennestään tuttu ja jo todettu epäluotettavaksi? Jos ei, tee asennemuutos (edes lapsesi takia) ja anna hoitajalle edes mahdollisuus osoittautua kunnolliseksi!

[QUOTE="argh";23955742]Tiedättekö, kun se hoitoon vieminen ei muutenkaan ole mikään pikkujuttu, niin nyt minusta tuntuu, että ihan oikeasti murenen tämän asian kanssa. Miten lapsensa voi jättää ihmiselle hoitoon, johon ei luota pätkääkään?[/QUOTE]

Pph:sta on tehty ihan turhaa jotain mörköjä. Huonoja hoitajia mahtuu molempiin porukoihin.

Sulla on ongelma jos sä tuomitset ihmisen sen perusteella että sä luulet että kaikki pph:t on p*rseestä.. Tutustu hoitajaan, voit käydä siellä niin monta kertaa kuin aiheelliseksi katsot. Ja kerro hoitajalle että sulla on luottamuspula niin hoitaja suhtautuu sinuun sen mukaisesti. Saatat (ja näin todennäköisesti tapahtuukin) yllättyä positiivisesti!

Tai voithan sä jäädä tietty vatvomaan ja surkuttelemaan asiaa ja ottaa kaiken negatiivisesti niin varmastikaan ei silloin asia tule paremmaksi muuttumaan.

[QUOTE="Maami";23955752]Onko perhepäivähoitaja sitten jo ennestään tuttu ja jo todettu epäluotettavaksi? Jos ei, tee asennemuutos (edes lapsesi takia) ja anna hoitajalle edes mahdollisuus osoittautua kunnolliseksi![/QUOTE]

Olen tavannut useammankin perhepäivähoitajan tältä kylältä tuolla leikkipuistoissa ja kirjastossa ja jokaikinen kerta olen ajatellut, että noille en koskaan lastani antaisi hoitoon. Ihan kamalan negatiivisia ihmisiä, jotka kovaan ääneen puhuvat hoitolastensa asioista ja näytttävät niin kyllästyneiltä elämäänsä. Lisäksi olen itse lapsena ollut aivan kamalan hoitajan kynsissä. En provosoi nyt ketään. Tämä on minun vahva kokemukseni.

[QUOTE="argh";23955771]Olen tavannut useammankin perhepäivähoitajan tältä kylältä tuolla leikkipuistoissa ja kirjastossa ja jokaikinen kerta olen ajatellut, että noille en koskaan lastani antaisi hoitoon. Ihan kamalan negatiivisia ihmisiä, jotka kovaan ääneen puhuvat hoitolastensa asioista ja näytttävät niin kyllästyneiltä elämäänsä. Lisäksi olen itse lapsena ollut aivan kamalan hoitajan kynsissä. En provosoi nyt ketään. Tämä on minun vahva kokemukseni.[/QUOTE]

No kyllä sä nyt provosoit. Et kommentoi mitenkään positiivisiin viesteihin vaan jatkat koko ajan negatiivisena ja lyöt pökköä pesään koko ajan lisää... :D

Meille tuli myös päätös. Kaikkiin toivevaihtoehtoihin laitoin päiväkodin ja eikös sieltä tullut päätös että pph...:/ Jotenkin miunlla vähän samat mielikuvat kuin sinulla. Omin silmin nähtynä. Ärsytti oiekin kun siinä alla lukee että "ei valitusoikeutta"....:(

Eipä teillä nyt sitten ole muita vaihtoehtoja kuin laittaa uusi hakemus, ja odottaa 4kk, ja voi olla että sittenkin tarjotaan perhepäivähoitopaikkaa TAI ottaa vastaan teille nyt osoitettu paikka.

Kyllä me otetaan se pph paikka vastaan..Pakkohan se on. Kyllä harmittaa jos siellä hoitopaikassa on muut isompia lapsia...:( Olisin niin halunnut päiväkotiin jossa muitakin pieniä samassa ryhmässä.

[QUOTE="argh";23955806]Eikö päiväkotiin sitten voi jäädä jonottamaan?[/QUOTE]

Tottakai voi jonottaa, mutta mitään takeita ei voida antaa siitä että milloin sieltä paikan saatte, veikkaus että aikaisintaan vuoden päästä.

Pph:sta on tehty ihan turhaa jotain mörköjä. Huonoja hoitajia mahtuu molempiin porukoihin.

Varmasti totta, mutta päiväkodissa on todennäköisempää että kolmen aikuisen joukossa on joku hyväkin hoitaja. Itse tosin en pidä pph:ta huonoina hoitajina, mutta aina eivät kemiat kohtaa jolloin ajattelen että on todennäköisempää että kolmesta hoitajasta löytyy yksi joka tosissaan tykkää lapsestani.

No kyllä sä nyt provosoit. Et kommentoi mitenkään positiivisiin viesteihin vaan jatkat koko ajan negatiivisena ja lyöt pökköä pesään koko ajan lisää... :D

Niin, kuten sanoin, tämä on minun kokemukseni ja vahva sellainen. Jos nyt käy niin, että mikään ei auta ja pph on kohtalomme, yritän tietenkin tehdä kaikkeni, että se onnistuisi parhain päin. Ja lapsen kuulleen en tietenkään mitään pahaa hoitopaikasta sanoisi. Nyt kuitenkin yritän vielä tehdä kaikkeni, ettei tähän jouduttaisi.

[QUOTE="tessa";23955808]Kyllä me otetaan se pph paikka vastaan..Pakkohan se on. Kyllä harmittaa jos siellä hoitopaikassa on muut isompia lapsia...:( Olisin niin halunnut päiväkotiin jossa muitakin pieniä samassa ryhmässä.[/QUOTE]

Tuskinpa vaan kellään hoitajalla on 3 isoa lasta ryhmässä, kyllä siellä yleensä on juurikin niitä pieniä. Toisekseen eikös se vaan olisi hyvä jos siellä on osa isompiakin, niin jää hoitajalla enemmän aikaa sille sinun pienelle. :)

Yhteistyössä