en halua lastani perhepäivähoitoon!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "argh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="hankey";23955816]soita sinne toimistoon ja kerro miten asia on. luulisi, että joku päiväkotiin menevä haluaisi vaihtaa pph.[/QUOTE]

Niin, tarkoitukseni on tietenkin soittaa, tämä tieto vaan tuli ikävästi perjantaina, joten nyt vkonlopun aikana en saa ketään kiinni.

[QUOTE="tessa";23955808]Kyllä me otetaan se pph paikka vastaan..Pakkohan se on. Kyllä harmittaa jos siellä hoitopaikassa on muut isompia lapsia...:( Olisin niin halunnut päiväkotiin jossa muitakin pieniä samassa ryhmässä.[/QUOTE]

Niin me ollaan erilaisia. Itsestä on ihana, että hoitajalla ei ole muita pieniä, aikaa jää muuhunkin kuin perushoitoon. Ei nuo pienten ryhmät pk:ssa ole herkkua. Hirveää tasapäistämistä ja jatkuva tautikierre

On sekin totta että hoitajalla on enemmän aikaa meidän lapselle jos on ainut pieni mutta silti haluaisin ettei hän olisi aina vaan sen hoitajan kanssa vaan saisi leikkiä ikätovereittenkin kanssa. Isommat lapset vaan syrjivät koska kokevat pienen sotkevan kaikki leikit.

ja meidän tuurilla se hoitaja sairastelee paljon, joten joutuu aina viemään jonnekin tuntemattomaan varahoitoon...:(

Mullakin on huonoja kokemuksia pph:ista, mutta se ei tietenkään tarkoita, että kaikki pph:t olisivat huonoja. Mutta niiden huonojen kokemusten takia en enää halua lapsiani perhepäivähoitoon. Tietysti jos ei muuta vaihtoehtoa olisi niin pakko se sitten olisi antaa periksi ja yrittää ja toivoa taas kerran, että jos tällä kertaa onnistuisi.

Meillä kävi samoin pari vuotta sitten. Mä soitin niin monta kertaa jollain kunnan päivähoidon päättäjälle, että se ehkä kyllästyi minuun ja paikka päiväkodista saatiin.
Olin itsekkin vetänyt koko perhepäivähoitokohdan hakemuksesta yli ja lisännyt maininnan, ettei pph:lle lapseni mene,
Ihan varmasti löytyy hyviä perhepäivähoitajia, mutta jospa lapseni ei pääse sellaiselle. Se, että minä tutustun hoitajaan ei kerro mitään siitä mitä hoitaja lasten kanssa päivisin puuhaa. Päiväkodissa sentään on muitakin hoitjia "vahtimassa" niitä joukkoon mahtuvia mätiä omenoita.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei perhepäivähoidolle!;23955862:
Meillä kävi samoin pari vuotta sitten. Mä soitin niin monta kertaa jollain kunnan päivähoidon päättäjälle, että se ehkä kyllästyi minuun ja paikka päiväkodista saatiin.
Olin itsekkin vetänyt koko perhepäivähoitokohdan hakemuksesta yli ja lisännyt maininnan, ettei pph:lle lapseni mene,
Ihan varmasti löytyy hyviä perhepäivähoitajia, mutta jospa lapseni ei pääse sellaiselle. Se, että minä tutustun hoitajaan ei kerro mitään siitä mitä hoitaja lasten kanssa päivisin puuhaa. Päiväkodissa sentään on muitakin hoitjia "vahtimassa" niitä joukkoon mahtuvia mätiä omenoita.

Aivan, samanlaisia ajatuksia on minullakin. Jotenkin mielivaltaiselta tuntuu tällainen käytäntö, että lapsi voidaan sijoittaa vanhempien tahdon vastaiseen hoitopaikkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei perhepäivähoidolle!;23955862:

Minäkin soittelin kuopuksen tapauksessa pk-johtajalle ja kunnalle jossain vaiheessa päivittäin ja lopuksi onnistuimme saamaan paikan samasta pk:sta missä isovelikin on. En tiedä auttoiko sinnikkyyteni, mutta ei se varmaan haittaakaan jos käyttäytyy asiallisesti ja "nöyrästi".

[QUOTE="argh";23955890]Aivan, samanlaisia ajatuksia on minullakin. Jotenkin mielivaltaiselta tuntuu tällainen käytäntö, että lapsi voidaan sijoittaa vanhempien tahdon vastaiseen hoitopaikkaan.[/QUOTE]

Ei lasta mihinkään sijoiteta mielivaltaisesti. Ei sinun ole pakko ottaa sitä paikkaa vastaan. Kaikkien toiveita ei vain pystytä toteuttamaan.

Niin ollaan mekin samalta suunnalta...Varmaan on meidän lapsetkin laitettu samalla pph:lle...:D Tai jos ollaan samasta kunnasta, niin johtaja maanantaina kaksi samanlaista puhelua...;)

[QUOTE="tessa";23955927]Niin ollaan mekin samalta suunnalta...Varmaan on meidän lapsetkin laitettu samalla pph:lle...:D Tai jos ollaan samasta kunnasta, niin johtaja maanantaina kaksi samanlaista puhelua...;)[/QUOTE]

Heh :D Onpahan hällä siinä sitten ihmettelemistä..

[QUOTE="tessa";23955852]On sekin totta että hoitajalla on enemmän aikaa meidän lapselle jos on ainut pieni mutta silti haluaisin ettei hän olisi aina vaan sen hoitajan kanssa vaan saisi leikkiä ikätovereittenkin kanssa. Isommat lapset vaan syrjivät koska kokevat pienen sotkevan kaikki leikit.

ja meidän tuurilla se hoitaja sairastelee paljon, joten joutuu aina viemään jonnekin tuntemattomaan varahoitoon...:([/QUOTE]

Onneks mulla oli sillon aikoinaan järjestetty varahoito tosi hyvin, kun pph:lla olin (muutenkin kyllä oli aivan ihana hoitopaikka): lyhyemmät ajat (tyyliin jos meidän hoitaja oli vaan yhden päivän poissa tai tuli joku pakollinen lääkärissä käynti tms.) oltiin seudun muilla tutuilla pph:illa (puolet porukasta aina yhdellä ja loput taas toisella), tai joskus jonkun ruokailun saattoi myös hoitaa pph:n tosi mukava (aikuinen) lapsi. Jos taas aika, jolloin varahoitoa tarvittiin, oli pidempi (aika harvoin), olin yleensä ryhmiksessä (joka myös oli ihan kivaa vaihtelua: piha erilainen, erilaiset, ihan kivat tädit, sai uusia kavereita ja mulla muistaakseni oli mahdollisuus myös siellä ollessani käydä srk:n kerhossa?, jossa oikeestaan kaikki ton seudun pph:iden lapset kävi). Eli varahoitopaikka ei tosiaankaan ollut mikään ihan uppo-outo paikka (paitsi tietysti kun menin ekaa kertaa sinne ryhmikseen).

no löytyihän ne arvostelijat...Jos äiti välittää lapsestaan ja on nähnyt niin järkkyä toimintaa pph:lla ettei vaan halua ottaa riskiä. vaikka poikkeuksiakin on tottakai. Ja toiseksi...iänikuinen kysymys..kaikki ei voi olla lapsen kanssa kotona. Eikös tällainen 1,5 vuottakin ole ihan hyvä..:)

Ymmärrän ap:ta. En itsekään haluaisi lapsiani pph:lle - eikä ole merkitystä sillä, että tiedän/tunnen useamman mukavan pph:n. Se ei ole henkilökohtaista, en vaan halua lapsilleni perhepäivähoitoa hoitomuodoksi.

Kunta tuossa on velvollisuutensa täyttänyt, mutta ainahan voi soitella, perustella kantansa, ja toivoa parasta.

no useassa kunnassa pyritään saamaan pienet lapset pph:lle ja isommat sitten päikkyyn. Kunta on velvollisuutensa täyttänyt, teidän ei ole pakko ottaa paikkaa vastaan jos se on noin kamalaa. Ole kotona ja odota uutta paikkaa.

Sulla taitaa olla aika pieni lapsi? Ei alle 3-vuotias tarvi ikätovereidensa seuraa vaan hyvää perushoitoa. Aivan järkkyä päiväkodissa, kun esim. ulkoillessa nostavat pari pientä, vielä liikkumatonta lasta hiekkalaatikolle ja siellä ne kököttävät, välillä huutavat, muttei kukaan ehdi katsomaan. Tuossa lähipk:ssakin 12 alle 3-vuotiasta ja KYLLÄ, vain yksi tai kaksi hoitajaa, kun yksi on sairaslomalla eikä varaa palkata sijaisia.. tilapäistä muka.

Pph:lle laittavat mieluummin noita pieniä, kun siellä ehtii paremmin huomioida pienet.

[QUOTE="minä";23956035]no useassa kunnassa pyritään saamaan pienet lapset pph:lle ja isommat sitten päikkyyn. Kunta on velvollisuutensa täyttänyt, teidän ei ole pakko ottaa paikkaa vastaan jos se on noin kamalaa. Ole kotona ja odota uutta paikkaa.[/QUOTE]

Niin, eihän tässä olisi mitään hätää, jos tuo olisi mahdollista. Mutta nyt on mentävä töihin ja siinä ei mikään auta. Lapsi on syksyllä 2-v, eli ei edes olisi pienimmästä päästä siellä pienten ryhmässä. Vaan, nyt sitten odotellaan kuumeisesti maanantain puhelua, toivottavasti eivät ole vielä kesälomia aloittaneet.

Hyviä ja huonoja hoitajia löytyy molemmista. Mä olen ollut päiväkodissa töissä pienten ryhmässä, ja mun kävi sääliksi, kun todella pienet lapset käytännössä istui yksin lattialla tai pihalla maassa, kun ei hoitajilla ollut kamalasti aikaa leikittää yksittäisiä lapsia, jotka olivat vielä liian pieniä osallistumaan toisten kanssa leikkiin.

Ymmärrän kyllä täysin ap:n harmituksen, mutta onneksi kukaan ei pakota sinne pph:lle lasta viemään.

niin, sitten teidän täytyy keksiä joku muu systeemi jos kerta töihin on nyt mentävä. Kunta ei ole syypää siihen, että teillä ilmeisesti rahat loppu. Ja kyllä kotona pienellä rahallakin pystyy olemaan. Meillä yhteiset tulot 1500e kk ja kotona olen.

no ainahan sitä voi hoitaa lapsensa kotona, jos ei kunnan tarjoama paikka miellytä. ;) Mä en ymmärrä niitä päiväkotien ihannoijia pienten lasten kohdalla. Päikkäri ku ei vaan ole alle kolmevuotiaan paikka. Siinä ei paljon kaksi tai kolme ihanaa hoitajaa auta, kun lapsi itkee paskat housuissa lattialla niin siinähän itkee. Niitä pieniä on pahimmillaan toistakymmentä samassa tilassa samoilla hoitajilla, joten he eivät yksinkertaisesti ehdi eivätkä pysty vastaamaan juuri sinun lapsesi hätään sillä samalla sekunnilla kun ne paskat on housuissa, harmittaa, pelottaa kaveri joka juuri äsken puri ja löi tai on äitiä ikävä. Että tervemenoa päiväkotiin vaan saamaan laadukasta päivähoitoa. Sääliksi käy pieniä ja myös hoitajia, jotka yrittävät parhaansa, mutta eivät voi mitään ylisuurille ryhmille.. :(

[QUOTE="minä";23956113]niin, sitten teidän täytyy keksiä joku muu systeemi jos kerta töihin on nyt mentävä. Kunta ei ole syypää siihen, että teillä ilmeisesti rahat loppu. Ja kyllä kotona pienellä rahallakin pystyy olemaan. Meillä yhteiset tulot 1500e kk ja kotona olen.[/QUOTE]

Tuo nyt on täyttä soopaa, että kaikki pystyvät olemaan kotona pienelläkin rahalla, eikä se sitä paitsi liity mitenkään aiheeseen. Joillain on esim vanhempia lapsia, lainaa yms ja silloin painaa vaakakupissa muukin kuin 2vuotiaan kotihoito.

Yhteistyössä