"En ehtinyt saada kivunlievitystä synnytyksessä." Miksi? Kerro oma syysi?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Useassa synnytysketjussa manitaan ettei ehtinyt saada epiduraalia. Miksi? Eikö lääkäriä ollut paikalla? Tässä tapauksessa, eikö joku muu voisi sitä laittaa kuten kätilö? Vai tuliko liian kiire sairaalaan? Vai mitä? Miten paljon aikaisemmin se epiduraali sitten kuuluu laittaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja yu:
Pitää ottaa verikoe ennen epiduraalin laittoa. tulokset kestää pari tuntia. Aina ei ehdi odotella tuloksia.
Mikähän verikoe se mahtaa olla? Tyksissä ei ainakaan tuollaista käytäntöä ole vaan epiduraalin saa kun on tarpeeksi avautunut, ilman mitään verikokeita.
 
kunnon kinttaat
siksi en saanut kun kätilö ei uskonu mua ku sanoin et se lapsi tulee ja rytinällä, sanoi vaan ettei eka synnytys mene niin ja kohta hoksas että hups heijakkaa, eipä keretä antaan..
 
Lapsi syntyi muutama minuutti sen jälkeen, kun tulin synnärin ovista sisälle. Matkaa synnärille ei ollut kun pari kilsaa, mutta kun synnytys eteni niin vauhdilla ettei olis mitenkään voinut lähteä aiemmin edes laitokselle.

Ja nopeassa synnytyksessä ainoa miinuspuoli on se, ettei oma pää ehdi mukaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja yu:
Pitää ottaa verikoe ennen epiduraalin laittoa. tulokset kestää pari tuntia. Aina ei ehdi odotella tuloksia.
Mikähän verikoe se mahtaa olla? Tyksissä ei ainakaan tuollaista käytäntöä ole vaan epiduraalin saa kun on tarpeeksi avautunut, ilman mitään verikokeita.
Samoin LUS:ssa, kunhan vain anestesialääkärillä ei ole tärkempiä puuhia meneillään. Ei siis otettu mitään verikokeita.
 
minä vaan
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja yu:
Pitää ottaa verikoe ennen epiduraalin laittoa. tulokset kestää pari tuntia. Aina ei ehdi odotella tuloksia.
Mikähän verikoe se mahtaa olla? Tyksissä ei ainakaan tuollaista käytäntöä ole vaan epiduraalin saa kun on tarpeeksi avautunut, ilman mitään verikokeita.
Voi muuten saada epiduraalin vaikka ei olisi juurikaan avautunut. Itse olin ns. sormelle auki kun sain epiduraalin, tosin säännölliset supparit (oksitosiinilla tehdyt) supparit olivat kestäneet jo 10h
 
Jepjep
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja yu:
Pitää ottaa verikoe ennen epiduraalin laittoa. tulokset kestää pari tuntia. Aina ei ehdi odotella tuloksia.
Mikähän verikoe se mahtaa olla? Tyksissä ei ainakaan tuollaista käytäntöä ole vaan epiduraalin saa kun on tarpeeksi avautunut, ilman mitään verikokeita.
Se verikoe on siis otettu jo etukäteen, jotta epiduraali voidaan antaa tarvittaessa. Ei sitä siinä tilanteessa enää ehditä ottaa ja odotella.
 
Mä en tiedä miksi en kakkosen synnytyksessä saanut. Heti alkuunsa sanoin että sen haluan ja aikaa oli silloin reippaasti, mutta sitten kun kävin tiheämmin kyselemään sen perään kätilö sanoi ettei ole enää mahdollista (synnytys kesti 5 tuntia). Muissa ovat laittaneet ajallaan, kun olen alussa jo kertonut sen haluavan. Liekkö sitten synnytys edistynyt siinä vaiheessa jo liian vauhdilla...? Ei sitä syytä kerrottu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
mulla kyllä otettiin heti saliin mennessä pvk ja x-koe, ne on varmaan rutiinit mahdollista hätäsektiota varten. Mutta epiduraalin sain sitten kun oli tarvetta sille.
Sulla oli varmaan sitten riski että sektio tehdään koska ei noitakaan yleensä oteta, x-koe varsinkin otetaan vain jos mahdollinen verensiirto edessä.
 
mä ehdin saada epiduraalin mutta sen laittaminen epäonnistui ja tunsin koko toisella puolella kaikki kivut,onneks repesin puuduttuneelta puolta :) ihana tyttö tuli maailmaan,ja uusinta on heinäkuussa taas :) tosin jos sais nyt kunnon lievitykset :LOL: :heart:
 
*
Alkuperäinen kirjoittaja Muffa:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja yu:
Pitää ottaa verikoe ennen epiduraalin laittoa. tulokset kestää pari tuntia. Aina ei ehdi odotella tuloksia.
Mikähän verikoe se mahtaa olla? Tyksissä ei ainakaan tuollaista käytäntöä ole vaan epiduraalin saa kun on tarpeeksi avautunut, ilman mitään verikokeita.
Samoin LUS:ssa, kunhan vain anestesialääkärillä ei ole tärkempiä puuhia meneillään. Ei siis otettu mitään verikokeita.
Ei oteta verikokeita rutiinisti epiduraalia varten
 

Yhteistyössä