En alota imetystä

  • Viestiketjun aloittaja sillä sipuli!
  • Ensimmäinen viesti
sillä sipuli!
esikoisen kanssa se oli yhtä kidutusta, niin nyt päätin että en ees alota tulevan vauvan kanssa koko showta. Pullo heti käyttöön vaan.
Saas nähdä millanen metakka siitäkin sitten nousee sairaalassa ja neuvolassa ja muiden suusta. Ei paljon kiinnosta enää, oon paljon itsevarmempi kuin esikon syntyessä, jolloin olin kaikkien pompoteltavissa kun en viel mistään tiennyt. Nyt osaan varautua ja sanoa suoraan.

Kiitos että sain avautua. :)
 
Mämmäm
mullakaan ei esikoisen imetys onnistunut ja päätin etten stressaa siitä imetyksestä kakkosen kohdalla. ja kappas, imetys lähti heti sairaalassa sujumaan ja kokoajan ajttelin että imetän niin pitkään kuin se onnistuu ja imetinkin 7 kk. mutta jos sä et halua imettää niin se on sun valintasi mutta et voi etukäteen tietää onnistuuko imetys nyt toisella kertaa :/
 
sillä sipuli!
Alkuperäinen kirjoittaja Mämmäm:
mullakaan ei esikoisen imetys onnistunut ja päätin etten stressaa siitä imetyksestä kakkosen kohdalla. ja kappas, imetys lähti heti sairaalassa sujumaan ja kokoajan ajttelin että imetän niin pitkään kuin se onnistuu ja imetinkin 7 kk. mutta jos sä et halua imettää niin se on sun valintasi mutta et voi etukäteen tietää onnistuuko imetys nyt toisella kertaa :/
En halua edes yrittää, onnistuu tai ei.
 
Minäki päätin raskausaikana etten tätä kolmatta imettäis ku kahen ekan kans on ollu semmosta tissi/pullorumbaa... mutta kuinkas sitten kävikään!?!? Imetän edelleen (vauva 3kk) eikä oo tarvinnu pulloa ollenkaan!!! =)
Mutta se on ihan oma valinta mitä haluaa tehdä, ei siihen voi pakottaa ellei ite halua! :saint:
 
Vauvat on erillaisia, toinen hoksaa imemisen paremmin kuin toinen. Ja onhan toi äidinmaito kuitenkin parasta ravintoa vastasyntyneelle. Pumppaa edes, jos et halua imettää. Kyllä minä ainakin katson kieroon äitejä, jotka ei ole edes yrittänyt ja ottanut heti pullon esille. Asenne se on joka ratkaisee.
 
Viblsp
Kyllä se vain useimmiten onnistuu, jos on motivaatiota. No, onneksi ei ole mun ongelmani, itse kun en lannistunut esim. kun kaksosten syntyessä poika ei aluksi oikein osannut syödä rintaa.
 
sillä sipuli
Alkuperäinen kirjoittaja :
Vauvat on erillaisia, toinen hoksaa imemisen paremmin kuin toinen. Ja onhan toi äidinmaito kuitenkin parasta ravintoa vastasyntyneelle. Pumppaa edes, jos et halua imettää. Kyllä minä ainakin katson kieroon äitejä, jotka ei ole edes yrittänyt ja ottanut heti pullon esille. Asenne se on joka ratkaisee.
Juuri siihen pumppaamisrumbaan EN ENÄÄ LÄHE jonka kävin läpi esikon kanssa. Siis koko aika meni siihen, että joko vauva oli tississä tai minä lypsin, se oli ihan hirveetä.
Nyt saa olla, en enää stressaa, hyviä ja terveitä vauvoja kasvaa ihan tuttelillakin. Kuten esikkokin kolmen kuukauden tappelun jälkeen kasvoi.

En myöskään halua vieraiden naisten roikkuvan tisseissäni ohjeineen, kuten esikon syntyessä. Painukoot helvettiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Kyllä se vain useimmiten onnistuu, jos on motivaatiota. No, onneksi ei ole mun ongelmani, itse kun en lannistunut esim. kun kaksosten syntyessä poika ei aluksi oikein osannut syödä rintaa.
Meilläkin poika oppi tissille vasta 2kk ikäisenä.
Nykyisin ei tarvita pulloa enää, empä olis silloin uskonut että imetän nyt vielä kun poika on jo lähemmäks puoli-vuotias. Eikä aikomustakaan lopettaa vielä, vaikka olen iloinen jo tästäkin "saavutuksesta" kun alku oli niin vaikeeta. :)
 
Sitten sä et aloita ja se siitä, ei sun tarvitse kellekään sitä selitellä. Eivät korvikelapset ole sen sekopäisempiä kuin tissilapset. Pääasia että sä rakastat lastasi ja voit hyvin. Kun äiti voi hyvin, voi vauvakin hyvin. Piste. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
itse en kans enää tahtos imettää, kiinnostas vaan tietää voiko jotenkin estää maidontulon tisseihin?
Voi, lääkäri voi kirjoittaa sellaista lääkettä, ystäväni ei saanut imettää lääkityksensä vuoksi. Lääkäri antoi jo synnärillä lääkkeen ja maito ei noussut.
 
juicy cherry
Ihan oma valintasi, johon muilla ei ole sanomista. Minun esikoiseni kasvoi pelkällä korvikkeella kun häntä ei voinut imettää. Tai no, kuukauden yritin pumppailla heikoin tuloksin. Tosi terve tyttö, ei allergioita, pari korvatulehdusta. Kyllä korvikkeellakin kasvaa terveitä lapsia. Nyt toista imetän ja olen tosi onnellinen, että saan kokea sen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sillä sipuli:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Vauvat on erillaisia, toinen hoksaa imemisen paremmin kuin toinen. Ja onhan toi äidinmaito kuitenkin parasta ravintoa vastasyntyneelle. Pumppaa edes, jos et halua imettää. Kyllä minä ainakin katson kieroon äitejä, jotka ei ole edes yrittänyt ja ottanut heti pullon esille. Asenne se on joka ratkaisee.
Juuri siihen pumppaamisrumbaan EN ENÄÄ LÄHE jonka kävin läpi esikon kanssa. Siis koko aika meni siihen, että joko vauva oli tississä tai minä lypsin, se oli ihan hirveetä.
Nyt saa olla, en enää stressaa, hyviä ja terveitä vauvoja kasvaa ihan tuttelillakin. Kuten esikkokin kolmen kuukauden tappelun jälkeen kasvoi.

En myöskään halua vieraiden naisten roikkuvan tisseissäni ohjeineen, kuten esikon syntyessä. Painukoot helvettiin.
ihan kuin minun kirjoittamani.

Mä ilmoitin synnärillä etten aio imettää. Kukaan ei kommentoinut mitään, ainakaan minun kuulteni. Sain lääkeen, joka esti maidonousun rintoihin.


 
Alkuperäinen kirjoittaja sillä sipuli:
Juuri siihen pumppaamisrumbaan EN ENÄÄ LÄHE jonka kävin läpi esikon kanssa. Siis koko aika meni siihen, että joko vauva oli tississä tai minä lypsin, se oli ihan hirveetä.
Nyt saa olla, en enää stressaa, hyviä ja terveitä vauvoja kasvaa ihan tuttelillakin. Kuten esikkokin kolmen kuukauden tappelun jälkeen kasvoi.

En myöskään halua vieraiden naisten roikkuvan tisseissäni ohjeineen, kuten esikon syntyessä. Painukoot helvettiin.
Joo kokemusta on. Tosin aion kyllä seuraavan kohdalla yrittää imettää ja toivon että se onnistuu. Mutta toivottavasti osaan sanoa sairaalassa tällä kertaa suoraan jos alkaa ahdistaa. Siis se, että koko ajan joku on vahtimassa kun yritän epätoivoisesti saada vauvaa imemään, ja puristelemassa muutenki kipeitä tissejä :whistle: Ja juottamassa vauvalle ruiskukaupalla sitä sokerilitkua kun ei se muuten tajunnut imeä.

ja musta kyllä välillä tuntui, että se hoitajien hössötys pelkästään oli haitaksi siinä opettelussa, kun ei saatu vauvan kans rauhassa opetella. monesti kävi just niin että vauva huusi kurkku suorana sen ajan ku ne hoitajat oli siinä hössöttämässä ja pakottamassa sitä rinnalle, sitten kun luovutettiin ja hoitsu lähti hakemaan kaappimaitoa, vauva rauhoittui ja yritti itsekin imeä.

Mutta eipä sitä siinä uskaltanu sanoa uudessa tilanteessa, tuli vaan sellainen olo että minunko tässä pitäisi heille ammattiaan opettaa.. :ashamed:
 
sillä sipuli
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ihan kuin minun kirjoittamani.

Mä ilmoitin synnärillä etten aio imettää. Kukaan ei kommentoinut mitään, ainakaan minun kuulteni. Sain lääkeen, joka esti maidonousun rintoihin.
Hyvä kuulla, toivottavasti mutkin jätetään siellä rauhaan ja saan sen estolääkkeen.
 
sillä sipuli
Alkuperäinen kirjoittaja ResuMehiläinen:
Joo kokemusta on. Tosin aion kyllä seuraavan kohdalla yrittää imettää ja toivon että se onnistuu. Mutta toivottavasti osaan sanoa sairaalassa tällä kertaa suoraan jos alkaa ahdistaa. Siis se, että koko ajan joku on vahtimassa kun yritän epätoivoisesti saada vauvaa imemään, ja puristelemassa muutenki kipeitä tissejä :whistle: Ja juottamassa vauvalle ruiskukaupalla sitä sokerilitkua kun ei se muuten tajunnut imeä.

ja musta kyllä välillä tuntui, että se hoitajien hössötys pelkästään oli haitaksi siinä opettelussa, kun ei saatu vauvan kans rauhassa opetella. monesti kävi just niin että vauva huusi kurkku suorana sen ajan ku ne hoitajat oli siinä hössöttämässä ja pakottamassa sitä rinnalle, sitten kun luovutettiin ja hoitsu lähti hakemaan kaappimaitoa, vauva rauhoittui ja yritti itsekin imeä.

Mutta eipä sitä siinä uskaltanu sanoa uudessa tilanteessa, tuli vaan sellainen olo että minunko tässä pitäisi heille ammattiaan opettaa.. :ashamed:

Just ihan näin mullakin, ja kotona se kyttääminen ja tissien puristelu jatku neuvolantätin ja muitten kanssa. Olin totaalisen stressaantunut, ei ihme ettei maitoa millään meinannut tulla ja vauvakin vaan raivosi tissillä.
Kaikenkukkuraksi ihan naapuritkin jaksoi kysellä imetyksistä, vanhat eukot joita en edes tunne.
Piinaavaa oli. Ihan kuin en ois ollut enää ihminen ollenkaan, saati aikuinen ihminen.
Nyt tulee toinen meininki.
 
sillä sipuli
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Tietääkö AP että synnäriltä saa pyytäessään tabut, jotka estää maidontulon rintoihin :whistle:

Kaverini pyysi ja sai, ja säästyi pakkaantumiselta kokonaan.
Nyt tiedän, en tiennyt aiemmin. Hyvä kuulla. Kiitos vaan tiedoistanne.
 
NäinMeillä
Mä en ole kumpaakaan kahta lastani koskaan imettänyt.
En edes kokeillut.
Toka oli iso vauva ja huusi jo laitoksella nälkänsä kun eivät antaneet korvikketa kun 20ml kerralla.

Mä olen tyytyväinen omaan ratkasisuunsa.
Kirjoitin sairaalan papruihin molemmilla kerroilla että en aijo imettää.
Esikon kaa Kättäri ei meinaut ensin päästää perhehuoneeseen koska en imettänyt ja sitten sanoin että ihan sama voin olla osastollakin mua se ei haittaa, mutta sitten pääsin perhehuoneeseen kuitenkin vaikka en imettänyt :)

Tokan kaa ei ollut mitään ongelmia synnärillä tästä imetys asiasta
 

Yhteistyössä