emme kutsu häihimme lapsia koska...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "morsian"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No, mun mielestä häät ovat perhejuhla (samoin kuin joulukin) niin miksi ne pitäisi ryypätä aamusta iltaan?
Mutta jokainen tehköön niinkuin haluaa... Kunhan ottaa huomioon pari seikkaa: 1) Juhla on sitten kaikille lapseton, ei niin että hääparin lapset on paikalla tai jonkun kumminkaiman Villepetteri on sielä huutamassa 2) ei saa loukkaantua jos suurinosa lapsellisista kavereista/sukulaisista ei pääse tulemaan, koska heillä ei ole mahdollista ottaa lapsenvahtia.

No, mun mielestä häät ovat perhejuhla (samoin kuin joulukin) niin miksi ne pitäisi ryypätä aamusta iltaan?
Mutta jokainen tehköön niinkuin haluaa... Kunhan ottaa huomioon pari seikkaa: 1) Juhla on sitten kaikille lapseton, ei niin että hääparin lapset on paikalla tai jonkun kumminkaiman Villepetteri on sielä huutamassa 2) ei saa loukkaantua jos suurinosa lapsellisista kavereista/sukulaisista ei pääse tulemaan, koska heillä ei ole mahdollista ottaa lapsenvahtia.

MEillä tulee meidän lapset mutta ei muiden, sinäkö sen päätät HAH! :D

Ei meilläkään kutsuttu lapsia häihin. Mielestäni lasten ei kuulu olla siellä, missä nautitaan alkoholia. Ja koska haluan, että vieraat voivat nauttia ruokansa hyvän punaviinin kera niin en todellakaan halua siis lapsia sinne enää.

Ei kyllä kukaan purnannut eikä muutenkaan kenestäkään ollut mitenkään outoa tämä. Mun mielestä tuntuu, että jos se on jotenkin väärin, niin se nyt tahtoo olla jonkun tosi pienen porukan mielestä väärin.

Jos menen häihin, niin emme ota lasta sinne mukaan. Ehkä sitten joskus isompana tai jos aiomme viipyä siellä vain siihen asti, kun alkaa itse illanvietto. Mutta haluan kuitenkin, että lapsi on sen verran iso jo, että voimme kaikki nauttia näistä häistä. Tällä hetkellä meidän vauva ei osaa edes istua, joten hän jää kesähäistä vielä hoitoon. Toisaalta emme kauaa olekaan pois, mutta itestä ainakin tuntuu mielekkäämmältä ettei tarvitse koko ajan sylissä pitää kalliissa juhla-asussa.

Mun mielestä häät ovat hääparin juhla. He saavat järjestää niistä sellaiset kuin haluavat. Se, että ihmiset pitävät ettei lapset näe alkoholin käyttöä ei tarkoita että ne ovat ryyppyjuhlat. Aika monella meillä on nollatoleranssi eikä suvaita sitä suomalaista tissuttelua lasten silmin! Ainakin minä lastensuojeluvirkailijana kiitän, että otetaan lapset huomioon. Toivottavasti myös muutkin lapsiperheelliset ymmärtävät tämän päihteidenkäytön minimoinnin lasten seurassa.

[QUOTE="vieras";23394214]Se on sinänsä sääli, sillä lapset yleensä niistä juhlista eniten nauttivat.

Luonnollisesti jokainen järjestää sellaisiet juhlat kuin itse haluaa.[/QUOTE]

Ai että sillä taas ei ole väliä että hääpari nauttii omista häistään niinkuin haluaa? Eikö se ole sääli?

Tuolle joka uskovaisista piruili niin haluan huomauttaa että olen uskovainen enkä juo MUTTA nämä asiat eivät liity toisiinsa. En ole juonut ennen uskoontuloakaan, tylsää touhua. Ja Raamatussahan Jeesus muutti veden viiniksi häissä. Eli uskovaisuus ei välttämättä tarkoita ettei käyttäisi alkoholia.

Joo no, meidän perheessä ei kukaan juo alkoholia mutta häistä tulee silti lapsettomat :). On sillä iso ero että keskittyykö vilkkaan leikki-ikäisen paimentamiseen vai saako istua ja syödä RAUHASSA!

Ps. Jos lapselle jää myöhemmin traumoja siitä ettei ollut aikuisten juhlassa mukana, sanon kyllä pari totuutta muistakin asioista. Ei pieni ihminen pääse mukaan kaikkialle eikä juhlia järjestetä siksi että heillä olisi siellä hauskaa.

Kivat säännöt sulla:DD

MEillä tulee meidän lapset mutta ei muiden, sinäkö sen päätät HAH! :D

näin juuri =)

Meidän häissämme on omat lapset vihkimisen ja ruuan ajan, ja heillä palkattu lastenvahti että isovanhemmatkin saavat relata. Tämän jälkeen hoitaja vie lapset hoitoon muualle. En oikein jaksa usko että kellään kävis ees mielessä että hei "miks ei me saatu tuoda lapsia ku toi hääparikin sai" =DDDD paitsi tietty vicyllä

Tosi harmillista mutta ehkäpä kuitenkin harvinaista ettei saa lastenhoitajaa. Vilasin just tota meidän vieraslistaa missä pienten lasten vanhempia ehkä n. 30 niin kaikilla on kyllä lastenhoitoasiat hyvin.

Kannattais ehkä kuitenkin ottaa joku vakkarihoitaja vaikka mll:n kautta. Lapset on kuitenkin aika pitkään pieniä niin on se vähän kurjaa ettei ikinä oo kahdenkeskistä aikaa..

näin juuri =)

Meidän häissämme on omat lapset vihkimisen ja ruuan ajan, ja heillä palkattu lastenvahti että isovanhemmatkin saavat relata. Tämän jälkeen hoitaja vie lapset hoitoon muualle. En oikein jaksa usko että kellään kävis ees mielessä että hei "miks ei me saatu tuoda lapsia ku toi hääparikin sai" =DDDD paitsi tietty vicyllä

Tosi harmillista mutta ehkäpä kuitenkin harvinaista ettei saa lastenhoitajaa. Vilasin just tota meidän vieraslistaa missä pienten lasten vanhempia ehkä n. 30 niin kaikilla on kyllä lastenhoitoasiat hyvin.

Kannattais ehkä kuitenkin ottaa joku vakkarihoitaja vaikka mll:n kautta. Lapset on kuitenkin aika pitkään pieniä niin on se vähän kurjaa ettei ikinä oo kahdenkeskistä aikaa..

ihan mielenkiinnosta kysyn, että miksi niitä häitä ei sitten voi viettää esim. 12-17 lastenkanssa ja siitä eteenpäin aikuisten juhlina (niinkuin eräs palstalainen tuossa jonkinaikaa sitten teki)?

Ai että sillä taas ei ole väliä että hääpari nauttii omista häistään niinkuin haluaa? Eikö se ole sääli?

Kommentoin asiaa täysin omasta näkökulmastani vieraana.

Meidän häissä oli lapsia n. 20-30 kpl, niin kuin ystävienkin häissä on ollut. Emme ole harrastaneet yömyöhään kestäviä ryyppyhäitä.

Jos joku ei kutsu lapsia häihin, niin toki se on kutsujan oma asia. Viimeksi saimme juuri tällaisen lapsettoman kutsun, joissa ainoat lapsihäävieraat olisivat ollet hääparin sisarusten lapset.

näin juuri =)

Ehkä kannattaisikin. Toisaalta, meillä on kahdenkeskistä aikaa ihan riittämiin. Ollaan samassa duunissa ja voidaan jutella koko päivä. Käydään melkein joka päivä kahdestaan lounaallakin :D Ei olla saatu aikaiseksi hankkia sitä lastenhoitajaa. Ja toisaalta, ei kuitenkaan mentäisi kahdestaan illalla joka viikko tai edes joka toinen viikko. Muuten ei olekaan tarvetta hoitajale kuin satunnaisesti... joten pakostakin hoitaja jäisi lapsille vähän vieraaksi.
Näillä korteilla mennään nyt. Lapset kasvavat. Pian toi esikoinen voi jo jäädäkin loppu katraan vahdiksi ;)

Meidän suvuissa ei tulis mieleenkään kieltää tuomasta lapsia, koska häät ovat nimenomaan perhejuhlia. Ja kyllä niissä yleensä tarjoillaan ruoan kanssa viiniä jne., enkä koe että se pitäis tehdä jotenkin lapsilta salassa, niin kuin tuossa edellä joku sanoi!? Ei ihme, että suomalaisilla on niin kieroutunut suhde alkoholiin, jos punaviinin nauttimista ruokajuomana pidetään "tissutteluna" jota eivät lapset saa nähdä.
Mun puolesta jokainen saa päättää, millaiset häät pitää ja keitä sinne tulee, mutta itse en ilkeäisi kieltää lapsia. Antaisin vanhempien itse arvioida, jaksavatko heidän lapsensa olla häissä. Tunnelma on kyllä aina ollut kivempi sellaisissa häissä, joissa lapsia on ollut mukana, mutta tämä on vaan mun kokemus.

Kyllä mä enemmän loukkaantuisin siitä että osalla vieraista saa olla lapset mukana ja osalla ei, kuin siitä että juhlat ovat täysin lapsettomat. En ihan totta ymmärrä sitä että vieraita eriarvoistetaan sen perusteella montako lasta/ minkä ikäisiä he ovat.

Reilua olisi että joko juhlissa ei ole lapsia kellään, tai sitten valitaan vieraat niin että lapsia on tarpeeksi pieni lukumäärä, jotta ne voi ottaa mukaan.

Mutta kyllä pistäis vähän ihmetyttämään jos minä saisin lapsettoman kutsun, hommaisin lastenvahdin ja ajattelisin että tulee aikuisten juhlat, ja siellä sitten jonkun toisen lapsi riehuu illan.

Hienoa! Jokaisella pitäis olla oikeus sellaisiin häihin kuin itse haluaa. Me meinattiin kans tehdä noin mutta sitten oli niitä "pakollisia" lapsia (kuten omat) joiden haluttiin olevan paikalla ja niitä kaukaisempia oli sen verran vähän että annettiin kaikille mahdollisuus ottaa lapset mukaan. meillä ne lapset oli kaikki sen verran pieniä että pitopalvelu ei niistä kovin suurta hintaa ottanu. Kutsuun kyllä laitettiin että juhlat jatkuvat aikuisten juhlinnan merkeissä klo 21 ja annettiin jokaisen ymmärtää että sitte alkaa alkotarjoilu.

Mutta niinhän se on että kutsut ketä tahansa niin aina teet jonkun mielestä väärin. meillä suurimman ongelman aiheutti 30 serkun perheineen kutsumatta jättäminen...

Ymmärrän, ettei haluta lapsia, jos on tarkoituksena "ryyppyjuhlat". Mutta ei olisi tullut mieleenkään jättää lapsia kutsumatta, kun ruokajuomana oli tarjolla puna- ja jopa valkoviiniä. Ja oli oma taaperokin juhlissa. En huomannut kenenkään olevan edes hieman hiprakassa ruoan aikana, enkä edes alkuillasta, vaikka silloin oli jo muutakin tarjolla.

Ehkä sitten tajuan, jos tietää vieraissa olevan porukkaa, jolla mopo karkaa käsistä heti, mutta silloin ennemmin harkitsisin näiden kutsumatta jättämistä, ruokajuoman vaihtoa tai jotain muuta ratkaisua.

Ne on TEIDÄN häät. jos kutsussa lukee että kaikillä pitää olla punainen nenä, niin sitten on! te teette niistä juuri sellaiset kuin haluatte. :)

Äitinä en hermostuisi yhtään kutsusta jossa lukisi ettei lapsia: ei mun lapset hingu mihinkään sukujuhliin, ja olisi hyvä syy pitää rokulipäivä lapsistakin :)

itse vihaan juosta mukuloitten perässä häissä, ei alle 4 vee lapset osaa paikoillaan olla. Eriasia on nyt kun lapset on jo isoja ja osaavat käyttäytyä (useimmiten..)

meidän häät kesällä ja meidän häihin kaikkien lapset ovat tervetulleita. kutsumme vaan sukulaiset, ystävät ei mahtuneet listalle koska haluan juhliin sukulaislapset. meillä pieni päiväjuhla suvun kesken, ei alkoholia, ei mitään virallista. iloinen perhejuhla jossa lapset leikkii ja nauraa. naimisiin menomme on suuri juttu koko meidän perheelle, ei pelkästää minulle ja miehelle. tyttäremme on pitkään odottanut äidin ja isän häitä, poika ei vielä ymmärrä.

ihan makuasia, minä haluan juhlia näin ja ihan selvinpäin koko perheeni voimalla. sinä haluat juhlia toisin

Voi apua miten tylsät häät luvassa.
Miksette järjestä lasten lettukestejä erikseen?

Mä ainakin liukenisin noin kuivista kekkereistä alta aikayksikön, jos edes vaivautuisin perille...krooh zzzzzzz

[QUOTE="vieras";23394391]..... olette itsekkäitä, ja siinä se tärkein syy olikin.[/QUOTE]
Todella törkeää olla omana hääpäivänään itsekäs ja yrittää tehdä päivästä omien toiveidensa mukainen. Suorastaan murhaa hirveämpi rikos.

[QUOTE="vieras";23394640]Voi apua miten tylsät häät luvassa.

Mä ainakin liukenisin noin kuivista kekkereistä alta aikayksikön, jos edes vaivautuisin perille...krooh zzzzzzz[/QUOTE]

Jos alkoholi näyttelee noin suurta osaa elämässäsi, niin kannattaisi hieman rajoittaa, jos suinkin pystyy...

[QUOTE="vieras";23394640]Voi apua miten tylsät häät luvassa.

Mä ainakin liukenisin noin kuivista kekkereistä alta aikayksikön, jos edes vaivautuisin perille...krooh zzzzzzz[/QUOTE]

Eli et osaa pitää hauskaa ilman viinaa.

Yhteistyössä