Emmaljunja Cerox vai Edge Duo Combi Sport rungolla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tantura
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tantura

Uusi jäsen
05.08.2009
6
0
1
Hei!

Kummat mahtais olla paremmat käytössä Edge Duo Combit Sport rungolla vai Ceroxit? Kokemuksia? Toiset siis yhdistelmävaunut ja toiset ratasvaunut joihin hankkisin Quadrolift kantokopan. Edgeen sais turvakaukalon kiinni mutta siinä on ilmapyörät kun taas Ceroxissa tubelesit. Ceroxit on hieman sirommat ja menee aavistuksen pinempään kasaan. Mutta Edget painavat 4 kiloa vähemmän. Kummassakin heittoaisa.

Riippuu haluaako kovan vai pehmeän kopan. Edge soveltuu hyvin pitkille ihmisille, koska siinä ei ole nivelsäädettävää työntöaisaa vaan teleskooppisäädöllä oleva ja sitä ei kovin matalalle saa. Mistä sä sait tuon painotiedon? Ite oon luullut että noi Edget on painavimmat. Periaatteessahan tuo runko on aika samanlainen molemmissa. Tubeless renkaat on kevyemmät kuin ilmakumit. Itse valitsin Edgen tuon korkeuden ja kovan kopan takia. kivempi laittaa vauvaa nukkumaan kun ei kovin matalalle tule ja tilava iso koppa oli erittäin toimiva. Minun mielestä noi pehmeät kopat on tosi ahtaan oloisia ja varsinkaan kesävauvalle ei kovin hyviä, kun nehän on tavallaan toppapusseja.

Noista painoista vielä. LÖysin tämmöset tiedot: rungon paino: Edge 8,9kg ja Cerox 13,2kg, istuinosa edge 6,1kg, cerox 0, eli sisältyy tuohon rungon painoon. Tästä tulee siis ero, eli ceroxin runkopaino sisältää tuon istuinosan painon ja edgessä ilmoitettu molemmat erikseen. Lisäksi renkaat Edgessä 4kg ja ceroxissa 2,9kg eli nopee yhteen lasku rungot, istuinosa ja renkaat: Edge 19kg ja Cerox 16.1kg, joten kyllä se edge on kokonaisuutena painavampi niinku vähän arvelinkin.

Molempi varmasti hyvä. =)

Mutta mieti onko teillä tilaa säilyttää isoa koppaa sitten kun olette jo ratasvaiheessa? Tarvitseeko sinun siirtää vauvaa kopasta pois (kantokassilla)?

Meillä oli ehdoton kriteeri pehmeä kantokassi (asumme toisessa kerroksessa, ei hissiä ) joten Ceroxeihin päädyttiin. Ja autoon kun kokeiltiin, ne menee just ja just sinne syvyyssuunnassa. =)

Edgen koppaa pystyy kantamaan ja tuo mainittu quadrolift vissiin mahtuu edgen vaunukoppaan sisälle. Meille ainakin on tulossa aikanaan edge duot ja saahan vaunukopan sellaiseksi matalaksi, koska ei sitä toimiteta koottuna..

Kannattaa kysyä voiko edgeihin saada niitä toisia renkaita.. Aina kannattaa kysellä..

Alkuperäinen kirjoittaja kiharapää:
Edgen koppaa pystyy kantamaan ja tuo mainittu quadrolift vissiin mahtuu edgen vaunukoppaan sisälle. Meille ainakin on tulossa aikanaan edge duot ja saahan vaunukopan sellaiseksi matalaksi, koska ei sitä toimiteta koottuna..

Kannattaa kysyä voiko edgeihin saada niitä toisia renkaita.. Aina kannattaa kysellä..

Ei meillä ainakana minun mielestä tuota koppaa mitenkään kasaan saa. Siis kuomu lähtee irti, mutta kyllä se koppa on ihan koppa säilytyksessäkin. Eikä siitä mitään osia irti saa, tai ainakaan myyjä ei semmosta näyttänyt. Kokonaisena se oli ostaessakin. Mä oon kans miettinyt noita jos hommais noi tubeless renkaat noihin meijän vaunuihin, tai ainakin kyselis onko edes mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanle:

Ei meillä ainakana minun mielestä tuota koppaa mitenkään kasaan saa. Siis kuomu lähtee irti, mutta kyllä se koppa on ihan koppa säilytyksessäkin. Eikä siitä mitään osia irti saa, tai ainakaan myyjä ei semmosta näyttänyt. Kokonaisena se oli ostaessakin. Mä oon kans miettinyt noita jos hommais noi tubeless renkaat noihin meijän vaunuihin, tai ainakin kyselis onko edes mahdollista.

Me ostettiin juuri noi Ceroxit ja huomasin ruotsinkielisiltä Emmaljungan sivuilta, että uusiin 2010 malleihin tulee niihin samanlaiset renkaat kuin CityCrosseissa on. Kävin kysymässä, että saisinki niihin ne uudet renkaat ja onnistuu kuulemma ehdottomasti! =)

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Me ostettiin juuri noi Ceroxit ja huomasin ruotsinkielisiltä Emmaljungan sivuilta, että uusiin 2010 malleihin tulee niihin samanlaiset renkaat kuin CityCrosseissa on. Kävin kysymässä, että saisinki niihin ne uudet renkaat ja onnistuu kuulemma ehdottomasti! =)

Miten noi renkaat tulee siis muuttumaan? Onko ne edelleen tubelessit vai vaihtuuko ilmakumipyöriin? Molemmilla on puolensa. Ilmakumit on varmaan paremmat epätasaisessa maastossa, mut niitä saa aikaajoin pumppailla että eivät liian raskaaksi käy työntää ja siinä suhteessa tubelessit ois huolettomammat ja nehän ei puhkeakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:

Miten noi renkaat tulee siis muuttumaan? Onko ne edelleen tubelessit vai vaihtuuko ilmakumipyöriin? Molemmilla on puolensa. Ilmakumit on varmaan paremmat epätasaisessa maastossa, mut niitä saa aikaajoin pumppailla että eivät liian raskaaksi käy työntää ja siinä suhteessa tubelessit ois huolettomammat ja nehän ei puhkeakaan.

Molemmat renkaat siis on Tubelessit, itse en pumpattavia huolis lainkaan.
Lähinnä tuo oli ulkonäkökysymys, mun mielestä noista Ceroxeista tuli heti kevyemmän näköiset kun oli nuo toiset pyörät alla. (Lightweight Tubeless )=)

Käypä Sanle lukemassa emmaljungan sivuilta kokoamisohjeet, niin, niistä päätellen pitäisi pystyä laittamaan matalaksi koppa.. Siis oliko teillä vaunut valmiiksi koottuna, kun haitte liikkeestä?

Onkohan mahdollista sitten aikanaan pyytää liikkeestä, että kokoavat vaunut valmiiksi ennenkuin mennään hakemaan liikkeestä? Siis vai onko pakko itse koota vaunut?

http://www.emmaljunga.se/pdf/manual_duocombi.pdf

Ja katso sivuilta 68-89 niin sieltä käyttöohjeista päätellen ajattelin, että voisi saada matalemmaksi.. ja vielä tarkemmin sivu 74..

KP

Käypä Sanle lukemassa emmaljungan sivuilta kokoamisohjeet, niin, niistä päätellen pitäisi pystyä laittamaan matalaksi koppa.. Siis oliko teillä vaunut valmiiksi koottuna, kun haitte liikkeestä?

Onkohan mahdollista sitten aikanaan pyytää liikkeestä, että kokoavat vaunut valmiiksi ennenkuin mennään hakemaan liikkeestä? Siis vai onko pakko itse koota vaunut?

http://www.emmaljunga.se/pdf/manual_duocombi.pdf

Ja katso sivuilta 68-89 niin sieltä käyttöohjeista päätellen ajattelin, että voisi saada matalemmaksi.. ja vielä tarkemmin sivu 74..

KP

No ei tuossa 74 sivulla oo mitään muuta kuin tuo kuomun laitto ja irrotus ja sehän siis kyllä irti lähtee kun se siirretään sitten siihen ratasosaan mutta tuo koppaosa on ja pysyy samana tuon käyttöohjeenkin mukaan. Kyllä ne vaunut on valmiiksi koottuja liikeessa, kaikki emmaljungat mitä minä oon nähnyt on olleet koottuja. Eikai noita kovin atomeiksi saakaan omin avuin. Eli runko on kokonainen, koppaosa ja ratasistuin.

Katsoin ohjeen ja näköjään puhuin tuosta s.75 mut tuossa 74 sivullakin siitä irrotetaan vaan patja ja tuo pääpehmuste ja kankaat jotka tottakai on irrotettavat mutta kopan seinät pysyvät edelleen pystyssä. Noi osat on vaan sisällä olevia ja sit toi päällikangas eli mitään kopan seinän tukirautoja ei irroteta jolloin kopasta tulisi varsinaisesti pienempi säilytystä ajatellen. Tuo ekan kuvan metallituki mielestäni tukee vaan sitä pääpehmustetta eikä varsinaisesti kopan seiniä.

Kyllä sen kopan vähän pienemmäksi saa. Laitan tähän linkin huutikseen, jossa on tuollainen koppa myynnissä. Siellä alakuvissa näkyy ne kaksi rautaa, jotka käännetään sivuun. Silloin reunat ikään kuin "valahtavat" alas.

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=111673194

Meillä oli aikoinaan Citykoppa, ja sen sai pienempään tilaan samalla periaatteella.

Ja näkyyhän se ohje olevan myös tuossa Emmaljungan omassa ohjeessa. S. 74 heti alussa:

Vaunukopan kokoaminen
. Poista patja, verhoilu, päätypehmuste ja vuori muovipusseista.
Työnnä metallituet (1) pohjassa oleviin loviin (2).

Yhteistyössä