Emmaljungan vai brion yhdistelmät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Beige
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Beige

Uusi jäsen
07.03.2005
22
0
1
Kummat ovat laadukkaampia, kun olisi tarkoitus käyttää useammallakin lapsella? Kokemuksia?

Sitten minkä kokoisia on emmaljungan kantokopat sisätiloiltaan? En löytäny netistä. Brion Kombin makuutilan pituus on 92 cm. Saakohan Emmaljungaan yhtä pitkää koppaa? Tai Brion kuomurattaisiin?

Oon kyllä jo aika ihastunu Brion Kombiin ja Novaan, mutta täytyisi malttaa vielä vertailla muihinkin.

Näkeehän noi kaikki sitten kaupassakin, mutta tässä kotona on mukava pohtia jo vähän valmiiks.

Meillä ollu kohta 3.v. käytössä brion Novat pehmeällä kantokopalla ja ovat kyl hyvät. Esikoinen, kohta 3.v. mahtuu hyvin nukkuu viel niissä, vaik likalla pituutta melkein metri. Kuopuskin tykkää makoilla ko.vaunuissa. Kankaat laadukkaat ja helppo irrottaa pesuun. Vaikka vaunut olleet joka päiväisessä käytössä, ni ovat vielä, kuin uudet. Mä ihastuin heti ensisilmäyksellä noihin Brion Noviin, enkä muita vaunuja edes katellu. Enkä oo kyllä katunutkaan ostopäätöstä ;) .

Me ollaan kokeiltu molempia merkkejä ja suosittelen ehdottomasti Brion yhdistelmiä! Ensin ostettiin Emmaljungat mutta purettiin kauppa lukuisten vikojen ja surkeasti toimivan takuun vuoksi. Nyt käytössä Brion Duo- yhdistelmävaunut, joissa on erillinen iso koppa ja ratasosa. Toi iso koppa on hyvä etenkin talvivauvalle. Kankaat on olleet todella hyvät, vaunut toimivat moitteettomasti. Ei yhtään pahaa sanaa sanottavana.

Näiisä vaunuasioissa kannattaa olla netissä tarkkana.Meinaan tällä palstalla tää yks tyyppi haukkuu kaikki mitä suomen suurin lastentarvikeketju myy...eli kaikkein paras kun käytte itse liikkeessä kokeilemassa eri vaihtoehtoja ettekä kuuntele näitä hyypiöitä

Meillä oli Brion Duot, mutta lapsen kasvaessa vaihdettiin yhdistelmät kuomurattaisiin koska ratasosa oli yllättävän kapea. Ja nyt ollaan hankkimassa Novat tulevalle vauvalle. Olen ollut Brioon todella tyytyväinen =)

meillä on Brio kombit kovalla kantokopalla. vaikka koppa on suht pieni ( meidän 6 kk ei mahtunut enää toppakamppeissa siihen) ja paljon pikkuvikoja on ollut (onneks 2 vuoden takuu) niin hyvät on työntää, pois en enää vaihtas vaikka todellakin on kuohuttanut tunteita kun uusia vaunuja on jouduttu viemään huoltoon monia kertooja.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.08.2005 klo 17:26 Beige kirjoitti:
Kummat ovat laadukkaampia, kun olisi tarkoitus käyttää useammallakin lapsella? Kokemuksia?

Sitten minkä kokoisia on emmaljungan kantokopat sisätiloiltaan? En löytäny netistä. Brion Kombin makuutilan pituus on 92 cm. Saakohan Emmaljungaan yhtä pitkää koppaa? Tai Brion kuomurattaisiin?

Oon kyllä jo aika ihastunu Brion Kombiin ja Novaan, mutta täytyisi malttaa vielä vertailla muihinkin.

Näkeehän noi kaikki sitten kaupassakin, mutta tässä kotona on mukava pohtia jo vähän valmiiks.

Meillä Emmaljungan Cerox-kuomurattaat, joihin ostettin myös pehmeäkantokoppa (myöhemmällä iällä talvella lämpöpussi). Tällä kokemuksella voin suositella lämmölllä noita rattaita. Kaikesta vertailusta ja tutkimisesta nämä olivat puolisoni ja minun mielestämme parhaat. Itse suosittelen kuomurattaita ja niihin kovaa- tai pehmeätäkantokoppaa. Kokeilimme myös yhdistelmiä (nekin emmljungan joku vanhempi malli) kun lapsemme oli vielä niin pieni ettei istunut. Ja nukkuma tila ei juurikaan ollut pidempi kuin kevytyhdistelmän kovassa/pehmeässäkantokopassa. Että itse panostaisin tuohon ratasosaan ja vertailisin sitä yhdistelmissä ja kevyissäyhdistelmiin eli kuomurattaisiin. Rattaillahan on huomattavasti pidempi käyttöikä. Meillä maltettiin olla makuullaan n.5-6kk ja sen jälkeen pyrittin aina istuma asentoon (eli kopan käyttöikä n.5-6kk). Helpompi olla liikkeellä rattailla kun toinen on kunnolla kiinni ja sit jos nukahtaa niin saa kallistettua nukkuma asentoon.

En osaa sanoa kumpi olisi laadukkaampi kuin olen käyttänyt vain emmaljungan tuotteita. Meillä ainakin suvussa kiertää noita emmaljungan vanhempia malleja ja sillä perusteella sanoisin ne mutta kun ei ole sitä kokemusta brioista. Mene ihmeessä kauppaan mittanauhan kanssa ja vertaile niin kauan kuin tarvista. Heittoaisa on kyllä sellainen asia jota lämpimästi suosittelen vaunumerkistä riippumatta. Omista rattaista voisin kertoilla vaikka kuinka, miten hyvät ne on, mut jos täs nyt ois kuitenkin jotain vastausta kysymykseesi. Voin laittaa lisää tekstiä jos tarvista/kysymyksiä riittä? ;) Jos sulla on joku lehti mis on vaunutesti niin sieltä saa hyviä vinkkejä joita kannattaa ottaa huomioon vaunuja ostettaessa mitä itselle ei ehkä tule mieleen. Osta ne vaunut/rattaat mitkä sopii teidän perheelle parhaiten.

:p

Meillä on ollut yli neljä vuotta käytössä Emmaljungan kuomurattaat. Mallia en muista. Nyt toisella lapsella käytössä. Ostin silloin siihen sen lämpöpussin/kopan. Tyytyväinen olen ollut. Ostin kun ystävätär suositteli. Pojat nukkuneet päviäunia niissä aina tuonne 1,5 vuoteen asti. Sitten alkoi käydä pieneksi. Kangasosat olen pessyt useamman kerran ja siistit ovat vieläkin. Paljon on kuljetettu autoissa, kun viikonloppuisin käytiin mummoloissa ja mökillä. Brio on varmaan myös hyvä, kannattaa vertailla kaupassa ja miettiä, minkälaisia ominaisuuksia tarvitsee.

Meillä emmaljungat smart duo yhdistelmät ja on toiminut moitteettomasti ihan koko ajan! Eikä mitään ongelmia! Eli suosittelen ehdottomasti emmaljungaa. Olen kyseistä vaunua myynyt itsekin parisen vuotta sitten ja silloin jo päätin että kun lapsi tulee niin emmaljungat ehdottomasti!!!

Meillä on Brio Kombi-yhdistelmävaunut vuosimallia 2004. Ne on todella hyvät työntää, menee helposti kasaan ja kaikista parasta on hyvä laatuiset kankaat. Edellisistä vaunuistamme haalistui kankaat, vanua tunki läpi ja kangas rupesi "rispaantumaan". Näille kankaille ei ole tapahtunut mitään, eikä mulla ole aina ollut sateella sadesuojaa mukana! Ei vähästä säikähdä ;) Monet kehuu, että Brion Duossa on parempi vaunukoppa kuin Kombissa mutta meille ainakin Kombin koppa on riittänyt oikein hyvin :)
Muistaakseni just tämä Brion Kombi-malli on jo ainakin kahtena vuotena peräkkäin ollut testivoittaja siinä Suuressa Vaunuvertailussa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.08.2005 klo 00:25 Janna ja äiti kirjoitti:
Meillä on Brio Kombi-yhdistelmävaunut vuosimallia 2004. Ne on todella hyvät työntää, menee helposti kasaan ja kaikista parasta on hyvä laatuiset kankaat. Edellisistä vaunuistamme haalistui kankaat, vanua tunki läpi ja kangas rupesi "rispaantumaan". Näille kankaille ei ole tapahtunut mitään, eikä mulla ole aina ollut sateella sadesuojaa mukana! Ei vähästä säikähdä ;) Monet kehuu, että Brion Duossa on parempi vaunukoppa kuin Kombissa mutta meille ainakin Kombin koppa on riittänyt oikein hyvin :)
Muistaakseni just tämä Brion Kombi-malli on jo ainakin kahtena vuotena peräkkäin ollut testivoittaja siinä Suuressa Vaunuvertailussa.

Varmasti Duon koppa onkin isompi, koska siinä vaunu- ja ratasosa erikseen. Mutta tuntuu jotenkin hankalammalta silleen, kun ei liikaa tota säilytystilaakaan ole...Siksi on enempi miettiny Kombi- ja Nova-vaunuja. Jotenkin oon saanu sellasen vaikutelman, että kombit olis paremmat, mutta en tosiaan vieläkään oo itse vaunuliikkeeseen asti ehtinyt. Kauan tiellä mahtui vauva nukkumaan Kombin kopassa?

Niin, senkin takia yleensäkin toi brio nyt tuntuu luotettavalta, kun siskolla ollu neljän lapsen käytössä. Työnnelty varmasti lähes joka päivä seitsemän vuoden ajan!!Ja nyt ne vasta alkaa olla siinä kunnossa, että sisko sanoi ostavansa uudet vaunut/rattaat seuraavalle jos sellainen vielä tulisi. Ja varmasti on noi yhdistelmät vielä paljon siitä seitsemän vuoden takasesta mallista kehittyny...

Emmaljungiaki muutama (oliko nyt tällä vai tolla odotus-puolella) oli kehunut. Mutta niiden yhdistelmät pääasiassa sellasia, joissa vaunu- ja ratasosat erikseen ja loppuja (kuomurattaita, jotka voi täydentää yhdistelmisksi) sitten mainostetaan enemmän istumarattaina.

Kiitos muuten kovasti kaikkien mielipiteistä. Aina joku osaa sanoa jotakin ominaisuuksia, mitä ei ite vielä edes oo tajunnu miettiä!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.08.2005 klo 10:08 Beige kirjoitti:
Varmasti Duon koppa onkin isompi, koska siinä vaunu- ja ratasosa erikseen. Mutta tuntuu jotenkin hankalammalta silleen, kun ei liikaa tota säilytystilaakaan ole...Siksi on enempi miettiny Kombi- ja Nova-vaunuja. Jotenkin oon saanu sellasen vaikutelman, että kombit olis paremmat, mutta en tosiaan vieläkään oo itse vaunuliikkeeseen asti ehtinyt. Kauan tiellä mahtui vauva nukkumaan Kombin kopassa?

Niin, senkin takia yleensäkin toi brio nyt tuntuu luotettavalta, kun siskolla ollu neljän lapsen käytössä. Työnnelty varmasti lähes joka päivä seitsemän vuoden ajan!!Ja nyt ne vasta alkaa olla siinä kunnossa, että sisko sanoi ostavansa uudet vaunut/rattaat seuraavalle jos sellainen vielä tulisi. Ja varmasti on noi yhdistelmät vielä paljon siitä seitsemän vuoden takasesta mallista kehittyny...

Emmaljungiaki muutama (oliko nyt tällä vai tolla odotus-puolella) oli kehunut. Mutta niiden yhdistelmät pääasiassa sellasia, joissa vaunu- ja ratasosat erikseen ja loppuja (kuomurattaita, jotka voi täydentää yhdistelmisksi) sitten mainostetaan enemmän istumarattaina.

Kiitos muuten kovasti kaikkien mielipiteistä. Aina joku osaa sanoa jotakin ominaisuuksia, mitä ei ite vielä edes oo tajunnu miettiä!

Jos mietit tuota säilytysasiaa niin toi pehmeä kantokoppa on fiksu idea. Meidän pehmeästä kantokopasta otetaan irti vaan pohja- ja päätyvaneri, kaarirauta ja hihnat. Ne kaikki mahtuu sellaiseen kaupanmuovipussiin (no tietenkin se iso vaneri tulee sielt ulos, mut ymmärät varmaan). Että ainoastaan näin kesäisin koko hoito on kaapissa, ihan tuollaisessa vaatekaapissa pystyssä. Et se mee ainakin pieneen tilaan. Onkohan Briolla pehmeitä kantokoppia? Ite kun en ole niihin niin tarkkaan tutustunut, pelkästään vaan kuomurattaiden ratasosaan... Taitaa nuo Briot ja Emmaljungat olla ne parhaimmat ja kestävimmät. Niin vielä tuosta pehmeästä kantokopasta, jos sellaista hankkii, et kannattaa kattoa että on sellainen mis on siel pään suojana jotain ettei koko höskä painu kasaan jos sattuu törmää sitä kantaessa vaikka johonkin oven karmiin.

Eikös ne Brion systeemit ole ihan samalla periaatteella? Ainakin mitä meille näytettiin niin oli "samanlaisia" ku emmaljungat. Yks huono puoli Brion siinä Kombissa on, ku siit ei lähe se turvakaari irti. Tai ainakin meille sanottiin niin (myyjä ei tainut ees ite tietää mitä myi).
Ota se sun siskos tai joku muu kaveri jolla on lapsia mukaas kun meet kattomaan niitä vaunuja, sillä ne saattaa kokemuksesta tajuta jotain mitä ei ehkä itelle tuu mieleen.

Mukavia vaunuostoksia! =)

\

Meillä tyttö mahtui koppaan vielä 11 kuukautisena, tosin on siro sirpukka tyttö =) Käytin erään kerran vielä vuoden iässä koppaa "matkasänkynä" päiväreissussa. Nykyäänkin tyttö nukkuu vielä joskus ratas-osassa, Kombissa saa kantokopan kuomun avulla tehtyä "jatkoperän" ratasosaan, eli siihen saa hurjan pitkän nukkumis-tilan :) Minun mielestä sitä ei saa Novaan tehtyä.
Tosin monet ovat kehuneet Novaa ja Duo-mallia myös, mutta meille Kombi tuntui kaikista sopivimmalta. Kankaat on noissa vaunuissa pysyneet älyttömän hyvässä kunnossa, uskon että niiden jälleenmyyntiarvo on todella hyvä. Jos nyt raaskin noista joskus luopua, kun niin tykästynyt olen =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.08.2005 klo 20:25 Janna ja äiti kirjoitti:
\

Meillä tyttö mahtui koppaan vielä 11 kuukautisena, tosin on siro sirpukka tyttö =) Käytin erään kerran vielä vuoden iässä koppaa "matkasänkynä" päiväreissussa. Nykyäänkin tyttö nukkuu vielä joskus ratas-osassa, Kombissa saa kantokopan kuomun avulla tehtyä "jatkoperän" ratasosaan, eli siihen saa hurjan pitkän nukkumis-tilan :) Minun mielestä sitä ei saa Novaan tehtyä.
Tosin monet ovat kehuneet Novaa ja Duo-mallia myös, mutta meille Kombi tuntui kaikista sopivimmalta. Kankaat on noissa vaunuissa pysyneet älyttömän hyvässä kunnossa, uskon että niiden jälleenmyyntiarvo on todella hyvä. Jos nyt raaskin noista joskus luopua, kun niin tykästynyt olen =)

meillä taas ei mahtunut enää 6 kk nukkumaan. pulska tyty on meillä joten lapsen "mallista" se riippuu paljon miten kauan menee siinä kopassa. Ja tuo jatkoperä oli kyllä mahotoman hyvä keksintö, sillä sai jatkettu ratasosaa hyvästi ja tuuli ei päässy puhaltamaan suoraan.

Ostettiin juuri brion kombit. kova kantokoppa siis ja sen saa myös pieneen tilaan koska menee kasaa. ja turvakaarta ei saa irti, on tosi kätsy kun saa vaan nostaa paikoilleen ja kulkee aina mukana. Meillä oli brio aluminat 2000 ja kombien edeltäjä. siinä piti ruuvimeisselillä laittaa turvakaari paikoillee. Olikin hankala.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.08.2005 klo 21:33 vilma kirjoitti:
Ostettiin juuri brion kombit. kova kantokoppa siis ja sen saa myös pieneen tilaan koska menee kasaa. ja turvakaarta ei saa irti, on tosi kätsy kun saa vaan nostaa paikoilleen ja kulkee aina mukana. Meillä oli brio aluminat 2000 ja kombien edeltäjä. siinä piti ruuvimeisselillä laittaa turvakaari paikoillee. Olikin hankala.

Eikö se ole huono juttu kun sitä turvakaarta ei saa irti? Ite oon ainakin ajatellu et se on hyvä irrottaa sit kun toinen osaa kiivetä ite sinne rattaisiin. Tietty kun on vasta esikoinen kyseessä niin ei kauheesti oo päässy tuota kokemusta kertymään. Tälläiset suunnitelmat ainakin meillä on. Ei sit tiedä kuin ne toteutuu.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.08.2005 klo 02:27 Liinastiina kirjoitti:
Eikö se ole huono juttu kun sitä turvakaarta ei saa irti? Ite oon ainakin ajatellu et se on hyvä irrottaa sit kun toinen osaa kiivetä ite sinne rattaisiin. Tietty kun on vasta esikoinen kyseessä niin ei kauheesti oo päässy tuota kokemusta kertymään. Tälläiset suunnitelmat ainakin meillä on. Ei sit tiedä kuin ne toteutuu.

Ei siitä ole mitään haittaa koska sen saa taitettua alas jalkaritilän alle, eli sen saa pois edestä vaikka se kiinteä onkin :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.08.2005 klo 14:18 Janna ja äiti kirjoitti:
\

Ei siitä ole mitään haittaa koska sen saa taitettua alas jalkaritilän alle, eli sen saa pois edestä vaikka se kiinteä onkin :)

kyllä , erinomaisesti suunniteltu! ja ei katoa koska on aina kiinni mut saa kuitenkin käännettyä pois tieltä. ja helppo lukitus(ei tarvi olla inssinööri) :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.08.2005 klo 16:39 NäkymätönNinni kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.08.2005 klo 14:18 Janna ja äiti kirjoitti:
\

kyllä , erinomaisesti suunniteltu! ja ei katoa koska on aina kiinni mut saa kuitenkin käännettyä pois tieltä. ja helppo lukitus(ei tarvi olla inssinööri) :D

Eli sen siis saa kokonaan sinne jalkaritilän alle...no sithän se on fiksu juttu! ;)

Me ostettiin juuri tänään (siis eilen, katsoin kelloa) Brion Duo-yhdistelmät! Ihan upouudet, tämän vuoden mallit ja tarjouksesta 490 ?! Innolla odotan vielä muutaman kuukauden, että päästään niitä käyttämään! VAan on muuten käheän näköiset, oon työnnellyt tyhjiä vaunuja koko päivän kotona :D Toivottavasti osoittautuvat käytössä yhtä hyviksi miltä vaikuttavat nyt =)

...nyt ostaisin kärryn tenavalle, ostaisin Briot. Pidän niiden ulkonäöstä ja muotoilusta, luotan laatuun.

Meillä oli emmaljungan perusvaunut, ostettiin käytettynä. Työntöaisaa ei saanut säädettyä, mutta ei se sinänsä haitannut miestäkään. "Ongelma" emmaljungissa on se, että jopa minä, perusmittainen ihminen potkin tavarakoria. Työntöaisan ja tavarakorin välinen "väli" on niin lyhyt. Näin myös niissä malleissa joissa on säätyvä työntöaisa, testattiin liikkeissä aikoinaan.

Rattaat ostettiin uutena, teutoniat. Pitkille ihmisille hyvät, niin kyydissä istuvalle kuin työntäjällekin. Nykyiset mallit ei minua vaan miellytä. Lisäksi liian paljon pikkuvikoja. Liike kyllä hoiti homman, silti ne ärsytti. Ja se, että koko ajan piti käydä jostain valittamassa, kun koko ajan oli jotain...
siksi, JOS olisi NYTR tarve, ostaisin käyteyt ja Briot. Varmaankin jotkut ikivanhat vaunut, ja sitten kohtuulliset perusrattaat, esim. Racet tai Flexit. J asattarirattaita en ottaisi ollenkaan, vaan ottaisin "sattarikäyttöön" Ponyt, kuomulliset.

Yhteistyössä