Emmaljunga Duo edge vs. Brio Happy????!!!!!

Olen työnnellyt compeja ja minusta hyvät työntää. Menee maastossa kuin maastossa. Mielestäni happyt ovat hienommat kuin nuo combit. Emmaljungasta minulla hunoja kokemuksia (monta eri vaunua), joten itse en sitä suosittele. Eli noista kahdesta itse ostaisin briot.
 
Meillä Emmaljungan duo edget ja hyviä puolia tilava koppa, jämäkkyys ja laatu. Ainoat miinuspuolet on tuo paino, eli ovat aika painavat. Meillä on tuolla sport compact rungolla ja painoa on noin 19kg koko setillä ja ilmakumipyöriä on joutunut useampaan otteeseen täyttämään koska heti kun ovat hiemankin vajaat niin vaunuista tulee turkasen raskaat työtää. Claxxic runkoiset on pari kiloa kevyemmät mutta niissä ei sitten ole tuota heittoaisaa, minkä olen kyllä kokenut tosi käteväksi ja tarpeelliseksikin. Brioista minulla ei ole mielipidettä kun en ole niitä ikinä työnnellyt. Noi Edgen sport runkoiset on parhaat pitkille ihmisille, koska niissä tuota työntöaisaa ei saa samallalailla säädettyä niin matalalle kuin classicissa, joten kovin lyhyille ihmisille ei oo hyvät työntää. En oo varma että päätysinkö nyt edgeihin jos vaunuja ostasin, mutta Emmaljungaan merkkinä kylläkin. Meillä on myös Emmaljungan tuplat odottamassa käyttöä ja Scooterit hakusessa. Meillä ei oo ainakaan mitään laatuongelmia tullut vastaan ja ulkonäöllisesti miellyttävät eniten.
 
Edget miellyttää minun sekä mieheni silmää.. Sekä se, että mieheni on yli 180 cm pitkä ja tarvitsee tarpeeksi korkeat vaunut.. itsekin olen 170 cm ja taas haluan mahdollisimman korkealla olevan vaunukopan, koska itselläni on selässä rakennevika, enkä siinä vaiheessa halua yrittää hankkia itselleni ylimääräisiä selkäongelmia.. Sekä sen takia, että siinä on paljon sellaista mistä tykkään..
Ja meillekin tulee olemaan joka tapauksessa Emmaljungat..
Meille jopa auton vaihtuessa otettiin huomioon, että kyseiset vaunut mahtuvat kyytiin.. Koska lasta yritetään, ettei tule ongelmaksi, ettei haluamani vaunut mahdu kyytiin..
Ja myöskin se, että meillä on koira ja haluan, että meillä on kunnon vaunut koiralenkeille.. Jotka ei ihan pienestä keinahda..
Olen kyllä välillä ruvennut katsomaan muitakin malleja emmaljungasta, mutta muissa vaunukoppa/ratasosa on aka alhaalla..
Mutta aikanaan sen näkee..
 
Emmaljungia en ottaisi sen takia, kun niissä on paljon vikoja. Tai ainakin niissä, mitä olen työnnellyt. Toki onhan niissä niitä hyvälaatusiakin seassa. Lisäksi emmaljunga ei mielytä minun silmää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tumpe:
Emmaljungia en ottaisi sen takia, kun niissä on paljon vikoja. Tai ainakin niissä, mitä olen työnnellyt. Toki onhan niissä niitä hyvälaatusiakin seassa. Lisäksi emmaljunga ei mielytä minun silmää.
Tääkin on ihan tuurista kiinni. Tosi monella minun kaverilla (nopeesti laskettuna ainakin 9) on emmaljungan yhdistelmiä ja tuplia ja kaikki ovat olleet erittäin tyytyväisiä eikä mitään vikoja tai ongelmia ole ollut. Kulutustavaraahan ne kaikki tietty ovat ja ajan myötä vikoja tulee väistämättä jos oikein kovaan käyttöön tulevat. Itsekin aikanaan harkitsin Brion happy ja kombi yhdistelmiä mutta niistä luin netistä paljon huonoa kun jousitukset ja jarrut eivät toimineet. Yksi samanaikaan raskaana ollut tuttu päätyi noihin Brion Happy vaunuihin ja hälle meni koko runko vaihtoon kun jousitus ei pelannut ollenkaan. Mutta sattumaahan se kaikki on, niitä maanantaikappaleita löytyy varmasti kaikista merkeistä.

 
No ittekkin nyt sitten hylkäsin ne Brion Happyt, ja päädyin Emmaljungiin.

Onko ne ilmatäytteiset renkaat niissä Edgeissä hyvät vaiko huonot? (kommentteja kiitos)

Mitä vaunua Emmaljungista suosittelette?

Kiitos kun ootte vastaillu näinahkerasti! :hug:
 
Noi renkaat on vähän mielipidekysymys. Ilmakumi renkaat ovat hyvät epätasaisella alustalla ja vaimentamat mukavasti ja kun muistaa huolehtia siitä että ilmaa on tarpeeksi niin ovat suht kevyet työntää. Ilman tyhjenemisen huomaa aika äkkiä raskaampana työnnettävänä. Lisäksi niissä on kokoa joten eivät pienistä töyssyistä hätkähtä. Esim. Ceroxeissahan on ne tubeless ilmakenno renkaat ja nehän ovat huoltovapaat ja huomattavasti kevyemmät. Meillä tuplarattaissa myös ne mutta käytössä ei ole vielä päästy testaamaan. Lastentarvikkeen myyjä kyllä sanoi että liukkaalla alustalla noi tubelessit ei pidä yhtä hyvin kuin ilmakumit. Noi tubelessit ovat jotain kovempaa muoviseosta joten olettaisin että kovemmalla pakkasella se muovi kovettuu ennestään ja sivuttaissuunnassa menettää pitoaan. Ilmakumirenkaissahan pinta on pehmeämpää kumia ja se pitää hyvin kelillä kuin kelillä. Kaverilla kyllä on ceroxit ja sanoi että tosi hyvin niillä renkailla on päässyt sohjossakin eteenpäin ettei ole ollut mitään "pito-ongelmia"

Varmaan kaikki mallit Emmaljungissa ovat hyviä, riippuu vain pitkälti ominaisuuksista mitä vaunuille haluaa. Eli lähinnä haluaako sen kovan kopan vai pehmeän kantokassin ja sitten tuo heittoaisa että kokeeko sen tarpeellisena. Jos heittoaisaa ei tarvitse olla niin edget classic rungolla mut toisaalta omastamielestäni sitten olisi jo sama ostaa smart duot, koska hinta on huomattavasti huokeampi kuin edgessä ja ominaisuudet kuitenkin aikalailla samat. Classic rungolla on varustettu myös City Cross rattaat joihin voi sitten valita joko pehmeän kantokassin tai erillisen kovan citykopan. Tuo citykoppa on vain pienempi kuin edgeissä. Ja jos heittoaisan haluaa niin edget sportrungolla niin saa kovakoppaisen ja jos haluaa pehmeän kantokassin niin sitten cerox rattaat kantokassilla varustettuna. Päädyitpä mihin malliin vain niin varmasti hyvät vaunut saat ellei ihan sikahuono tuuri käy, mutta sepä on mahdollista ostipa minkä merkkiset vain. Nyt vaan miettimään ominaisuuksia mitä haluat! :D
 
Krokodiili
Sanle, kiitos kun kirjoitit tuosta Emmaljungan painosta. En ole itse hankkimassa Emmaljungia, mutta mietin toisten raskaiden vaunujen hankkimista (about sama paino kuin sinä kerroit, varsin vastaavat vaunut mun mielestä kuin duo edget). Näköjään sitä painoa ei "pääse pakoon", jos haluaa tietyt ominaisuudet. Painojen vertailu on vähän hankalaa, kun kaikki verkkokaupat jne. eivät niitä ilmoita. En ole tiennyt, että Emmaljungatkin painavat noin paljon.
 
http://www.emmaljunga.se/techspec_all.asp?lang=FI Tuolta löytyy "teknistä" tietoa Emmaljungan vaunuista, voi vertailla mm. painoa ja muita ominaisuuksia. Oran yhdistelmät menee vissiin aika yksiin kans tuon edgen painon kans. Mut ite ainakin miellän että toi paino ei välttämättä oo miinusta pelkästään. Kovin kevyet vaunut ovat usein heppoisia ja "muovisia" Kyllähän metalliosat painaa mutta luultavasti kestävät myös paremmin kuin kevyemmät materiaalit.
 
Krokodiili
Sanle. Joo mä meinaan tällä tiedolla ostaa Oran Jovi Airit. Painavat paljon, mutta toisaalta saan siedettävällä hinnalla ne ominaisuudet, joita arvostan. Ja uskon, että olet oikeassa siinä että kovin kevyet vaunut ovat usein myös heppoisia.
 
Olen valmiiksi mietiskellyt millaisia vaunuja tulevalle lapsukaiselle (joka on vasta tekovaiheessa ;)) ja tykkään myös tuosta Brio Happyn ulkoasusta. Meillä oli edellisellä vauvalla Brion Nova 2006 mallia, jotka olivat ihan kelpo vaunut, mutta joitain asioita haluaisin erilailla.

1. Haluaisin sirommat vaunut, loppujen lopuksi varsinainen vaunuaika oli aika lyhyt, joten semmoinen sirous, nätteys ja näppäryys olisi poikaa kun menee rattailla. 2. Hyvä tila ostoksille. Novat ovat matalat ja semmoinen metalliputki vielä menee sen säilytystilan ylitse, joten tavaroiden tunkeminen ja pois ottaminen vaunuista oli todella ahdistavaa. Eli sen vaunun pitäisi olla suht korkea ja tavaratila helposti käytettävissä.

Muut asiat mitä tahdon toisin on koppa, pehmyttä en tahdo enää, oli hirveän ahdas ja kuuma. Varsinkin jos onnistutaan vielä kesävauva saamaan. Heittoaisa olisi paikoillaan, se oli kyllä entisissäkin. Kuulin, että Brion Happyt olisi helppo pistää kasaan, eli rungon voisi jättää pihalle ja kopan tuoda sisälle. Tämä olisi iso plussa, koska meidän asunnossa ei oikein ole tilaa vaunuille.

Edullisuus olisi valttia mutta eipä noita hyviä taida kovin halvalla saada :/ . Mitä olette mieltä? Olisiko nuo Happyt minulle sopivat vaunut vai onko parempia ehdotuksia? Kuulin myös, että Brio nykyään valmistaisi kaiken vaan Kiinassa ja laatu ei ole enää niinkuin aikoinaan, onko tässä perää?
 
kivikko300: molemmat on varmasti hyviä vaunuja..
sun täytyy miettiä mitä tahdot vaunuiltasi ja mitä haluat niistä maksaa.. Mä olen jo kauan sitten päättänyt millaiset mä haluaisin, jos meille se vauva siunaantuisi..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Krokodiili:
Sanle. Joo mä meinaan tällä tiedolla ostaa Oran Jovi Airit. Painavat paljon, mutta toisaalta saan siedettävällä hinnalla ne ominaisuudet, joita arvostan. Ja uskon, että olet oikeassa siinä että kovin kevyet vaunut ovat usein myös heppoisia.
Mun kahdella kaverilla on noi Oran Jovi Airit ja ovat kyllä olleet ihan tyytyväisiä niihin. Tosiaan painoa riittää ja ovat hieman leveämmät kuin emmaljungat, eli vaativat ainakin autoon pakattuna hieman isomman tilan, toki renkaat saa irti. Yhden asian minkä huomasin kun työntelin noita Joveja meijän Emmeljungien jälkeen niin niissä jousitus on "löysempi" En tiiä onko niissä mitään säätömahdollisuuksia mutta itellä se kiinnitti huomion kun noi meijän edget on aika jäykät että Orat on "heiluu" paljon enemmän. Mutta hinta-laatusuhde niissä on ainakin kohdallaan ja kivasti siinä tulee varusteitakin mukana. Nyt näkyy Vauvatar nettikaupassa olevan noita Taiga yhdistelmiäkin samaan hintaan, niissähän on erona heittoaisa ja pehmeä koppa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kivikko300:
ONKO EMMALJUNGAN DUO EDGET PAREMMMMMMAT KUIN CITY CROSSIT?
Niinku Kiharapää sanoikin niin molemmat varmasti hyviä, riippuu mitä ominaisuuksia haluat. Duo edgethän on " valmiit yhdistelmät joissa kaikki tulee mukana. City Crossit on rattaat joihin sitten valitset lisätarvikkeina pehmeän kantokassin tai kovan citykopan. Isommat erot taitaa olla noissa renkaissa, heittoaisassa ja kopan koossa/materiaalissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanle:
Alkuperäinen kirjoittaja kivikko300:
ONKO EMMALJUNGAN DUO EDGET PAREMMMMMMAT KUIN CITY CROSSIT?
Niinku Kiharapää sanoikin niin molemmat varmasti hyviä, riippuu mitä ominaisuuksia haluat. Duo edgethän on " valmiit yhdistelmät joissa kaikki tulee mukana. City Crossit on rattaat joihin sitten valitset lisätarvikkeina pehmeän kantokassin tai kovan citykopan. Isommat erot taitaa olla noissa renkaissa, heittoaisassa ja kopan koossa/materiaalissa.
aivan kuten sanoitkin, että suurimmat erot ovat ne renkaat, heittoaisa ja kopan koko/materiaali.

Olen nyttten päätynyt edgeihin, mutta kysyisin vielä, että mikä väri olisi kiva vaunuihin ja koppaan?, aattelin jotakin sellaista väriä mikä kävisi sitten myöhemmin myös tarvittaessa pojalle, mutta mikä väri olisi sellainen?

kiitos taas etukäteen! :hug:
 
Väreistä: Periaatteessahan kaikki värit käy kaikille. Mut ite en ostaisi ehkä vaunuja joissa on vaaleanpunaista tai -sinistä. Meillä on ihan koko mustat edget ja silloin harkitsin kyllä vaaleitakin vaunuja mutta nyt jälkeenpäin voin todeta että onneksi niitä ei silloin varastossa ollut koska luultavasti ne olisi nyt jo täynnä kaikenmoisia tahroja. Jos lähtisin nyt väriä valitsemaan niin ehkä päätyisin pro forestiin, platinaan tai pro titaniin. Noista emmaljungan ruudullisista check kuoseista en henkilökohtaisesti tykkää yhtään. Jos lapsia on toiveissa useampia ja pitemmällä aikavälillä niin panostaisin johonkin väriin mikä ei heti ala omaa silmää ärsyttämään. Jos vaunuille on vielä vaikka 5-6 vuoden päästäkin käyttöä tai pitemmänkin ajan, niin nyt joku ihanalta tuntuva oranssi tai lime voi siinä vaiheessa jo ällöttää. :D Mutta ihan oman maun mukaan kannattaa mennä. Moni ajattelee että kovin tummat vaunut ovat kuumia mutta itse en ole ainakaan sellaista käytössä havainnut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kivikko300:
no oliskohan ihan perus musta paras väri?! =)
Ite kyllä tykkään vaikka kyllähän sitä välillä jotain piristävämpää noihin kaipaisi. Mutta toisaalta eipähän kyllästy niinku varmasti tekisin johonkin muuhun väriin. Ja musta ei poistu valikoimasta, joten jälkeenpäinkin saa ostettua jalkapeitettä, lämpöpussia ym. samassa värissä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanle:
Alkuperäinen kirjoittaja kivikko300:
no oliskohan ihan perus musta paras väri?! =)
Ite kyllä tykkään vaikka kyllähän sitä välillä jotain piristävämpää noihin kaipaisi. Mutta toisaalta eipähän kyllästy niinku varmasti tekisin johonkin muuhun väriin. Ja musta ei poistu valikoimasta, joten jälkeenpäinkin saa ostettua jalkapeitettä, lämpöpussia ym. samassa värissä.
aivan totta..,paras väri varmaan on musta .....

itte tykkään kyllä tosta pro forestista, mutta onko se sit parin vuoden päästä jo ällöttävä väri eli pitäisköhän tyytyä siihen perusmustaan?! =)
 

Yhteistyössä