Eloveenojen 2007 isot kesäkuumassut:)

Joo, täällä on ollut suht hyvä pari viikkoa mut sitten nyt iski oksettava olo...

Aamulla herätessä oli suoli ihan tukossa..nipisteli vatsaa aivan mielettömästi...no sitten kun sain tehtyä hommat vessassa niin helpotti. nyt haukottelen koko ajan ja yleinen pahoinvointi...hyh... vettä olen yrittäny juoda ettei tulis neste hukkaa, mut lämmin ruoka ei maistu... siitähän tää viiminen kolmannes alkaa... :kieh: :kieh:

Täytyy lähtee makoilee sängylle... isäntä tuleekin sit viiden jälkeen hoitamaan...hehee

29+5
 
Hakeeko kukaan äitiyspäivärahaa 6 kk palkkatulojen perusteella? Mulla on sellainen tilanne että työsoppari päättyy kesäkuun viimeinen päivä ja kelalta kun kyselin niin käsitin että mun pitää vielä ennen ä-loman alkua ilmottautua työkkäriin jos meinaan saada päivärahan 6 kk tulojen perusteella. Ihan turhalta kyllä tuntuu mut ei kai se auta... Nyt odottelen vaan että palkanlaskijalta saisin sen palkkatodistuksen niin sais toimitettua senkin kelalle. Olis tuokin poissa päiväjärjestyksestä...
Mä haen 6kk:n tulojen mukaan äippärahan, soppari päättyy 6.7. Mä ratkaisin asian niin, että aloitan äippäloman seuraavana päivänä eli jokusen päivän varhennenttuna. Muuten mulla olisi ollut edessä työttömyysjakso, joka olisi sitten mennyt omavastuupäiviin.
 
NuuNuu80:lle Olimme junnun kanssa mekin liikkeellä. Jämsänkoskella oltiin ja menestys oli huikea, ROP ja RYP4 :heart: Olin ja olen vieläkin onnesta soikea! Nyt neljä virallista näyttelyä junnuna ja 2 X EH ja 2 X ROP. Koskaan ei voi olla ihan varma vaikka omistaisikin hienon koiran.

Mitenhän sitä vauvan kanssa tulee käytyä näyttelyissä, no sen näkee sitten mutta harrastus ei kyllä jää poijes! =)
 
Eilen alkoi jo kauheat alaselkä kivut jotka jatkuivat sitten tähän päivään asti :/ Soitin aamulla koksiin ja ei muuta kun näytille!!
Lääkäri katsoi tilanteen ja kaikki muuten ok mutta joitakin arvoja oli koholla ja niitä nyt sitten tutkitaan!!! :| Oli jopa puhetta pissa tulehduksesta? Onko jollakin joskus ollut? Eivät antaneet oekein mitään vastauksia?
Supistuksia lopettavaa lääkettä annettiin ja maksin sairaalassa jonkin aikaa!!! Nyt kotona ja levolla pitäisi mennä eteenpäin!!! :|
Aamulla lähdettiin kotoa itkun kanssa :'(
Ja sen takia seurataan nyt tarkemmin koska poikahan syntyi viikolla 35.
Ekat kunnon supistukset täällä....

Toivottavasti pikkuinen vaan olisi vaikka sen viisikin viikkoa vielä mahassa niin oltaisi taas vähän pidemmällä :)

Bebes & Tytteli 29+5 :heart:
 
zamppa
Soippa, muistaakseni viime neuvolakäynnillä täti puhui että viikon 34 jälkeen voipi varata aikaa tutustumiseen. En ole kalenteria sen tarkemmin tutkaillut mutta soittelen sit muutaman viikon päästä ja katson miten on mahdollista päästä. Varmaan menee jonnekin viikolle 35-36.

zamppa 30+5
 
Tulin vaan ilmoittelemaan että ollaan kotiuduttu. Voi miten kurja kuulla että Topilla oli keuhkokuume :( Onneksi menitte sinne sairaalaan! :hug:
Oli mulla jotain asiaakin, mutta onnistuin sen jo unohtamaan...
:headwall:

En muuten pääse keskiviikkona siihen ylimääräiseen vanhempainkoulutukseen kun Jirkalla on iltavuorot... Tyypillistä!

Halauksia koko pesueelle!!
 
Luin tuolta että teillä on sama tilanne että jos ei äitiä ole niin tulee maailman loppu!!! :LOL: Meillä siis sama tilanne ja olenkin miettinyt miten täällä pärjätään kun olen sairaalassa? :/
Pääseeköhän sitä jo ekana päivänä pois jos kaikki on mennyt hyvin? Tuntuisi vaan niin vaikealle jättää lapset... :/
No kyllä kaikki varmaan ajan kanssa selviää!!?? :)
 
juu meillä kans sama tilanne ton lapsenvahti homman kanssa ei semmosia ole..mulla ei oikeen sukulaisia jäljellä ja miehensukulaiset asuvat kaukana ja eipä ne muutenkaan pidä yhtettä saatikka että tulisivat "vapaaehtoisesti meille" onhan ne jo olleet 3kertaa 8,5 vuoden aikana...niin ja naapureita ei ole hirveen lähellä, lähinaapuriin kilometri ja siellä asuu yli 70v ihmisiä, onneks mulla toi vanhin poika 13v,joka pystyy pitämään tätä laumaa aloillaan hetken jos tarve vaatii, jos on kotona...
augustsmam: miten ne niin myöhään sulla piikitykset alkaa...pystytkö itse pistämään ...mä en voi kuvitellakkaan niin tekeväni...auuuuuuuuts...mies saa pistää ja mä oon piilossa tyynyn alla :snotty: ...
kassu::: juu rimpauttelen kun taas lähdetään tulemaan sinne sivistyksen pariin...kuumuudella mä en jaksa ja nyt tänään kun olis viileetä niin nyt sataa vettä :x ..koskaan ei hyvä..juu mutta kyllä me tullaan, pakkohan meidänkin on kaupassa käydä :/ ...
tänään hammaslääkäri, saa nähä meneekö taas taju vai selviinkö, ja pitäs viedä selvitystä tuloista kaupungille kun toi meijän syksyllä 5v täyttävä poju sai puolpäivä paikan tarhaan...viime perjantaina vein papereita kelaan , mä inhoon tätä paperisotaa :kieh: ....
ei nyt ylös sängystä ja puuron keittoon... :hug:
 
huomenta!

olipa viikonlopunaikana tullut paljontekstiä. eilinen ilta meni niitä lukiessa. meillä taas lähemmäs 1000km reissu takana. kyllä oli illalla taas niin kovat liitoskivut, että liikkuminen oli tosi tuskaista. muuten matka oli ihan kiva ja olo taasen parempi.

uusille elokuisille tervetuloa. tuoreita tulokkaita oli ainakin ilonasi, patunäiti ja nauravamamma.

me tuotiin 3 isoa pahvilaatikollista lastenvaatteita mummulasta. samanmoinen satsi jäi vielä sinne. tuossahan nuo nyt sitten nököttää vieressä, kunnes niille sijoituspaikka löytyy. äpakkauslaatikko on pelkkiä tytön vaatteita ja samanmoinen on sellaista epämääräistä, jonka osoite lienee kirpputori. pojalle löytyi myös jotain, mutta jussin jälkeen saan sitten enempi pieniä poikavauvan vaatteita, joten eipä taida tarvia vaatekauppoja kierrellä. onneksi. jussin jälkeen meinasin laittaa vaatteet valmiiksi kaappiin, kun lapsoset on silloin viikonlopun mummujen hoivissa.

sairaalakassia en ole pakannut. mukaan aion kuitenkin ottaa kameran, rahapissin ja hygieniatuotteitten lisäksi omat kotiutumisvaatteet ja imetysliivit&suojukset. niillä olen pärjäilly edelliskerratkin. kuopuksen kanssa en tarvinnut edes niitä liivejä, koska maito nousi kunnolla vasta lähtöä edeltävänä iltana. esikon aikaan niillä olisi ollut kovastikkin käyttöä, mutta en silloin niitä osannut pakata mukaan.

olikohan jotain juttua kummeistakin?: me ollaan pyydetty kummituksiksi mun lapsuuden ystävä ja sen mies. meillä on jokaisella lapsella kummit, vaikkei kirkkoon kuulutakkaan ja kunnon nimiäiset on aina pidetty. onhan nimen saanti sentään lapselle iso asia. vielä kun sais keksittyä sen nimen...

babes ja tiki toivottavasti teilläkin vauvat pysyvät vielä muutamat tärkeät viikot mahassa. voimia teillekin makoiluun.

olisin toivonu sadetta tällepäivälle. sisällä kunolis pakko siivota ja viikata viimeviikon ja reisuun pyykit, aurinko kuitenkin näyttää mollotavan taivaan taydeltä. ei sillä vielä olen ihanista ilmoista nauttinut täysillä, mutta luonto varmaan kaipaisi jo vettä. eilinen sadekuuro ei paljon kastellut.

lapset vetää unta taasen kellon ympäri, oli heillekin rankka reissu, mutta viihtyivät sentään hyvin. lähen aamupalan laittoon. kuulumisiin!

jari-maija 32+2

 
Nyt vain omaa napaa.. Oli neuvola eilen ja kaikki ok. Hemppa 145, paino puonnu 300g ja sf-mitta kasvanu 2cm --> 32cm. Aikaväli siis 2 vkoa. Verenpaineet sen 120/70 tienoilla eli nekin normit. Pissa normi.
Täällä ei sit vissiin tarvi kärsiä muusta ku näistä selkä-, iskias- ja turvotusvaivoista =)

Rv 37 annetaan sit (sopivasti 13. pvä perjantai) synnytystapa-arvioon aika.

rv 32+4
 
Lara83
Heippa vaan kaikille pitkästä aikaa! Uusiakin on iloiseen joukkoomme liittynyt, tervetuloa!
Ja paljon tsemppiä niille jotka joutuvat levossa olemaan loppuajan.

Onko teillä muilla ollut minkä verran neuvolassa valmennusta? Meiltä peruttiin se yksi ainoa, eli nyt sitten ei ole minkään sortin valmennusta, harmittaa!
Muistaako kukaan Naistenklinikalle menijöistä, milloin sinne sairaalakierrokselle pitää mennä ja ilmottautua? Ja jos jollain on tarkempaa tietoa että minhin numeroon pitää soittaa niin olisin kiitollinen =)

Nyt pitäis aloittaa kohta puoliin vaatteiden pesu, hirmuinen kasa on pieniä nuttuja kertynyt. Ja se uusi äitiyspakkaus on aivan ihana, kyllä täytyy antaa kelalle positiivista palautetta! Ja jos joku haluaa sen äp:n kestovaipan, niin laita yv:tä, laitan sen postikulujen hinnalla tulemaan :)

Nyt töiden pariin!

Lara83 ja typy :heart:
 
Nirzu:rv 36 asti mulla on normaali verenohennuslääke(primaspan 100mg) käytös,sit lähempänä synnytystä tarvitsee piikit vasta.näin viime raskaudessakin oli,tosin pyydin tuolloin aloituksen jo rv 34,kun esikoinen syntyi aikoinaan jo rv 36+2.Ja juu,kyl mä pistän itse eikä se tunnu missään.Jos pistää liian hitaasti,tulee mustelma ja klexane kirvelee,muuten ei mitään ongelmia.

Jessus,et tätä mamma hiukan väsyttää,nukuin viime yönä huikeat 2 tuntia :/ Ekax valvottiin miehen kans 2:een,sit pyyörin 4:ään asti,kun vauva potki ja möyrysi :heart: ja sit olikin niskat ihan jäpissä,nukuin 4-5 tunnin ja heräsin siihen kun kaivinkone kaivoi kantoja hakkuu-aukolla talon vieressä :kieh: olin hereillä jonkin aikaa ja sit nukahdin tunnix ja mies herätti,jotta lähdettiin viemään 6v tyttö verikokeisiin.

Olo tosi hehkee näillä silmäpusseilla :D
 
Jotenkin on ollut kamala väsymys pitkään. Ei ole jaksanut kirjoitella. Eikä oikeestaan mitään uutta ole ollut ennen kuin nyt sitten. Mulla on verenpaine nousussa. Tähän asti ollut 110/70 lähes koko ajan. Nyt oli viime viikolla 136/86 ja tänään 140/90. Toisaalta osasin vähän odottaa kun on nämä edellisetkin nostanu. Toisessa raskaudessa ei paineet noussu. Ekassa ja kolmannessa tuli raskausmyrkytys ja huonolta näyttää tämäkin. Nyt odotan vaan että neuvolasta soitetaan,tarviiko mennä polille. Täti sanoi sinne soittavansa ja miettivänsä asiaa lääkärin kanssa. Ehkä saan vaan lääkkeet nyt alkuun. Hope so. En haluaisi mennä sairaalaan makaamaan,kukapa haluaisi. Jotkut täällä oli jo ollut..

Supistuksia on tullu kiitettävästi. Suht kipeitäkin jo. Muutamana yönä pariin kertaan niihin heränny.

Muuten ihan hyvä :D

Rica 32+2
 
Tervetuloa koto-Suomeen Allunmamma (heinäkuisista)!Otetaan leikit tässä joku päivä? Minä ilokseni pääsen sinne jutteluiltaan,kun miehen työvuoro vaihtui :p

Mutta arvaatkaas mitä??????????????Mieheni sai toissapäivänä kirjeen kotiin ,jossa oli komennus.Eli kymmenen päivän työkomennukselle on PAKKO lähteä ja se alkaa 28.7 !!!!!!!!!!!!!!!!!!USKOMATONTA!!!!!Työnantaja kyllä tietää lasketun ajan,joka on siis 4.8.Ja ellei vauva siis tule tuota 28.7 ennen,tulee se ihan varmasti miehen reissun aikana.Olimme jo alustavasti miettineet,että mieheni jäisi lapsenvahdiksi,kun synnytys alkaa,sillä minullahan on se doula tällä kertaa kuvioissa mukana.Nyt sitten joudun ihan varmasti ilman miestä synnytyssaliin ja vielkä lapsillekkin jonkun vahdin hankkimaan......olisi niin mahtavaa levätä muutama päivä sairaalassa synnytyksen jälkeen,mutta saas nähdä.Olen vanhempiani pyytänyt tänne,mutta hekin asuvat 900 km:n päässä.Luultavasti kuitenkin tulevat jos vauva ei ole syntynyt ennenkuin mies lähtee reissuun.


Et semmosta :x


Kassu ja Alma
 
Jopas Kassun miehellä mukava työnantaja... että kehtaa.

Mulla oli tänään neuvola. Kaikki suht ok. Hb liian alhaalla ja kauhea turvotus vaivaa. Painoa olikin tullut kahdessa viikossa +700g/vk. Oma vaaka näyttää samaa kuin neuvolan vaaka, niin itseasiassa toi pari kiloa on tullut parissa päivässä. Muut hommelit oli:
Pissa puhdas
Hb 87 (liekö viimeviikkoinen verenvuoto vaikuttanut, kun viim. oli 103)
Verenpaine 119/74
Turvotus +
Sf 29cm (eli sama kuin 2vk sitten)
Tarjonta rt (eilen kääntyi, toivottavasti nyt pysyisi)
Syke 130

-Capri ja Tiitiäinen 29+6-
 
hei vaan kaikille elokuulaisille...
Tänne harvemmin kirjoittelen, mutta joka päivä ahkeraan kuulumisianne lueskelen. päätinpä minäkin kertoa omasta odotuksesta nyt kun kaikilla alkaa enempi vähempi loppuraskauden vaivat olemaan arkipäivää.
itselläni nyt 31+3 menossa ja lueskellessani teidän juttuja en ole vielä törmännyt keneenkään joka kärsisi samasta ongelmasta kuin minä... nimittäin on nyt kuukauden päivät oma munuaiseni tehnyt tenän! Eikä kuulkaas tunnu mukavalta. Kohtu nyt ilmeisesti painaa oikealle puolelle, "tukkien" virtsan pääsyn munuaisesta vapaasti virtaamaan ja hirvittävä kylki/selkäkipu 24/7 etenkin istuessa ja maatessa... Vielä ei lääkärit lähde tekemään mitään, mut riski on, että pidempään jatkuva "munuaisaltaiden" turvotus johtaa sen vaurioitumiseen + tietysti iso tulehdusriski, kun pissi ei kulje kunnolla. Kaikenlaista sitä joutuu raskaudenaikana kärsimään, eikä kyllä olisi varaa menettää yhtäkään munuaista, koska sattuu vielä toi rr tauti olemaan...
Eli tämä neiti jo alkaa toivomaan sellaistakin, et vauva sais tulla vaan hyvissä ajoin... Ei nyt ihan vielä näillä viikoilla, mut kuiteskin vaikka jo heinäkuussa...
Äippäpakettia minäkin kovasti odottelen, on lähtenyt 8.6. tilaukseen... muuten alkaa olla kaikki "suuremmat" tavarat hankittuina. Ostimme viime viikolla "tuliterät" Teutonia spirit s3 kolmipyöräiset vaunut, jotka kyllä ovat aikast ihkut. Niihin sitten upposikin kaikki kesälomarahani, mutta olimme päättäneet, et vaunut pitää olla hyvät ja turvalliset! Muut tavarat onkin sitten suurimmaksi osaksi hyviä vähän käytettyjä...
Tällaista minulla, ja jaksamista kaikille elomasuille...
 
kassu: Minä se en tuota sulattas.. meinaan jos ei ukko niin sitten minä valittaisin asiasta :eek:

Pauzi: Ei muutoin kuin, että merkataan aina äippäkorttiin plussa tai miinus turvotuksen määrän perusteella, että onko vai ei.

Känkkäränkkä-pietu

emmasofia: Minullakin on päätös tehty 8.6. ja odottelen pakettia saapuvaksi ennen juhannusta :)

..en muista kysyinkö jo: Millä tavalla veroprosenttimuutosten kanssa on toimittava? Siis jos saa päätöksen ja laskettaa uuden prosentin äippärahalle niin pitääkö prosentti itse ilmoittaa KELA:lle vai meneekö tieto automaattisesti? :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lara83:
Onko teillä muilla ollut minkä verran neuvolassa valmennusta? Meiltä peruttiin se yksi ainoa, eli nyt sitten ei ole minkään sortin valmennusta, harmittaa!
Muistaako kukaan Naistenklinikalle menijöistä, milloin sinne sairaalakierrokselle pitää mennä ja ilmottautua? Ja jos jollain on tarkempaa tietoa että minhin numeroon pitää soittaa niin olisin kiitollinen =)



Lara83 ja typy :heart:
Moikka Lara83

Kaivelin tuolta kaapista neuvolasta saamani NKL Tervetuloa lappusen ja siinä sanotaan, että 5 viikkoa ennen laskettua aikaa voi varata tutustumiskierrokselle ajan. Aikaa voi varata klo 14-15 numerosta
09/471 72 854.
Sullahan taisi olla LA samoihin aikoihin kun mulla, joten samalla kierroksella mahdollisesti ollaan , kun ryhmässä ilmeisesti käynnit järkkäävät.
=)
 
Mulla oli eilen neuvola.
pissa puhdas
painoa oli tullut +333g tähän asti yhteensä 6 kg.
Verenpaine 111/76
tarjonta rt
liikkeet ++

Multa ei taaskaan otettu hemppaa vaikka viimeksi neuvola täti sanoi että se on alhainen. Jospa sitten taas ens kerralla se otetaa..
Seuraava aika on rv 35 ja sillon on neuvola sekä lääkäri samalla.

32+2
 
tuli tänään ostettua jokunen setti. Liian vähän oli unisex-vaatteita mutta valkoista kyllä löytyi joka lähtöön :/ HM:stä löytyi sitten kiva lakki-body-takki-housut-setti, valkoisella pohjalla erivärisiä lampaita. Saavat varmaan toimia kotiintulovaatteina. Ja jos on kylmä, niin ohut puku noiden lisäksi.[size]

Kylläpä kassun miehelle työkeikan lykkäs.
Ja Capri, kuinka noin alhainen hemppa voi olla
 
patunäiti: Neuvolantäti mittasi kummastakin kädestä, kun ei uskonut että on noin alas tässä vaiheessa raskautta laskenut. Mulla on ollut koko raskaudenajan anemia, mutta aiemmin on ollut alhaisemmillaan 90. Nyt on sen verran alhaalla, etten ilman päikkäreitä jaksa. Jos laskee alle 85:n niin joudun veritakkaukseen (yöks :$ ) tai sitten rautaa suoraan suoneen. Täytyy toivoa ettei istukka enempää vuoda tai johan sitä kohta pyörtyä kopsahtaa..

-Capri ja Tiitiäinen rv 30 =) -
 
Tänään oli taas neuvola ja kaikki ok =) rr 118/75 sf 26 paino noussu 4 viikossa huimat 100g, siitä terkka sano että sais tulla enemmän painoa. Tähän mennessä tullu n.4kg. pissa puhdas, liikkeet ++ hb 119( ei oo vielä noin korkee ollukkaa) Vauva on ilmeisesti tällä hetkellä pääalaspäin, mutta vähän vinottain. Terkka sanokin kun sf mittaa mittasi että alkaa tila pikkuhiljaa loppua. Kyllä sen huomaa liikkeistäkin kun on enemmän sellasta venyttelyä ja oikomista kuin potkuja.

Jonz ja Kaneli: Aattelin kun teillä LA samoihin aikoihin ja synnärinä PHKS niin oletteko jo varanneet ajan sairaala kierrokselle ja jos niin millon meette? Me ollaan menossa 28.6, aattelin että osutaanko samalle kierrokselle... :)

Tänään illalla viiminen valmennus. Aiheena sektio, imukuppisynnytys yms. ja synnytyksen jälkeinen aika, sekä kotiutuminen.

Eipä muuta tällä erää...

jonna ja möhkis 30+5
 
Milläs mielellä täällä odotellaan? Tekstiä ainakin on tullut lisää roppakaupalla, kivaa lueskella kuulumisianne! Oma olo ei ole ollut paras mahdollinen viime aikoina...

Tuleva mami: Mullakin on oksentelu taas jatkunut. Olisko se tosiaan tämä kuumuus, mikä sen tekee?

PihlajanMaria: Miksei pikkuhousunsuojia suositella, tulehdusvaaranko takia? Enpä ole moisesta aiemmin kuullut. Munkin on valkovuodon ja virtsankarkailun takia pidettävä suojaa.

Onko muita, joilla aina lorahtaa aivastamisen tai nauramisen yhteydessä pissaa? Mua alkaa jo todella jurppia tää vuotaminen, argh!
Ja tähän samaan yhteyteen voivottelen vielä vähän selkäkipujani, jotka ovat todella hankalia. Ei ole asentoa, jossa ei kipua tuntuisi. Menispä tää loppuaika nopeasti....

Sori, hiukan negatiivinen tilitys tällä kertaa.Pahoittelen.

/ Pellava rv 29+6

 
zamppa
Tuleva mami, Pellava, onko teillä eroa mihin aikaan päivästä oksettaa? Itsellä tulee lähinnä iltaisin etova olo mutta kertaakaan ei ole vielä tarvinnut pönttöä halailla.
Itse ainakin käytän suojia lähes jatkuvasti, ei tulis mitään ilman niitä. Ei aivastellessa tai nauraessa mutta vauva potkii välillä virtsarakkoa niin hyvin että ilman suojia olisi housut märät. :eek: . Suojia ei ainakaan "normaalioloissa" suositella jatkuvasti käytettäväksi mahdollisen virtsatietulehduksen takia. Varmaan sama syy raskauden aikanakin.
Ja pellava, myös täällä noita selkäkipuja, yöllä varsinkin välillä ihan sietämättömiä. Muutamana yönä muutenkin ollut jotenkin todella painava olo ja aina tehnyt pahaa kääntää kylkeä. Nukkuessa ei oikein mikään asento ole ollut viime aikoina kovin hyvä... aina jotakin paikkaa vihloo tai särkee.
Soippa, mites pinnasänky edistyy?

zamppa 31+0 (justhan sitä vasta tikkua tuijotettiin)
 

Yhteistyössä