Eloveenojen 2007 isot kesäkuumassut:)

Tervehdys=)

Eilen kävin kirjoittamassa tänne piiiiiiitkän stoorin ja kommentoin vaikka mihin ja vastailin kysymyksiin ja kun lähetin tekstin niin mites kävi...??? Kaikki hävis johonkin nettiavaruuteen ja kyllä harmitti :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: En millään viitsinyt kirjoittaa kaikkea uudestaan, mut lyhyesti täällä voidaan hyvin ja nautitaan odotuksesta=)

Hyvää illanjatkoa kaikille (vanhoille ja uusille) elomasuille =)

Metsätähti+möhö 32+5
 
käväsin eilen äitiyspolilla, kun toi neuvolan tätimeinas että pakko saada pikaisesti aika noitten suonikohjujen takia...eli edellisen raskauden jälkeen tukos niin senpä takia...no samalla sitten katso ultralla ton istukan paikan kun olis ollu kuun lopulla sen tarkastus (oli viimeks liian alhaalla)..eli monta asiaa sai pois mielestä...eli istukka oli noussu jeee ja joo piikitykselle laittoivat noitten suonien takia ja mulla kun on neulakammo...mies parka saa piikittää mut joka päivä...ja vitsit kun noi piikit maksaa maltaita..omavastuu jää yli 40 euroo 25 päivän satsi ja noitahan vielä menee monta....yrk...niin ja taas hauskuus..kun meiksi maksas siinä tutkimuspöydällä niin eiköhän taas alkanu pyörryttää ja tajunta heikkeni...no nytpä olin sitten valmiina sairaalassa... :LOL: no kyl siel jokunen aika meni ennekö tokenin niin paljon että pysytin mukusujen kanssa kömpiä autoon...
ja mun aavistelut sukupuolseta tais sitten pitää paikkaa.. =) ...
tänään oli muksut uimassa ja nyt on porukka kyl niin väsyä, pitää tunkea ne kylvyn kautta nukkumaan...näin tällä kertaa...
hauskaa viikonlopun jatkoa....hitsit kun se kaivopuiston konsertti on huomenna ja mies niin tahtois mennä sinne ja mua ei jostain syystä iske tänä vuonna ollenkaan...en haluu...kattoo nyt josko se taas "pakottaa"...
 
zamppa
soippa, juu polvillaanhan tuo lopulta oli kun mä en millään meinannut uskoa että nyt sitä ollaan tosissaan :) . Sormuskin oli juuri oikean kokoinen, kun on sovitellut mun muita sormuksia vaivihkaa omiin sormiinsa ja sen perustella oli sitten kuulemma koon valinnut.

Joku aikaisemmin selitti kuinka kaverit kaikonneet... täällä vähän sama olo :( . Ollaan mun kavereista ensimmäiset joille lapsi tulossa (miehen parilla kaverilla siis jo pieniä lapsia) ja tuntuu välillä äärimmäisen ulkopuoliselta. Vaikka yhteyksiä pidetään niin jos yhteistä aikaa vietetään porukalla niin huomaa ajattelevansa että eihän mulla ole mitään sanottavaa muiden juttuihin, kun suurin osa puheista pyörii bailaamisen ym. ympärillä. Enkä oikein tiedä osaako muut suhtautua vauvaan...joka kerta sama juttu "...vatsa on kasvanut, saanko kokeilla, joko se potkii...". Ei aina kestä kuunnella samoja kysymyksiä :/ .

Liitoskivuista oli puhetta.. itsellä ei pahemmin ole kipuja ollut, muutaman kerran hetkellisestä mutta ei vielä mitään ylitsepääsemätöntä.

Kauhia kun on ollut kuuma viime päivinä, tuntuu että sitä sulaa ja sitten vaan miettii että onko vauvalla kamalan kuuma.
Oltiin tänään golfaamassa. Oli yllättävän hauskaa ja jopa kaikkiin palloihin osuikin vaikka kaari ei kamalan iso vielä ollutkaan kun vasta ensimmäinen kerta oikealla kentällä. Ehkä se siitä kesän aikana, kun tuosta oikeasta golfista nyt vähän innostuikin.

zamppa 30+3
 
Kuumuus jatkuu ja niin myös tukala olokin. Ärsyttää herätä aamulla ihan hikisenä ja olla sitä taas pari minuuttia suihkun jälkeen :kieh:

Onko kellään lisääntynyt valkovuodon määrä? Mulla on nyt muutaman päivän ajan valunut koko ajan valkovuotoa ja pakko pitää ihan pikkuhuosun suojia. Muuten on jatkuvasti alkkarit ihan läpimärät. Ajattelin, että pitää tiistaina kysyä neuvolassa, onko ihan normaalia. Mulla vaan on jälleen kerran sijainen siellä tiedossa, joten en tiedä, miten pätevä ihminen tällä kertaa sattuu olemaan paikalla. Olen kyllä tosi pettynyt, kun tähän mennessä raskautta olen edelleenkin nähnyt kerran vain vilaukselta sen minun "oikean" neuvolatädin. Kiukuttaa joka kerta käydä eri ihmisen luona ja puhua aina samat asiat ja tutkia aina ne samat paperit, mitkä piti täyttää silloin ekalle neuvolakerralle.

Tällä tytöllä se on enää kolme päivää harjoittelua jäljellä ja sitten on kaikki opinnot suoritettu =) Tutkinnon saaminen saattaa venyä alkusyksyyn kesälomien takia, mutta pääasia, ettei jää enää opintoja vauvan syntymän jälkeen tehtäväksi. Tosi huojentunut olo alkaa olla. Muuttokin lähestyy ja kaikki asiat tuntuu taas järjestyvän :heart:

Aurinkoista ja helteistä sunnuntaita kaikille :wave:
 
Nirzu: Määrättiinkö sulle piikitystä lähinnä viime raskauden tukoksen takia vai suonikohjujen? Mulla on nimittäin suonikohjuja ja oon pitkälti levossa suppareiden takia, mut ei oo tullut mieleenkään, että tarttis jotain piikitystä. Luulin, että suonikohjut on kuitenkin aika yleisiä. Sanoivatko jotakin, ovatko ne suurikin tukosriski itsessään? Multa on mitattu rv 25 saakka tukosarvoja, kun mulla on autoimmuunitaipumusta, muttei kysytty mitään suonikohjuista enkä niistä itsekään maininnut. Alkoi huolestuttaa...
 
Taas tuli reissu tehtyä, osastolla. menin tiistaina äitipolin kontrolliin ja niinhän siinä taas kävi et sinne piti jäädä makoilee.. sentti kanavaa ja ss laajasti auki, mitä se nyt sitte tarkoittaakin. tutkivat vaa ultralla ettei kovin ärsytä.

perjantaina sitte uskalsin taas kysellä et meneekö tääl oikeesti koko loppuaika, kun siihen malliin lekuri puhu et saatat vielä päästä käväseen kotona.

no sitte taas tarkastivat tilannetta ja ei edistystä, jopa paremmalla mallilla kun sinne tullessa, uskomatonta. Pääsin siis pe iltana kotiin, ja enää ei varm tarvii sairaalaan mennä ellei ihan dramaattista tapahdu ennen synnytystä..

viikkoja 31+2 joten kolmen viikon päästä saa alkaa liikuskelemaan ja kahen viikon päästä ei enää estellä jos on syntyäkseen.. eli ei enää pitkäsi makoilua jälellä ja hehkutus hehkutus kun saa olla omassa sängyssä rötväämäs eikä sairaalas!

kaikkia hyvää teille muillekkin mahakkaille :flower:
 
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa.
Olen ollut jotenkin niin saamaton viime aikoina etten ole jaksanut edes kirjoitella kun olen koneella käynyt. Teidän jutut kyllä olen käynyt aina lukemassa :)
Helteet ei minua ole paljon hidastanut. Olen nauttinut täysin siemauksin ja kärventänyt vaaleaa nahkaani punaiseksi. Ihana kun voi olla vain ulkona, syödä siellä ja tehdä kaikki. Ja sen kyllä huomaa huushollista kun villakoirat lentelee nurkissa... :| Mutta kun ei millään malta olla sisällä!

OmituisellaOtuksellahan onkin jo h-hetki ihan käsillä. Tuntuu aivan ihmeelliseltä kun omaan koitokseen tuntuu olevan välillä ihan liiankin pitkä matka. Mutta on se ihana että saat levätä kotona eikä tarvitse sairaalassa maata. Naapurin rouva kertoi juuri että oli maannut tältä edelliseeltä melkein 5 viikkoa sairaalassa ja eikä toisaan ollut mitään herkkua. Kun oli annettu lupa että nyt saa syntyä, vaavi oli tullut maailmaan seuraavana yönä... Ihmeellisiä on nämä asiat.

Sitä vain itse miettii että on se oikeastaan hyvä että vauvalla on mahassa vielä hyvä olla.. ja toivottavasti sinne elokuuhun asti jaksaa siellä ollakkin. Onhan se periaatteessa helpompaa kun se on vielä siellä ;)

Tervetuloa kaikilla uusille mukaan. Täältä pohjoisestahan on enemmänkin porukkaa! Nauravamamma, meillä onkin suht lähekkäin lasketut ajat, ties vaikka oltaisiin samaan aikaan LKS:ssä :)

Mulla omassa navassa ei nyt muutoksia. Muutama kipeä suppari tuli toissayönä ja niitä kuunnellessa sitten nukahdin... Ens viikolla on taas äitipoli, katsotaan onko saaneet mitään aikaiseksi, toivottavasti ei.
Sokerit on alkaneet uuden nousukauden... :ashamed: No nehän kyllä varoittelikin että vasta rv 26+ alkaa insuliinin tuotanto heikentyä ja silloin lapsen kasvaminen vasta alkaa. Siispä käyn nyt kolmen viikon välein LKS:ssä tutkituttamassa vauvan koon. Viime kerrallaahan se meni mallikkaasti käyrillä, joten toivotaan että insuliinihoidolla on tarpeeksi tehoa pitämään kasvusuunnan siinä.

Iskä on mennyt lasten kanssa mökkeilemään, jonne en uskaltanut itse lähteä kun meinaa heinänuha vaivaamaan. En ole ikinä ennen sairastanut minkäänlaista allergiaa ja nyt on ihan ihmeellisesti silmät aamulla turvoksissa ja muurautuneet umpeen. Sisällä alkaa ihan himputin moinen aivastelu ja silmien kutina. Maananataina on pakko mennä käymään lääkärillä, jos ne vaikka anatais jotain helpottavaa lääkettä :(

Mutta tällaisia kesäkuulumisia täältä Levin kupeesta tänään :)

Seriina ja poitsu 29+4

Ps. Meillä ei muuten ole vielä kauheasti edes sääskiä! :LOL:
 
Pauzi
Heipä hei!

Minä olen ollut vallan nettipimennossa, lähdin sunnuntaina 3.6. mökille ja tuossa pari tuntia sitten sieltä kotiuduin. Ja jopas että olitte taas saaneet juttua aikaiseksi...

Mulla on jotenkin sellainen tuntu, ettei tämä vauva ihan laskettuun aikaan asti pysy masussa, on nimittäin sen verran ollut noita supistuksia. Torstaina tuli ihan vartin välein sellaisia napakoita supistuksia, ei nyt ihan verrattavissa oikeisiin synnytyssupistuksiin mut kyl ne jo ihan kunnolla tuntu. Se meni sit onneks parissa tunnissa ohi. Soittelin neuvolaankin siitä ja sain kuulla et ne on saaneet sinne ultran, ja terkka lupasi että kun maanantaina aamulla meen neuvolaan niin voidaan ultralla katsoo!! Jippii, vielä saan nähdä vauvan.

Synnytyksestäkin olitte jutelleet, minäkin olen koko ajan alkanut enemmän ja enemmän miettimään sitä, ja välillä meinaa minullekin pelko iskeä. Olen myös käynyt lukemassa noita toukokuisten ja kesäkuisten ketjuja, ja sielläkin on jos jonkin moista kertomusta kyllä ollut. Jotenkin tuntuu että synnytys menee yhdesti sadasta kerrasta niin ettei satu mitään, ja mua jo pelottaa et oon sen yhden kertani käyttänyt. Mut täytyy kai nyt jutella sen terkkarin kans tästäkin.

Hurjalta tuntuu että enää n. 8 viikkoa laskettuun aikaan, vauvahan voi siis tulla ihan milloin vain. Vielä olis muutamia asioita tehtävänä ja tavaroita laitettavana, mut kyllä sitä jo malttamattomana odottaa että aika kuluisi. Jonkin verran vielä liitoskivut vaivaavat, joskus on vaikea päästä liikkeelle. Helle on selvästi lisännyt turvotusta, eilenkin sormet oli kuin nippu nakkeja, ja nilkatkin tuntuu olevan selvästi turvoksissa. Suppareita on paljon, lähes joka kerta kun nousen seisomaan ja lähden liikkeellle tulee supistus, onneksi ne on suurimmaksi osaksi ihan kivuttomia. Eilen aamulla kun nousin sängystä meni maha ihan kivikovaksi ja alavatsalta ylöspäin hiipi aivan helvetillinen kipuaalto. Vähän jo siinä meinasin säikähtää, mut onneksi ei ole tullut enempää. Aiemmin on ollut yksi samanlainen.

Huomena kirjoittelen sitten neuvola- ja ultrakuulumisia. Kauniita kesäpäiviä kaikille!!

Pauzi ja papunen 31+6
 
zamppa
Mulla ei pahemmin noita supistuksia ole ollut. Kivuttomia siivoillessa ja pitkiä matkoja kävellessä mutta eipä muuten ja kaikki paikat oli kiinni ja kunnossa viimeisellä lääkärikäynnillä, että luulenpa että olen siellä vasta elokuun loppupuolella synnyttävien joukossa. Tosin eihän sitä koskaan tiedä, kuitenkin vielä pari kuukautta matkaa. Katellaan nyt ihan rauhassa kuinka tilanne kehittyy.

Mua pisti äsken ampiainen. En yhtään huomannut, kun käden laskin ja sinne olkapään alapuolelle se sitten meni pistämään. Soitin jo Jorviinkin hätäpäissäni, kun netissä luki että raskaana oleva lääkärihoitoon. Onneksi ei joudu (ainakaan vielä lähtemään tarkastukseen, kun en ole allerginen. Sanoivat vaan että tarkkailee tilannetta ja jos vauva liikkuu normaalisti eikä turvotusta muodostu niin ihan hyvillä mielin voi jatkaa päiväänsä.

Mua on sen verran mietityttänyt tuleva synnytys, että mitä JOS jotakin sattuu mulle niin kuinka tuo mies selviää kahdestaan vauvan kanssa. Tiedän että hölmöjä mietin eikä nykyään enää ole suuria riskejä mutta kuitenkin sitä tulee miettineeksi kaikennäköisiä asioita vaikka raskaus onkin mennyt todella helponoloisesti.

Mitä ootte muuten ajatellut pakata sairaalalaukkuun mukaan? Meinasin et jos laukun pakkais varmuuden vuoksi heti kun vauvan vaatteet on saanut pestyä niin ei sitten tule paniikkia sen kanssa.

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille elomasuille.

zamppa 30+4
 
Katselin säätiedotusta äsken ja helpotusta kuumuuteen ois luvassa ensi viikolla Jalat alkaakin olemaan melko turvoksissa eikä auta vaikka kuinka juo vettä ja syö mansikoita. Olivat törkeän hintaisia, mutta pakkohan tuoreita marjoja oli saada.
Viikonloppu on mennyt pikkuvaatteita pestessä ja pienimmät laitoin jo hoitopöydän laatikoihin vaippanäytteiden kanssa Sänky olis varastossa, mutta jos nyt vielä malttais pitää sen siellä. Kaukalon, matkarattaiden ja vaunujen kankaat tarvis pestä.
Ens viikolla on neukka ja esitietopapereiden palautus. Nimiä kun kirjoitin siihen, niin samalla juteltiin isännän kanssa kummiehdokkaista. Suvusta ei kummeja enää oteta, lähinnä siks, ettei "sopivia" oikein ole. Paria ystäväpariskuntaa ollaan mietitty, mutta päätös on vielä tekemättä. Kahta enempää ei kummeja kuitenkaan tule olemaan.
Synnytystä en pahemmin mieti, menee miten menee ilokaasun ja epiduraalin avulla. Alateitse saisi kumminki tulla, paranis nopeammin.
 
Hemu2: Minulla tuota vuotoa on ollut jo pitemmän aikaa varsin runsaana.. Tuntuu ku k'uset ois housussa koko ajan. En oo mitään suojia käyttäny, kun hautoo jo muutenkin ja keväällä oli ne paiseet niin en viiti altistaa =)
 
tiki: kyselit mulla on kyllä sen edellisen kerran tukoksentakia noi pistokset taas käytössä, koska riski on suurempi taas saada uudelleen..mulla tutkittiin noi virtaukset silloin rkenneultrauksen aikoihin silloin olivat kyllä hyvät, mutta enpä tiedä onko noilla mun pyörtymisillä osuutta asiaan että taas piikit alkoivat...en tiiä ainoastaan tiiän että synnytykseen asti tällä annostuksella piikki/päivä mennään...yrk...suonikohjuihin ei muuta hoitoa kun kunnon tukisukat suosittelen instrumentariumista saa tosi tukevia ja erivahvuuksia ja hintavia :x ...mutta pakko ostos niin kyllä mulla ainakin autto huomattavasti, kun tähän saakka niitä kaupan lentosukkia ja tukisukkahousuja oon ostellu niin ero on ku yöllä ja päivällä..suosittelen..

käväsin eilen oman moottoripyörän kyydissäkin B) ...kun mies ajosen ulos kellarista ja pitäs pestä ja laittaa myyntiin :'( ..mut ei mulla oo aikaa eikä haluja enää ajella...miehellä on oma pyörä ja kummatkin lultavasti menee myyntiin ja hommataan sitten yksi isompi custom , jotta minäkin pätkä voin ajaa joskus jos siltä tuntuu... =) ..
nyt pitäs mennä puuron keittoon ja sitten siivota tää talo..sitten lupasin muksuille että mennään uimaan...pitää taas rahdata tuoli mukaan ja laittaa se veteen , kun mulla on noi 4kpl uimataidotonta 6v ja sen alle olevat..osaavat noi kaks koululaista uida mut ei niitten varaan tota lössin valvontaa voi kauaks laittaa..

hauskaa viikkoa...minä kuuluun noihin elokuun viimesiin synnyttäjiin..kyllähän mullakin 2,3,4 ovat syntyneet rv 37-38 niin taas 1, 5,6 ovat menneet ihan siihen laskettuun aikaan...eipä noista tiedä milloin meinaavat syntyä ...jossain vaiheessa...ennemmin tai myöhemmin..
tsemppiä kaikille...nyt tais olla rv29+
 
Kiitos Nirzu!

OmituiselleOtukselle hirveesti tsemiä makoiluun! Toivottavasti vauva pysyy masussa vielä jokusen viikon!

Joku kyseli valkkarista. Mulla on ollut koko raskauden ajan tosi runsasta valkkaria. Jos sulla on joku yhtäkkinen muutos, kannattaa ehkä seurata tilannetta, ettei oo tulehdusta, mutta mulla ainakin ihan muuten vain on ollut.
 
Pauzi

Tänään oli siis neuvola, siellä kaikki oli ihan ok. Paino tullut taas hurjasti, +596/vko :ashamed: , mä en ymmärrä. Vaikka kuinka yritän katsoa mitä syön ja kuinka paljon, niin silti sitä näköjään vaan tulee... Ahdistaa!! :'( Kokonaispainonnousu tällä hetkellä 11 kg.
Verenpaineet oli oikein hyvät, taas yllättävän alhaalla minun yleiseen tasoon verrattuna. Hb oli sen verran laskenut et nyt täytyy alkaa syödä rautaa. Sf oli 32cm.

Vauvaa katsottiin ultralla, siellä pikkuinen köllötteli raivotarjonnassa, on kuulemma jo puoliksi laskeutunut eli ei todennäköisesti enää käänny mihinkään suuntaan. Mitään painoarviota en muistanut kysellä, eikä terkka siitä mitään kyllä puhunutkaan. Kasvojen profiilissa näkyi ihanasti pieni nykerönenä, pullero poski ja peukku oli vauvalla suussa. Meinasi itku päästä.

Nyt alan valmistelemaan poikaa päiväunille.

Pauzi ja papunen 32+0
 
Minäkin taustalla seuranneena voisin ilmoittautua mukaan.. Esikoista odotellaan, LA 12.8.. Alku aika odotuksesta meni vähän "liian" helposti, ei juuri pahaa oloa tms.. Nyt on alkanut sitten supistelut, turvotus ja streptokokki vaivaamaan, mutta hyvillä mielin tuulta päin!! Painoa on tullut jo 15kg alusta, mutta en ota ressiä- lopetin tupakoinnin raskauden alussa ja osittain johtuu siitä!! Sokerirasitus on tehty, ja arvot oli aivan huiput!! SF oli viime viikolla 27cm joten ei hurja sekään!! Ja verenpaineet on ollu todella alhaset koko odotuksen ajan.. Kovasti elokuuta odotellaan, hiukan pelon sekaisin onnen tuntein... :heart:
 
Aamulla sain nukkua melkein kymmeneen, millonkahan viimeksi olisin saanut niin myöhään nukkua?! Tosin puoli seittemän maissa heräsin herättelemään ja valmistamaan esikoisen hoitoon. Sen jälkeen uni maistui hyvältä..
Yöllä valvoin kun mahaan koski niin älysti. Onko muilla tämmösiä kipuja? Se kipu tuntuu eniten alavatsalla toisella sivulla mutta säteilee koko vatsan alueelle eikä sen aikana voi liikkua mihinkään. :/ Supistus se ei ole... Ja tää tulee aina yöllä!! Ei onneks joka yö...

Hakeeko kukaan äitiyspäivärahaa 6 kk palkkatulojen perusteella? Mulla on sellainen tilanne että työsoppari päättyy kesäkuun viimeinen päivä ja kelalta kun kyselin niin käsitin että mun pitää vielä ennen ä-loman alkua ilmottautua työkkäriin jos meinaan saada päivärahan 6 kk tulojen perusteella. Ihan turhalta kyllä tuntuu mut ei kai se auta... Nyt odottelen vaan että palkanlaskijalta saisin sen palkkatodistuksen niin sais toimitettua senkin kelalle. Olis tuokin poissa päiväjärjestyksestä...

Zamppa, kyselit sairaalakassin sisällöstä. Itse ajattelin pakata mukaan: imetysliivit (yhdet ostin esikoisen aikaan jo etukäteen ja loput sit kun tiesi mikä tulee oleen oikea kuppikoko), kotiutumisvaatteet itselle, meikit, shampoo & hoitoaine (tosin löytyy sairaalastakin), liivinsuojuksia, ehkä jotain juomista (jano on niin valtava imetyksen alettua), kamera, puhelin,... No nyt ei muuta muistu mieleen. Tietty jotain lukemista, karkkia yms. Mä vaan en malttanut yhtään lukea sillon esikoisen sairaala-aikana eikä suklaakaan maistunut. Kaikki tuntui niin ihmeelliseltä että aika kului kyllä ihan vauvaa tuijottaenkin!! Niin joo, rahaa kannattaa vähän ottaa jos haluaa vaikka vierailijoiden kanssa käydä kahvilla tms.

Tervetuloa Tealle mukaan!

Lillielli 29+5
 
Hieman viileämpää kesäpäivää kaikille!
Kyllä tämä kuumus on hieman tukalaa ollut mutta ei sovi valittaa kummiskaan B)

Olin viikonlopun koiranäyttelyissä ja autossa tuli istuttua noin 900 km. Olin ihmeissään ettei ollut yhtään vaikeeta. Matkalla pysähdyttiin suuntaansa pari kertaa joten se varmaan auttoi.
Helteestä johtuen nilkat hieman turpos kun en malttanut istuskella tarpeeksi paikanpäällä vaan törötin seisaaltaan koko päivän, oma moka siis.
Mukavaa oli kun itse sai vaan katsella ja muut huolehti kaiken muun. Kasvot on täynnä pisamia ja hieman väriäkin sain nahkaan =) Ja vielä oma koiruuskin menestyi hienosti.
Mukavaa kun ei tämä raskaus kokonaan hidasta elämistä ja on saanut voida suht hyvin. Vaikka saikulla olenkin liitoskipuilujen vuoksi.......
Tsemppiä kaikille joilla on vaikeeta! Eihän välttämättä loppuun asti pysty tekeen mitä huvittaa.
Alkoi itseäkin hieman jännittämään kun lueskelin teidän mietteitä synnytyksen lähenemisestä. Itellä menossa jo rv 32 nii ei siihen välttämättä kauaa enää oo. Mutta en oo panikoinu vielä ollenkaan jospas vaikka kuukauden päästä...
Nyt pitää lähtee hoitaan kotitöitä kun viikonloppu on vaan matkailtu.
Mukavaa kesäpäivää kaikilee masuille! =)
 
Tervetuloa uudet!LAitoin teidät tuonne etusivulle miedän jengiin :flower: Mukavaa kun saadaan vielä lisää jengiä!

Hieman "viileämpää" täällä ja tekee ihan hyvää.Olo oli ajoittain tukala,vaikken VALITA YHTÄÄN,kun luen teistä jotka joutuvat sairaalassakin makaamaan!Meidän perheelle se olisi katastrofi!!!!!Isän on pakko käydä päivätyössä,kukaan kolmesta pienestä ei omista tarhapaikkaa eikä sukua ole lähellä.Mihin me jouduttaisi,jos Äiti makaisi sairaalassa!APUA :x

nirzu:paahan tekstaria niin lähetään puistoon joku päivä!Mulla on ihan JÄRJETÖN tuo toinen koipi:ihan musta jo suonikohjuista.Mutta ilmeisesti ovat kovin pinnallisia,kun lääkärit eivät ole niihin sen kummemmin puuttuneet.

Suosittelen muuten :heart: :sesti WELEDAN väsyneille jaloille tarkoiettua gellimäistä ainetta,jota saa apteekeista!Jaloille ihan mahtava tunne kun sitä levittää pari kertaa päivässä!!!!OIEKASTI!!!!!!!!


Nyt viemään päikkäreille noita muksuja!



Kassu ja Alma
 
Enpä ole kirjoitellut tosi tosi pitkään aikaan. Loppuaika oli töissä tosi kiirettä. Nyt alkoi kauan odotettu kesäloma ja siitä sitten suoraan äitiysloma! Ihanaa! =) Aloinkin jo olemaan kurkkua myöten täynnä työjuttuja... Onneksi nyt saan olla kotona sitten niin kauan kuin huvittaa, kun ei ole työpaikkaa, johon palata. Esikoinenkin (kohta 2-v)saa jäädä päiväkodista kotihoitoon ainakin elokuuhun saakka.

Raskaus on edennyt ilman suurempia huolia... Painoa on tullut nyt yhteensä 11 kiloa. Saman verran kuin esikoiseltakin tähän mennessä. Viimeksikin kaikki lähti "itsestään" pois imetyksen myötä, joten en stressaa asiasta tälläkään kertaa.

Synnytyksestäkin täällä on ollut puhetta. Mä meen ens torstaina äitiyspolille synnytystapa-arvioon. Haluan tai siis vaadin saada sektion tällä kertaa, sillä repesin esikoisen synnytyksessä niin pahasti, että ainakin silloisen lääkärin mukaan ei kannata synnyttää enää alakautta. Ei minua kyllä sektiokaan pahemmin houkuttele, mutta kolmatta vaihtoehtoa ei taida olla. :/ Se hyvä puoli siinä on, että saa etukäteen tietää leikkauspäivän, jollei sitten vauva päätä syntyä ennen sitä.

Viimeksi neuvolantäti arveli, että vauva on perätilassa. Sillähän ei kyllä ole merkitystä, jos joka tapauksessa leikataan. Ja torstainapa sen sitten näkee, kun samalla ilmeisesti ultrataan. Ihanaa kun pääsee vielä kurkistamaan pikkuista! :heart:

Valkovuodosta oli myös puhetta... sitä riittää täälläkin. Joudun kyllä pitämään pikkuhousunsuojia, vaikka sitä ei kai oikein suositellakaan. En vaan halua/pysty olemaan housut märkinä! |O

Tervetuloa vielä kaikille uusille! Mukavaa alkaa jännäämään, kuka saa ensimmäisenä nyytin syliinsä. Minä tulen sitten kertoilemaan torstaina, sainko sektion ja jos niin mille päivälle.

T. PihlajanMaria rv 32+0
 
Joo olin neuvolassa ja vauveli edelleen perätilassa..sf-mitta nyt rv32+2 28senttiä, HB 117/79 ja paino oli tippunut 1,3 kg. Pikkuisen sydänäänet 135. Oksentelen kaiken kiinteän mitä syön..johtuu ilmeisesti kuumuudesta. Jos 2 vkon päästä ei ole alkanut nousemaan/tippunut lisää niin sitten pitää huolestua. Nestemäistä ja sokeripitoista vaan paljon ettei elimistö kuivu liikaa. Jos vauveli edelleen perätilassa 2 vkon päästä niin sitten neuvola laittaa lähetteen äippäpolille. Arveli kyllä että mulla sen mallinen kohtu ettei pikkuinen mahdu kääntymään. No toivotaan parasta että olisi ainakin sitten kun on aika polille niin itsestään kääntynyt.
 
Tellervo: Missäpäin olit koiranäyttelyissä? Me oltiin sunnuntaina Nurmeksessa. Vähän jännitti kun oli meidän juniorin ekat näyttelyt mutta hyvin ne meni ja tuomari tykkäsi. Vielähän se on keskenkasvuinen, mutta ootellaan vähän niin kyllä se siitä kasvaa ja kehittyy.

Oliko kukaan KYS:n synnytysvalmennuksessa lauantaina? Paljon oli isomahaisia liikenteessä. Kerrankin tunsi olevansa kaltaistensa joukossa. Tykkäsin valmennuksesta ja pitihän sitä synnytysvideota katsoessa vähän itkeä tirauttaakin. Jotenkin sitä vaan liikuttui syntymää katsellessa ja omaa tulevaa ajatellessa. Onneksi siellä taisi muutkin niiskuttaa etten ihan yksin volissut.

Vointi ollut hyvä jos ei hiivatulehdusta lasketa mukaan. Ei meinaa hellittää. Voi näillä hellekeleilläkin olla osuutta asiaan. Minullakin painoa tullut yhteensä 11kg ja sf-mitta oli sitten loppujen lopuksi 27. Kesäterkkari sai ensin 25, mut sit se oikee terkkari venytti sen 27:mään. Vauva oli kääntynyt takaisin raivotarjontaan (kun välillä käväisi poikittain). Sokereista se innokas kesäterkkari jaksoi mulle pitää kauhean saarnan vaikka arvot on ollu kohillaan. Erehdyin vaan kertomaan että olen kyllä syönyt makeaakin, etten ihan rehulinjalla ole ollut. Näin ei siis kuulema saisi missään nimessä tehdä. Oma terkka katsoi arvoja ja totesi niiden olevan hyvät. Joten, ensi kerralla kun menen, niin en puhu siellä mitään, nyökkäilen ja pyörittelen päätä vaan. Jospa siten säästyisi hirveiltä valituksilta.

NuuNuu 32+2
 
Profiilissa uusi masukuva =)

Olo on hyvä,ei ahdista,ei supista eikä väsytä.Eilen aloin pestä pikkuriikkisiä vaatteita ja tänään tai huomenna silitän ne.Vaatteita on ihan hirveästi,mut oon ostanut ja ostan lisääkin,kun aion säästää jokaiselle lapselle heidän vauvanvaatteet ja teetän sit kaikille lapsille puusepällä "muistojen arkun",johon tulee tutot,vauvakirjat ja ensi vaatteet :heart:

Tyttö oli taas vaihteex jonkin aikaa pt,nyt on rt...kohta ruvetaan jännäämään,kuinka päin loppujen lopuksi aikookaan asettua.

Mulla on pe äippäpolille aika,jolloin saan reseptin verenohennuslääkitykseen ja piikitys alkaa rv 36.Lääkitys mullakin kuten Nirzulla,aiemman tulpan takia siis.

Pe ultran jälkeen lähdetään lasten kans mun sukulaisten luo vajaaksi viikoksi näillä näkymin.

Mies ei taida joutaa mihinkään koko kesänä :|

A-Mam ja Lahja rv 32+3 :heart:
 
Supistuksista on ollut puhetta. Mulla ollut rauhallista pitkän aikaa. Mitä nyt silloin tällöin on harjoitussuppareita ollut. Niitähän näillä viikoilla saisi jo tullakin. Viime yönä säikäytti ihan kunnolla. Illalla vauva alkoi liikuskelemaan levottomasti. Mylläsi ainakin tunnin. Välillä ihan koski. Sitten huomasin että mullahan supistelee. Suppareita oli parhaimmillaan tiheämmin kuin 10 min välein. Supistukset tuntuivat sekä alavatsalla että alaselässä ja takamuksessa. Paniikissa jo etsin neuvolakorttia ja aioin soittaa Kysiin että tarviiko tulla näytille. Odottelin kuitenkin ja olin nukahtanut. Supistuksetkin olivat loppuneet sillä välin. Kyllä laittoi miettimään! Vaatteet on kyllä vauvalle laitettuna mutta paljon olisi vielä tehtävänä ennen kuin pienokainen tulee. Nyt täytyy rauhoittaa näitä menoja ja vähän kerrallaan laitella loput valmistelut.

Ihan mukavaa minustakin että ilma vähän viilenee. Yöllä on niin tuskallista kun on hiki koko ajan. Tuuletin on makuuhuoneessa päällä lähes koko päivän. Yöllä tuntuu että tuulettimesta käy veto mutta pakko on pitää kuitenkin päällä.

Tänään kävin antamassa pissanäytteen neuvolassa. Viime kerralla kun oli valkuaiset plussalla. Nyt näyte oli puhdas. Tuntuu testit olevan aikas herkkiä. Tosiaankin jos "tikistämisestä" valkuaiset näyttää plussaa! Hyvä kuitenkin ettei sen puoleen ole hätää.

Tänään käytiin tyttären kanssa hakemassa vauvalle turvaistuin. Se oli lainassa sukulaisilla. Hankintoja ei tarvinne tehdä. Ellen sitten innostu shoppailemaan alennusmyynnissä. Vaatteita voisi vielä katsella.

Nyt täytyy rueta laittamaan ruokaa kun mies kotiutuu kohtapuoliin.

:wave:
 
Nyt iski väsymys. En tiedä miksi, mutta väsyttää aivan älyttömästi koko ajan. Vasta ensi keskiviikkona on neuvola joten en tiedä ovatko rauta-arvot päin p:tä. Tai sitten väsyttää vaan kun tietää että enää on tämä viikkoa + ens ma ja ti duunia. Olo on jo kuin lomalaisella, välillä oikein hävettää olla duunissa näin laiskana :LOL:

Zamppa: Niin ihanan romanttista! Ja miten se mies oli sormuksenkin osannus ostaa? Ihana mies sinulla! Ajattelin soitella Jorviin tutustumiskäyntejä ja koetan saada ajan jo rv viikolle 33. Eli heinäkuun ensimmäiselle viikolle. Me ollaan ajateltu mökkeillä ja loppukuu ja ei millään jaksaisi ajaa Espooseen asti vaan sen tutustumisen takia. Milloin olet miettinyt et te meette?

Viikonloppuna olin viettämässä ensin lauantaina päivällä kaverin polttareita ja illalla toisen kaverin 30v juhlia. Aivan liikaa ohjelmaa yhdeksi päiväksi ja sitten taas laatta lensikin. Täytyisi vaan osata ottaa rauhallisesti ja jättää kaikki tuollaiset väliin, mut kun ei malta.

Kaikki muuten kunnossa ja Pinku potkii todella paljon, välillä ihan kipeää tekee. On edelleen perätilassa.

t.Soippa ja Pinkkari 31+0
 

Yhteistyössä