Eloveenojen 2007 isot kesäkuumassut:)


Kiitos kaikille hikkavastauksista. Kova on tosiaan tämä meikäläisen salamatkustaja hikkailemaan, useamman kerran päivässä nikottelee. Mutta eipä tuo taida tosiaan haitaksi olla...

Pietu: Mekin olimme eilen perhevalmennuksessa. Aika samanlaiset fiilikset jäi minullekin: aika turha reissu oli. Täti kävi kiireenvilkkaa ikivanhoja kalvoja läpi, joissa ei mitään sen kummempaa uutta ilmennyt. Meillä esittelykierroksella piti kertoa vaan nimi ja laskettu aika. Kaikin puoli oli vähän jäykänoloista meininkiä... Eli ei tosiaankaan "hehkuteltu" milllään ultrakokemuksilla. Ihan luonnollistahan tuollaiset tunnekuohut on, varsinkin kun pienen alulle saaminen ei ole ollut helppoa. Niin että ei tarvitse yhtään nolostella! :hug:

Viimeyönä vauva herätti ensimmäistä kertaa minut liikkeillään. Niin kovasti monotteli kylkiluihin että ihan sattui. Ja illalla piti sellaista sirkusta, että ei meinannut loppua tulla :) . Kohta taitaa alkaa paikat käydä ahtaaksi, että liikkukoon nyt...

Ai niin, pitääpä vielä kauhistella: nyt vasta tämän viikon neuvolassa neuvolatäti kertoi koneelta vauvan painoarvion minkä lääkäri oli tehnyt pari viikkoa sitten rv 29: 1600g!!! Ja keskimäärin vauvat painavat rv29 n. 1300g. Niin että taitaa olla melkoisen iso vauveli tulossa...

Bebesille vielä lohdutushalit: :hug: Yritä jaksaa raskaiden asioiden keskellä!
 
myöhäinen moi!

babes osaan ottoni suureen suruun ja voimia ison ikävän keskelle :flower:

neiti-84 onnea tuoreelle avioparille :heart:

pellava mulle on annettu turun neuvolassa ohjeeksi, ettei tuteja/pulloja tarvitse keitellä. pelkkä vesipesu (tai mieto käsinpesuaineliuos) tutille on riittävä ja pullon pullo-osan voi pestä koneessa. itse keittelin tutteja ja pullon tuttiosia silloin tällöin, ehkä kerran viikossa ja pullot pesin koneessa. keitoksen tein, kuten joku jo mainitsikin, siten että keitin keittimessä vettä ja kaadoin tuttien päälle (kattilaan tms) ja annoin liota jonkin aikaa, nostin ne sitten kuivumaan tal.paperin tai puhtaan pyyhkeen päälle.

omassa navassa ei mitään mainitsemisen arvoista. naapurin terkkari täti kokeili tänään mahaa ja sanoi vauvan olevan selvästi pää alaspäin. no tilaa on vielä pyöriä ja niin sitä kyllä tehdäänkin.

nyt on pakko pakata ittensä sängynpohjalle, meinaa aina nämä illat venyä. yksin saa taas unta ootella, kun iskä lähti eilen hesaan ja palailee vasta huomenissa.

hyviä öitä ja pirteätä huomista kaikille!

jari-maija 31+3
 
Bebes, Osanottoni :hug:

Neiti-84, Onnittelut tuoreelle avioparille :flower:

Sairaslomalla tosiaan olen, nyt toinen päivä menossa. Eilen ei sitten supistellu juuri yhtään kun otin tosi rennosti koko päivän ja lepäilin paljon. Päiväunetkin tuli nukutttua. Ja ihan eri fiilis olikin illalla mitä töiden jälkeen..
Yöllä tosin heräsin kun vatsaan koski johonki tonne alas ja ei pystynyt sen kivun aikana liikkumaan mihinkään suuntaan. Aina sillon tällön mulle öisin tulee tuo, siis on tullut tän raskauden aikana melko pitkään. Ja nyt huomasin että toisella kyljellä en pysty nukkumaan kun siitäkin tulee ihme kipu vatsaan toiselle sivulle.. No näitä rupeaa olemaan!
Onneksi tänään saa taas nukkua päikyt. Alkuun oli niin huono-omatunto kun piti jäädä saikulle ja töissäki olis ollu puuhaa... Vaan nyt tuntuu että tarpeeseen varmasti tuli ja vauvan hyvin vointi on aina se tärkein!!

Aurinkoista päivänjatkoa kaille B)

Lillielli rv 29+
 
Kiitokset tuttien pesuvinkeistä, vedenkeitintä alan minäkin pöristelemään.

Pietu: Harmillista, että teidän synnytysvalmennus oli yhtä tyhjän kanssa! Meillä on ollut valmennusta kaksi kertaa ja täytyy sanoa, että ne ovat yllättäneet positiivisesti. Myöskin isä on ollut innoissaan. Meille ei olla esitelty ihmeemmin kalvoja eikä puhuttu itsestäänselvyyksiä.
Älä suotta harmittele sitä, jos alkoi itkettämään ultrasta puhuminen, sehän on täysin luonnollista. Itsekin itkeskelen jatkuvasti milloin mistäkin. Oikein kiukuttaa, kun miehen kanssa tulee jokin pienikin kina, alan heti itkeä. Mutta ehkäpä tämä olo elokuun jälkeen normalisoituu tai edes ensi vuonna..?

Aurinkoa!
Pellava (jolla enää 5 työpäivää jäljellä) ja heiluva maha

 
Heippa vaa kaikille,

mie päätin nyt vihdoin ja viimein kirjotella jotaki itekki ku kovastikki oon seuraillu tejän juttuja koko kevvään ajan =)

Elikkäs mie oon Jyväskylän yliopistosa opiskeleva Ilona (tosin mie oon Lapin tyväriä alunperin,minkä murteestaki saattaapi huomata ;) ) ja esikoista ootellaan avokin kans nyt rv 30+3 ja laskettu aika 13.8.2007 Täsä vaiheesa tuntuu et kärsivällisyys meinaa loppua ja et oottaa vaa sitä elokuuta, tulis jo! :LOL: :LOL:

Meinaa tylsyyski vähä pukata pääle ku ite mie oon aika energinen tyyppi ja tottunu touhuammaa kaikenlaista koko ajan ja nyt onki eka kesä tosi pitkää aikaa etten mie oo ees kesätöisä, kuha vaa nautin kesästä ja otan aurinkoa, heh.

Tästä palstasta mie oon kokenu olevan palijonkhi apua ja iloa ku tosiaa eka lapsi on kysseesä ja ollaa poikakaverin kans molempien kaveriporukoitten ekat lapsensaajat ja suhkot nuoria (ei nyt sentäs mittää teinejä ennää, 21v on paukahtanu mittarii)

mutta nyt mie voisin lähtijä tästä kuntosalille vähä reippailee ja sit pitäs tohon tenttikirjaanki tarttua -mut onneks senki voi tehä kivasti makoilemalla ulkona auringonpaistees :)

kivoja päiviä kaikile toivotteleepi,

ilona
 
Minulla on kesäloma sitten menossa. Työt loppuivat viime viikkoon minun osaltani toivottavasti seuraavaksi kolmeksi vuodeksi. Esikoinen on vielä tämän viikon päivähoidossa joten minä viettelen ihan omaa lomaa ja hoitelen kaikkia rästihommiani.

Bebesille osanottoni minultakin. Minullakin saattaa olla oman mummoni hautajaiset vielä edessä ennen kuin elokuu koittaa. Mummoni on nyt puoli vuotta maannut sairaalassa ja nyt on taas tullut käänne vielä huonompaan. Itse en ole aikoihin pystynyt enää käydä mummoa katsomassa kun minua alkaa sen jälkeen niin hirveästi surettaa ja itkettää ettei siitä tässä hormonimylläkässä tule loppua.

Masuasukin hikasta. En ole kertaakaan vielä hikkaa huomannut. Esikoisen ajoilta muistan alkaneeni tunnistaa hikkaa vasta noin kuukausi ennen synnytystä ja sitten kaveri hikkasikin masusssa monta kertaa päivässä joka päivä.

Ja Ilonasille tervetuloa mukaan!

77mm ja Minimi rv 29+6

 
Onnea Neiti 84!!! :hug:

Ilonas Tervetuloa joukkoon mahaisaan :wave:

77mm meillä oli kanssa odotettavissa tämä kuolema...mamma meni viime viikolla saattohoitoon :'( Mutta silti se on aina suuri järkytys :'(

Oma Napa: Vauva on liikkunut normaalisti! Pelkäsin koko eilisen päivän että aiheutan vauvalle jotain kun itkin ja mietin asioita paljon!! Tänään jo vähän parempi päivä!!! Ja kaikki painottivat juuri sitä että pitää rauhoittua vauvan takia!!! :/
Tänään mies tuli taas kipeäksi niin saa sitten sitäkin hoivailla ja onpahan ainakin kotona ettei töissä tarvitse olla :)
ihana lämmin päivä taas tiedossa!! Eilen meillä mittari näytti 32 astetta!!!
Ja tänään minun ihana rakas tyttöni täyttää 3 vuotta :heart:
Vastahan tämä esikoinen oli vauva!! Miten aika meneekään nopeasti :)

Bebes & Tytsy 29+1 <---taas uusi viikko alkoi. :heart:

Ja vielä kaikille suuri kiitos osanotoista!!! :)
 
Onnea naimisiinmenonne johdosta Neiti-84 ja voimia,voimia bebesille :hug:

Ja tervetuloa ilonasi joukkoomme iloiseen!Lapista minäkin kotoisin,tai noh,Rovaniemeltä,mutta eikös se Lappia jo sekin.Ja nyt asumme ihan Eteläkärjessä Suomea :LOL: Lisäsin sinut tuonne etusivun listaan!


Kassu
 
Voimia sinulle bebes.

Oikein oikein kovasti onnea Zamppa ja neiti -84!!!! :heart:

Miten kosiminen meni Zamppa, olisi miehesi polvillaan ja kaikki? Oi niin romanttista!

Omaan napaan: Eilen neuvolassa, kaikki arvot kunnossa ja jopa painoakin tullut minulle! Vauva on väärinpäin ja kovasti koetan saada joogaliikeiden avulla häntä kääntymään. Paastosokerin tuloksen saan huomenna. Maha on alkanut vähän painamaan ja enää en oikein meinaa pystyä istumaan. En tiedä missä asennossa sitä oikein pitäisi olla.

Mulla on ollut flunssaa pari viikkoa ja käväisin tiistaina kesken työpäivää lääkärissä. Mulla on vaatimattomasti keuhkoputki, poskiontelot ja korvat tulehtuneet. Eli antibiootteja ja pari päivää saikkua. Elämä on yhtä saikulla olemista!

Töitä on vielä 7 työpäivää jäljellä on sitten alkaa kesäloma. Ihanaa kun tietää jäävänsä noin 2 vuodeksi kotiin!

ja raskauviikkoja on 30 kasassa, käytiin eilen syömässä terassilla sen kunniaksi!

t.Soippa ja Pinku 30+3
 
Tervetuloa ilonasi joukkoon!

Onnea rouviintuneille!!! :heart:

Bebesille voimia! :hug:

Ja kiitoksia inom, jonna82 ja Pellava.. Tuntui vain niin hölmöltä kun ainoana siellä tippa linssissä. Osa sitten vähän karttoi katsomasta ja toiset myötätunnosta hymyilivät. Jotenkin on semmoinen olo, jotta voisi vasta sairaalan valmennukseen lähteä ja jättää neuvolan jutut väliin... Katsoo nyt, seuraava olisi tiistaina.

Ja täytyy taas manata näitä helteitä.. Minä valun! |O ...ja pimpparit on varmaan isompia kuin aikaisempina kesinä :snotty: Ainoa hyvä juttu: Näillä näkymin taitaa allergiat olla ainakin lievempiä kuin normaalisti =)

Moniko muuten on pienentynyt odotusaikana?
Muualta kuin mahasta siis... :D Minulla meinaan on vaatekoko pienentynyt numerolla :p Alkuun meni XL ja nyt sain siirtyä L-kokoon :)

....ja pakko nyt tämäkin sanoa, jotta tänään tuli ensimmäisen kerran jännä fiilis, kun mietin, että mitenkähän sitä sopeutuu tuonne synnyttäneiden puolelle, kun meillä alkaa olla kohta kuunvaihteen odottajien poksumisajat hyvinkin lähellä :heart:

pietu- rv 31+6
 
Nyt kun alkaa nuo työpäivät vähenemään, niin jää aikaa nettielämälle ja ajattelin ilmoittautua joukkoonne.
15.8. pitäis tirrin syntyä TYKS:ssä, Turun seudulla siis asustellaan. Entuudestaan on syyskuussa 4v täyttävä poju.
Rv 30 on menossa ja olo on suht hyvä. Arvot on olleet kohillaan koko raskauden, rautaa on vain täytynyt lisätä. Tirri on raivotarjonnassa ja liikkuu päivittäin; hikkaa parhaillaan =)
Äippäpakkaus avattiin eilen ja viikonloppuna olis tarkoitus hakea äidiltäni pojun vauva-ajan vaatteita. Ovat siellä varastossa, koska me asutaan parhaillaan pienessä kaksioissa ja rakennetaan omaa kotia. Loppuvuodesta pitäis olla valmista.

Kerholistalla oli kerho meillekin. Keltähän saisi salasanan?
 
Taas on muutama viikko vierähtäny, eikä oo koneelle juurikaan ehtiny, vähä välillä oon koittanu käydä teidän juttuja lukemassa. Konekin on jo siirretty uuten tupaan, niin ei tänne niin vaan pääse.

Mulla alko sit maanantaina se kauan kaivattu loma, eikä oo kyllä mitään hinkua takas töihin. Mukava kun saa aamulla nukkua pidempään, nyt mä onneks taas oon saanu nukuttua. Tekemistä on kovasti riittäny, pitäis koittaa kovasti leipoa pakkaseen kahvipöydän tarjottavia, kun noille raksamiehille pitää kuitenkin aina kahvia tarjota. Talon rakennus on aina vaan vaiheessa ja tuntuu, että sen kans tulee vielä kiire. Tämän kuun lopussa kun meidän on pakko muuttaa vanhasta pois, oli tämä uus valmis tai. Tänään vielä just selvis, et me joudutaan joka tapauksessa muuttaa viikoksi miehen vanhempien luo evakkoon. Koska muuten jouduttais oleen viikko ilman vettä, kun vanhasta talosta siirretään pannuhuoneen lämmityskattila uuteen taloon ja sen laittamisessa menee aikaa. Vähä kyllä kyrsii, mutta ei kai se auta. Nykyinen talo on ku pommin jäljiltä, kun osaa talosta on jo alettu purkaa ja sieltä piti saada huoneita tyhjäksi ja nyt meidän olohuone on täynnä jätesäkkejä :kieh: :kieh: Eipä paljo kiinnosta sielä enää laittaa mitään. Toivottavasti vaavi vaan ei päättäs tulla kovin etuajassa, et ehdittäs ees rauhassa muuttaa uuteen taloon ja sais kaiken paikoilleen. Turvakaukalokin on vielä kaupassa. No ei mulla nyt onneks vielä oo mitään merkkiäkään, et syntyis etuajassa, et ei oo juurikaan supistellu. No ehkä joskus jotain lieviä kivuttomia ollu, mut ei mitään sen kummempia onneks. Vähä meinaa välillä stressasta, kun tuntuu että kaikki etenee niin hitaasti. Mutta ehkä se tästä.

Ens viikolla olis taas neuvola. Seuraavan neuvolakäynnin yhteydessä onkin sit viimeinen lääkärissä käynti ja synnytystapa-arvioonkin ilmeisesti pitäis mennä, kun esikoinen synty sektiolla. Äitiyspakkauskin on saatu ja uusi tuli, mistä olin tosi tyytyväinen. Tosin sielä ne oottaa laatikossa kans tätä muuttoa. Olis parit pippalotkin viikonloppuna synttärit ja valmistujaiset, ei kyllä oikein ehtis, mutta kai se on pakko käväistä. No onneks ne on täs lähellä, ettei matkoihin mee aikaa.

Mutta nyt minä taidan mennä kattoon, et mitä se mies tuola touhuaa. Hyvää viikonloppua kaikille elomassuille.

:wave: :wave: :wave:

Pipe75 32+4
 
Hiioppi vaan ylös, ettei vallan tiputa!
Lähdetään huomenna Visulahteen. Onneksi ei ole kuin reilun parin tunnin ajomatka suuntaansa, niin ei tule liian rasittava matka. Toissakesänä viimeksi käynyt ja vaikkei nyt voi niin paljon tytön kanssa touhuta, niin uskon että tulee ihan kiva päivä. =)

Aurinkoista viikonloppua! :wave:
 
Tervetuloa joukkoomme ilonasi ja patunäiti! Uusille tiedoksi, että kerhon salasana on elo. Sinne vaan keskustelemaan! On tainnutkin olla vähän hiljaisempaa tuolla kerhopuolella viimeaikoina...

Soipalle jaksamista saikulle :hug:.Yritähän levätä ja parannella!

pietu: Vielä n. kuukausi sitten mulla oli sellainen tilanne, että esim. vanhat lantiofarkut jotka olivat ennen raskautta olleet liian pienet, menivät helposti jalkaan. Nyt kuitenkin näyttää että tuo peppu ja reidet on alkaneet kerätä taas "vararavintoa" :ashamed: joten niiltä osin lienen nyt alkumitoissa...

Hui että, kuulostaa hurjalta tuo ajatus että synnnyttäminen alkaa itse kullakin olla jo varsin pian ajankohtaista... huiiii! Pistetäänkö veikkaukset pystyyn että kuka mahtaa olla eka "jakautuva"? ;)

pipe75: Voimia muuttopuuhiin! Saattaa tosiaan nyt tuntua kovalta ja voimia vivältä urakalta, mutta yritä jaksaa ajatella sitä onnea ja ihanuutta sitten kun pääsette uuteen kotiin kunnolla muuttamaan! :hug:

Toivottavasti Capri tulee onnistunut reissu ja säät suosivat!

Oma paisuva (.) : Lähipiiri on aivan vakuuttunut että poika sieltä on mahan muodosta päätellen tulossa :) . Itse veikkaisin tyttöä, mutta saas nähdä sitten. Nyt on kaikki ostetut ja pakkauksessa tulleet vaatteet pestynä ja oottavat silittämistä. Oiskohan tänään silityspäivä? Kivaa kyllä olla lomalla, varsinkin on en ole etukäteen suunnitellut mitään minuuttiaikataulua. Saa tehdä sitä mitä huvittaa ja milloin huvittaa! B)



inom 31+5 ja alati möyrivä masu :D

 
Lisäsin sinut etusivun listaan :flower:

Ja pietu:eek:len kyllä itsekkin mietiskellyt viime päivinä tuota synnyttämistä....kolmas lapsi kun tuli raskausviikolla 36 ja siihen ei OIKEASTI ole kovin kauaa.....

Onko muita jotka syventyvät jo synnytysajatuksiin ja onko kukaan muuten laittanut sairaalakassiin vielä mitään?


Helle ei ihme kyllä minua haittaa:päinvastoin olen onnellinen joka päivästä jonka voimme viettää pihalla lämmössä tämä katraan kanssa.Toki hikittää ja turvottaa ja läähätyttää,mutta kiva kun saa heittää hellemekon päälle ja uitella varpaita vedessä.Ensimmäinen kesäodotukseni!


Kassu ja Alma
 
Ihana keli ulkona. Minä nautin täysillä kun on tälläinen keli lomaillen. Tekee sitä mitä jaksaa eikä tarvitse paljoa päälle pukea itselle eikä tuolle uhmaa aloittelevalle esikoisellekaan. Töissä (ainakin meillä ilman jäähdyttävää ilmastointia) en kyllä näillä keleillä olisi tässä vaiheessa raskautta enää jaksanut.

Sairaalakassista Kassu kyseli. Minä en ole pakannut mitään, enkä aiokaan vielä pitkään aikaan. Vauvan tavarat laitan turvakaukaloon varmaan kuukauden päästä valmiiksi, mutta oman sairaalakassin pakkauksen aion jättää siihen kun synnytys alkaa. Tein esikoisen kohdallakin vain valmiiksi tavaralistan ja kun vedet hulahtivat niin aloin pistää listan tavaroita reppuun. Jos jotain unohtuu niin ainahan mies voi tuoda myöhemmin. Sen verran olen kyllä jo minäkin varautunut että olen ostanut pieniä vaippoja, liivinsuojia ja jättimallin terveyssiteiä valmiiksi, sekä Minimille sairaalastakotitumisvaatteet ja yhden pikkuisen tutin.

77mm ja Minimi rv 30, poks
 
Minä luulen että minä ainakin olen yksi niistä jotka synnyttää vasta syyskuussa... :p Esikoinenkin kun synty vasta rv42+1 ja ei olis kuulema ollu vielä silloinkaan valmis tulemaan, mutta käynnistivät jo silloin kun lapsivesi oli niin vähissä. Minä oon miettiny jo paljonkin koko synnytys juutua ja tuntuu että mitä ennemmän sitä mietin, sitä enemmän sitä taas pelkään :( Mutta pakkohan sekin juttu on sitten ajallaan hoitaa ja on se lopputuloskin sen arvoinen :heart:

Oon muuten miettiny, että on aivan ihana juttu, että olette siellä jossain olemassa, te kaiki :heart: Minusta välillä tuntuu että olen niin yksin koko tämän odotuksen kanssa, kun se mieskin siellä armeijassa on ja kaikki hyvät ystävät kaikkosivat jo sillon esikoisen odotusaikana, kun baareissa ravaaminen meillä loppu. Kyllähän meillä nytkin kavereita on, mutta teidättekö ne oikeasti hyvät ystävät, joille voi purkaa kaikki, tyhmimmätkin tuntonsa, ovat jossain.... :ashamed: Muuta onneksi olette te! :) On ihana tietää että on ainakin joku joka joskus jaksaa edes lukea mitä minulle oikesti kuuluu, vaikkette minua edes tunne :) Kiitos siis siitä teille :flower:

Marsu
 
Piti tulla välillä tänne sisälle tuolta helteestä.. Ihanaa kun pystyy ainakin vielä nauttimaan auringosta ihan samalla tavalla ku ennenki B)
On tää niin OUTOA kun voi päivänsä viettää oman mielensä mukaan kun yleensä aina on lapsi etusijalla. Ja lääkärinmääräyksellä on otettava rennosti! Päiväunet oon nukkunut joka päivä ja olo on virkeä mitä se ei todellakaan ole töissä käydessä... Supistelut on todella paljon vähentyneet. Ainoastaan illalla maha saattaa kipeytyä kun esikoinen on kotona ja häntä tulee huomaamatta nosteltua kun meinaa välillä unohtua että ei sais nostaa..

Mä en ole vielä mitään laittanu vauvaa varten valmiiksi. Ainoastaan muutaman pikkuvaatteen olen kirpparilta ostanut. Paljon on vaatetta ja tavaraa valmiina esikoiselta. Äippäpakkaustakaan en nyt ottanut.
Sairaalakassin pakkasin esikoisen odotusaikana valmiiksi vasta pari-kolme viikkoa ennen laskettua aikaa. Ennen sitä olin kyllä listannu paperille ylös et mitä pitää muistaa ottaa mukaan jos olis yllätyslähtö tullut.

Synnytystä olen ihmeen vähän ajatellut... En osaa pelätä sitä vaikka toisaalta hirvittää kun ajattelee mikä on taas edessä. Vielä tuntuu että siihen on niin pitkä aika mutta nopeaahan tää aika on tähänki saakka menny!! Tuntuu et just teki plussatestin....

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
:LOL: Laitoin tään älyttömän hauskan linkin tuonne synnytyspuolellekin, mutta laitanpa teillekin, jotka ette jo ole lukeneet. Itse ainakin nauroin niin, että meinasin tippua tuolilta :LOL:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=429431&p=&mpage=1&tmode=1&smode=1&key=&language=
 
Voi rähmä mä oon kyl ihan hukassa tän uuden systeemin kans! Kirjottelin tossa pitkät pätkät PITKÄSTÄ AIKAA ja nyt niitä ei oo missään... Eli heippa vaan kaikille, en oo pitkään aikaan kirjotellu mut koko ajan olen seurannu teidän kuulumisia! Eli teistä ei ole ihan helppo vierottautua =) On ollut niin kaikenlaista vilskettä ja vilinää että en kertakaikkiaan ole ehtiny kirjottaan. Aina kun pitäs tulla kertoon omia kuulumisia, vierähtää helposti tunti kun lukee teidän kuulumiset ja sittn paikat onkin niin kipeet tässä tuolilla istumisesta että ei jaksa enää kirjottaa :/ Oli tytön 2-vuotissynttärit ja väänsin monta iltaa voileipäkakkuja ja karjalanpiirakoita ja nalle puhi kakkuja että alko pikkuhiljaa ne pöperöt tuleen korvista ulos... Tänne oli uusiakin näköjään vielä tullut olikos no vispilä, ilonasi ja patunäiti... Tervetuloa mukaan! Toivottavasti meni oikein :ashamed:

Joku aikasemmin kysyi liitoskivuista , on kyllä tullut niin tutuks kun vaan voi tulla! Siis mulla ne on ihan järkyttävän kipeitä, pikkuhiljaa alkaa miettiin että onko edes normaalia enää. Öisin kun käännän kyljeltä toiselle niin alapäässä joku? oikein naksahtaa, kuuluu oikein ääni ja sen jälkeen liikkuminen sattuu aivan tajuttomasti! Siinä yön tunteina sitten miettii että mistäköhän nappaan kiinni että saan itteni tästä heivattua ylös, kyllä meinaa poru tulla. Mut nää on näitä ;)

Iso projekti on tässä menossa kun ollaan miehen kans pitkään haaveiltu että jossain vaiheessa ostettas mun mummun ja papan vanha omakotitalo sitten kun he ei pysty siinä enää asumaan. Ikää tällä hetkellä 84v. Nyt se hetki on sitten koittanu eli mummu ja pappa on saanu palvelutalosta asunnon ja meille juuri tänään myönnettiin laina ja ens viikolla tehään kaupat ja ens kuussa aletaan remppaan. Mä oon niin innoissani! Aivan ihana -57 rakennettu rintamamiestalo 1000:n neliön tontilla Tampereella. Tosi hyvässä kunnossa mut putket uusitaan ja pintaremonttia joka paikkaan eli kyllähän se aikansa ottaa kun sen kuntoon saa. Tällä hetkellä asutaan yli kalliissa aso-kodissa ja varmaan heti tämä irtisanotaan kun kaupat on vahvistettu. Irtisanomisaika kumminkin 3kk.

Raskaus on mennyt hyvin lukuunottamaata noita liitoskipuja. Painoa on tullut alusta 2.5kg ja nyt siis rv 31. Kyllä sitä itsekin on alkanu pikkuhiljaa sitä synnytystä miettiin ja ehkä vähän on alkanu pelottaankin kun kävin tuolla toukokuisten pinossa lukemassa ja siellä oli aika ikäviä uutisia eräällä palstalaisella. Jotenkin on inhottavasti noussu pintaan sellaset ikävät asiat että mitä jos jotain sattuu. Vaikka nyt pitäs nauttia kesästä ja raskaudesta =)

Yritän olla aktiivisempi tämän loppuajan, joka todellakin alkaa käydä vähiin. Onnelista odotusta kaikille ja mukavaa kesää!

Maritska ja Martti 31+1
 
ja helteet jatkuu ainakin täälläpäin Suomea.
Äitini toi tänään pari laatikkoa vauvanvaatteita ja voi kun ne oli pieniä :heart: ja poju sentään käytti 56 senttisiä vaatteita synnäriltä lähtien.
Mä uskon olevani viimeisten joukossa synnärillä. Poju meni käynnistykseen yliaikaisena ja neukkatäti uumoili tällekin tirrille samaa; mulle ei tullut suppareita lainkaan ilman apuja.
Rentoa viikonloppua kaikille.
 
Minua ei ole vähään aikaan täällä näkynyt. En ole juurikaan ehtinyt koneelle ja nyt sitten luin oikein urakalla monta sivua teidän juttujanne. Helteet jatkuu täälläkin ja alkaa jo tuntua, että saisivat loppua.. Meillä on sisällä iltayöstäkin vielä 30 astetta, joten todella vaikea saada nukutuksi.

Turvotus on kovaa.. Ei tunnu mikään oikein auttavan. Vettä juon todella runsaasti ja ananasta ja mansikoita on tullut syötyä. Jostain luin, että levon pitäisi viedä turvotus pois eli aamuisin pitäisi olla turvotus poissa. Mulla näin ei kyllä ole. Sormet on aamuisin aivan järkyttävät, eikä jalatkaan yhtään paremmat. Rasittavaa, kun on tällaiset helteet, eikä yhdetkään sandaalit mahdu jalkaan :kieh:

Muuten vointi on ihan hyvä. Vauva on vilkas ja välillä näkyy oikein jalkapohja mahan päällä, kun siellä touhuaa :heart: Paino nousee mulla ihan hirmuista vauhtia ja aivan liikaa, ainakin omasta mielestä. Neuvolassa mulla on edelleen ollut vain sijaisia eikä ne oikein osaa ottaa mihinkään kantaa. Painon nousu on johtunut varmasti osittain turvotuksesta.

Hemu (viikotkin mulla on päässyt tässä tohinassa unohtumaan :ashamed: , olisikohan 31 ja jotain..)
 
Jos patunäiti uskoo olevansa vikojen synnyttäjien joukossa, mä uskon olevani ekojen :( . Eilen äippäpolilla tsekattiin taas, mitä supparit ovat saaneet aikaiseksi. Kohdunkaula on nyt sisäsuultaankin sormelle auki :$ . Lekuri sanoi, että varmastikaan ei mene LA:han, vaan ennen aikojaan tulee. Nyt vaan yritetään pitää vauva masussa rv 35 saakka.

Tiki rv 31+5
 
inom: Siula sit käyny vähä toisinperin ku miula.. Nyt vasta tää vaatekoko menny pykälän alaspäin, mikä tuntuu varsin hassulta, kun koko ajan vaan muuten kasvanu :D Mahan ympärys oli eilen huimat 124cm.. maanantaina tietää taas muita mittoja :)

kassu: Uih.. Ku aattelee, et 4 vkoa enää ois siihen 36:een viikkoon :eek: Mie oon täs harkinnu, et vois kyllä pikkuhiljaa jotain laittaa jo kasaan siihen kassiin, kun neuvolan täti meinas, ettei tää ainakaan yliaikaseks mene.. tai ei anneta mennä. Toivon mukaan kans pitää paikkansa :D

Ja mitä tulee helteisiin.. Meillä on vakavasti harkittu olohuoneeseen sitä ropelivalaisinta ja tuulettimen hankkimista myös...

Niiiin ja vaivoja on taas tullunna lisää.. Ensmäisen kerran tuossa pari päivää sitten persauksen puolelta tuli pyyhkiessä verta :( Se sit tais pietulleki pukamat iskeä :'(

pietu- rv 32+1
 

Yhteistyössä