Eloveenojen 2007 isot kesäkuumassut:)

heippa hei!

Eilen oli ensimmäinen valmennuskerta. Paljon oli väkeä. Saatiin tutustumiskäynti Koksiin.

Selkä on alkanut vihotella hieman,mutta eipä se kamalasti haittaa. enemmän haittaa se, kun Veeti- Irina potkii palleaan niin että henki salpaantuu hetkeksi. Neuvola olis ens viikolla taas kerran.

Niiskuneiti83 ja Veeti-Irina (27+6)
 
kassuharmaananyt
Ette usko,mutta olen edelleen kipeä:(

Silmät ovat ihan kamalan kipeät ja olo muutenkin sellainen,ettei paljoa sängystä jaksaisi nousta.


Mietin,pitäisikö jo synnärillekkin soittaa,että vauvan sydänäänet kuuntelisivat,kun kovin on hiljaista massussakin.

Ei oo kivaa.


Valivali


Kassu ja Alma


P.S.Alapääkyssäriin:mulla on toisella puolella häpyhuulen yläpuolella ollut jo kolmessa raskaudessa patti.Ei ole vaarallinen,mutta minulla se kipeytyy aina kovemmassa rasituksessa.Sellaiset erilaiset patit saattavat liittyä siihen,että vauva painaa jotenkin sisäelimiä ym.
 
iltapäivää!

kassu voi rähmä, voisiko silmätulehdukseen muuta sanoa. toivottavasti silmät alkaa pikkuhiljaa jo parantua. ja kiitos vastauksesta alapääkyssäriin. joku suonikohjujuttu mullakin kävi mielessä ja kuin tilauksesta, tänään tulleessa vauva-lehdessä oli pieni juttu lääkäripalstalla häpyhuulten suonikohjuista. saattavat puhjeta pitkän istumisen jälkeen. ja tulihan sitä ennen vappua istuttua autossa ja luennot on kaksi kertaa viikossa pelkkää istumista.

vauvalle en ole edelleenkään hankkinut mitään, edes sitä itkuhälytintä, jolle olisi käyttöä jo nyt kuopuksen päikkäriaikaan. vaatteet on vielä kaikki mummulassa tai oikeastaan veljen perheellä vielä käytössä, heillä on pari viikkoinen poika.

meillä iskä on taas viikonlopun reissussa, johan se vajaan kuukauden teki normaalia työpäivää... jotain kivaa tekis lasten kanssa mieli tehä, mutta en tiiä mitä. mummi tulee ensi viikolla muutamaksi päiväksi kylään. saa ite taas tehä jotain omia juttuja. niitä omia juttuja mulla ei varsinaisesti ole, mutta pääsee sitä edes vähän helpommalla. vaikka anopin käynnissä on ne omat miinuksensakin.....

no joo toivottelempa teille kaikille mukavaa viikonloppua!kirjoittelemisiin,

jari-maija 26+5
 
Vauvamaha: Me muutetaan vielä heinäkuun alkupuolella, joten sen jälkeen vasta aletaan laittaa kaikkea vauvalle valmiiksi. Toistaiseksi ei olla hankittukaan kantoliinan lisäksi kuin pari vaatetta. Eli me ei ainakaan olla kovinkaan aikaisin liikkellä =)

Omaan napaan ei kuulu yhtään mitään uutta. Vointikin on pysynyt ennallaan. Ainoa asia, joka on alkanut tässä lähiaikoina vähän harmittaa liittyy seksin puolelle.. Jostain kumman syystä vauva alkaa kovin vilkkaaksi aina seksin aikaan :whistle: Eikä se ole mikään mukava juttu. Mulle tulee usein aika vaivaantunut olo ja häiriinnyn siitä, kun kamala mekastus alkaa juuri silloin mahassa. Vaikea keskittyä muihin puuhiin. Myös mies on usein tuntenut potkuja seksin tiimellyksessä ja toki hänkin kiinnittää siihen huomiota. Kiva, että vauva liikkuu paljon ja tietää, että siltä osin kaikki on kunnossa, mutta miksi juuri sänkypuuhien aikaan.. :/
 
Heippa elomöhöiset!

Täällä jatkuu saikku pienissä pätkissä kun kohdunsuulla ei tapahdu muutosta niin eivät kirjoita pitkää saikkua. Ärsyttävää juoksemista koko ajan neuvolassa mutta mieluummin se kuin mahakipu töissä.
Minäkin olin samaan aikaan laivalla kuin joku muukin täällä. (ei taas muista kuka :ashamed: ) Ja oli aika hupaisaa miten paljon tuli katseita, siellä nääs ei ainakaan näkynyt minun lisäksi kuin yksi isomahainen tyttö. :D
Meilläkin olisi muutto edessä reilun viikon päästä enkä ole mitään vielä pakannut kun ei oikein tiedä mistä aloittaa. :\|

Mahojen kokoa olette miettineet niin kyllä minäkin saan niitä onpas se iso kommentteja mutta en pahasti, isäni on pahin ja aina huomauttaa möhömahasta kun näkee mutta sille voi onneks sanoa takas että katsos vaan omaas. :D

Profiilissa tänään otettu kuva. :)

Jonz & Topi 24+6

PS. Gynekologilla käydessä hän ultrasi topin joka vastasi viikkoja 25+5 eli viikkoa enemmän kun mitä on. :) <br><br>
 
Ihan pikaisesti aloin kyseleen, onko muilla ollu mtn vastaavaa tai hajuakaan et mistä tää johtuu, eli jos vaikka makoilen/nukun oikealla kyljellä niin välillä alkaa vasenta kylkeä/alamahaa repimään niin kovasti etten pysty liikkumaan, en nousemaan ylös enkä vaihtamaan kylkeä enkä mitään, mutta koska sattuu niin kovin niin on pakko vaihtaa asentoa vaikka vedet silmissä!
Lieneekö jotku kannakkeet sinkuu vai mitä? Sama eilen kun yskin reippaammin makuullaan, alkoi samaa paikkaa repimään ihan älyttömästi!
Oikealla puolella moista ei ole lainkaan! Seuraavaan neuvolaankin on vielä parisen viikkoa ja kun ei tämä kuitenkaan päivittäistä ole niin kyselen sit kun menen mutta ajattelin tosiaan että onko muilla mitään tuollaista kremppaa!

Aurinkoista päivää (siivous sellaista) kaikille!

Riepu ja Oskari
 
Mulla oli jossain vaiheessa samanlaista vaivaa ja kerran sitten heräsin keskellä yötä enkä pystynyt kunnolla liikkumaan ja nousemaan sängystä ilman kyyneliä. Soitin sitten äippäpolille ja sinne pyydettiin. Epäilivät ensin umpisuolta ja ultrasivat että kohdussa kaikki hyvin. Kipu kesti silloin yhteensä noin 6 tuntia ja sitten loppui kuin seinään. Ei sitten loppujen lopuks selvinnyt mistä se johtui..ilmeisesti kannattimista. Ton jälkeen ei tota kipua ole onneksi ollut. Ei ne siellä sairaalassakaan tuntuneet edes uskovan että sattuu niin paljon että ihan itku tuli. Neuvolaan tai äippäpolille vaan yhteyttä jos tulee pahoja kipuja jotka kestää kauan.
 
Mulla oli jossain vaiheessa samanlaista vaivaa ja kerran sitten heräsin keskellä yötä enkä pystynyt kunnolla liikkumaan ja nousemaan sängystä ilman kyyneliä. Kipu ei lakannut puolessa tunnissa joten soitin sitten äippäpolille ja sinne pyydettiin. Epäilivät ensin umpisuolta ja ultrasivat että kohdussa kaikki hyvin. Kipu kesti silloin yhteensä noin 6 tuntia ja sitten loppui kuin seinään. Ei sitten loppujen lopuks selvinnyt mistä se johtui..ilmeisesti kannattimista. Ton jälkeen ei tota kipua ole onneksi ollut. Ei ne siellä sairaalassakaan tuntuneet edes uskovan että sattuu niin paljon että ihan itku tuli. Neuvolaan tai äippäpolille vaan yhteyttä jos tulee pahoja kipuja jotka kestää kauan.
 
Oon ihan pihalla mistä täällä ollaan keskusteltu :ashamed:

Sokerirasituksessa kävin ja kaikki on erittäin hyvin =) Ens viikolla on lääkäri neuvola.

Mulla on vieläkin Kelan paperit viemättä, täytyy muistaa ens viikolla viedä niin saa sen pois mielestä.

Joku kyseli häpyhuuli pahkurasta tuli vaan mieleen et voisko se olla suonikohju kun niitähän voi tulla myös häpyhuuliin.

Vointi on ollut tosi hyvä ja kävin jo vauvan vaatteet valmiiksi läpi et mitä pidän ja mitkä myyn kirppiksellä. Meillä kun niitä vaatteita on NIIIIIIN mielettömästi niin joistain raaskii luopua. Kahden viikon päästä lennän esikoisen kanssa helsinkiin ja oon ainakin viikon siellä niin sen jälkeen meinasin alkaa pesemään ja laittamaan vauvan vaatteita pikkuhiljaa laatikkoon odottamaan pikkusta =)
Sisustin jo ensisängylle oman kolon makuuhuoneeseen kun vaihdettiin makuuhuoneita, kun mulla meni hermot kun esikoinen ei saa nukuttua päivällä rauhassa kun naapurista kuuluu niin kamala meulu ja täällä seinät on kuin paperia :kieh:
Esikoinen riiviöi :kieh:

Voi että mä odotan jo kovasti että tää pieni syntyy :heart: Kauhean yövilli lapsi tämä on :/ yöt myllertää ihan kamalasti masussa ja voltteja tekee :D Toivottavasti ei sitten syntymän jälkeen jatka enään yökukkumista :/

Hyvää illanjatkoa kaikille =)

Metsätähti 27+jotain (nyt en oo kyllä yhtään varma viikoista :eek: :ashamed: mut kuitenkin niitä on 26+ tai 27+ jotain)
 
heippa kaikille =)

vauva on kovasti vilkas, varsinkin 10 jälkeen illalla alkaa mekastus mahassa, joinakin päivinä on jo tullut ns.ensimaitoa pari pisaraa, yleensä saunan jälkeen, mistä lie johtuu, lämpö? onko muilla tullut?

tässä laskeskelin että enää reilut 3 kuukautta niin vauveli syntyy...synnytysvalmennukseen saatiin kutsu 21.5

t. Nanna ja vauveli 25+2
 
Neuvola oli nyt torstaina. Painoa oli tullut lisää 42+g/vko. Hemoglobiini oli suht koht hyvä, eli 121. Vauvan sydänääniä kuunneltiin ihan uudella laitteella, josta näkyi vauvan sykekin ruudulta... Se oli luokkaa 120-160. Eli vaihteli, ja täti sanoi että se on hyvä, että syke välillä nousee se on merkki että vaavi voi hyvin ja pystyy liikkumaan. Oli ihanaa nähdä oikein sykkeen luvutkin, viime käynnillä oli vielä vanha laite, ja siitä ei sykettä nähnyt, ja mietein että mitäköhän se mahtaisi olla :)
En sitten tiedä voiko sykkeen perusteella sukupuolta arvata, kun sanotaan että tytöllä se on nopeampi ja pojalla hitaampi.

4-D ultraan meno sitten on jäänyt, Poriin PITI tulla sellainen laite mutta sitä ei ollut vielä huhtikuussa tullut, eikä tiedetty siellä yhtään mitään kyseisestä asiasta kun soitin ja olisin varaillut aikaa siihen. Edes pomo paikan päällä ei tiennyt, outoa !? No, jos sitten vielä soittelisin. Ilmeisesti siirtyy niin paljon sen aloitus, koska laite ei ole saapunut heille sinne, että pääsee vasta kesällä. No, minulla on se toinen rakenneultrakin siinä 5.kesäkuuta. :)

Esikoisen hoidon kanssa päätettiin nyt sitten että hän lopettaa hoidossa. En raaskinut väkisin lähteä viemään, ja jos hän nauttii kotona olosta mikäs siinä :) Ikäistensä seuraa ei näköjään taida nyt kaivata, on kovasti jo puhunut vauvasta ja odottaa vissiin sen syntymää kovin. Ihana kesä toivottavasti tiedossa !:)

Vappu meni Virossa. Eli mieheni kotimaassa.Siellä olimme; minä, mieheni ja poikani.
Näin jopa mieheni veljen tytön; syntyi 2.4.2007 eli oli söötti pikkuinen nyytti! Otin syliinkin ja voi kun se oli IHANA, niin nätti ja pieni.
Pinnasänky tuli myös hankittua sieltä, maksoi 40? (juu, uusi oli) Kaks Karu beebimaailm:sta. Toisesta liikkeestä se oli jo loppunut joten saimme juosta edestakaisin sitten liikkeitä kun mies olisi Ülemisten keskuksesta ostanut, mutta sieltä oli se samainen sänky jo ostettu loppuun, joten menimme takaisin toiseen paikkaan missä niitä (ONNEKSI) vielä oli myynnissä.
Eilen kasasimme sängyn vauvalle omaan nurkkaukseen, patjaa tosin en tietenkään avannut muovista, enkä laita vielä petivaatteita.

Äitiysavustus-hakemus lähti torstaina Kelaan. Eli sitä pakkausta tässä olen jännittänyt, kumman saan, vuoden 2006 vai 2007. :heart:
Se nyt on periaatteessa ihan sama. Pitää olla onnellinen että meillä Suomessa sentään on tuollaiset pakkauksen olemassa, esimerkiksi Virossa sellaisesta voisi vain unta nähdä.... :)!!!

Vauva liikkuu jo enemmän, tähän asti ollut erittäin rauhallinen. Nyt tuntuu liikkeitä jo aamulla sekä illalla enemmän.


Milli-83 ja Pikku-Ukko 23+3.
 
Kelan paperit vein keskiviikkona 25.4. ja päätökset kaikista (äitiysavustus, äitiyspäiväraha ja jopa esikoisen kotihoidontuki) tuli postissa jo perjantaina 4.5.! Ei ole ikinä ollut kyllä Kelassa näin nopeaa toimintaa. Ihanaa kun tuo äitiyspäiväraha on nykyään ensi kuukausilta noin iso, kun meillä ei työnantaja maksa päivääkään palkkaaa äitiysloma-ajalta.

Mahakivuista jutteli useampikin. Minulla on ollut sekä esikoista odottaessa että nytkin mahan sekalaiseen toimintaan (vuoroin ripulilla/kovalla) liittyviä osin ilmavaivoista johtuvia mahakipuja jotka on olleet niin kovia että olen joskus jopa yöllä herännyt niihin kylmänhikisenä, ja vedet silmissä yrittänyt liikkumalla ja mahaa hieromalla saada helpottamaan. Vaarattomia ovat mutta todella ikävän tuskaisia. Onneksi tässä raskaudessa niitä ei ole ollut ihan niin paljoa kuin ensimmäisessä kun tiesin jo etukäteen ummetusta ruveta ennaltaehkäisemään, mutta aina nuo ei tosiaan liity edes ummetukseen vaan jotenkin kaasut jää suolistoon jumiin mahan kasvaessa. Kipu tuntuu yleensä paksusuolen loppupäässä eli vasemmalla alavatsalla, mutta joskus myös oikealla umpparin paikkeilla.

Maidosta
. Nyt olen onneksi maidon tihkumisilta vielä välttynyt. Mutta juuri lueskelin eilen esikoisen ajalta odotusvihkosta johon olin jo viikolla 24 kirjoittanut maidon tihkumisesta, etenkin juuri saunan jälkeen. Kai se lämpö tekee sen. Sama juttu se oli imetyksen ensikuukausinakin. Kuuman suihkun/saunan jälkeen maitoa tuli aina ihan valumalla.

77mm ja Minimi 25+2
 
Heips.
Tuohon maidon tihkumiseen vaan ajattelin sanoa että täälläkin se alkoi viikko sitten. Ekan kerran valahti ihan kunnolla mutta sen jälkeen lähinnä vaan vähän tihkunut aamuisin.

Jonz&Topi 25+1
 
Hellou!

Nyt tulin kertomaan ihan omaa napaa koskevia juttuja. Olin viikonloppuna shoppailemassa. Kirpparilta tarttui muutamia kivoja vaatteita vauvalle, samoin kauppojen tarjouskoreista.

Kävin myös lastentarvikeliikkeessä ekaa kertaa hiplaamassa vaunuja. Ja täytyypä sanoa että ihan menin pyörälle päästäni noiden kaikkien erilaisten mallien ja ominaisuuksien kanssa! En osaa ensinnäkään tehdä edes päätöstä että ostaako yhdistelmät vai vaunut. Saati sitten kaikkien muiden ominaisuuksien kanssa.... Nooh antaapa asian nyt vähän hautua ;) .

Tuli ostettua vaatetta myös itselle. Kivaa kun kaupoista löytyy kauniita trikootunikoita, joita voi käyttää sitten raskauden jälkeenikin! Myös parit kivat äitiysfarkut tarttui mukaan.


inom 27+0
 
Kassu alkaa olla paremmassa kunnossa.Tosin tämänillan jumpat peruin kyllä kokonaan.Enhän pääse koskaan terveeksi jos aina vaan painatan täysillä ja vedän jumppaa sun muuta.Harmittaa aina jos joutuu vinkumaan sijaisia,mutta parasta kai saada itseni kuntoon.Tästä mun puolikuntoisuudesta kun kärsii koko perhe.

Naureskelin kun uutta vauva-lehteä luin,että jokin perhe oli saanut kolme vauvaa kolmessa vuodessa.......niin että minähän teen melkein enkat,kun esiokinen ehtii juuri ja juuri sen neljä täyttää ennekuin neljäs syntyy :LOL:

Yhtäkkiä muuten tuntuu,että olen paisunut kuin pullataikina:tissit on kuin mitkäkin Amberssonit ja per......s tuntuu olevan puolet suurempi jo kuin lähtiissä!APUUUUUVA!No,ehkä turvottaa ja tämä sairastelu ja sisälläolo lisää sitä tunnetta.Toivon ainakin niin....

Voimia tulevaan viikkoon!


Kassu ja Alma

 
Hei vaan kaikille! Nyt ruvetaan pikkuhiljaa parantumaan. Olen ollut kipeenä viime viikosta asti...flunssaa päällä ja ääni lähti torstaina kokonaan, mies taisi olla vaan tyytyväinen :LOL:. Piti perua neuvola aika kin mikä harmitti. Nyt päästään neuvolaan perjantaina. Mulla kanssa tihkunu välillä maitoa yleensä saunan jälkeen. Kyllä oli jännää, kun ekan kerran tapahtu. Vaavi masussa on iltaisin kauhean aktiivinen ja aamuyöstä kanssa. Välillä herään oikeen ku potkiskelee siellä! :heart:

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille!! :flower:
 
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! B)

Oltiin taas tiputtu aika alas... Viissin alkaa kirjoitus into porukalla loppua, vai tekeekö tuo aurinkoinen ilma sen että kukaan ei jouda kirjoittelemaan enää..?

Oma vointi on ollut suht hyvä, vaikkakin tuo selittämätön alaselkä kipu vaivaa aina välillä. Pitäisi vaan muistaa nostaa esikoinenkin oikeassa asennossa syliinniin, niin pääsisi paljon vähemmällä.
Tuntuu muuten siltä että maha on kasvanu parissa viime viikossa ihan hulluna ja et sen kanssa ei kohta mahdu elämään ;) Koko on kuitenkin sama kuin esikoista odottaessa oli näillä viikoilla :)

Marsu81, osa-aika yh, taas!
 
Heippa kaikille!
Täällä taas pitkästä aikaan. Pääsin saikulle lepää, niin on taas aikaa lukea kuulumisia.
vaihdoin viimeviikolla sitä neuvolantätiä kun sekoili niin paljon.Meni kyllä ihan noloksi kun sanoin, mutta en mä halua olla tuollaisen täti-tietämättömän kanssa tekemisissä. Se sai mut ihan kauhistelemaan aina noita neuvolakäyntejä , tuli kauhea stressi siitä painosta. Mulla on noussut reippaasti(n. 500-750g viikko), mutta minkäs teet. mun siskolla joka odottaa kans on ihan samalla tavalla noussut ja on kokoajan sanottu ihan normaaliksi...
nyt odottelen vaan että tulis kelalle se uusi pakkaus niin saisi paperit sinne. Mulla on vieläkin kauhean hentoja noi potkut, ihan pari kertaa vasta tuntunut tuossa masun päällä, mut kai ne siitä...
aurinkoista päivää kaikille


B)
 
Tilannetiedotus: Täällä sairasloma jatkuu. Kuusi viikkoa jatkuneet supparit ovat lyhentäneet kohdunkaulan 4,5 cm:stä 2,8 cm:iin. Muuten kaikki ok. Pelkkään vuodelepoon ei tarvetta. Vauva kasvaa täsmälleen keskikäyrällä ja painoa on 950 g.

Tki rv 27+0
 
Nostelen, ettei päästä tippumaan ja samalla pikakuulumisia.

Kelanpapereista sen verran, että saavat odotella uutta äitiyspakkausta! Serkulla on v.2006 pakkaus ja on kyllä niin poikamaiset värit, että mielummin v 2007 pakkauksen otan jos tyttö sattuukin putkahtamaan.

Mittasin vyötärönympäryksen eilen ja mitta näytti tasan 100cm. On näköjään kasvanut sentin per viikko viikosta 18... Tätä vauhtia kun kasvu jatkuu niin loppukesästä näytän plussapallolta! :LOL:

En voi kävellä kuin lyhyitä matkoja iskiaskipujen & supistelun vuoksi, niin eilen uskallauduin kokeilemaan pyöräilyä. Se onnistuu ihmeen mukavasti, kunhan rauhallisesti tasaisella polkee! Piti tänään lähteä heti uudestaan, kun tuli niin himo! Vieläkun ilmat säilyisivät tällaisina, niin voela!

Aurinkoisia kelejä äitylit! =)

-Capri ja Tiitiäinen 24+5-
 
vauvamaha82
Heippa!!

Omaa napaa vaan taas...: Tänään olin taas viikon tauon jälkeen töissä aamuvuoron, voi että miten se voi pistää väsyttämään ja muutenkin olo on niin ärsyyntynyt ja mieli maassa. Huomisen olen vielä ja soitan kyllä neuvolaan ja haluan s.lomaa sieltä. Nyt kun olin lomalla niin voin tosi hyvin koko ajan, mitä nyt niitä jotain kannatinkipuja tms. oli, mutta lähinnä tuolta henkiseltä puolelta katsottuna. Ja sitten kun viikonloppu tuli ja työvuorot läheni, niin jopas alkoi kaikki ärsyttämään ja stressaamaan. Ja itku on niin herkässä että huh huh.. Kun sitten taas toisaalta poden todella huonoa omaa tuntoa siitä, että olisin sairaslomalla sen takia etten jaksa henkisesti olla töissä (ja fyysisestikin osittain). Ja koen, että jos kerran olen kotona, niin minun pitäisi sitten täällä jaksaa olla "normaalisti" ja huolehtia kodista, miehestä jne.. Kuulostaapaa muuten todella typerältä, kun tämän nyt kirjoittaa eikä vain mieti näitä omassa päässä! Auttakaa mua selventämään näitä ajatuksia..

Muutenkin suurimpana vaivana tämän raskauden aikana on olleet aivan kammottavat mielialanvaihtelut.. Nyt meni kyllä pitkän aikaa, että kaikki oli hyvin mutta jotenkin taas olen alkanut tulemaan itkuherkemmäksi ja aivan ihmeelliset asiat ärsyttävät ja kiukuttavat.

Huh huh.. olipas oikein tilitystä!!! :ashamed:

Mutta vauva voi oikein hyvin, liikkuu ja potkii kovasti. Eilen tuntui, kuin pikkuinen olisi tulossa vatsan läpi.. niin kovasti siellä jotain touhuttiin!
:)

T:Vauvamaha ja pikkuinen 25+4
 

Yhteistyössä