Eloveenojen 2007 isot kesäkuumassut:)

Kaunista toukokuuta kaikille!

Pellava: Mulla esikoista odottaessa painoarvio oli 4200g, mutta poika painoi syntyessään rv 42+1 4665g ja ei tosiaan johtunu sokereista tms. Eli elä huoli! :)

Vauvamaha82: Ei se koko koskaan ole keikille mieliksi ;) Aina on joko liian iso tai liian pieni.. Minä sain kuulla koko ensimmäisen raskauden siitä kuin pieni maha on ja kun lapsi syntyi jatkui kauhistelut siitä miteniso lapsi on.. Nyt on onneksi ollu vähän rauhallisempaa sillä saralla. :) Voimia!

Osaako kukaan kertoa mitähän se tämä tunne on? Seisominen sattuu! Tuntuu kuin joku yriittäisi väkisellä työntyä häpyluusta läpi, siis sisältä päin. Istuminen ei satu, eikä käveleminen, vaan se jos on yhdessä kohti. On muuten tosi tukala olla..

Tuskaisena Marsu

P.S minä en vois kuvitellakkaan nukkuvani muuten kuin selällään.. turvotusta ei onneksi ole. :)<br><br>
 
Sairaslomalle jäin sitten loppuviikoksi. Paikat ei olleet kohdunsuulla pehmenneet saati auenneet, mutta poskiontelotulehdukseni ei helpottanut antibioottikuurilla (ilman sairaslomaa), joten kokeillaan nyt parin päivän lepoa. Varasin äsken ajan korvalääkärille ja todennäköisesti punkteeraa ontelot puhtaiksi vielä tänään. Voi kun helpottaisi tämä tukkoisuus ja paine päässä niin saisi kunnolla nukuttua. Eiköhän helpottaisi näitä supistuksiakin, niin selviäisi sitten vielä töissä nuo loput neljä viikkoa.

Mahan koosta. Minulle on kaikki lähinnä sanoneet että onpa söpö pieni maha. Ihan kohteliaisuutena otan. Sf-mittakin oli alakäyrillä että kai tämä nyt sitten on aika pieni. Tosin tuntuu että mahan koko on tuplaantunut ihan vaan viime viikkojen aikana.

77mm ja Minimi 24+5
 
Mahan koosta.......kun aloin odottamaan tätä neljättä,pullahti masu aika äkkiä näkyviin ja sitäkös ihmeteltiin.Sitten sain tämän väliajan kuulla,etteikö se kasva ollenkaan se vauva,kun masu on niin pieni.....ja nyt tas kysellään että jokos se kohta syntyy kun on noin muheva massu.......blaah.


Silmätulehdus vaivaa yhä.Ja olo on aika nuutunut ja kokonaisvaltaisen väsynyt.Saisipa yhden päivän vain lepäillä ja parannella :/

Ei kummempaa Kassulle ja Almalle
 
zamppa
Mahan koosta... mä oon lähinnä kuullut kommenttia, että "miten sulla on noin pieni maha?". Ei ole aiemmasta raskaudesta kokemusta, joten paha mennä sanomaan onko tää nyt normaali pienempi tässä vaiheessa mutta mitä itse vertailee muihin, jotka samoilla viikoilla liikkuu niin onhan tämä massu pienempi kuin muilla. Tiedä sitten mistä johtuu, kun vauva kuulemma kasvaa ihan normaalisti. Mutsi on ainoa, joka tuntuu joka kerta sanovan, etta kovasti on kasvanut viime näkemästä vaik ei välissä edes olisi kuin pari päivää. Itestä taas tuntuu, että on jotenkin pysähtynyt tuo masun kasvu vaikka taapero kyllä kovasti jyllää et sinänsä kaikki hyvin.

zamppa 25+0
 
Onpa kiva kun tuli taas uus yhteisö kiitos Kassu!

Mulla ihmiset sanonu miten paljo on yhtäkkiä kasvanu masu, itestä tuntuu että se paisuu jokatoinen päivä sen sentin, äiti taas sanoo että eihän sulla ole vielä edes mahaa kunnolla, en sitten tiedä miten iso maha tulee kun itekkin oon 150cm pitkä ja painoin alussa 48kg ni kyllä sen mun mielestä pitäis näillä viikoilla jo näkyä.. :LOL: Ihanaa huomenna pääsee taas vauvaa moikkaamaan ultraan, saa nähdä mitä tällä kerralla sanoo ku viimeks vauvan mahalaukku oli isohko, jospa ei olisi enää isontunut..
Mä olisin jo ihan valmis synnyttämään viime yöki oli ihan tuskaa ku se muljuaa ja tuntuu et mun maha ei veny enää sen vauvan mukana.. aaargh.. huoh.. :whistle:
Millon muuten se pienoinen sitte alkaa laskeutumaan?

Wolferiina ja Veikko 24+3<br><br>
 
Heippa kaikille eloveenoille!

Tänään tein sen! Tilasin ajan Canttiin 4D-ultraan. Sain juuri sille Bruno Cassiatorelle(onko oikein kirjoitettu?) ja vielä ensi maanantaiksi. Aika äkkiä ajan sai. Varmaan haja-aikoja tarjolla. Jospa siitä vauvan sukupuolesta saisi nyt varmuuden. Painoarviotakin olisi kiva kuulla ja tietysti että kaikki on muutenkin kunnossa.

Minun masua ei ole juurikaan kommentoitu. Luultavasti johtuu siitä että olen muutenkin niin pyöreä että maha häviää kaiken muun sekaan. :LOL: Mahan muodosta sen verran että maha kasvaa eteenpäin, ei sivulle. Mies sen verran vaan sanonut mahasta että ihanasti kuulemma pömpöttää! :heart: Se oli yksi ihanimpia asioita mitä on ukkokulta suustaan päästänyt!

Eipä sen enempiä tällä kertaa!
:wave:
 
Hellou Elokuiset Möhömassut! :D

Voi hitsi, kylläpäs uuvuttaa työpäivän jälkeen. Jotenkin tuntui ikävältä mennä taas töihin vähän pidemmän vappuloman jälkeen. Työkaveri kommentoi massuani, että onpas se pidennetyn viikonlopun aikana kasvanut hurjasti. No tällä kertaa taitaa kyllä enemmänkin olla syynä liiallinen munkkien syönti, kuin vauvan kasvaminen! :ashamed:

Tuleva mami ja augustmam: Olipas ihan ylisöpöjä ultrakuvia Teillä profiilissa! :heart: Melkein harmittaa että ei ole tullut varattua aikaa tuonne 4D ultraan. No mutta olen sitten yrittänyt asiaa perustella sillä, että kerta ei tahdota tietää sukupuolta, niin mitäpä sinne sitten. Paitsi että olisi kyllä ihana nähdä noin mahtavaia kuvia, vieläpä liikkeessä, vauvastamme *huoooh*

Emmasofia: Mahankasvusta kyselit. Minusta taas tuntuu siltä, että maha oli suurin piirtein samanmoinen viikot 16-25, mutta nyt tuntuu ottavan kunnon spurttia ?. Mutta edelleen mulla menee tavalliset matalavyötäröiset farkut jalkaan (tosin ylin nappi aukaistuna ja vyön alla piilossa ;) ).
Pellava: Mulla Kelan paperit odottaa vielä tuossa pöydällä täyttämistään. Täytyy tunnustaa että kuulun noihin "pihtaajiin", kun jotenkin tuo uusi pakkaus vaikuttaa edellistä pirteämmältä (= uutuuden viehätystä kai, kun sitä vm2006 pakkausta on tullut käytyä ihastelemassa Kelan sivuilla niiin monta kertaa.).

Vauvamaha: Mulla taas taivastelua on piisannut toiseen suuntaan, tyyliin että "mitenkäs tuo sun maha on niin pieni vaikka jo elokuun alussa on laskettu aika?" Ei tuo nyt varsinaisesti ärsytä, joskus vaan tuntuu että eikö ne ihmiset tajua kuinka yksilöllisiä nämä mahankasvamisjutut onkaan. Enemmän ärsyttää ihmiset, jotka tulee tökerösti silittelemään mahaani. Tässäkin asiassa on näköjään kahta eri koulukuntaa: sellaiset, jotka osaa tehdä sen hienovaraisesti ja ihanasti, ja sitten oma lukunsa nämä "tökeröt taputtelijat".

Letizia: Mulla ei ole vielä pahemmin turvottanut. Sormukset pyörivät ihan normaaliin tapaan sormessa! ;)

Näin muuten viime yönä unta, että vauvan kanssa oltiin juuri kotiuduttu laitokselta. Oli ensimmäisen kotisyötön aika, mutta vauva ei saanutkaan maitoa rinnastani vaikka kuinka yritti. Ja mulla hirveä paniikki että mitäs nyt, kun ei tissi toimikaan niin kuin sairaalassa, ja korviketta ei ollut ostettuna ?. Tästä unesta päätellen taidan siis vähän stressata tulevaa imettämisen onnistumista.

Sitten vielä lohdutusta ja tsemppiä kaikille jotka kamppailette erilaisten vaivojen kanssa :hug:!


inom 26+3


<br><br>
 
Vähän nostan kun oltiin tiputtu 2 sivulle.
Mulla alkoi sitten se iki-ihana vatsatauti ja oksentelen kaiken mitä syön..ei kivaa! Ei olekaan sitten yli kuukauteen oksettanut.
Vauva on ollut tänään aika hiljanen ja nyt kovasti odottelen että tuntuis edes jokunen potku
 
Heips :)
Kävin tänään neuvolassa ja oli kohdunsuu lyhentyny..senttimäärää ei sanonu.. 2vk:n päästä uus tarkistus ja varmaan 2vk:n välein jatketaan. Pitää ottaa rauhallisesti ja tätä menoa oon pian sänkypotilas :/ Supistellu on virta loppu koko ajan..

Vauva potkii ihan älytön :heart: :D

milana ja iita-aatu 27+3 (26+5)
 
Mahan koosta... Minäkin olen viime päivinä miettinyt, olisiko mahan muoto jotenkin muuttunut. Alusta lähtien olen ollut vahvasti sitä mieltä että maha on kasvanut vain eteenpäin (eli selkeä poikamaha), mutta nyt on ruvennut epäilyttämään josko se kuitenkin olisi levenemään päin. Vähän tuohon suuntaan tämän päivän neuvolan mittauskin näyttäisi, eli viikolla 22 oli 20cm eli lähellä yläkäyrää, mutta tänään 25+6 olikin 23 cm eli lähempänä keskiviivaa. Tosin lääkärin mukaan tuo muutos voi hyvinkin johtua siitä että edellisellä kerralla Sintti oli perätilassa jolloin kuulemma SF mittakin voi näyttää isompaa lukemaa kuin jos olisi ollut pääalaspäin kuten nyt oli.

Virtsu
 
Heipähei kaikille!
Ei ole tullut kirjoiteltua aikoihin mitään, mutta luen kyllä päivittäin muiden kuulumiset!

Tuosta mahan koosta ja kommenteista oli ainakin puhetta ja mullekkin on kauhisteltu mahan isoa kokoa, eilen itsekkin kaverille kiukkusin kun käveltiin kaupungilla ja jomotti ja supisteli ym, että oisko helpompaa jos maha ois hiukkasen pienempi... :kieh:

Mullakin käyrä huitelee ylärajan tuntumassa ja ympärysmitta seisaltaan oli jo 103 cm. Tosin olen vain 162cm itsekkään, liekö niin että lyhyemmillä maha näkyy isompana? Paino on noussut kuitenkin nlantädin mukaan "mallikelpoisesti", n. 400gr/vko.

Ja joo, nyt ois kahdet juhlat lähiaikoina tiedossa, olipahan urakka löytää jotain juhlavaatetta mitkä mahtuisi eikä näyttäisi ihan hassulta :D !

Lisäsin suht tuoren kuvan profiiliin, ihania 4d-kuvia oli muutamilla (en muista nimimerkkejä :ashamed: )!!

Mukavaa ja toivottavasti pian lämpenevää toukokuuta!!

t:Riepu ja Oskari
 
Hei vaan! Kävin tänään neuvolassa ja seuraavanlaiset oli tulokset; painoa 782g/viikko, RR 104/54, B-Hb 108 , sf-mitta 22 viikkoja täynnä 25.

Onko teillä ollut puhetta neuvolassa vauvojen kalmetoinnista? Sitä ei kuulemma enää saa vauvalle pistää, on ainéet muuttuneet ja niistä on enemmän haittavaikutuksia kuin hyötyä. Minun nla-korttiin laitettiin tarra jossa kielletään BCG-rokotus.

Vappuna olin sit liian vähillä vaatteilla ulkona kun nyt on mieletön flunssa.
Vatsan koosta on ollut puhetta.Ei mun maha ole kukan vielä ainakaan kommentoinu suuntaan eikä toiseen,se on varmaan huomaamaton :kieh: onhan toi tossa edessä somasti pullollaan.

Sain tänään kelan paperit täytettäväksi ja nla-täti sanoi et nyt ovat jo jakaneet niitä uusia pakkauksia vaan eipä tuolla ole mitään väliä kumman saa.
Loppukuusta on puolivälilääkärineuvola. :D
 
iituliini: Mulle neuvolassa sanottiin että se kalmetoinnin saa vain jos on hyvät perusteet siihen, esim on ulkomaille muuttamassa. Muuten laittavat sen tarran automaattisesti eikä sitä rokotusta saa.

Mahan koosta. Mulla on kivan kokoinen maha, vaikka kuvassa tosi pienen näköinen. Alkanut tuo istuminen koskemaan ylämahaa, jos ryhti ei ole yhtään suorassa.
Mahanympärys on 102cm, normaalisti olen hoikka vartaloinen.
Joten kyllä tuossa alkaa olemaa tekemistä jotta jaksaa normaalit arkityöt.

Ensi viikolla olisi ensimmäinen neuvola lääkäri aika.
Sitä innolla odotamme, kun nyt on täällä päin ultra aina siinä mukana.

Profiiliin on kuva taas vaihdettu.

26+4
 
Moikka!

Tänään oli neuvola ja sokerinrasitus. Eka menin aamulla labraan, jossa ottivat ekan näytteen ja juottivat litkut. Sitten kipitin neuvolatätin luo.
Tässä nämä sokerirasituksen vastaukset:
- paasto: 3.9
- 1 t. arvo: 9.3
- 2. t. arvo: 8.9 Kaikki siltä osin siis kunnossa ja arvot hyvät.

Neuvola kuulumiset:
- pissa ok
- painon nousu 650 g/vko, ei hyvä!
- rr: 117/79
- sf-mitta: 25
- sydänäänet ok.

Seuraava käynti kolmen viikon kuluttua. Nyt on tsempattava tuohon painon pysymiseen paikallaan. Muuten tämäkin 4 vkoa meni hyvin mutta sitten vappu teki repsahduksen elämään. Nyt ajattelin rueta pitämään ruokapäiväkirjaa ainakin muutamana päivänä, jotta näen oikeasti mitä syön.

Nyt täytyy lähteä tekemään hommia ennen kuin tyttö herää päikkäreiltä.
:wave:
 
Lara83
pitkästä aikaa täällä lueskelen teidän juttuja!

ON pikaisesti, jatkaan taas lukemista:
4D Käytiin Bruno Cacciatorella, ja sukupuolikin saatiin selville, tosin olin aivan varma jo etukäteen kumpi tulee :) vauvalla kaikki hyvin ja Bruno arvioi syntymäpainon kolmen kilon kieppeille. Aivan ihana tuo pikkuinen!

Itsellä Kelan paperin edelleen pöydällä, pitää varmaan mennä toimistoon kyselemään muutamasta kohdasta.. Tarvitseeko siitä vanhempain vapaasta päättää jo nyt? Edelleen on epävarmaa miten silloin marraskuussa tulemme toimimaan, mies olisi kovin halukas jäämään hoitovapaalle (tai mikä lie vapaa onkaan) sillon...
Ja kieltämättä tuo uusi pakkaus kiehtoo, vaikka mielellään meidän tytölle sinistä puenkin (juu, TYTTÖ tulee), mutta olen tuttavapiiristä saanut 2006 pakkauksen vaatteita, niin mieluummin ottaisin 2007 paketin.

Lara83 ja 25+6 :heart:
 
marisk harmaana
Täällä taas pikaseen..

Lara, Onnea tyttöuutisista!
Siitä vanhempainvapaan pitämisestä mietin minäkin kovasti ja meinasin jo ottaa kelaan yhteyttä. Mut sit huomasin, et takasivun ohjeissa lukee, et tota pystyy jälkikäteen muuttamaan. Näin ainaski ymmärsin, mut tarkista, Lara, ihmeessä vielä!

Ihanaa viikonloppua kaikille!
 

Marsu81: Kiitokset lohdullisesta kommentista. Jotenkinhan tämä pikkuinen ulos tulee, oli koko mikä tahansa. Huoleti siis vaan jätskiä napaan. :)

Paljonko teillä on tullut painoa rv 25 mennessä? Mulla ei ole vieläkään paino lisääntynyt yhtään, lähtöpaino sentään on tullut takaisin. Alussa katosi kuutisen kiloa ja ne on nyt palanneet, mutta ei muuta.

Mahakommenteista olette jutelleet. Mua lievästi ärsyttää se, että monet tosiaan ottavat oikeudekseen kommentoida mahan kokoa, miten pieni se on ja olenko mä raskaana ollenkaan... Kommentit vielä menisivät, mutta kaikenlainen mahan taputtelu ärsyttää todella. Eihän raskaana olevan kropasta mitään yleistä omaisuutta tule, vaikka jotkut taitavat niin luulla.

Käyn vissiin nyt vähän kierroksilla tämän maha-asian kanssa. Väsymyksellä lienee osuutta asiaan, heräsin taas puoli kolmelta enkä enää saanut nukutuksi. Tämä jytky kun ei viihdy kuin yhdessä asennossa, jos vaihdan pois oikealta kyljeltä yöllä, alkaa mieletön polskinta. Ja yhdessä asennossa ei oikein pysty koko yötä nukkumaan. Muilla kokemuksia vastaavasta? Luulen, että meidän jössikkä on tottunut liiaksi siihen asentoon, jossa yleensä käyn nukkumaan.

Sellaisia omanapaisia juttuja tänään...ensi kerralla rauhallisemmalla fiiliksellä, toivottavasti.

Aurinkoista torstai-iltaa!

/Pellava
 
Vanhempainvapaasta pitää päättää nyt, mutta sitä saa muuttaa vielä ainaki 2 kertaa ennen ku se alkaa.. ELi ei siis tarvi tietää vielä :)

Mulla oli sf-mitta 22cm ja pieneksi mahaa sanovat :D

milana ja iita-aatu 26+6 (27+4)
 
hellurei!

toukokuun tuiskeesta tosiaan! tuulee ihan hirveesti ja jotain yrittää taivaaltakin sadella, onneksi huonolla menestyksellä.

mahan koosta on käyty keskustelua. mun mahaa on sanottu "ihan hyvän kokoiseksi", henkilökohtisesti en ole vielä ainakaan kommenteista ärsyyntynyt, mutta ymmärrän hyvin, jos huomauttelut käy hermoon.

täällä kaikki kohtalaisen hyvin. vauhtia on pikkaisen joutunu hidastamaan, kun painon tunne mahassa tuntuu inhottavalle. haravointia olen jatkanu aina pikku erissä ja parille päivälle ainakin olis vielä jotain jäljellä.

vatsassa on vilkas kaveri ja aamuyöstä 4-5 aikaan alkaa mahtava meno. tänäänkin luovutin nukkumisyrityksistä ennen kuutta... onneksi päivisin saa otettua päikkärit.

sitten alapää kyssäri: eli onko muilla tai tietääkö kukaan mikä pahkura voisi olla vasemmassa häpyhuulessa. ei ole kipeä, eikä mitään näppyä tunnu, mutta huuli on yläosastaan ihan turpeena, ehkä peukun pään kokoiselta alalta. huomasin äsken saunassa/suihkussa ja jäi kummastuttamaan, että mikä se voi olla. jos jollakulla on tietoa, niin antakaa vinkkiä.

tälläerää ei taas kummempia. tyttövauvasta onnittelen vielä laraa ja pari uutukaista elokuistakin oli vielä liittynyt joukkoon tervetuloa vauvamaha ja olikohan novella

hyviä öitä, toivottavasti kaikille uni maistuu ja elokuun pienokaiset antavat meidän nukkua.

jari-maija 26+4
 
Seriina harmaana
Heipsan vaan.
Täälläkin taas neuvolakäynti takana ja kaikki tuntui olevan ihan ok.
Painoa tullut +804... RR 120/70, pissa puhdas ja sf-mitta 24, joka otettiin muuten ensimmäisen kerran.

Mulla ei niin kamalasti ole ärsyttäneet nämä mahahuomautukset. Olen kasvanut kaikilta lapsilta näin suureksi ja jotenkin siihen on tottunut... Tänäänkin sanottiin että vasta elokuun lopullako sulla oli aika? Siehän räjähdät ennen sitä! So... ;)

Mulla oli viime yö aivan tuskaisa. Poitsu päätti sitten potkia äippää kylkiluihin koko yön... Sain välillä aina unen, mutta heräsin taas mahottomaan jomotukseen kylkiluissa kun sain kantapäästä :\|
Tuntui että sitä jatkui koko yön, mutta kai sitä jossain välissä on saanut sitten nukuttuakin. Onneksi se sitten oli aamun mennessä rauhoittunut, mutta olipas se kyllä kamalan tuntoista!!

Mie olen ravannut vapun tienoon sairaalassa kaikenmaailma tulehduskokeissa, kun meinaa supistelemaan aika kovastikin välillä. Ei kuitenkaan löytynyt tulehdusta mistään ja nyt sitten vain kuulemma levon kannalta... helpommin sanottu kuin tehty :whistle:
Olen vain sitä mieltä että edellisetkään ei supisteluista huolimatta ole tulleet kuin väkisin ulos, niin mitenpä se tämäkään... Kohdunsuulla ei ole tapahtunut mitään joten olen aika luottavasin mielin. Eihän tämä tietenkään kovin mukavaa ole tämä jatkuva supistelu.

Mutta omaa napaa taas tällä kertaa ...

Seriina ja poitsu 24+1
 
Terve pitkästä aikaa :wave:
En ole paljon ehtinyt kirjoittelemaan kun alettiin remppaamaan kotia ja työt vie aika paljon ajasta!!! :ashamed: Mutta taustaillut olen reippaasti!

Mahan kasvusta ollut puhetta...
Mulle tullut tälläisiä kysymyksiä vastaan: Montaako odotat?, Koska laskettu aika on?, Ai vasta!, Ja paras oli pari viikkoa sitten ensin kaupan myyjä kysyi syntyykö jo kohta :whistle: ja muutamaa päivää myöhemmin ravintolan asiakas sanoi että onpa maha laskeutunut että varmaan syntyy kohta :)
Selitäppä sitten siinä että joo vasta elokuussa.... ;)

Rokotuksestakin oli puhetta!!! Meillä vauva tulee saamaan sen syntyessään koska isä on ulkomaalainen!!!
Kuulemma sekin vaikuttaa asiaan!!!

Sokerirasitukseen olisin minkin joutunut mutta pistin hanttiin koska ei ome muillakaan kerroilla ollut mitään ja en jaksa mennä istumaan ja juomaan sitä litkua!!!
Neuvolan tätihän siitä sitten suuttui ja sanoi että omalla vastuullasi sitten että jos Kotkan sairaala sinua käy tässä asiassa haukkumaan :eek:
Taisi olla jollakin huono päivä :/

Muuten neuvolassa oli kaikki ok hemppa oli jo 124....hmm ja painoa on tullut tähän mennessä sellaiset 5 kg.... Mahan mitta taisi olla 22..!!!

Ai niin ja tervetuloa uusille tulokkaille....

Bebes & Masuasukki 24+1 :heart:
 
vauvamaha82
Huomenta!

Olipa aika meno pikkuisella viime yönä..! Pellava tais jotain kirjoitella ettei saa nukuttua koko yötä, mulla on nykyään ihan sama juttu - aamuyöllä ei vaan tuu uni ja jos vaan vauva liikuskelee niin sitten alan ihailemaan itsekseni niitä potkuja ja uni häviää totaalisesti.. ensimmäistä siis odotan niin kaikki tää on niin ihanan uutta. :) Pikkuinen on kyllä ottanut tavaksi alkaa venyttelemään tms. aika tarkalleen neljän aikaan yöllä..

Onko teillä muilla ollut jotain kannatinkipuja tms..? Tuntuu tuolla kyljissä/sivulla vatsalla? Eilen oli aivan järkyttävät kivut ja niitä sitten tutkittiin, mutta johtuu kuulemma juuri noista kannatinkivuista tms.. (En muista miksi se lääkäri niitä sanoi..). Muutenkin tuntuu, että koko ajan on jotain pientä vatsavaivaa! Mutta kaikki on silti ihan kunnossa, kohdunsuu ok jne.. Välillä tuntuu kuin joku istuisi alavatsan päällä!

Paljonko ootte laittaneet jo vauvalle valmiiksi "paikkoja"? Siis onko jo sänky paikallaan, hoitopöytä, vaatteita? Kun en oikein tiedä milloin niitä kannattaisi alkaa laittamaan. Kova innostus olisi jo alkaa sisustelemaan kotia vauvakodiksi, mutta kyllähän tietysti vielä ehtii..

Hyvää viikonloppua kaikille! Ai niin, täällä meidän sivuilla näyttäisi olevan aika hyvä yhteishenki, joillakin sivuilla vaan näyttää olevan tosi kammottavaa muiden arvostelua ja haukkumista. Itse ainakin olen sellaisessa mielentilassa, että loukkaannun mitä ihmeellisimmistä asioista!


 

Yhteistyössä