Eloveenojen 2007 isot kesäkuumassut:)

Täällä on kaikki ollut suhteellisen mukavasti.

Eilen maha heilui puolelta toiselle kun piti monottaja sellaista jyrinää.

Yksi päivä luin kirjaa ja tuin sitä mahan päälle...monottaja iski sitten sen kirjan kimppuun ja se hyppi huimasti siinä... aloin nauraa ja sanoin että älähän nyt tuolla tavalla terrorisoi..en pysty ollenkaan lukemaan jos kirja heiluu noin kovasti. Rauhoittui kumma kyllä siihen puheeseen.

Simat on valmiina ja puuttuu vaan ne munkit...illalla täytyy hakea kaupasta tai jos on loppu niin sitten joutuu paistaa itse!


ILOISTA VAPPUA VAAN KAIKILLE! Voikaa hyvin! :wave:
 
Vauvamaha82: Itsekin olen hoitoalalla ja ollut saikulla maaliskuun alusta lähtien supistelujen takia. Käy lääkärissä jos tuntuu ettet jaksa, kerro että olet uupunut ja että supistelee (eli maha kovettuu töissä ollessa) ja teet raskasta työtä. Kyllä ne kirjoittaa saikkua noilla perusteilla. Yritä lepäillä mahdollisimman paljon. :hug:

Oma napa: Perjantaina oli sokerirasitus. Paastoarvo oli 4,8, 1h oli 7,4 ja 2h oli 7. Jotenka arvot olivat ok, mutta koska paastoarvo oli viitearvojen viimeinen luku, joudun seuraamaan sokereita itse. Torstaina menen hakemaan mittarin kotiin ja nyt jo sain ruokavalio-ohjeet. Tässä sitten ollaan nyt vähän niinku rehulinjalla. Mutta toisaalta hyvä että tarkkaillaan tässä vaiheessa eikä sitten kun varsinainen raskausajan diabetes olisi mahdollisesti puhjennut. Toivottavasti tällä ruokavalion muutoksella saan painonkin pidettyä näissä lukemissa. Ei olisi enää varaa nousta.

Vauva painoi 900g ja vastasi viikkoja. Vauvan painonkin takia on hyvä nyt tarkkailla sokereita ettei sitten ihan mahdottomaksi kasva. Kohdunsuulla kaikki ok. Sairaslomaa kirjoitti äitiyslomaan asti. Joten nyt sitten vaan keskityn täysillä itseeni ja vauvaan.

Hauskaa vappua kaikille! Meillä ei vielä ainakaan ole mitään vappusuunnittelmia, joten luultavasti ihan kotosalla ollaan.

NuuNuu 26+2
 
Tuleva Mami ja muut 4D ultrassa käyneet, milläs viikoilla tuota ultraa vielä suositellaan tehtävän? Vieläköhän sitä kerkiäisi saamaan ajan? Kovasti tuo on aikaisemminkin kiinnostanut mutta olen ollut sitä vastaan siitä syystä, että en ole halunnut tietää sukupuolta, mutta nyt kun Sintti on ryhtynyt esiintymään unissanikin, niin uteliaisuus taitaa käydä kohta liian suureksi.

Olen vihdoin saanut itseäni niskasta kiinni ja mentyä siis hammaslääkäriin (ei ole mun lempipaikkoja). Tänään oli ensimmäinen paikkaus ja heti aluksi meinasi yllättäen iskeä paniikki. Härveleitä suu täynnä ja hammaslääkäritädin käsin kokonaan nenän edessä joten hengittäminen rupesi ahdistamaan. Onneksi lääkäri antoi välillä nielaista ja sulkea suuta niin tuostakin onneksi selvittiin.

Nyt käymään vanhempieni luona jossa on luvassa tuoreita munkkeja.

Hyvää Vappua kaikille Eloveenoille!

T. Virtsu + Sintti 25+4
 
Iloista vappua kaikille!

Meillä ei vappua vietetä, kun mies lähtee yövuoroon töihin ja minä jään itsekseni kotiin. Tänään oli niin raskas päivä, että menen varmasti kymmeneltä jo nukkumaan. Siinä meidän vappu =) Pitää katsoa, josko huomenna kävisi pyörähtämässä vapputorilla.

Pakko kertoa teille hyviä uutisia, kun olen jo monta kuukautta kirjoitellut meidän asumisoikeusasunnon hakemisesta. Tänään meille sitten tuli kirje, että jos vaan saamme vielä kaupungin muodollisen hyväksynnän verotodistuksillemme, niin eräs ihana kaksikerroksinen rivitalokolmio on meidän :heart: Eli me saatiin sitten asunto :D Aivan käsittämättömän ihanaa, kun tuo on vielä niin unelma-asunto ihanalta paikalta! En meinaa pysyä pöksyissäni, kun ollaan oltu niin kyllästyneitä tämän asunnon pienuuteen. Ehdittäisiin vielä muuttaakin ennen vauvan syntymää (koputtaa puuta..)

Masussa on kaikki ennallaan. Ruby on aika liikkuvaista sorttia. Tänään kitaratunnilla mietin, että siellä se mahtaa jotain tanssikuvioita vedellä, kun sellainen myllerrys oli mahassa :LOL: Soittelin tänään synnytysvalmennusajat eli 25.6 ja 2.7 olisi sellaista opastusta sitten tarjolla. Miehen pitäisi vaan saada tuolta ensimmäiseltä päivältä työvuorot sovittua uusiksi, että pääsisi mukaan. Sanoivat, että mies tai joku muu tukihenkilö pitäisi olla mukana. En oikein ymmärtänyt, miksi yksin ei suositeltu menemään. Mutta olisihan se mukavaa saada mies matkaan =)

Hemu 26+0
 
Vappuiloa kaikille! :wave:

Tosin täälläkään ei pahemmin vappua juhlita, kun myös meidän isäntä on töissä. Tulee illalla kotia, nukkuu pari tuntia ja lähtee taas töihin. Toinen ahertaa kun mie vaan jatkan kotona oloa.

Kävin tänään työterveydessä ja saitsua jatkettiin taas kahdella viikolla. Sitten jäänkin kesälomalle ja sen jälkeen pidän joustovapaat, joten ennen mammalomaa en enään töihin mene. No en kyllä tässä kunnossa kykeniskään. Siis ainakaan "ykköstyöpaikkaan". Kesälomalla käyn tod.näk. parina päivänä viikossa muutaman tunnin tekemässä sihteerin hommia. Siis mun kakkosduunia. Vähän jotain virikettä ennen mammalomaa.

Nyt pitää lähteä tytön kanssa pikku "lenkille". Tyttö fillarilla ja minä köpöttelen koirien kanssa. Ei kyl oikein lenkiksi voi kutsua, kun en paria kilsaa pidempää pysty kävelemään. Siinäkin välissä huilin, kun tyttö käy kiipeilemässä lähikoulun kiipeilytelineessä. Mun 82v mummokin peittoaa nykyään mut lenkkeilyssä mennen tullen. :p
 
Virtsu:Me kysyttiin Kuopiosta tuota parasta ajankohtaa 4d ultraukseen,niin
sieltä suositeltiin että rv 24-26 mikäli halusi parhaat kasvokuvat,mutta rakenteita voi tutkia rv 30 asti ainakin heidän ultrauslaitteilla Cantissa.Näissäkin on kyl eroja joten soita ja kysäise sieltä mihin aioit mennä,mitä rv he suosittelevat...

Hyvää vappua tulin toivottelemaan :hug: Me ei olla ikinä juhlittu vappua sen kummemmin,ei nytkään,munkit tein just äsken,simaa meillä ei juo kukaan,joten sitä ei tehdä lainkaan.

Ja näin vapun kunniaksi voin paljastaa täälläkin meidän pikkuisen sukupuolenkin,kun oon nyt viimein kertonut kaikille läheisillekin,joten nyt kukaan ei loukkaannu,vaik kirjoitankin sen julkisesti :whistle:

Eli meille on tulossa 4d-ultran mukaan tytön tylleröinen :heart: Ihan niin kuin aavistelimme alusta lähtien miehen kanssa.Ensin aiottiin pitää tieto salassa kaikilta,mutta mies ilmoitti heti ultrahuoneesta pois tullessaan odotusaulassa istuneelle veljelleen ,että emäntähän se on :heart: Joten päätimme kertoa sitten kaikille muillekin.

Kaiken lisäksi tämä tuleva tylleröinen näyttää kasvokuvan perusteella aika samanlaiselle kun tämän hetkinen kuopus tyttömme :heart:

Nyt jännätään onko tulokas tumma vai vaalea,nimittäin meiltä löytyy molempia,vaikka aika vaal. ollaan oltu miehen kans nuorena.

Tummemmat lapsosemme suuttuu nopeasti ja leppyy nopeammin kun suuttuu,vaaleat taas voi olla äkeissään hyvinki vuorokauden suuttuessaan :D

A-Mam ja Lahja rv 26+3 :heart:

Oli pakko korjata kirj.virhe :ashamed: <br><br>
 
metsätähti harmaana
KAIKILLE HAUSKAA VAPPUA =)

vauvamaha tervetuloa joukkoon=) Mä olin esikoisen odotus aikana töissä (kaupassa) ja hyvin jaksoin=) Nyt hoidan kotona esikoista (10kk) ja hyvin oon jaksanut=) Mies on kyllä tosi aktiivisesti esikoisen kanssa, joten saan kyllä levätäkkin=)
 
Pauzi
NuuNuu80:Kertoisitko pääpiirteittäin siitä suositellusta ruokavaliosta? Mulle kun jatkuvasti huomautellaan mun ruokavaliosta ja sen tarkistamisesta, ja ite olen ihan jo hädissään kun mitään ohjeita ei kuitenkanaan anneta, ihan normaalia itsetehtyä ruokaa syön, mut jatkuvasti naputetaan kun paino nousee. Nyt tullut yht. 7kg, terkkari taas huomautti asiasta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 16:49 Virtsu kirjoitti:
Tuleva Mami ja muut 4D ultrassa käyneet, milläs viikoilla tuota ultraa vielä suositellaan tehtävän? Vieläköhän sitä kerkiäisi saamaan ajan? Kovasti tuo on aikaisemminkin kiinnostanut mutta olen ollut sitä vastaan siitä syystä, että en ole halunnut tietää sukupuolta, mutta nyt kun Sintti on ryhtynyt esiintymään unissanikin, niin uteliaisuus taitaa käydä kohta liian suureksi.

Olen vihdoin saanut itseäni niskasta kiinni ja mentyä siis hammaslääkäriin (ei ole mun lempipaikkoja). Tänään oli ensimmäinen paikkaus ja heti aluksi meinasi yllättäen iskeä paniikki. Härveleitä suu täynnä ja hammaslääkäritädin käsin kokonaan nenän edessä joten hengittäminen rupesi ahdistamaan. Onneksi lääkäri antoi välillä nielaista ja sulkea suuta niin tuostakin onneksi selvittiin.

Nyt käymään vanhempieni luona jossa on luvassa tuoreita munkkeja.

Hyvää Vappua kaikille Eloveenoille!

T. Virtsu + Sintti 25+4
suositellaan ennen 28 viikkoa
 
Tammela harmailee
Mukavaa vappua kaikille!

Tänään oli neuvolalääkäri ja kaikki kunnossa. Sokerirasituskokeet arvot oli 4.7/9.6/5.6. Ei ihme, että toisena tuntina meinasi uni yllättää, sen verran rajusti on insuliinia ollut liikkeellä =) Hemoglobiini oli 124 ja rautaa ei siis vieläkään tarvitse syödä. SF oli 23,5 ja painoa tullut edellisestä neuvolasta himpun alle 350 g/viikko. Lääkäri totesi, että taidat voida aika hyvin ja myönnettävähän se oli. Toivottavasti jatkuu samaan malliin.

Huomenna pidän vapun kunniaksi liikunnasta vapaapäivän, mitä nyt vapputorille mennään tallustelemaan. Tänään kävin aamulla ennen töitä uimassa 1 km ja se tekee kyllä joka kerta yhtä hyvää. Suosittelen!

Tammela + tytär 26+5
 
Monia vaikeita kuvioita minullakin on työnantajani kanssa mutta äitiyslomalle jääminen hoituu näköjään todella helposti, kun tuossa noita kirjoituksia virkavapaa-anomuksista tms luin. Yllätyin ihan. Luulisin että se on kai niin että jos on isommasta paikasta kyse niin asiat täytyy tehdä paljon virallisemmin. Meitä kun ei ole töissä kuin 5 täyspäiväistä (tosin yli 20 osa-aikaista jumpanvetäjää yms. lisäksi) niin asioista tulee keskusteltua suoraan niin paljon jo pomonkin kanssa että tälläiset jutut hoituu aika joustavasti. Todennäköisesti minäkin töihin jotain jumppia ohjaamaan palailen jo ensi talvena, mutta siitä sitten neuvottelen vaan lähemmin pomon kanssa.

Oma vointi on sitä samaa. Huomenna neuvolalekuri ja sitten selviää onko supistelut aiheuttanet mitään alakerrassa. Jos ei, niin sitten hoidetaan täysillä vielä loput 20 työpäivää. Jos on, niin saitsulle.

77mm ja Minmi 24+4<br><br>
 
NuuNuu80 harmaana
Pauzi: Ruokavaliosta...mulle lupasivat että saan alkaa syödä painonvartijoiden pisteillä + pari ylimääräistä pistettä, kun ne on mulle ennestään tuttuja juttuja. Mitään hirveetä laihduttamista/nipottamista en ala harrastamaan eli annan luvan esim näin vappuna hieman herkutella. Huomenna palaan sitten taas ruotuun. Yritän syödä nyt säännöllisesti (onnistuu helposti kun olen kotona), eli tässä pääpiirteittäin.

Klo 8: pari palaa ruisleipää, päälle sipaisu beceliä ja pari siivua ohuen ohutta kinkkua + tomaattia ja kurkkua, itse tekemää vadelmasoppaa aika reilusti (sokeritonta) ja jogurttia tai maitoa
Klo 11-12: Kaurapuuroa pienellä voisilmällä + tarvittaessa vaikka porkkanaa
Klo 14-15: Hedelmiä tai marjoja
Klo 16-17: Lämmin ruoka, mitä nyt milloinkin satun tekemään mutta ei tietenkään mitään älytöntä roskaruokaa tms. Pyrin pitämään annoksen kohtuullisena eli en vedä itseäni ähkyyn
Klo 20: sama kuin aamupala

Päivän aikana nestettä 2-2,5 l. Olen juonut vettä tai tosi laimeeta sokeritonta mehua.

Eli tarkoitus olisi pitää tasaisella syönnillä verensokeri tasassa. Ohjeissa mitä sain oli että vaalea leipä pois ja sokeri minimiin. Rasva ja suolakin minimiin. Rehuja, marjoja ja hedelmiä runsaasti. Kannattaa käydä googlettamassa diabeetikon ruokavalio. Sieltä löytää perusohjeet. Ja ne ohjeethan on semmoiset mitä kaikkien ihmisten olisi hyvä noudattaa eli perus terveellinen ruokavalio. Minä yritän nyt siis luvan kanssa tarkkailla pisteitä ettei paino nousisi kun mulla on nämä kovat turvotuksetkin. Pitää sitten myöhemmin kertoa miten käy puntarissa seuraavalla kerralla.

Voit laittaa vaikka y-viestiä jos haluat kysyä jotain enemmän.

NuuNuu 26+3
 
Vappupäivää kaikille!!!!


Pari asiapitoista tiedotusta:

Kuten huomasittekin,vaihdoin nyt vain otsikon ketjuumme,kun sivuja ei ole vielä liikaa kertynyt.Tervetuloa toukokuu!!!

Ja toiseksi tervetuloa vauvamaha82 ihanaan joukkoomme!!! :flower:
Lisäsin sinut etusivun listaan.


Enempiä en jaksa kirjoittaa,kun silmätulehdus levinnyt jo molempiin silmiin.Mutta nautiskelkaahan hiljaa lämpenevästä ilmanalasta ja kesän lähestymisestä:)


Kassu ja Alma
 
Minä jo ihmettelinkin, että ovatpa ne innostuneet päivässä kirjoittamaan :LOL:

Kiitoksia kassulle!

Ja tervetuloa uudet odottajat!! :heart:

Omasta navasta ei oikeastaan mitään uutta. Sairasloma jatkuu vain - äitiyslomaan saakka. Ehkä ensi viikolla sokerirasituksen ja lääkärintarkastuksen jälkeen on sitten enemmänkin kerrottavaa.

4D-aika on varuilta varattu ellei tuo lääkärintarkastus tuo mitään sellaista, että perutaan sitten. (Arveltiin ottaa aika ihan sen vuoksi, kun niitä ei kuitenkaan päiväselti saa ja aina voi perua. Aika siis 22.5.)

Mutta: HAUSKAA VAPPUPÄIVÄÄ! =)

pietu- 26+4
 
heipppa kaikki elokuulaiset pitkästä aikaa... Lähes päivittäin on tullut seurailtua kuulumisia, mutta oma kirjoittelu on jäänyt vähäisemmälle...
mitenkäs teillä tuo masun kasvu? itselläni tuntuu jotenkin pysähtyneen tai
jämähtäneen paikoilleen... tuntuu, ettei maha juurikaan ole viikon 22 jälkeen pyöristynyt... vaikka vauvanhan pitäisi näillä viikoilla kasvaa kovastikin jo...
ehkä olen sitten vain pienimahainen...
 
Hei pitkästä aikaa, elomassut!

Sen verran on ollut hektistä, etten ole ehtinyt palstailemaan toviin..
Yritän skarpata, sillä täällä on kuitenkin esillä aina niitä juttuja, joita itsekin pähkäilee. Vappua on juhlistettu alkoholittomalla siiderillä ja donitseilla. nam!
Tosin mun tarttis vähän rajoittaa sokeria, 4D-ultrassa arvioivat poitsumme syntymäpainoksi 4,2 kg, jos kasvu jatkuu samanlaisena... Eh.. Olisin mielelläni tehnyt ennätyksiä jossain muussa lajissa kuin jättivauvan synnytyksessä. :) No, arviohan tuo vasta on ja onhan moni saanut yli nelikiloisia pienokaisia, joten enpä tällä asialla nyt hirveästi stressaa. Sokerin välttäminen voi vähän auttaa kasvun rajoittamisessa, mutta luultavasti koko johtuu kuitenkin geeneistä eikä siihen silloin tietenkään voi vaikuttaa. Paino mulla ei ole noussut vielä yhtään, vaikka maha on jo selkeästi näkyvillä. Laihduin alussa niin paljon, että nyt vasta olen saanut lähtöpainon takaisin.

Mitenkäs muuten, oletteko jo saaneet äitiyspakkauksia? Kauanko saaminen kesti? Onko jaossa jo uudet pakkaukset?

Millaisia kokemuksia teillä on vaipparoskiksista? Suhteudun itse aika skeptisesti, mutta saimme roskiksen kaupan päälle vaunujen oston yhteydessä. Pitääkö roskit todella hajut ja onko niin näppärä kuin mitä liikkeessä annetaan ymmärtää?

Mukavaa loppuviikkoa, niin kai voi jo tiistaina toivotella,
Pellava
 
Minäkin lisäsin tyllerön 4-d ultrakuvan profiiliin :heart:

Täällä "Lahja" on aiheuttanut "hiukan" tukalan olon äidilleen viihtymällä peppu kiinni äidin palleassa :D Näin ollut jo muutaman päivän ja olo on kuin ois jatkuvasti ylensyönyt.

Vatsa on kasvanut maltillisesti,enemmän ylöspäin,kuin ympärysmitta.

Tänään oltiin tivolissa lasten kans,sit käytiin samalla reissulla syömässä raxissa ja olo oli kyl tosi täysi....

A-Mam ja Lahja rv 26+4 :heart:
 
Pietu:voi hyvinkin olla että teidänkin pikkuisen peppu painaa sinun palleaan kiinni.

En muuten itsekään ensimmäiseltä tunnistanut kuinka päin vauveli köllötteli....Nyt kokemusta odotuksesta jo niin paljon,että tiedän miten päin pikkuinen kulloinkin köllii....

A-Mam ja Lahja rv 26+5 :heart:
 
vauvamaha82
Huomenta!

Saatiin maanantaina äitiyspakkaus! Tuli vuoden 2006, jota myös toivoinkin. Siinä on niin söpö se pussilakana.. :) Pian pitäis lähteä neuvolaan ja jännittää miten paljon on taas paino noussut... vaikka tuntuu, että kaikki on tullut tohon eteen eikä sillai tunnu olo "isolta". BMI oli ennen raskautta 20 eli ihan normaalipainoinen olin..

Mutta sellainen kysymys/mielipide juttu.. Kuinka paljon teille muille kuittaillaan vatsan koosta? Olenko ainut jota se ärsyttää aivan suunnattomasti, jos aletaan kauhistelemaan "voi kauhee miten iso maha!". Mikä ihmeen oikeus ihmisillä on arvostella meitä.. tekis mieli sanoo takas, et katos vaan, niinpäs on sunkin vatsas kasvanut etkä taida edes olla raskaana... :eek: Mulla sf-mitta menee melkein yläkäyrillä, mutta eipä ole pituuttakaan mulla ihan hirmusti.. 160cm..

Hauskaa päivää kaikille!!

:)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 08:43 augustmam kirjoitti:
Pietu:voi hyvinkin olla että teidänkin pikkuisen peppu painaa sinun palleaan kiinni.

En muuten itsekään ensimmäiseltä tunnistanut kuinka päin vauveli köllötteli....Nyt kokemusta odotuksesta jo niin paljon,että tiedän miten päin pikkuinen kulloinkin köllii....

A-Mam ja Lahja rv 26+5 :heart:
Minä jo naureskelin neuvolan tädillekin, kun tämä niin tarkkaan sanoi, että mihin päin on selkä jne. Yrittänyt itsekin tunnustella, mutta eipähän tuota muusta kuin potkuista ja nyrkkien muksuista tunnista =)

vauvamaha82: Kyllähän tuota taivastelijoita tulee vastaan.. ja paljonkin, kun yläkäyrien yllä mennään. Siinä mielessä on saanut tottua - välillä ärsyttää ja välillä menee ihan vaan normisti :)
 
Pikasesti piti käydä lukemassa muitten kuulumisia, kun ei ole jaksanut pitkään aikaan käydä.

Mahan koosta ainakin ollut keskustelua. Oma maha on aika pieni viellä, mutta ihan varmasti ehtii kasvaa niin kuin muissakin raskauksissa. Selällään tämän mahan kanssa ei enään mennä.

Jokos muilla vaivaa turvotus? Täällä välillä aivan kamalasti, vaikka sitä vettä yrittänyt kitata. Kauhistuttaa jo kesähelteet.
 

Yhteistyössä