Elovauvat 2014 <3 *joulukuussa*

Tiiti, Chiane ja Fiinaliina, kiitos naiset<3 Olen kyllä lukenut, että alaselän kipuilu voi olla normaaliakin, en vaan muista että mulla olis viimeks sitä ollut… Paitsi tietysti sitten pidemmällä oli. En tiiä, jotenkin mulla on niin varma olo ja pelko,että tää menee kesken. En tiedä miksi, enkä todellakaan halua että menee! Haluaisin että himpula yllättäisi ja pitelisi kovasti kiinni. Kai se pitää vaan nauttia näistä oireista ja unohtaa pelko, koska se ei todellakaan lopu sitten viikon 13 jälkeenkään. Hulluksihan siinä tulee jos kokoajan pelkää!

Toothie, voi ei! :/ Tsempit, voimahalit ja paljon vauvapölyä seuraaviin kiertoihin <3 Oon ihan samaa mieltä tuosta kertomisesta. Senpä takia mäkin kerroin tärkeimmille ihmisille, että voidaan heidän kanssa vapaasti surra jos menee kesken.
 
Tervetuloa uusille! :heart:

Halaukset niille jotka joutuvat ryhmästä poistumaan. :'( :hug: Ei kenellekään sitä pitäisi tapahtua.

:hug: niille joita oireet vaivaavat!
Ihania ultra kuulumisia, omaa odotellessa. :p

Hurjasta tullut taas tekstiä. :O Mä olin pari päivää poissa pelistä kun mulle ja miehelle iski ihan yllättäen vatsatauti. :x Molemmat oksensi ja siinä samalla piti sitten yrittää pitää seuraa typylle. Vähän suretti kun toinen sai telkasta aika paljon seuraa mutta ei vaan voinut mitään. Saman tien kun pystyyn nousi niin laatta lensi. :stick: tai sitten me molemmat kärsittiin armottomasta raskauspahoinvoinnista :LOL:

Mä sitten jouduin turvautumaan renniehen eilen illalla. Ihan hirvee närästys iski päälle ja siitä seurasi kauhea kuvotus. Heti kun rennien nappasi ni helpotti. En vaan osannut odottaa et nyt jo alkais. Esikoisesta alkoi "vasta" viikolla 20. Edelleen väsymys painaa ja iltasin jäätävä turvotus. Eilen oli ihan mahdoton pallomaha. Edelleen pelkona kun oireet on tällä kertaa näin vahvat että onko siellä enemmän porukkaa. :confused:

Hyvää viikonloppua mamoille ja masuille. :heart:

Daisy ja Spora ( miehen keksimä kun ei kuulema mun ehdotus kelpaa :LOL:)
 
Toothielle iso hali! :'( Tiedän miltä tuntuu... Hyvää on se että kohtu on ilmeisesti tyhjentynyt itsekseen ja palautuminen on nopeaa. Ei tarvitse edes pitää taukoa, voitte alkaa uuteen yritykseen kunhan ovis sattuu kohdalle. Paljon tsemppiä ja plussatuulia!
 
Heräsin äsken päiväunilta suht voimakkaseen vatsakipuun joka kesti ehkä 2 minuuttia. Heti vessaan kattoon mikä on tilanne, ei vuotoa ja kipu lakkasi heri miten. Viikkoja 5+1 kasassa. Kohdun kasvukipujako? Kellään vastaavia tuntemuksia?
 
toothie voimia ja halauksia kauheesti!

lumihiutale mulla on ollut koko tän "raskausajan" joka päivä aina välillä kovaa menkkamaista alavatsa- ja selkäkipua. Menee aina noin minuutissa ohi ja niitä tulee muutaman kerran päivässä. Vielä ei ainakaan ole mennyt kesken. Tosin viikkoja vasta 5+0.. :)
 
toothie Kauheasti voimia ja halauksia!! mulla meni kesken kans suurinpiirtein samoihin aikoihin ja lohdutukseksi voin kertoa, et heti seuraavasta oviksesta plussasin, eli ei edes menkkoja välissä :)

Pahoinvoiti on saapunut tähänkin mökkiin :p ...vaikka siis olen iloinenkin asiasta, tietää ainakin et vaavi kasvaa :)

meillä kunnan sivuilla lukee ainakin et eka neuvola on viikoilla 7-9. Silti tää mun 9+5 tuntuu kyl jotenkin myöhäiseltä, kun melkein 10 täynnä :eek: mut onneks ensi viikolla se varhaisultra :) :)

reirei ja masukki 6+2.
 
Candyqueen: mullakin ollu noita ajoittaisia vatsakipuiluja, tuo tämän päivänen kipuilu oli voimakkain. Mutta ehkäpä ne on asiaan kuuluvia kun kohtu kasvaa. Meillä muuten lähes samat viikot, mulla 5+1 :) muuten oon tosiaan lähes oireeton. Rintojen arkuutta ja turvotusta sekä mahan turvotusta on ollut.
 
Hohhoi tätä pahoinvointia... Onko neuvolassa vastassa hoitaja? Että hän ei voi kirjoittaa reseptiä pahoinvoinnin esto lääkkeisiin? Alkaa huumorintaju mennä kun on läpi päivän pahoinvointia mikä ei hellitä millään :'(
 
Ensinmäinen se taitaa valitettavasti olla vähän niin, että tuollaiseen perus raskauspahoinvointiin ei oikein anneta mitään lääkettä… :/ Oliko se nyt seitsemän kymmenestä raskaana olevasta, jotka kärsii pahoinvoinnista. Se on siis kovin yleistä. Jos se menee sit siihen ettei voi tehdä mitään muuta kuin oksentaa koko päivän joka päivä, niin siinä vaiheessa ehkä jotain annetaan. Veikkaan että se on vaan kestettävä. Syöminen tasaisin väliajoin on tosi tärkeetä. Esimerkiksi jääkaappikylmät mandariinit tai klementiinit menee monella helpommin alas.

) . ( Kyllä täälläkin sitä pahoinvointia meinaa olla. Mulla se ilmenee tuolla leukapielissä semmoisena inhottavana tunteena, vähän niinku ennenku oksentaa. Mun ei oo onneks tarvinu vielä oksentaa. Yäkkis.
Niin, ja toi niin kutsuttu "pregnancy brain" - löytyy! Kokoajan kirjoittaessa tulee typoja, vaikka harvemmin niitä normaalisti on. Annoin myös eilen pojalle maitotutin sijasta vellitutin, ja muutenkin tuntuu, että aivosolut poksuu. :D

Pinsuli ja himpula 7+2 <3
 
Viimeksi muokattu:
Iso halaus Toothie :hug: kenellekään ei pitäisi käydä noin :(

Mites Mmarian vointi? Onko vuoto loppunut?

Minulla alkoi eilen flunssa ja olo on edelleen ihan kaamea. Päivällä jo mietin että olenkohan kipeäksi tulossa kun joka paikkaan koski. Illalla sitten tuli kamalan kylmä ja kuume nousi 38:aan. Nytkin aamulla mittasin melkein saman. Eikä panadol tietenkään auta mitään. Kova googlettaja kun olen niin selvitin jo ettei normiflunssan pitäisi vaikuttaa pieneen mitenkään, eli toivotaan ettei ole mitään erikoisempaa virusta.

Eilen oli myös kaveripikkujoulut joissa kerroin siskolle ja kavereille raskaudesta. Muut siis kävivät meillä saunomassa ja aloittelemassa iltaa ja minä makasin puoli yhdeksästä asti sohvalla viltin alla potemassa väsymystä ja tautia. Ei vaan päässyt nukkumaan kun olin luvannut kyyditä heidät kaupunkiin. Onneksi sai tänään nukkua pitkään kun poika on mummolassa.

Tänään olisi tarkoitus jaksaa lähteä kuuntelemaan kauneimpia joululauluja. Minä varmaan itkeä pillitän siellä koko ajan. Tässä viikon aikana olen käynyt itkemään kaikkea surullista lukiessa tai kuullessa.

mariet ja pieni 7+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hei! Taisi sittenkin se aurinko osua tänne risukasaan, vakaasti uskon että meidän pikkuinen pysyy kyydissä edelleen <3 Perjantaiaamun jälkeen ei ole ollut vuotoa. Ja pahoinvointi on vaan lisääntynyt, kun ei vaan olisi niin pahaa oksennuskammoa niin ehkä saisi helpotusta siihen oloon jos pystyis oksentaa.. Illalla nukahdan tavallista aiemmin ja aamuisin sitten herään siihen pahoinvointiin johon ei tunnu auttavan kuin aika.

Huomenna olisi se ensimmäinen neuvola, saa nähdä mitä mieltä hän on että varaako mulle kunnalliselta ajan ultraan sen vuodon takia. Jos ei niin olenhan kuitenkin menossa torstaina yksityiselle..

Mmaria 7+3 (meillä ei ole vielä työnimeä pienelle)
 
Pahoinvoinnista: Eräs ystäväni oli saanut yksitiseltä jotain lääkettä raskausajan pajoinvointiin. Erikoista siinä minusta olise ettei hän edes oksentanut. Kunnalliselta puolelta en kyllä usko että lääkkeellistä helpotusta on saatavissa ihan normaaliin raskauspahoinvointiin.

Itseäni kyllä vähän karmii muutenkin nuo raskauspahoinvointilääkkeet. Oliko se joskus 50-luvun Saksassa kun äideille syötettiin tehokasta lääkettä raskauspahoinvointiin. Seurauksena oli hirvittävä määrä sokeita, kuuroja ja muuten epämuodostuneita lapsia. :(

Itselläni pahoinvointi kesti viime raskaudessa tosi pitkään joten samaan olen varautunut nytkin. Mutta kyllä sen kestää hyvän asian takia :)

-tiiti-
 
Voi vitsit kun ihanien uutisten sekaan mahtuu noita kurjiakin! :(
Tsemppiä nyt oikeesti, halaisin jos pystyisin!


Mulla tuli tänään aamusella eka kertaa THE OKSU, kävin sohvalle pötköttelemään ja kun pään sain tyynyyn niin piti jo juosta vessaa kohti.
Kahvia yritin juoda ja vaikka tarkkaan oli mitattu paljonko on puruja ja paljonko vettä, niin silti maistui niin vahvalta, että puoli kuppia jäi juomatta.
Miehellä oli eilen joku energiajuoma ja jouduin mennä sen hajua karkuun, sekä naapurin tupakka haisi meille sisälle asti vaikka ovet ja ikkunat oli täysin suljettuina. Käry kävi vain nenään, et hei nyt se taas röökaa.

Mulla on vatsa IHAN turvonnut, oli aamullakin jolloin en ollut ehtinyt vielä mitään syödä, esikoisesta vatsaa ei edes näkynyt nt-ultran aikaan(kun turvotukset oli mulla laskeneet).
Mut tuo toinen sanoi, että on ihanaa kun pikkuisen turvottaa niin on hänellekin pieni muistutus konkreettisesti, että siellä on jotain. :)


Mulla on myös tää alku nyt tehnyt ihmeitä ja oikeasti tuntuu kokoajan, että nyt haluttaa ja paljon! Onneksi tolla yhdellä on pitkä viikonloppu, heh heh! ;)
 
-j-
Hei kaikki!

Liittyisin nyt mukaan minäkin, kaipaan keskusteluyhteyttä samanlaisessa tilanteessa olevien kanssa. Raskauslaskurin mukaan h-hetki koittaisi elokuun 14. päivä, ymmärtääkseni tällä hetkellä mennään 6+1. Eka terkkarikäynti on vasta 13.1.

Tähän saakka olo on ollut mainio, ei mitään häiritseviä kipuja eikä pahoinvointia tai väsymystä. Oireet alkoivat jo kaksi viikkoa ennen plussausta ja jatkuvat edelleen. Tätä nykyä vatsa ei juuri enää nippaile kuten alussa mutta painontunne on selkeä, välillä vihloo lantion sivuilta ja hetkittäin myös menkkamaisia kipuja, rinnat ovat kasvaneet yhdellä koolla ja ovat todella arat, ruokahalu on mitä parhain ja mieliala pääosin hyvä. Vatsa on jo turvonnut hieman ja farkut kiristää ikävästi istuma-asennossa.

Ihmetyttää suuresti tämä hyvä olo. Missä on väsymys, itkuisuus ja pahoinvointi? Eilen mietin, että onko tämä tuulimunaraskaus kun väsymys kerta puuttuu, että johtuuko se siitä että solut eivät jakaudu eikä siksi voimiakaan kulu. Toisaalta olo on aika luottavainen että asiat sujuu kuten niiden pitää *sormet ristissä*. Onko jollain samantapaisia kokemuksia?
 
-j-
Olet oikeassa MiNalo, noin se on jos lasken edellisistä menkoista. Jos taas lasken oletetusta hedelmöittymisestä, mennään 6+1. En tosiaan tiedä ja olen aika sekaisin näissä laskelmissa. Hedelmöittyminen tapahtui oletettavasti myös niin varhaisessa vaiheessa kiertoa, että joidenkin mukaan ovulointi ei olisi silloin mahdollista :) Todentotta, tossa aikaisemmassa viestissä meni sekaisin vieläpä noi eri laskutavat ja niiden tulokset. Eipä yllätä, olen viime aikoina ollut niin sekopäinen että unohdan sanoja, voitelen tyhjää lautasta ja kaadan maitoa leivälle. Miehen mielestä on erityisen mukavaa, että nauran nyt entistäkin enemmän sen tyhmille jutuille :)

Ja hauskaa että sulla on l.a. samoihin aikoihin kuin mulla :D
 
  • Tykkää
Reactions: MiNalo
Viikonloppu lopuillaan ja hurjasti tekstiä ilmestynyt perjantai-iltapäivän jälkeen :) Tervetuloa uusille mukaan :flower: ja haleja surun kohdanneille :(

(.) Meillä oli tosiaan perjantaina työpaikan pikkujoulut. Pahoin pelkään että yhdellä jos toisellakin raksutti päässä ja tekivät omat johtopäätöksensä meikäläisen tilasta. Kukaan muu ei mitään suoraan tullut sanomaan, mutta yksi työkaveri jota näen vaan muutaman kerran vuodessa tuli kysymään että onko syytä onnitella. Hän on vielä mies eikä ole omia lapsia, joten aika tarkkanäköinen kaveri. Hän oli lounasaikaan jo katsonut että olen jotenkin tosi hyvän ja säteilevän näköinen (itsestä tuntuu että lähinnä turvonnut ja naama kukkii ja posket helottaa...). Oli sitten ajatellut että joko on naista kunnolla pantu (!!) tai sitten on raskaana. Illalla juhlissa sitten oli tarkemmalla silmällä seurannut mun "juomista" ja tehnyt johtopäätökset :) Että silleen. Naamasta näkyy... :whistle:

Huomenna aamulla VU!! Jännittää...

Mussukka ja pikkumussukka 7+6 (?)
 
Mussukka82 meillä on näköjään lasketut ajat samanapäivänä 29.7 ja mulla on niinko laskurin mukaan sillon 7+5 :) Mietin vain kun sulla oli tuo kysymysmerkki tossa perässä että jos et oo varma vaikka melko varmastihan se aika monella muuttuu vielä aattelin vaan sanoa:)
 
Nannaa Olen laskenut viikkoja edellisistä kuukautisista, jotka alkoi ma 21.10. Mutta varmasti vielä muuttuu, koska neuvolan täti antoin puhelimessa muistaakseni 28.7. LA:ksi, ja laskurit vaihdellen. Osa laskureista ottaa pidemmän kierron huomioon, eli voi olla että mullakin siirtyy se jonnekin 31.7. tai 1.8. koska kierto on keskimäärin ollut 31-32 päivää. Kierto on kuitenkin vaihdellut 27 - 40 päivän välillä, joten en ole varma milloin ovulaatio oli. Siinä on reilun viikon aikana eri vaihtoehtoja :) LA saattaa siis heilahtaa kumpaan suuntaan tahansa. Olen varmaan huomenna jo VU:n myötä viisaampi :)

Ja koska aiemmat ipanat on molemmat syntyneet käynnistettyinä 40+6, ni eiköhän se sinne elokuulle mene jos sinne asti yleensä päästään.

Mussukka82
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä